Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS2 vs. XBox

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hemuli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Re: Re: Re: Väylät

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa

1. Ote EE Overview manuaalista:
...
Fast Rendering: One of the most... mainospuhe jatkuu...

2. Slaisser: 'Xbox-kovo on myös surituskyvyltään PS2:sta parempi.' ??????
Onko xboxin pelkkä kovo siis mielestäsi jo parempi kuin koko PS2? Nyt puhut kyllä höpöjä :D

3. Xboxin 6.4 GB/s väylä on toteutettu Hyper Transport tekniikalla, jossa puolet väylästä on eräänlaista 'virtuaaliväylää', eli kikkailemalla aikaansaatu. Xboxissa voisikin sanoa olevan softapohjainen 6.4GB/s väylä :) Mitäs täällä onkaan sanottu aiemmin softapohjaisista ratkaisuista...

1. Kaunista mainostpuhetta oli, tosin faktaahan siinä on MUTTA mitä kertoo jatkuvasti nämä kohdat: "which has been a problem".
Minulle noista möläytyksistä tulee mieleen se että Xbox on 2 vuotta uudempaa tekniikkaa eli kuka sulle on mennyt jauhamaan että noi "aiemmin häirinneet"-seikat toistuvat Xboxin raudassa?

2. Jaaha... Eli jäi odotteluksi. Kaippa Hifi_mies osaa kumota tuon muuten kuin vitsillä.

3. Nyt puhut höpöjä. Hyper Transport väylää käytetään North ja South bridgjen (miten ton voi kirjoittaa fiksummin? vai pitäisikö suomentaa?) välillä ei suinkaan rammin ja north-bridgen välillä. Tuo HT-väylähän on 800MHz nopeudeltaa eikä todellakaan liity mitenkään tuohon 6.4GB/s väylään. Eli sehän tuossa HT:ssa on hienoa, se nopeuttaa emolevyn kahden tärkeimmän piirin toimintaa. (Xboxissa north-bridgessä on GPU, muistiohjaimet yms. ja southissa äänipiirit, "verkkokortin"-ohjaimet yms.) Eli voit nakata ne virtuaaliväyläsi johonkin mihin aurinko ei paista.

btw. Ai nyt Xboxin kohdalla (sinun väittämät) softa-ratkaisut olisivat olleet huono vaihtoehto, mutta PS2:lla ei? weird.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kirvasto

Tunnut vähättelevän tuota 3,2 GB/s väylän nopeutta. 1xAGP väylän nopeus on vain noin 0,5GB/s (133 Mhz * 32bit). Siihen verrattuna ps2:n ja xboxin väylät ovat aika nopeita.

No en varmasti sen enempää kuin Hifi_mies(?) ja Juupajaapa väheksyy Xboxin 6,4GB/s väylää (jopa PS2:n 3,2GB/s väylää hitaammaksi). Tosin, eipä se ole mikään peruste.

Jaaha J&D-mielipiteestä tuli niin paljon valituksia että tarttee mennä päivittämään muistikuvia kyseisestä pelistä... Palaan asiaan (jos muistan), kun olen päässyt peliä jälleen tarkkailemaan ja pelaamaan.
 
Juupis

pelasin just äskön PGR:ää sellaisella lukitulla "peilimaalilla" (jollaista epäilen että olet katsellut, kun noin yli vedetyiksi efektejä sanot.) Siis sä sanoit että GT3:ssa autot heijastaa suunnilleen yhtäpaljon kun gothamissa. Kerroppa sitten hyvä juupis voiko autojen pinnasta nähdä KAIKKI radan varrella olevat objectit (tolpat, puut radan mahd. reunat, muut autot, valot) tarkasti? Kuinka kaukaa noi edelliset objektit näkyvät? Voiko jokin valo heijastua märän asvaltin kautta auton pintaan näkyvästi? Tuo kaikki näkyy siis gothamissa, jos käytät alussa lukittua peili maalipintaa autossasi. Ai joo juupis, laita kuvia niistä sun yliheijastavista autoistas, niin nähään onks niissä tavalliset, vai kiiltomaalit lisäksi laita kuvia GT3:sta, jotta nähään ne mainiot valoefektit, joita on yhtä paljon kun PGR:ssä ja, jotka vievät enemmän tehoja kun PGR:n, koska ne eivät näy yhtä selvästi.

