Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hifi_Mies
Mielestäni syynä siihen että tehokkain konsoli ketju venyi 600 viestin mittaiseksi on juuri siinä että Hex ei kommentoinnut faktojani ja Slaisseri ei ottanut kantaa kohtiin jossa olin selvästi oikeassa. Minua aina syytettiin siitä että jätin vastaamatta kohtiin jotka todistivat että olen väärässä, mutta kyllä asia taisi olla toisinpäin. En muista että Drizl olisi ollut mukana kovinkaan aktiivisesti tehokkain konsoli alueella keskustelemassa, mutta sentään myönnät, että Xboxsilla on väylä pullonkaulana. Se että Xboxsissa on kikkoja jotka vähentävät väylän kulutusta eivät kuitenkaan poista ongelmaa kokonaan. Esimerkiksi yksikään Xboxsin julkaisupeleistä ei käytä AA:ta ja se johtuu juuri siitä että väylää ei ole tarpeeksi. Kaikki muistavat varmaan kuinka MS hehkutti Xboxsia juuri sillä että AA tulisi olemaan helppo tehdä jokaiseen Xbox peliin, koska AA:ta tuetaan raudalta eikä tehoa kulu ollenkaan.
Slaisseri joka varmaan vastaili eniten viesteihini oli selvästi saanut tietonsa jostain xbox.com tyyliseltä sivustolta. Olet hyvin tyypillinen esimerkki henkilöstä jolle kerrotaan ns. puolitotuus. Se että et tietänyt PS2:sen tukevan tekstureiden pakkausta johtuu juuri tästä puolitotuudesta. En tarkoita että sinun pitäisi vastata jokaiseen kohtaan tyyliin "sinä olit oikeassa ja minä väärässä", mutta ei silloin pidä myöskään väittää että minä puhun pelkkää paskaa.
Kun keskustellaan raudasta on tärkeää että tartutaan faktoihin, koska subjektiivisuudelle ei ole tilaa. Sinulla on hieman väärä asenne Hex. Jos joskus tekee virheen, niin ei sen perusteella pitäisi todeta että "kaikki mitä kirjoitat tästä eteenpäin on pelkkää paskaa". Kyllä Slaisserikin on tehnyt virheitä, mutta minä luen aina hänen viestinsä ilman ennakkoluuloja enkä tyrmää niitä koska hän on aikaisemmin "puhunut paskaa". Sinulla on aina tuo sama laulu "puhut paskaa kun väitit aikoinaan että koska MSX floppasi niin floppaa Xboxsikin", "DRC ei toimi ja koska väitit niin puhut paskaa". Tai sitten väität että Arstechnica ei voi olla oikeassa koska artikkeli on niin vanha, mutta onhan ainakin tämä firingsquadin juttu tarpeeksi uusi.
Jaa että mammuttiketjusta olisi tullut LYHYENPI, jos minä olisin lähtenyt väittelyyn mukaan ja Slaisser kuitannut jokaisen kohdan, jossa olit oikeassa? Ehkä ei kuitenkaan..... Se on parin vuoden aikana tullut nähtyä, että pidät omasta väitteistäsi kiinni kynsin ja hampain, intät, vähän välität vasta-argumenteista, etkä näe mikä on tärkeää ja oleellista. Valitettavasti menee luottamus kaikkiin väitteisiisi, kun loppupäätelmäsi ovat niin päin honkia. Kun argumentit ovat vielä usein täysin puolueellisia ja lähdekritiikkisi tasolla, "kaikki PS2-kehut ovat totta ja muut paskaa" ei minua kiinnosta tuhlata aikaani. Jos se on minulta "hieman väärä asenne", sittenpähän on.
Varmaankin Xboxin väylästä muodostuu välillä pullonkaula. Kaikilla koneilla on pullonkauloja, sillä jos ei olisi, olisi tehoja äärettömän paljon. Ongelman suuruudesta on kuitenkin julkaisupelien perusteella liian aikaista sanoa. Joka tapauksessa, ongelman suuruudesta riippumatta, missä mennään metsään niin että rytistee, on tapasi irrottaa argumentti yhteydestään. Jos artikkeli tai kukaan muukaan ei kuitenkaan kiistä, etteikö Xbox olisi väylästä huolimatta kokonaisuutena tehokkaampi, miksi sitten käytät argumenttia juuri siihen?
ArsTechnican artikkelista pidät kiinni kynsin ja hampain, vaikka se on ikivanha ja tehty ennen kuin PS2:n ohjelmoinnista oli kokemusta tai Xboxista tiedettiin paljoakaan. Olen varmasti kolme kertaa postannut sinulle linkin, missä artikkelin kirjoittaja myöhemmin toteaa ArsTechincan foorumilla, että Xboxista tulee varmasti tehokkaampi.
Slaisserin lähteistä sinulla ei ole varaa kuittailla mitään. Itse vedit argumenttisi DRC-väittelyssä suoraan ja ainoastaan Sonyn katalogista. Julistit sitten kivenkovaan kuinka DRC vie kuvantarkkuuden uudelle tasolle ja tuplaa kaikkien vanhojen pleikkaripelien resoluution! Muutenkin lähteiksesi on kelvannut vain PS2:sta kehuvat artikkelit tai edellisen FiringSquad-jutun tapaan yhteydestään irrotetut argumentit. Itse en tiedä Slaisserin lähteistä mitään, mutta sinun kannattaisi ehkä pitää suu supussa....
Tällaista hyväntuulista aamua tänään....
![Smile :) :)](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png)
![Smile :) :)](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png)