Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi


Varsin luotettava pelialan insideri Tom Henderson kertoilee PS5 Pron olevan kehityksen alla ja loppuvuodesta 2024 olisi mahdollinen julkaisu. Jos pleikkari on pro-mallia tekemässä niin varmasti myös Xboxikin. Toivottavasti saadaan tuolloin yhtä hyvät väännöt konsoleiden paremmuudesta mitä 2020. :cool:
 

Varsin luotettava pelialan insideri Tom Henderson kertoilee PS5 Pron olevan kehityksen alla ja loppuvuodesta 2024 olisi mahdollinen julkaisu. Jos pleikkari on pro-mallia tekemässä niin varmasti myös Xboxikin. Toivottavasti saadaan tuolloin yhtä hyvät väännöt konsoleiden paremmuudesta mitä 2020. :cool:
Pro-malleille on kyllä niin vähän tarvetta kuin olla ja voi. Meillä on hädin tuskin pelkästään tälle sukupolvelle julkaistuja pelejä, niin jo pitää olla Pro-mallia. Toivottavasti siellä on pikemminkin Slim-mallit kehitteillä, sillä onhan Xbox Series X ja varsinkin PS5 aikamoinen möhkäle.
 
Pro-malleille on kyllä niin vähän tarvetta kuin olla ja voi. Meillä on hädin tuskin pelkästään tälle sukupolvelle julkaistuja pelejä, niin jo pitää olla Pro-mallia. Toivottavasti siellä on pikemminkin Slim-mallit kehitteillä, sillä onhan Xbox Series X ja varsinkin PS5 aikamoinen möhkäle.
Jos ottaa huomioon ettei näissä nykyisissä cross gen peleissäkään saada performanssia tasaiseksi 60fps alle 4K resoilla (puhumattakaan säteenseurannasta), niin mites sitten kun oikeasti aletaan puskemaan current gen peleissä sitä uuden teknologian grafiikkaa ruudulle samalla kun yritetään säilyttää yli 30fps? Siinä mielessä lisätehot kelpaa aina.

Vuosi 2023 tuntuu olevan se vuosi kun todella nykyinen sukupolvi polkaistaan käyntiin. Veikkaan, että tulee tänä ja ensi vuonna enemmän selväksi, että lisätehoille konsoleissa voisi olla tarvetta.
 
Jos ottaa huomioon ettei näissä nykyisissä cross gen peleissäkään saada performanssia tasaiseksi 60fps alle 4K resoilla (puhumattakaan säteenseurannasta), niin mites sitten kun oikeasti aletaan puskemaan current gen peleissä sitä uuden teknologian grafiikkaa ruudulle samalla kun yritetään säilyttää yli 30fps? Siinä mielessä lisätehot kelpaa aina.

Vuosi 2023 tuntuu olevan se vuosi kun todella nykyinen sukupolvi polkaistaan käyntiin. Veikkaan, että tulee tänä ja ensi vuonna enemmän selväksi, että lisätehoille konsoleissa voisi olla tarvetta.
Mutta kyllä se myöskin näkyy auttamatta pelisuunnittelussa ja sitä kautta suorituskyvyssä, kun vanhoja konsoleita roikotetaan mukana.

En minäkään sano ei lisätehoille, mutta en silti näe niitä vielä tarpeellisiksi. Menee konsolisukupolvet (tai ainakin puolikkaat sellaiset) aivan liian nopeaan sykliin.
 
Toivottavasti tulevissa pro malleissa kaikki USB-A portit on korvattu USB-C porteilla. Alkaa noissa langattomissa kuulokkeissa dongletkin olla jo pääsääntöisesti mallia C. PSVR2 syö jo nyt tuon ainokaisen type-C portin pleikkarilla, niin edellä mainitun tyylisiä kuulokkeita ei voi käyttää PSVR2 kanssa ilman adapteria.
 
Varsin luotettava pelialan insideri Tom Henderson kertoilee PS5 Pron olevan kehityksen alla ja loppuvuodesta 2024 olisi mahdollinen julkaisu.
Aika myöhään tulee. PS4 ja PS4Pro julkaistiin kolmen (3) vuoden sisällä toisistaan. Todennäköisesti johtuu tästä nykyisestä maailmanmenosta?
 