Niin, ja kun täällä kerran keskusteltiin koneiden tehosta, ei PGR:n ja GT3:n heijastuksien realismista niin kerro miksi ne GT3:n heijastukset (joita sanoisin olevan 8* vähemmän kun gothamissa peilipinta autolla ajettaessa märällä/ pimeällä alueella) vie enemmän tehoja. Ja vaikka GT3:ssa ois kuinka paljon realistisemmat efektit, niin PGR:ssä on silti huomattavasti vakuuttavammat ja upeammat valo/heijastus efektit.


Ai joo, ja tässä tehtäviä niille, jotka epäilevät Xboxin/ Halon tekstuureita tai eivät usko, että ne on parasta tähän asti.

1. Katso Halon kolmannessa kentässä maata taskulampulla
(kävelin yks päivä pimeessä metsässä lampun kanssa ja säikähin miten paljo se näytti samalta kun halossa)

2. Katso ekan tason kalliota, puuta, jeepin renkaita, maata tai jotakin hieman kulunutta metalliseinää läheltä / zoomilla

3. Kato jäätä läheltä siellä missä sitä on.

4. katso kaikkia samoja pintoja split-screenissä

4. Sano ykskin PS2 peli jossa on jotain vastaavaa ja mielellään anna kuva jos mahd.
 
Missään PS2 pelissä ei ole vastaavaa. Miksi? No ehkä siksi, koska sen tehottomampi. Mä en tajuu miten tästä ei olla päästy jo yhteisymmäryyksen. Ihme juipit älkää väittelemään joistain väylänopeuksista. Xbox on tehokkaampi paperilla ja tehokkaampi käytännössä. Itkekää vaan PS2 fanipojat sillä elämä on raakaa!
 
Re: Re: Re: Väylät

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kirvasto

Data ei mene EE:n kautta vaan se siirretään DMA:n avulla 3,2 GB/s väylää pitkin RAM:sta VRAMiin.

Pitääkö nyt uskoa sinua vai Juupajaapan ja Hifi_miehen PS2-raamattua Ars Technikaa? Vai onko tässä jokin kultainen keskitie.

Ensin kuva joka kertoo enemmän kuin tuhat sanaa:
figure1.gif


Sitten tekstiä:
Emotion Engine Features and General Specifications

CPU core 128bit RISC (MIPS IV-subset)

Clock Frequency 300MHz

...klip klip...

DMA 10 channels

Eli jos nuo DMA:t ovat OSA EE:tä niin eikö silloin data edelleen kulje sen EE:n kautta?

Lähteet:
Kuva: http://www.arstechnica.com/reviews/1q00/playstation2/ee-1.html
Teksti: http://www.arstechnica.com/cpu/1q99/playstation2-cpu.html
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan DemonWithin
Missään PS2 pelissä ei ole vastaavaa. Miksi? No ehkä siksi, koska sen tehottomampi. Mä en tajuu miten tästä ei olla päästy jo yhteisymmäryyksen. Ihme juipit älkää väittelemään joistain väylänopeuksista. Xbox on tehokkaampi paperilla ja tehokkaampi käytännössä. Itkekää vaan PS2 fanipojat sillä elämä on raakaa!

On se kyllä uskomatonta, että pojat jaksaa väitellä vieläkin tästä tehokkuudesta, tällä kertaa eri otsikon alla! Ei minulla ole ainakaan valittamista siitä, että xbox on tehokkaampi ja sen peleissä on hienommat efektit. Ai miksi? Siksi, kun sisältö merkitsee enemmän minulle. Tottakai hienompi ulkoasu miellyttää silmää, mutta PS2:lle tulee sisällöltään ja myös ulkonäöltään loistavia pelejä (kuten tietysti myös boxille). Olen saanut pelailla näitä mahtavia pelejä jo lähes vuoden, eikä minulla ole valittamisen aihetta, jos paljon uudempi konsoli on tehokkaampi. Itselleni hinta/laatu-suhde oli tärkein ostaessani PS2:ta, jolloin hinta oli jo ehtinyt laskea.

