Onko sinulla joku välttämätön pakko saada viimeinen lause ja vieläpä näin typerästä sivujuonteesta? Jos se retro tosiaan on se juttu niin todellakin se konsoli on sitten oikein loistava vaihtoehto ja jos vähemmän sulavat versiot uusistakin peleistä kiinnostaa niin nekin onnistuu tuolla. Ja jos ne ei innosta niin indieteokset varmasti toimii oikein hyvin.
Minulle Game Pass on itse asiassa juuri indiepelien aarrearkku, joten jos en pelaisi myös AAA-hittikamaa niin saattaisi riittää myös Series S. Mutta olen harrastukseni suhteen päättänyt että vaikka pelaisin vain retroa niin tehokkain laite silti alle. Siitä huolimatta pystyn hyvin ymmärtämään että kaikki ei ole minä.
Puhut fanipojista samassa lauseessa joka loppuu sanoihin "Sony teki
kaiken oikein"...
Tuntuu vähän että on aika vähän kokemusta konsoleista jos kokee että Sonylla on kaikki konsolissaan "oikein". Minä löydän näistä jokaisesta ongelmia mutta se johtunee siitä että keskityn pelaamiseen enkä puolten valitsemiseen.
Kylläpä nyt ympäristö kiinnostaa kun se tukee omia tarkoitusperiä. Samoin melkoinen olkiukko. Minä ainakin pelaan joka tapauksessa pelin kerrallaan ja kun se on läpi niin ei se jää konsolille roikkumaan. Se on joka tapauksessa sitä että ladataan peli ja kun pelattu niin poistetaan. Ei siihen tapaan liity GP mitenkään ja teen samaa myös PS5:lla.
Yleensäkin ottaen SSD:t on vähemmän "futureproof" kuin HDD kun niitä käyttää paljon mutta kyllähän jokaisen sen luulisi tietävän. Sama ongelma on myös Sonyn SSD:ssä, ellei Sony ole sielläkin tehnyt "jotain oikein".
Sitäpaitsi kun nyt puhut ympäristökuormasta ja latailusta niin eikös se digidigi ole nimenomaan se mihin Sony pyrkii? Samoin pelaajat koko ajan enemmän menee siihen suuntaan. Itse en tykkää suunnasta mutta mites se "kaiken oikein tekeminen" nyt taas menikään? Sonya tuskin kauheasti haittaa ympäristöt ja SSD:t kun porukka maksaa 80 euroa PS Storen digidigistä.
Mutta kylläpä oli tosiaan niin kaukaa haettuja "argumentteja", jotka ei edes toimi tai pätee Sonyn vehkeessä samalla lailla.
Vai onko? Eikö tuolla juuri mutuiltu että jostain syystä bokseilla nostetaan usein reso isommaksi ja ihmeteltiin sitä.
Uskaltaisin mutulla heittää että se "levyn kulutus" mistä nyt puhut on hyvin marginaalista. Kaukaa haettua hommaa siis tämäkin.
Niin, no käytännössä homma on mitä on mutta eikös se paperilla yhä ole tehokkain? Minulle nyt on henk. koht. ihan sama kun pelaan kaikilla mutta jos täytyy väitellä niin paperilla homma on yhä se. Erohan myös oli tflopseissa ison oloinen, mikä myös ihmetyttää. Mutta kaipa se softa ja muu siinä ympärillä on niin merkittävä tekijä.
Ehkä jos Sony ottaisi MS:n raudan ja tekisi sen tavallaan niin ero myös näkyisi? Varsinkin koska Sony tekee "kaiken aina oikein".
Olin vielä PS4 Pron ja One X:n hankkimisen jälkeen sitä mieltä että tehomallit heti tänne kun tulevat mutta enpä tiedä enää. Riippuu paljon mikä on ero sekä tehossa että hinnassa.
Kun katsoo mitä pc:llä maksaa teho/euro niin voin kyllä myöntää että pärjäisin vähemmälläkin. No, katsoo nyt.
Lisäteho on toki aina kiva mutta se miten kiva, riippuu hinnasta
Vähän sama juttu kuin se miten pidät MS:n SSD-palikoita kalliina, niin minulla on sama homma kaikessa: jos on liian kallista niin en välttämättä ole kauhean innoissani vaikka idea muuten olisi ok.
Tulee muuten Sonyn pro-ohjain mieleen, se on vähän kuin nuo MS:n palikat: hyvä idea mutta liian kallis. Lisäksi vain kaksi takanappia. Mikä järki siinäkin on että pyydetään taas enemmän ja annetaan vähemmän (esim. nappeja ja akunkestoa)? Se on mielestäni nykyisin sitä Sonyn meininkiä se. Plussaa annettava toki esim. siitä että tatit voi kokonaan vaihtaa.