Mitä taas Live-nettipelaamiseen tulee, niin en nyt voi pitää minään isona sulkana sitä, että oltiin ensimmäisiä, joka teki tuosta pelaamisesta maksullista. Tuossa pari sivua takaperin osa porukasta jeesusteli, kuinka pahoja ihmisiä Sonyn johdossa on, kun kehtaavat puhua pelien ja laitteiden hintojen korotuksista. Microsoftin korotukset ei olleet ollenkaan niin pahoja juttuja, kun Sony puhui asiasta ensin! Tätä samaa logiikkaa käyttäen voisi siis sanoa, että Microsoftin ollessa ensimmäinen, joka toi lisämaksullisen verkkopelaamisen konsoleille, oli erittäin erittäin huono asia! Kyseinen firma korotti verkkopelaamisen hintoja ensimmäisenä, joten paha, paha, erittäin paha! Tiedä, vaikka verkkopelaaminen olisi edelleen konsoleilla maksutonta, jos Microsoftin ahne, paha ja ilkeä johto ei olisi aikanaan keksinyt tehdä siitä maksullista...
Niin, minä olin sitä mieltä että Sony "paha, paha" ja tässä sinun esimerkissäsi tosiaan se on MS joka on se "paha, paha". Ei minulla ole mitään puolia vaan tapauskohtaisesti pyrin näitä tarkastelemaan.

Mikä se argumentti sitten nyt on kun logiikka ei mennytkään "rikki"? Edelleen se, joka on ensin jotain sontaa lanseeraamassa ja selvin syypää sen yleistymiseen on myös loogisesti syyllinen sen yleistymiseen. Oli se tekijä Sony, MS tai Nintendo. Jokainen on tehnyt todella paskoja päätöksiä ja varmasti tekee jatkossakin.

Mutta onko sitten tarve alkaa erikseen käymään jokainen tapaus läpi, on eri asia. Sanoin vain oman kantani ja se on yhä tuo että syypää on syypää eli se joka "aloittaa". Oli kyse mistä tahansa.

Jälkimmäisen kappaleen jälkimmäinen osio on toki kieli poskessa kirjoitettua (puoli)hassuttelua, mutta kunhan nyt osoitin, kuinka näitä logiikoita voi käyttää ihan kumminpäin vain.
En ymmärrä mitä yritit sanoa koska se logiikka pitää. Ei siinä mitään reikiä ole.

Toivottavasti tulevissa pro malleissa kaikki USB-A portit on korvattu USB-C porteilla. Alkaa noissa langattomissa kuulokkeissa dongletkin olla jo pääsääntöisesti mallia C. PSVR2 syö jo nyt tuon ainokaisen type-C portin pleikkarilla, niin edellä mainitun tyylisiä kuulokkeita ei voi käyttää PSVR2 kanssa ilman adapteria.
Langattomat kuulokkeet tarvitsee donglen? Mikä langaton se sitten enää on? :D Minulla on bt-kuulokkeita taloudessa pari ja kummassakaan mitään dongleja tarvitse.

Ja mitä tulee USB-versioihin niin niitä taas löytyy taloudesta vain 2 kpl USB-C ja kaikki muu on vanhempaa mallia. Se USB-C PS5:ssa on oikeastaan täysin käyttämätön. Vain Switchissä ja puhelimessani on USB-C ja niidenkin piuhojen toiset päät on jotain yleisempää (eli virtatöpseli ja vanhempi USB). Mutta näin siis vain huomiona, en tiedä onko muilla sitten tosiaan enemmän tarvetta C:lle kuten sinulla mutta ainakaan minulle ei ole eksynyt C-mallia juurikaan.
 
Toivottavasti tulevissa pro malleissa kaikki USB-A portit on korvattu USB-C porteilla. Alkaa noissa langattomissa kuulokkeissa dongletkin olla jo pääsääntöisesti mallia C. PSVR2 syö jo nyt tuon ainokaisen type-C portin pleikkarilla, niin edellä mainitun tyylisiä kuulokkeita ei voi käyttää PSVR2 kanssa ilman adapteria.
En kyllä itse näe USB A:ta turhana, en esim saisi noita Sonyn omia Pulse-kuulokkeita kiinni ilman sitä.
 