Noh, tämäkin teksti taas meni hukkaan, kun sama väittely jatkuu taas... :)
 
Taisivat kaverit pitää hengähdystaukoa, kun tämä väittely on taas saanut tuulta purjeisiin. Kyllähän se niin on, että eiköhän xboxilla tulla näkemään ne graafisesti kauneimmat pelit, kun jo nyt on nähtävillä se ero ps2:n vastaaviin. Miksei kukaan koskaan kommentoi konsoleiden todellisen laskentakyvyn merkitystä. Siis jos ps2:lla päästään max 20-25 milj.polygonia/s ja xboxilla vastaava tulos on 2,5 kertaa enemmän, niin mitä kinaamista siinä on? Eiköhän tuosta voi jo päätelmät tehdä, ja jääkö siihen enään mitään pääteltävää...:o :)
 
PS2:n 4 mega videomuistista....

Eilen sain "vihdoinkin" pelattua Dreamcastin Shenmue 2, aijaijai! Aivan kaunis peli:) WOW!
Kun täällä on kinasteltu "PS2:n 4 mega videomuisti" vähyydestä, sen takii PS2:lle ei pystyisi tehdä "isoja-kenttiä-tyylisiä-pelejä".

Se saattaa olla totta. Ensiksi haluaisin sanoa et en oo mikään XBox- tai PS2-faniboi, vaan oon iha neutraali.

Täl hetkel PS2-peleissä ei ole yhtään isoja-maastoja tyylisiä pelejä, ei edes Jax&Daxter tai FFX!

Kun sain pelattua Shenmue 2:n DC:llä, voin sanoa et pelissä on NIIN kauniita ja todella PALJON yksityiskohtia rakennuksista ja alueista, uskallan sanoa Shenmue 1-2:ssa on ENITEN yksityiskohtia missään peleissä! Jopa enemmän kuin MGS2:ssa tai Halossa.

Jos ette usko, suosittelisin pelaaman Shenmuet, varsinkin 2. Erityisesti Wan Chai-kaupunginosassa on todella upeita yksityiskohtia. Ja Shenmue 2:n nelos CD:ssä, Maisemat/taustat ja maastot ovat ISOJA...
Se johtuu siitä et DC:ssä on enemmän videomuistia, 8 megaa. PS2 4 megaa.
Itse ohjaaja Yu Suzuki totesi, et Shenmueta ei voisi mitenkään tehdä PS2:lle, se on faktaa:(

Elikä uskon XBoxin tehoilla saadaan Shenmuen kaltaisia pelejä entistä enemmän. On se aika varmaa et Shenmue 3 tulee XBoxille.

Hups! tuli sellanen fiilis et hehkuttaisin Shenmue 2:sta ja DC:tä;)
DC roxor!

PS. En oo mikään tekniikkaguru...mut kyl jotain tiedän.

PSS. Shenmue 3 on MUST! Jos/kun se tulee XBoxille, heti kauppaan ostamaan XBoxia mukisematta!
 
Kaikille konsoli Ku Ku Klux Klaanilaisille tehtävä! Etsikää jokin peli, mikä edustaa GRAAFISESTI konsolinne parhaimmistoa. Pistäkää linkkejä kuviin tai videoihin. Siinähän se tehoero nähdään eikä missään "Sun väylänopeus on pienempi ku mun!" tai " Mun pystyyki näyttämään samaan aikaan 5 polygonia ku sun vaan 4,9999998!"...
 
Kuvat

Harmi vaan, että kuvat ja videot on usein suttuisia/ eivät anna oikeaa kuvaa pelistä. No kyl mä kuvia etin, mut en tänään... pitää mennä aikasin nukkumaan.
 
