Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Leo Stenbuck
Kyllähän tuo Soul Calibur 2 tulee myös PS2:lle.
Kuten myös Xboxille.. joten se siitä.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Leo Stenbuck
Kyllähän tuo Soul Calibur 2 tulee myös PS2:lle.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Jaa että mammuttiketjusta olisi tullut LYHYENPI, jos minä olisin lähtenyt väittelyyn mukaan ja Slaisser kuitannut jokaisen kohdan, jossa olit oikeassa? Ehkä ei kuitenkaan..... Se on parin vuoden aikana tullut nähtyä, että pidät omasta väitteistäsi kiinni kynsin ja hampain, intät, vähän välität vasta-argumenteista, etkä näe mikä on tärkeää ja oleellista. Valitettavasti menee luottamus kaikkiin väitteisiisi, kun loppupäätelmäsi ovat niin päin honkia. Kun argumentit ovat vielä usein täysin puolueellisia ja lähdekritiikkisi tasolla, "kaikki PS2-kehut ovat totta ja muut paskaa" ei minua kiinnosta tuhlata aikaani. Jos se on minulta "hieman väärä asenne", sittenpähän on.
Varmaankin Xboxin väylästä muodostuu välillä pullonkaula. Kaikilla koneilla on pullonkauloja, sillä jos ei olisi, olisi tehoja äärettömän paljon. Ongelman suuruudesta on kuitenkin julkaisupelien perusteella liian aikaista sanoa. Joka tapauksessa, ongelman suuruudesta riippumatta, missä mennään metsään niin että rytistee, on tapasi irrottaa argumentti yhteydestään. Jos artikkeli tai kukaan muukaan ei kuitenkaan kiistä, etteikö Xbox olisi väylästä huolimatta kokonaisuutena tehokkaampi, miksi sitten käytät argumenttia juuri siihen?
ArsTechnican artikkelista pidät kiinni kynsin ja hampain, vaikka se on ikivanha ja tehty ennen kuin PS2:n ohjelmoinnista oli kokemusta tai Xboxista tiedettiin paljoakaan. Olen varmasti kolme kertaa postannut sinulle linkin, missä artikkelin kirjoittaja myöhemmin toteaa ArsTechincan foorumilla, että Xboxista tulee varmasti tehokkaampi.
Slaisserin lähteistä sinulla ei ole varaa kuittailla mitään. Itse vedit argumenttisi DRC-väittelyssä suoraan ja ainoastaan Sonyn katalogista. Julistit sitten kivenkovaan kuinka DRC vie kuvantarkkuuden uudelle tasolle ja tuplaa kaikkien vanhojen pleikkaripelien resoluution! Muutenkin lähteiksesi on kelvannut vain PS2:sta kehuvat artikkelit tai edellisen FiringSquad-jutun tapaan yhteydestään irrotetut argumentit. Itse en tiedä Slaisserin lähteistä mitään, mutta sinun kannattaisi ehkä pitää suu supussa....
Tällaista hyväntuulista aamua tänään....![]()
PS2:ssa on "vain" 4MT video muistia, mutta 640*480 resoluutiolla se on kuitenkin riittävä määrä PS2:leveiden väylien takia.
Kerrotko sitten miksi mm. Max Paynen PS2-version ratkaisevana pullonkaulana on yleisesti todettu kyseisen muistikapasiteetin vähyys vaikuttaen tekstuuripuoleen+pienemmiksi pilkottuihin kenttiin. Xboxin versiossa tilanne on aivan toinen....Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Vieläkö täällä kinastellaan PS2:n 4 Mb 'videomuistista' ja sen pienuudesta?
PS2:ssa on myös 'Unified Memory Architecture', eli sitä 32 MB pämuistia käytetään hieman samallatavalla kuin xboxissa, lisäksi PS2:ssa on monia 'cache' muiseja, kuten 4Mb videocache, joka on embedded muistia ja sen väylänopeus on 48GBps.
Järjestelmämuistin ja EE:n välinen väylä on 3.2 GB/s, yhdessä 10 anavaisen DMA väylän kanssa se päihittää xboxin väylän.
Yhteensä näitten cache ja audiopuolen muistin kanssa PS2:ssa on yhteensä jotain päälle 40 MB muistia.
Se 4Mb muisti EI siis ole videomuistia siinämielessä kuin perinteisesti ymmärretään.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hifi_Mies
1. Varmasti olisi tullut lyhyempi, koska silloin olisi nopeammin selvinnyt mm. että minä olen tuossa väylä asiassakin oikeassa.
2. Artikkelit joita ollette käyttäneet minua vastaan ovat olleet niin täynnä virheitä ja täysin torsoja lauseita, että ei sellaisilla teksteillä ainakaan minua vakuuteta. Yhdessässäkin artikkelissa vaitettiin EE:nen kellotaajuudeksi 250Mhz joka on virhe niin perus juttussa kuin vain olla ja voi.
3. Toisin kuin sinun, minun ei tarvitse lukea kaikkea artikkeleista ymmärtääkseni tärkeitä asioita. En minä millään hatuista vedetyillä kommenteilla väittele. Vuosien kokemus on antanut minulle riittävät tiedot väitteilleni.
4. Muistin määrää ei voida väittää pullonkaulaksi koska muistia ei ole koskaan liikaa. PS2:ssa on "vain" 4MT video muistia, mutta 640*480 resoluutiolla se on kuitenkin riittävä määrä PS2:leveiden väylien takia.
1. Koitatko sanoa että siellä 4Mb:ssä ei säilytetä mitään dataa sen kauemmin kuin mitä kestää toimittaa se data GS:lle? Jos näin on niin silloin se muisti on todella turha.Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
1. PS2:ssa on myös 'Unified Memory Architecture', eli sitä 32 MB pämuistia käytetään hieman samallatavalla kuin xboxissa, lisäksi PS2:ssa on monia 'cache' muiseja, kuten 4Mb videocache, joka on embedded muistia ja sen väylänopeus on 48GBps.
2. Järjestelmämuistin ja EE:n välinen väylä on 3.2 GB/s, yhdessä 10 kanavaisen DMA väylän kanssa se päihittää xboxin väylän.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Liquit
1. Siinähän se koko ps2 ohjelmoinnin idea onkin että kuvaa päivitetään jatkuvasti levyltä.
2. Elikä lyhyesti sanottuna ps2 perustuu pääasiassa muistin päivittämiseen, jonka takia nimen omaan väyliin on panostettu. Tuloksena on tiedon nopea kulku, jolloin prosessori ei ainakaan jää työttömäksi missään vaiheessa.
3. Luulisi ohjelmoijien hyppivä ilosta kun rajana on on itse DVD.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser
1. Koitatko sanoa että siellä 4Mb:ssä ei säilytetä mitään dataa sen kauemmin kuin mitä kestää toimittaa se data GS:lle? Jos näin on niin silloin se muisti on todella turha.
2. Mitä shittiä sä kirjoitat? PS2:n kaikki muut väylät ovat 3.2GB/s ja vain 4Mb VRAM -> GS väylä on se 48GB/s. Eli silloin nuo kaikki muut väylät ovat hitaammat kuin Xboxissa jossa väylä on 6.4GB/s. Eli älä jauha mitään paskaa.