Haha kylläpä "tuhnu Series S" meni tunteisiin.

Ymmärrän tietenkin nuhan Sony-fanaatikolta koska Series S pyörittää Sonyn klassikko-pelejä paremmin kuin Sonyn omat next-gen laitteet.
Ser S on sinulle juuri oikea laite. Ei tehoja mutta voit pelata piratismi retroa ;)

Muistelen pleikkarin saaneen aika paljon kuraa niskaan lisämuisti-ratkaisustaan sukupolven alussa, mutta näin jälkeenpäin kun tilannetta katselee, niin voitaneen todeta "hyvää kannatti odottaa". Aika hullua kuinka tällä hetkellä saat pleikkarille 2TB muistia halvemmalla kuin 1TB Xboxille.
Tuotakin fanipojat huuteli kuten RDNA1 tekniikkaa ja molemmat osoittautuivat olevan kaikkea muuta ja Sony teki kaiken oikein.
Onhan toi MS ratkasu vähän arvokas, mutta se tosin on plug & play. Paketti auki ja kikkare konsoliin kiini. Pleikalle kelpaavaa normi M.2 saa aika halvalla nykyään, se tosin sitten vaattii vähän osaamista, siis todella vähän, mutta sen verran että ei sitä ihan jokainen sinne paikalleen laita.

Molemmissa on hyvät ja huonot puolet.
Ei vähän vaan törkyhintainen. Ikävä kyllä pelaajan kannalta.
Itse edelleen elän tyytyväisenä Series S:n 512 gigasen SSD:n kanssa, eikä tässä mitään hätää ole ollut. Ladattuna on 20 peliä juuri nyt, joista suurinta osaa en sinänsä edes pelaa aktiivisesti, mutta turhaan niitä poistelee, kun tilaa riittää joka tapauksessa.

Jos tila loppuu (nyt jäljellä 19,1Gt), niin sitä sitten poistetaan jotain, joka ei ole aktiivisesti peluussa. Ja kun eilen latailin Wo Longin, niin siihen meni noin puolisen tuntia. Ei ongelmaa. Jos minulle Microsoft haluaa myydä lisää muistia, niin se saisi olla lähes ilmaista, että tuosta suostuisin maksamaan yhtään mitään.

Mutta ilmeisesti olen vähemmistöä täällä, kun tämä vähän jokaisessa yhteydessä tulee ilmi, että kovalevyjä ja kortteja hanakasti vaihdellaan.
Hienoa jos pärjäät noin pienellä tilalla mutta kun täälläkin kehutaan kovasti tuota Game Passia niin pieni SSD ja verkon yli ladattavat vuokrapelit on melkoisen rasittava ja heikko yhtälö. Ja melkoinen ympäristökuormakin kun pelejä lataillaan ja poistellaan edestakaisin. Mitähän mahtaa sisäinen SSD tykätä muutenkaan tuosta. Ei lupaa pitkää ikää.
Aika kovaa on Xbox aina rummuttanut "4K 4K 4K meillä on maailman tehokkain konsoli"-mantraa niin ei sinänsä ihme jos siellä on jonkinlainen toive useissa peleissä päästä mahdollisimman lähelle tuota minkä myötä sitten tasainen 60fps jää haaveeksi useassa pelissä.
Nykyään kun resot ja assetit on samat kuin kilpailijan laitteen versiossa ja fps laahaa perässä niin ongelma on entistäkin suurempi
Xboxilla kaikki pelit päivittyvät riippumatta siitä, mihin ne on asennettu. PS5-peleihin ei tule päivityksiä, jos ne on laitettu USB-kiintolevylle ”kylmäsäilytykseen”. PS4-pelit päivittyvät myös USB-limpulla ollessaan.
Hyvin loogista koska PS5 pelejä ei voi USB-levyltä pelata. Olisi turhaa levyn kuluttamista.
Kyllähän Sony oli alunperin kehittämässä CD:tä. En ihan heti muista, olisiko jopa tuonut ensimmäisen CD-laitteen markkinoille. Ehkä joku jaksaa googlata.
Nimenomaan. Sony on ollut CD ja Blu Ray formaatin kehittäjäosapuoli.
Xboxilla oli puutteelliset työkalut pelien optimointiin tähän geniin lähdettäessä, joten ehkä siellä on edelleen jotain ongelmia siellä saralla. Vaihtoehtoja on monia Xbox-konsolin heikompaan suorituskykyyn. Tuskin tältä palstalta sitä oikeaa vastausta löydämme ennen kuin jotain kuulemme viralliselta taholta.
Tuskimpa on työkaluista kiinni. Mutta oli syy mikä tahansa niin Microsoftin jossain vaiheessa rummuttama maailman tehokkain konsoli mantra on höpö höpöä koska kaveri suorittaa paremmin.