Re: Re: Väylät

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser


Ei hiffari sitten kertonut.

PS2:
Homma menee näin:
RAM -> EE (3,2GB/s)
EE -> GS/4Mb VRAM (3,2GB/s)
4Mb VRAM -> GS (48GB/s)

Xbox:
RAM -> CPU/GPU (yhteinen 6,4GB/s josta CPU vie hieman yli 1GB/s, ääniprossu hieman ja loput jää GPU:lle)

Eli se mikä noissa heppujen väitteissä on hauskaa on se että he väittävät ensin että tuosta PS2:n 4Mb VRAM ja GS:n välinen 48GB/s väylä tekee koneesta tehokkaimman konsolin ja silti muisttuttavat siitä kuinka tuo 4Mb on vain cache ja siellä ei säilytetä dataa ja siksi se on tarpeeksi, mutta eivät uskalla samassa jutussa kertoa että se data jota sinne ladata haetaan EE:ltä joka hakee sen rammista. Xboxilla GPU:lla on suora yhteys rammiin ja käytössä tuollaset 5GB/s joka on enemmän kuin PS2:ssa rammin ja EE:n välinen kaista. PS2:lla tuo kaista on kutenkin aika tärkeä kun EE on se suoritin joka tekee PS2:lla erittäin suuren osan työstä ja EE:n kautta data kiertää.

En vastannut, koska pelailen Diablo 2 LOD netissä tällä hetkellä melko aktiivisesti. Arkisin 17:00-07:00 ja viikonloppuisin satunnaisesti. Hahmojen nimet ovat Hifi_Mies ja Rumpu_Jussi. Kaikki vaan mukaan ketkä pääsee.:p

Annan kohta perustelut siihen miksi 3,2GT/s väylä riittää PS2:lle, mutta sitä ennen haluan kuulla sinulta tarkemmat perustelut väitteellesi jonka mukaan se ei riitä. Äläkä taas ala jauhamaan tuota samaa paskaa jota tässäkin viestissä jauhat. Se että sanot 3,2GT/s väylän olevan liian kapea tai 4MT muistin olevan liian pieni ei vielä riitä perusteluksi. Et kai sinä nyt millään mutu tuntumalla täällä väittele, vaan ainakin toivottavasti sinulla on kunnon perustelut väitteillesi. Muuten olisi melko typerää mennä väittämään tuollaista.
 
Re: PS2:n 4 mega videomuistista....

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pexi
Eilen sain "vihdoinkin" pelattua Dreamcastin Shenmue 2, aijaijai! Aivan kaunis peli:) Se saattaa olla totta. Ensiksi haluaisin sanoa et en oo mikään XBox- tai PS2-faniboi, vaan oon iha neutraali.

Täl hetkel PS2-peleissä ei ole yhtään isoja-maastoja tyylisiä pelejä, ei edes Jax&Daxter tai FFX!

Kun sain pelattua Shenmue 2:n DC:llä, voin sanoa et pelissä on NIIN kauniita ja todella PALJON yksityiskohtia rakennuksista ja alueista, uskallan sanoa Shenmue 1-2:ssa on ENITEN yksityiskohtia missään peleissä! Jopa enemmän kuin MGS2:ssa tai Halossa.

Jos ette usko, suosittelisin pelaaman Shenmuet, varsinkin 2. Erityisesti Wan Chai-kaupunginosassa on todella upeita yksityiskohtia. Ja Shenmue 2:n nelos CD:ssä, Maisemat/taustat ja maastot ovat ISOJA...
Se johtuu siitä et DC:ssä on enemmän videomuistia, 8 megaa. PS2 4 megaa.
Itse ohjaaja Yu Suzuki totesi, et Shenmueta ei voisi mitenkään tehdä PS2:lle, se on faktaa:(

Elikä uskon XBoxin tehoilla saadaan Shenmuen kaltaisia pelejä entistä enemmän. On se aika varmaa et Shenmue 3 tulee XBoxille.

Hups! tuli sellanen fiilis et hehkuttaisin Shenmue 2:sta ja DC:tä;)
DC roxor!

