Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser
...
2. Veikkaisin että Xboxilla, mutta odotellaan nyt siihen asti että saadaan kauppoihin pelejä jotka on tehty lopullisella devkitillä eikä milään betalla (jossa oli GPU:na GF2 Ultra). Miksi yleensäkkään vertaat BG:tä Xboxin julkaisupeleihin? Eikö olisi oikeututumpaa verrata PS2:n julkaisupelejä Xboxin julkaisupeleihin?
...
btw. Konsolin elinkaari 5 vuotta? PS2 on jo puolessa ja te väitätte että koodarit on vieläkin vain niin käsiä tai laiskoja etteivät siksi saa PS2:lla aikaan oikeasti näyttäviÄ pelejä (eli puhun monikossa enkä vain muutamasta pelistä) Xboxilla taas tulee jo heti alussa kivan näköisiä pelejä ja jopa näyttäviä niin saas nähdä mitä koneesta saadaan pihalle kun se on ollut yhtäkauan markkinoilla kuin PS2.
...
Kysyisin nyt sinulta Slaisser, jos Halo on tehty devkitillä jossa on GF2 ja muutenkin vähemmän tehoja kuin lopullisessa xboxissa, niin miksi se silti pyörii vain korkeintaan 30fps. Pahimmillaan se tökkii aika pahasti vielä sen alle.
Jos peli on kehitetty raudalla joka on tehottomampi eikä mahdollista kaikkia uusia hienoja efektejä, eikö sen silloin pitäisi vähintään pyöriä 60fps raudalla joka on paljon tehokkaampi kuin devkitit???
Eikä Halo grafiikaltaan ole edes niin ihmeellinen että sen pitäisi viedä paljon konetehoa. Ihmettelen vaan vieläkin miksi peliä jossa hahmot ja ympäristöt ovat melkoisen simppeleitä malinnukseltaan, tekstuurit tarkkuudeltaan tavallista tasoa, ei käytä mitään hienoja efektejä (kuten Bump mapping), on ylistetty peligrafiikan uudeksi virstanpylvääksi.
Ainakin kun vaihdan PC:hen tehokkaamman prossun ja näytönohjaimen, niin pelinopeus kasvaa. Koska xbox on käytännössä PC niin eikö sen pitäisi mennä tässäkintapauksessa niin.
DirectX 8 sisältää pixel ja vertex shaderit, käsittääkseni ne ovat suurin ero GF2 ja GF3 korteissa, joten turha väittää etteikö ohjelmoijilla olisi ollut jo pitkän aikaa mahdollisuus sisällyttä GF3 ominaisuuksia peleihin.
xbox peleissä on havaittavissa näyttävyyden korostaminen ruudunpäivityksen kustannuksella. Esim Blood Wake pelissä on suorastaan kammottavaa nykimistä. Johtuukohan se siitä että xboxilla ei ole tehoja pyörittää veden bumpmapping efektiä.
PS2:n Splashdown pelissä vesi on paljon aidomman olista, se jopa aaltoilee vesiskoottereitten mukaan. Splashdoenin vesi on tehty yhdistämällä lukuisista polygoneista tehty vedenpinta ja bumpmapping. Blood Wake käyttää vain BM:ää, vähäiset aallot on tehty tökerösti 'päälleliimatulla' parilla teksturoidulla polygonilla.