Varsin luotettava pelialan insideri Tom Henderson kertoilee PS5 Pron olevan kehityksen alla ja loppuvuodesta 2024 olisi mahdollinen julkaisu. Jos pleikkari on pro-mallia tekemässä niin varmasti myös Xboxikin. Toivottavasti saadaan tuolloin yhtä hyvät väännöt konsoleiden paremmuudesta mitä 2020. :cool:
Erikoista kun Sonyn papereista oli paljastunut tietoa, että 2027 olisi PS6 mahdollisesti tulossa. Mutta jos välimalli tulee vielä niin kelpaa sekin kun saa parempaa suorituskykyä.
Mulla on taas ihan hirvittävä tarve saada pro-konsoli :D En tajua, miksi kukaan ei haluaisi parempaa suorituskykyä, kun nyt on nähty jo mihin näillä karvalakkiversioilla päästään ja mihin ei. PC:n pelinkehitys menee vakailla raiteilla ohi konsoleista ja nyt ollaan jo jääty jalkoihin.
Lisäteho on aina kiva :) Ja eihän nämä nykykonsolit huikeita enää esittele etenkään resoluution suhteen. Samalla kuilu pc verrattuna taas vähän pienenee kun on lisää tehoja parempiin grafiikka-asetuksiin.
 
Viimeksi muokattu:
Ei vähän vaan törkyhintainen. Ikävä kyllä pelaajan kannalta.
Köyhälle kaikki on kallista, ikävä kyllä. Joillekin tuo pari hunttia ei ole ongelma teran lisätilasta, joillekin sitten on tuskaa se reilu satku pleikkaan sopivasta pari teraseta. Se on valintoja sen perusteella miten tahtoo sijottaa harrastukseen ja kyllä, noi voisi olla halvempiakin.
 
Ser S on sinulle juuri oikea laite. Ei tehoja mutta voit pelata piratismi retroa ;)
Onko sinulla joku välttämätön pakko saada viimeinen lause ja vieläpä näin typerästä sivujuonteesta? Jos se retro tosiaan on se juttu niin todellakin se konsoli on sitten oikein loistava vaihtoehto ja jos vähemmän sulavat versiot uusistakin peleistä kiinnostaa niin nekin onnistuu tuolla. Ja jos ne ei innosta niin indieteokset varmasti toimii oikein hyvin.

Minulle Game Pass on itse asiassa juuri indiepelien aarrearkku, joten jos en pelaisi myös AAA-hittikamaa niin saattaisi riittää myös Series S. Mutta olen harrastukseni suhteen päättänyt että vaikka pelaisin vain retroa niin tehokkain laite silti alle. Siitä huolimatta pystyn hyvin ymmärtämään että kaikki ei ole minä.

Tuotakin fanipojat huuteli kuten RDNA1 tekniikkaa ja molemmat osoittautuivat olevan kaikkea muuta ja Sony teki kaiken oikein.
Puhut fanipojista samassa lauseessa joka loppuu sanoihin "Sony teki kaiken oikein"...

Tuntuu vähän että on aika vähän kokemusta konsoleista jos kokee että Sonylla on kaikki konsolissaan "oikein". Minä löydän näistä jokaisesta ongelmia mutta se johtunee siitä että keskityn pelaamiseen enkä puolten valitsemiseen.