PS. En oo mikään tekniikkaguru...mut kyl jotain tiedän.

PSS. Shenmue 3 on MUST! Jos/kun se tulee XBoxille, heti kauppaan ostamaan XBoxia mukisematta!


Jaaha, täällä astu oikein asiantuntiJA paikalle. Noista PS2:lla ei pysty tekeen laajoja pelejä kuten Ecco the Dolphin ja mitä nyt oli mainittu (tais olla jopa Crazy Taxi) olis luullu päässeen eroon. Ziisus.
Ja Shenmuehan ei lataa, ei ! En tiedä ton kakkosen yksityiskohdista, mutta ainakin ykkönen on ulkonäöllisesti auttamatta jäänyt jälkeen uusista next gen konsoleiden peleistä.

Mitä kauniisiin peleihin tulee, niin MGS2 on kaikin puolin varsin vaikuttava teos. Peli on toteutettu niin, että interaktiivinen elokuvamainen elämys (vau mikä ilmaus! Niin ja tämä ei ole edes mitenkään negatiivisessa sävyssä niin kuin monen "interaktiivisen elokuvan" kohdalla). Grafiikka palvelee tunnelman luomista loistavasti.

Muita kauniita on GT3, Devil May Cry ja ICO näin muutamia mainitakseni. Kuvia en jaksa ruveta tänne linkittämään. Ketä kiinnostaa voi etsiä netistä. Nämä pelit ovat kauneutensa lisäksi muiltakin osin loistavia pelejä. Kaikista graafisesti kauniiksi täälläkin hehkutetuista peleistä ei voi sanoa samaa. Räikeimpänä esimerkkinä voinee ottaa XB:n Wreclesin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser


1. Tai jos sinä tajuaisit tosiasiat. Vieläkään se ei ole selvinnyt sillä mitään perusteita tuolle sinun väitteellesi ei ole.

2. Voisitko hieman paremmin kertoa mikä niissä kusee kuin tuo yksi MHz-luku.

3. Vanha sananlasku: "Mitä enemmän luulet tietäväsi, sitä enemmän teet virheitä." Sä siis selität että ei sun tarvi lukea uusia artikkeleita yms. pysyäksesi mukana? Jos tekniikka on uutta yms. niin siitä ei paljon ole apua jos tiedät paljon vanhemmasta tekniikasta!

4. Anteeksi mitä? Sama käy näin päin: "Väylän määrää ei voida väittää pullonkaulaksi koska väylää ei koskaan ole liikaa."
Se ettei jotain asiaa voi koskaan olla liikaa EI tarkoita sitä etteikö sitä voisi olla liian VÄHÄN. Tuo on ehkä typerin perustelu sinulta ikinä.

1. Siis mitä ihmettä sä horiset. Minähän olen antanut jo varmaan sata sivua perusteluita miksi Xbosin väylä on liian kapea. Lisäksi annoin linkin sivulle jossa asia todetaan. Eiköhän sinun olisi aika myöntää tosiasiat.

2. Tähän leikkiin en enää lähde mukaan. Mutta tuleepa tässä yksi mieleen suoralta kädeltä, joten se saa kelvata. Yhdessä artikkelissä väitettii että GS:ssä olevat 16 liukuhihnaa ovat huono asia. Kun esimerkiksi Xboxsissa on vain 4 liukuhihnaa.

3. Nyt käsitit väärin. Tottakai minun tarvitsee jatkuvasti seurata alaa jotta pysyn mukana. Tarkoitin lähinnä sitä, että koska minulla on pohjatietoa aiheesta valmiiksi, voin arvioida mihin esimerkiksi 6,4GT/s väylä riittää ilman että asiasta mainitaan artikkelissa.