Hienoa jos pärjäät noin pienellä tilalla mutta kun täälläkin kehutaan kovasti tuota Game Passia niin pieni SSD ja verkon yli ladattavat vuokrapelit on melkoisen rasittava ja heikko yhtälö. Ja melkoinen ympäristökuormakin kun pelejä lataillaan ja poistellaan edestakaisin. Mitähän mahtaa sisäinen SSD tykätä muutenkaan tuosta. Ei lupaa pitkää ikää.
Kylläpä nyt ympäristö kiinnostaa kun se tukee omia tarkoitusperiä. Samoin melkoinen olkiukko. Minä ainakin pelaan joka tapauksessa pelin kerrallaan ja kun se on läpi niin ei se jää konsolille roikkumaan. Se on joka tapauksessa sitä että ladataan peli ja kun pelattu niin poistetaan. Ei siihen tapaan liity GP mitenkään ja teen samaa myös PS5:lla.

Yleensäkin ottaen SSD:t on vähemmän "futureproof" kuin HDD kun niitä käyttää paljon mutta kyllähän jokaisen sen luulisi tietävän. Sama ongelma on myös Sonyn SSD:ssä, ellei Sony ole sielläkin tehnyt "jotain oikein".

Sitäpaitsi kun nyt puhut ympäristökuormasta ja latailusta niin eikös se digidigi ole nimenomaan se mihin Sony pyrkii? Samoin pelaajat koko ajan enemmän menee siihen suuntaan. Itse en tykkää suunnasta mutta mites se "kaiken oikein tekeminen" nyt taas menikään? Sonya tuskin kauheasti haittaa ympäristöt ja SSD:t kun porukka maksaa 80 euroa PS Storen digidigistä.

Mutta kylläpä oli tosiaan niin kaukaa haettuja "argumentteja", jotka ei edes toimi tai pätee Sonyn vehkeessä samalla lailla.

Nykyään kun resot ja assetit on samat kuin kilpailijan laitteen versiossa ja fps laahaa perässä niin ongelma on entistäkin suurempi
Vai onko? Eikö tuolla juuri mutuiltu että jostain syystä bokseilla nostetaan usein reso isommaksi ja ihmeteltiin sitä.

Hyvin loogista koska PS5 pelejä ei voi USB-levyltä pelata. Olisi turhaa levyn kuluttamista.
Uskaltaisin mutulla heittää että se "levyn kulutus" mistä nyt puhut on hyvin marginaalista. Kaukaa haettua hommaa siis tämäkin.

Tuskimpa on työkaluista kiinni. Mutta oli syy mikä tahansa niin Microsoftin jossain vaiheessa rummuttama maailman tehokkain konsoli mantra on höpö höpöä koska kaveri suorittaa paremmin.
Niin, no käytännössä homma on mitä on mutta eikös se paperilla yhä ole tehokkain? Minulle nyt on henk. koht. ihan sama kun pelaan kaikilla mutta jos täytyy väitellä niin paperilla homma on yhä se. Erohan myös oli tflopseissa ison oloinen, mikä myös ihmetyttää. Mutta kaipa se softa ja muu siinä ympärillä on niin merkittävä tekijä.

Ehkä jos Sony ottaisi MS:n raudan ja tekisi sen tavallaan niin ero myös näkyisi? Varsinkin koska Sony tekee "kaiken aina oikein".

Mitä muuten tehoihin tulee: viime aikoina parasta on ollut Metroid Prime Remastered. Siinä on sitä oikeaa tehoa eli hyvä peli.

Erikoista kun Sonyn papereista oli paljastunut tietoa, että 2027 olisi PS6 mahdollisesti tulossa. Mutta jos välimalli tulee vielä niin kelpaa sekin kun saa parempaa suorituskykyä.
Olin vielä PS4 Pron ja One X:n hankkimisen jälkeen sitä mieltä että tehomallit heti tänne kun tulevat mutta enpä tiedä enää. Riippuu paljon mikä on ero sekä tehossa että hinnassa.

Kun katsoo mitä pc:llä maksaa teho/euro niin voin kyllä myöntää että pärjäisin vähemmälläkin. No, katsoo nyt.

Lisäteho on aina kiva :) Ja eihän nämä nykykonsolit huikeita enää esittele etenkään resoluution suhteen. Samalla kuilu pc verrattuna taas vähän pienenee kun on lisää tehoja parempiin grafiikka-asetuksiin.
Lisäteho on toki aina kiva mutta se miten kiva, riippuu hinnasta :D Vähän sama juttu kuin se miten pidät MS:n SSD-palikoita kalliina, niin minulla on sama homma kaikessa: jos on liian kallista niin en välttämättä ole kauhean innoissani vaikka idea muuten olisi ok.