4. Taas käsitit väärin. Tarkoitin kommentillani "muistia ei ikinä voi olla liikaa" lähinnä sitä, että jos muistia olisi äärettömästi voitaisiin esim. koko peli ladata muistiin, jättää jokainen luodin reikä seinään tai jättää vaikka jokainen kuollut vihollinen muistiin. Sitten kun olisit pelin lopussa voisit mennä katsomaan monta tuntia sitten ampumiasi luodin reikiä seinissä tai tappamiasi vihollisia. Muistia saadaan aina käytettyä johonkin ilman että muut osat olisivat pullonkaulana. Mutta väitteesi "Väylän määrää ei voida väittää pullonkaulaksi koska väylää ei koskaan ole liikaa" ei pidä paikkaansa. Äärettömän väylän hyödyntäminen vaatisi myös näytönohjaimelta esim. ääretöntä fillratea. Muistiväylä on tällä hetkellä dynaamisen median pahin pullonkaula. Mutta PS2:ssa oleva 48GT/s väylä riittää hyvin ruokkimaan GS, joten jos väylää lisättäisiin niin olisivat EE ja GS pullonkauloina.
 
Tässä vielä korjauksia muutamiin virheisiin.

1. Wombut: ...mutta eikös tämä FSAA (oliko noin) ole siitä juuri hyvä että se ei todellakaan tuplaa väylän tarvetta?

2. Juupajaapa: Sehän PS2 arkkitehtuurissa onkin hienoa että YKSINKERTAISTETTUNA kaikki toiminnat on melkein samalla piirillä, tulevaisuudessa se tulee vielä korostumaan kun GS ja EE tullaan valmistamaan samalle silikonille. Etuna tässä samalla piirillä olemisesa on että datan siirto yksiköiltä toiselle on todella nopeaa.

3. Juupajaapa: Xboxin 6.4 GB/s väylä on toteutettu Hyper Transport tekniikalla.

4. Kirvasto: 1xAGP väylän nopeus on vain noin 0,5GB/s (133 Mhz * 32bit).

Ja korjaukset:

1. FSAA tarkoittaa sitä että AA tapahtuu koko ruudulla ja se nimenomaan vaatii 2-kertaa enemmän väylää. Tästä voitkin miettiä että onko siitä 48GT/s väylästä hyötyä PS2:ssa kun Baldurs Gate käyttää 4*AA:ta mikä vaatii 4-kertaa enemmän väylää.

2. EE ja GS integroiminen samalle piirille laskee valmistuskustannuksia ja vähentää lämmön tuottoa, mutta ei nopeuta väylien toimintaa.

3. Xboxsin muistina toimii 200Mhz DDR muisti 128-bitin väylällä. Hyper Transport väylä on Xboxsin etelä- ja pohjoissillan välissä ja se siirtää 0,8GT/s.

4. 1*AGP siirtää 0,266GT/s ja 4*AGP 1,066GT/s
 
semmosta vaan kysyisin että onko tossa spekulaatiossa muistiväylistä tms mitään ideaa, kun voidaan kuitenkin katsoa pelejä jotka ovat ilmestyneet molemmille alustoille, esimerkiksi Max Payne, ja haluaisin ne Hifi miehen silmät nähdä joilla hän väittää Maxia paremman näköiseksi ja sulavammin pyöriväksi ps2:lla kuin Xboxilla.

tai sitten pirates. legend of the black kat peliä joka myöskin pesee ps2 version mennen tullen, ja onhan noita muitakin.

vai onko näissä (kaikissa) tapauksissa kyse vain huonoista peliohjelmoijista kun eivät ole osanneet käyttää ps2:n kaikkea kapasiteettia hyväkseen, vaikka konsoli on jo kolmatta vuotta markkinoilla?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kameli
semmosta vaan kysyisin että onko tossa spekulaatiossa muistiväylistä tms mitään ideaa, kun voidaan kuitenkin katsoa pelejä jotka ovat ilmestyneet molemmille alustoille, esimerkiksi Max Payne, ja haluaisin ne Hifi miehen silmät nähdä joilla hän väittää Maxia paremman näköiseksi ja sulavammin pyöriväksi ps2:lla kuin Xboxilla.

tai sitten pirates. legend of the black kat peliä joka myöskin pesee ps2 version mennen tullen, ja onhan noita muitakin.

vai onko näissä (kaikissa) tapauksissa kyse vain huonoista peliohjelmoijista kun eivät ole osanneet käyttää ps2:n kaikkea kapasiteettia hyväkseen, vaikka konsoli on jo kolmatta vuotta markkinoilla?

Eiköhän tuota Max Payneä ole Kameli käsitelty jo useampaan otteeseen täällä. Lyön pääni pantiksi että jossain vaiheessa joku laiska taho kääntää jonkin PS2 hitin XB:lle hutiloiden ja se näyttää/pelaa paskemmin. Sitten taas selitellään...jooh

Vastahan tässä oli hyvä esimerkki paskasta PS2 käännöksestä Tiltissä. Joku DC:n vanha rooliipeli (en nyt muista nimeä) oli käännetty PS2:lle vasemmalla kädellä, ja jälki oli paskaa verrattuna DC:hen.
Että kyllä niitä paskoja tai laiskoja peliohjelmoijia löytyy. Onneksi PS2 on niin suosittu kone, että moni viitsii nähdä sen eteen vaivaa ja loistopelejäkin tulee.
Maxista vielä sen verraan: PC-versiota väännettiin luokkaa 5 vuotta. Tästä portatut XB ja PS2 -versiot tehtiin älynopeesti kok. kehitysaikaan verrattuna. Kumpihan konsoleista pohjautu PC-rautaan eli kummalle käännös oli mahdollisesti helpompi tehdä?

Deus EX on nyt kääntynyt PS2:lle - ei sekään tosin kaikkea PS2:sta irrotellen - ja näyttää paremmalta kuin PC-versio. Tästä Kameli varmaan päättelisi: Hei PS2 on tehokkaampi kuin PC (samalla logiikalla). Ehkä täytyy ottaa huomioon että alkup. PC versio on jo yli vuoden vanha.
Vaikka konsoleissa pysyy rauta samana, saadaan niistäkin ajan mittaan enemmän irti. Näinhän kävi PSX:nkin osalta monen vuoden ajan, miten PS2:n kohdalla tilanne on erilainen? Minun mielestäni on jopa niin päin että PS2:ssa oppimista tapahtuu enemmän kuin PSX:n kanssa.

Tottakai PS2 kärsii pelitarjonnassaan eniten kurasta, koska moni yrittää rahastaa surkealla tekeleellä isoa markkinaa. Meidän pelaajien vastuulla onkin boikotoida mokomaa rapaa - ehkäpä sen tarjonta vähenee kun ei mene kaupaksi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Vastahan tässä oli hyvä esimerkki paskasta PS2 käännöksestä Tiltissä. Joku DC:n vanha rooliipeli (en nyt muista nimeä) oli käännetty PS2:lle vasemmalla kädellä, ja jälki oli paskaa verrattuna DC:hen.

Kyseessä on Grandia 2.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Vastahan tässä oli hyvä esimerkki paskasta PS2 käännöksestä Tiltissä. Joku DC:n vanha rooliipeli (en nyt muista nimeä) oli käännetty PS2:lle vasemmalla kädellä, ja jälki oli paskaa verrattuna DC:hen.
Kyse ei välttämättä ole mistään huolimattomasti tehdystä käännöksestä, koska näitä esimerkkejä on vaikka kuinka paljon.

Lähes kaikki aiemminkin PS2:lle kääntyneet DC-pelit ovat olleet joko sahalaitapaskaa tai korkeintaan "vain" yhtän hyvän näköisiä, kuin vanhalla DC:n raudalla.

Seuraavaksi tässä sarjassa näemmen kuinka huonosti Tennis2k2 (Virtua Tennis 2) käntyy pleikkarille. Esitietojen mukaan sekin on aivan hirveän näköinen DC versioon verrattuna. Yllätys...

Jos näin on, niin harmi! Sillä kyseessä on ainakin mun mielestä 1 parhaista peleistä, mitä maa päällänsä kantaa. Varsinkin nelisteen aivan loistava!
 
Ylös Bottom