Tulee muuten Sonyn pro-ohjain mieleen, se on vähän kuin nuo MS:n palikat: hyvä idea mutta liian kallis. Lisäksi vain kaksi takanappia. Mikä järki siinäkin on että pyydetään taas enemmän ja annetaan vähemmän (esim. nappeja ja akunkestoa)? Se on mielestäni nykyisin sitä Sonyn meininkiä se. Plussaa annettava toki esim. siitä että tatit voi kokonaan vaihtaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ser S on sinulle juuri oikea laite. Ei tehoja mutta voit pelata piratismi retroa ;)

Tuotakin fanipojat huuteli kuten RDNA1 tekniikkaa ja molemmat osoittautuivat olevan kaikkea muuta ja Sony teki kaiken oikein.
Sulla on vaan Ser S mutta mullapas on PS5 eli oon kova jätkä, olen myös Sony-fani sekä keski-ikäinen mies.

Onnea valitsemallesi tielle.
Onko sinulla joku välttämätön pakko saada viimeinen lause ja vieläpä näin typerästä sivujuonteesta? Jos se retro tosiaan on se juttu niin todellakin se konsoli on sitten oikein loistava vaihtoehto ja jos vähemmän sulavat versiot uusistakin peleistä kiinnostaa niin nekin onnistuu tuolla. Ja jos ne ei innosta niin indieteokset varmasti toimii oikein hyvin.

Minulle Game Pass on itse asiassa juuri indiepelien aarrearkku, joten jos en pelaisi myös AAA-hittikamaa niin saattaisi riittää myös Series S. Mutta olen harrastukseni suhteen päättänyt että vaikka pelaisin vain retroa niin tehokkain laite silti alle. Siitä huolimatta pystyn hyvin ymmärtämään että kaikki ei ole minä.


Puhut fanipojista samassa lauseessa joka loppuu sanoihin "Sony teki kaiken oikein"...

Tuntuu vähän että on aika vähän kokemusta konsoleista jos kokee että Sonylla on kaikki konsolissaan "oikein". Minä löydän näistä jokaisesta ongelmia mutta se johtunee siitä että keskityn pelaamiseen enkä puolten valitsemiseen.


Kylläpä nyt ympäristö kiinnostaa kun se tukee omia tarkoitusperiä. Samoin melkoinen olkiukko. Minä ainakin pelaan joka tapauksessa pelin kerrallaan ja kun se on läpi niin ei se jää konsolille roikkumaan. Se on joka tapauksessa sitä että ladataan peli ja kun pelattu niin poistetaan. Ei siihen tapaan liity GP mitenkään ja teen samaa myös PS5:lla.

Yleensäkin ottaen SSD:t on vähemmän "futureproof" kuin HDD kun niitä käyttää paljon mutta kyllähän jokaisen sen luulisi tietävän. Sama ongelma on myös Sonyn SSD:ssä, ellei Sony ole sielläkin tehnyt "jotain oikein".

Sitäpaitsi kun nyt puhut ympäristökuormasta ja latailusta niin eikös se digidigi ole nimenomaan se mihin Sony pyrkii? Samoin pelaajat koko ajan enemmän menee siihen suuntaan. Itse en tykkää suunnasta mutta mites se "kaiken oikein tekeminen" nyt taas menikään? Sonya tuskin kauheasti haittaa ympäristöt ja SSD:t kun porukka maksaa 80 euroa PS Storen digidigistä.

Mutta kylläpä oli tosiaan niin kaukaa haettuja "argumentteja", jotka ei edes toimi tai pätee Sonyn vehkeessä samalla lailla.


Vai onko? Eikö tuolla juuri mutuiltu että jostain syystä bokseilla nostetaan usein reso isommaksi ja ihmeteltiin sitä.


Uskaltaisin mutulla heittää että se "levyn kulutus" mistä nyt puhut on hyvin marginaalista. Kaukaa haettua hommaa siis tämäkin.


Niin, no käytännössä homma on mitä on mutta eikös se paperilla yhä ole tehokkain? Minulle nyt on henk. koht. ihan sama kun pelaan kaikilla mutta jos täytyy väitellä niin paperilla homma on yhä se. Erohan myös oli tflopseissa ison oloinen, mikä myös ihmetyttää. Mutta kaipa se softa ja muu siinä ympärillä on niin merkittävä tekijä.

Ehkä jos Sony ottaisi MS:n raudan ja tekisi sen tavallaan niin ero myös näkyisi? Varsinkin koska Sony tekee "kaiken aina oikein".


Olin vielä PS4 Pron ja One X:n hankkimisen jälkeen sitä mieltä että tehomallit heti tänne kun tulevat mutta enpä tiedä enää. Riippuu paljon mikä on ero sekä tehossa että hinnassa.

Kun katsoo mitä pc:llä maksaa teho/euro niin voin kyllä myöntää että pärjäisin vähemmälläkin. No, katsoo nyt.


Lisäteho on toki aina kiva mutta se miten kiva, riippuu hinnasta :D Vähän sama juttu kuin se miten pidät MS:n SSD-palikoita kalliina, niin minulla on sama homma kaikessa: jos on liian kallista niin en välttämättä ole kauhean innoissani vaikka idea muuten olisi ok.

Tulee muuten Sonyn pro-ohjain mieleen, se on vähän kuin nuo MS:n palikat: hyvä idea mutta liian kallis. Lisäksi vain kaksi takanappia. Mikä järki siinäkin on että pyydetään taas enemmän ja annetaan vähemmän (esim. nappeja ja akunkestoa)? Se on mielestäni nykyisin sitä Sonyn meininkiä se. Plussaa annettava toki esim. siitä että tatit voi kokonaan vaihtaa.
Luuletko saavasi vastausta noin hyviin argumentteihin ? :D
 
Viimeksi muokattu:
Mut huutelihan fanipojat sitäkin kuinka Sonyn ûberhypermaailmojamurskaava SSD tulee muuttamaan kaiken.. No kuinkas kävikään? Ei ne latausajat tainnukaan ihan miljoonaa vuotta nopeampia olla kun sillä toisella konsolilla. Ero tais keskimäärin olla sekunnin luokkaa.
 
Kirjoittaa perustellun ja asiallisen argumentin, tai ei sitten kirjoita mitään. Kiitos ja anteeksi, ei minulla muuta tässä kohtaa.
Ja Quantumin viestikö oli asiallinen ja perusteltu argumentti kaikkine Ser S ja "Sony tekee kaiken oikein" -kommenteineen ja ihan vaan täysin väärin viittauksin resoluutioihin ja assetteihin. Oli siellä muutakin aika ihmeellistä tavaraa, mutta @shamaniac sen viestin tuossa jo ansiokkaasti purki osiin, joten en tee sitä uudelleen.
 
Seuraava 10 vuoden diili?
Pelaisin :D


On pikkuisen eri asia olla moralisoimassa yhden käyttäjän piikikästä käytöstä ja samaan aikaan olla positiivisesti kommetoimassa, kirjaimellisesti mukavaksi huumoriksi tituleeraamassa, toisen käyttäjän samanlaista käytöstä. Se on tuolla ihan kaikkien nähtävillä, kuinka kritisoit Quantumin piikittelyjä ja samaan aikaan Smithin samat piikittelyt saavat hyväksyvän näkemyksen vieläpä lisätoteamuksella mukava huumori. Sitten vielä kehtaat muille olla täällä moralisoimassa, kuinka he tykkäävät yläpeukulla toisesta ja alapeukulla/negatiivisella nauruhymiöllä toisesta, kun itse teet aivan samaa. Uskomatonta käytöstä, uskomatonta tekopyhyyttä.
Teen sitä samaa, mutta en kampanjoi samanaikaisesti yleisen foorumikäyttäytymisen puolesta. Siinä on vissi ero. Ja itseasiassa moralisoin vain sinulle en "muille", koska sinä olit ainoa, joka lähti kampanjoimaan oikeuden puolesta, mutta vain herra Smithin viestiä vastaan.

Miten et näe tässä eroa?
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom