PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

ippanis

Member
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Vääriä kysymyksiä. Pystynkö myymään PS4:n retail-pelejä? Pystyn. Pystynkö myymään Xbox Onen retail-pelejä? Pystyn mutta... Microsoftin mallissa pitäisi olla todella uusia siistejä juttuja, jotta tuo osuus "mutta..." ei olisi niin valtava kompastuskivi kuin mitä se tällä hetkellä voi joillekin olla. Voi niitä juttuja olla mutta ei niitä ainakaan toistaiseksi ole tuotu riittävän selvästi esille. Mitä siis tarkalleen ottaen saisin tilalle, jos luopuisin omistusoikeudestani ostamiini retail-peleihin? Ilon siitä, että sellaista se digipuolellakin on ollut jo vuodesta miekka ja kivi? Ei kovin vakuuttava argumentti.
Millä perusteella sinä määrität mikä on sinun oikeutesi omistamaan peliin? Miksi luulet, että tuotteen luonne pysyisi samana seuraavat 50 vuotta?

Tämähän vaatii kuluttajalta vaan muutosta ajatteluun mitä hän omistaa maksamallaan summalla. Tulevassa digitaalimallissa se on karrikoiden 'oikeus käyttää tuotetta'. Minusta tämä on moraalisestikin oikeampi vaihtoehto, koska silloin taataan paremmin se, että artisti/julkaisija saa työstään palkan. Tässä fyysisen median mallissa artistille/julkaisijalle jää vain se kaupasta myydyn tuotteen kate.

Jos vielä leikitään ajatusleikkiä, millä oikeudella kaverisi saisi lainata ja sitäkautta kokea tuotteen ilmaiseksi? Onko se moraalisesti mielestäsi oikein, että artisti ei saa kaveriltasi maksua? Vai onko se sittenkin oikein, että jos omistat jotain, saat oikeuden tehdä sillä aivan mitä itse tahdot? Eihän se nyt aivan näinkään voi olla?

No joo, mä jätän käytetyistä jauhamisen tähän, koska itseasiassa en tälle anna paljoa painoarvoa. Ihan sama onko DRM vai ei.
 

SalarymanDaishi

Active Member
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Oikeastaan tässä on kyse siitä, että Microsoft itse asiassa hyppäsi Steamin malliin, mutta teki sen pitäen pelilevyt vielä mukana kahdesta syystä: 1) moni tykkää ostaa vielä niitä 2) vaikka MS panostaa nettiin niin he tietävät silti, että esim. 30 gigan pelin asentaminen levyltä on nopeampaa kuin netistä.
Nuohan ne syyt ovat mutta jälkimmäinen on enemmänkin peruste ensimmäiselle. Monet tykkäävät ostaa pelilevyjä täysin muista syistä kuin siitä, että niiden kautta asentaminen käy vielä hollin aikaa vikkelämmin kuin imuttaa netistä kymmeniä gigatavuja. Se syy on nimenomaan se omistusoikeus. Kirjoja myydään yhä, vaikka e-kirjat. Elokuvia myydään yhä, vaikka Netflix. Musiikkia myydään yhä, vaikka Spotify. Retropelejä myydään yhä, vaikka uusia sukupolvia. Vanhoja kirjoja, elokuvia, musiikkia ja pelejä myydään ihan pirun paljon, eivätkä ne markkinat ole katoamassa mihinkään yhtään sen enempää kuin ne ovat uhka tämän päivän bisnekselle. Monille pelaajille harrastus voi olla pikkuisen enemmänkin kuin pelkkää kertakäyttökulttuuria, jossa ahmitaan vain se viimeisin tarjonta, heitetään raato tienpenkkaan ja siirrytään heinäsirkkalaumana seuraavalle aterialle. Jos pelaat kuluttajana, Microsoftin ehdottama tulevaisuus on ihan whatevah mutta jos pelaat intohimoisena harrastajana, se ei ehkä olekaan enää ihan niin helppo pala nieltäväksi.

Millä perusteella sinä määrität mikä on sinun oikeutesi omistamaan peliin?
En tiedä, olen tupannut lompakolle jättää tuollaiset hankalammat asiat.
 

machete

New Member
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Itse olen kallistumassa PS4:n puolelle, tosin se ei ole vielä varmaa kumman sitten lopulta hankin. Tuo reilu 100€:n ero kyllä on tällä hetkellä ratkaisevin tekijä omalla kohdalla. Nettiyhteys taikka ei, sillä ei oo meikän kohdalla väliä, mutta kyllähän siinä sitten keittää, jos netti ei toimi 2-3 päivään... (niinkin on käynyt)

Peleistä ei ole vielä tullut vastaan mitään "pakkosaadayksinoikeuspeliä", joka johtaisi jommankumman konsolin hankintaan, tosin odottelen vielä Naughty Dogin ensimmäistä next-genin peliä, joka tuleekin luultavasti olemaan tärkeä syy miksi PS4:n hankin.
 

Weldomite

New Member
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

MS:n XOnen DRM:

MS:llä pitää pelatessa kirjautua 24h välein. Muuten ei voi pelata. Ainoa pakollinen DRM, koska tulee laitteeseen lisättynä. Tämä osittain sen takia, koska pelilevylle ei ole tarvetta. En tiedä päivittääkö MS tätä ominaisuutta siten, että offlinessa pystyy pelaamaan mikäli levy on laitteen sisällä.
Muita DRM-ominaisuuksia, jotka rajoittavat pelin jälleenmyyntiä tai lainaamista ei ole pakko käyttää. Riippuu siis pelinkehittäjästä koko homma. MS itse on sanonut, että ei näitä tule omissa peleissään käyttämään. Jos muita ominaisuuksia on päällä niin hieman hidastaa käytettyjen pelien maailmaa, mutta sekin riippuu muista kuin MS:stä. Mahdolliset maksut etc. määrittää kauppapuoli eli niitä voi olla tai sitten ei.
Lisäksi pelin voi vapaasti jakaa 10 "perhejäsenen" kanssa, jotka voi määrittää vaikka toinen asuisi toisella puolella maailmaa. Kuitenkin peliä voi kerralla pelata vain 1 ihminen. Pelin voi myös kokonaan lahjoittaa kerran, omistusoikeuden voi siis siirtää eteenpäin halutessaan.

Sonyn PS4:n DRM:

Sonyn laitteessa ei ole mitään pultattuna, pelinkehittäjät ottaa vastuun ja syyt niskaansa. Jos siis haluaa niin aivan vapaasti saa päättää DRM:n kohtalon pelilleen. Sonyn mukaan offlinen pelaaminen pitäisi onnistua sillä DRM ei koske yksinpeliä vaan moninpeliä. Ja first partyt tulee siis ilman mitään varmuudella. Tosin kohtuu helposti saa peliin rakennettua sisäisen tarkistusmetodin ja pakottaa kirjautumaan tietyn ajan sisällä. Mutta toisaalta levy pitää aina olla PS4:n sisällä, joten turhaahan se on.

Unohtuiko jotain muuta?

Ei ainakaan minusta kuulosta kovinkaan pahalta, mutta toisaalta jokaisella on se oma mielipide asiasta. Vähän kuin multi-levyt XO:lla, mikä oli hirveä asia. Itse pidän mielelläni konsolin onlinessa mikäli ei tarvitse pitää levyä sisällä ja toivottavasti tämä ominaisuus tulisi XO:llekin vaikka vähän myöhemmin.

Voihan niitä ihmeitä tapahtua ja MS luopua tai lieventää omia näkemyksiään, mutta jotenkin en vaan usko. Molemmissa siis pelintekijät lopulta päättävät asian, tosin se 24h pakko on ainoa mitä ei voi muuttaa. Ladattujen pelien kohdalla homma menee varmaan ihan samalla tavalla.
 

peoh1985

Active Member
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Eurogamer haastatteli TitanFallin tekijöitä:

Let's put it plainly: will PlayStation owners ever see Titanfall?

"It's definitely not out of the question," Emslie replied. "We have a huge appreciation for the fans. Coming out and showing it to everybody, we're super nervous and wanted to make sure everybody loved it. We love all our fans, whatever console they support.
Will Titanfall ever come to PlayStation? Respawn and EA weigh in • News • Eurogamer.net
 

kani

Jäsen
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Toivottavasti trendi kääntyy takaisin Sonyn suuntaan pois Xboxista jos pelaamisen ehdot säilyvät sellaisina kun nyt on esitetty.

Ette kai nyt sentään hölmöinä kuvittele että saatte nyt jotain sen tilalle että oikeutenne heikkenevät??? Ihastuttavaa sinisilmäisyyttä :p. Lets roll over and let microsoft have it all?? No itsellä homma on helposti ratkaistu seuraavan konsolisukupolven kohdalla jos näin on. Sellaista konsolia en tule ostamaan jonka käytettyä sisältöä ei voi ostaa ja myydä vapaasti. Aika iso osa xbox 360:lle ostamistani peleistä on ostettu käytettynä ja jos joku peli ei ole miellyttänyt on se pistetty nopeasti kiertoon. Melkoinen kasa on tullut ostettua vanhemmankin xboxin peliä paikallisen hyvinvarustetun pelikaupan alelaarista eurolla tai parilla.

Mitähän seuraavaksi, pay per minute(?). Pitäkää tunkkinne! Toivottavasti muutkin kuluttajat tekevät teollisuudelle selväksi missä mennään. Sony on onneksi selvästi haistanut oman mahdollisuutensa palata konsolikuninkaaksi. Siihen ei kyllä tämä pelkästään riitä vaan myös laitteen on oltava hyvä ja sille saatavan sisällön huippuluokkaa.
 

NHL Freak

New Member
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Jos konsoleista ei olisi mitään muuta tietoa kuin nimet ja multa kysyttäs nyt, että Xbox One vai PS4, niin sanoisin Xbox One, MUTTA...

Taitaa tämä poika siirtyä Sonyn leiriin. Pakollinen nettiyhteys ei Xbox Onessa hirveästi haittaa, mulla on X360 aina netissä, MUTTA niitä "netittömiä" reissuja tulee vuodessa aina muutama ja tietysti silloinkin konsoli on aina ollut mukana, joten Xbox Onen kohdalla tämä ei onnistuisi, PS4:sen kohdalla taas onnistuisikin.

Sitten tottakai se suurin asia joka työntää pois Xbox Onen luota on käytetyt pelit...mulla taitaa olla suurinpiirtein puolet X360:sen peleistä ostettu käytettynä. Kun olet ostanut jonkun Xbox One pelin ja OMISTAT sen (tai ainakin sinun kuuluisi omistaa) niin et voi edes lainata sitä kaverille ilman, että kaverisi maksaa sen jonkun paskamaksun, ellei sitten ole ollut sitä 30pv sun kaverilistalla. Ja sitten kaikki tälläinen pelien huutokauppaaminen (huuto.net) ja esim. vaikka KonsoliFINin kauppapaikka kärsii tästä. Tämä vain Xbox Onella ja tämä on täysi vitsi! Ei tälläisellä opiskelijalla riitä rahkeita maksaa jokaisesta pelistä 40€-60€. Tietysti toinen vaihtoehto on odottaa, että se 40€-60€ hintainen uusi peli halpenee, mutta eihän sellaista kukaan jaksa. Ainakaan minä en. :D Kiitos vaan Sony, ettet lähtenyt tähän! Osto- ja myyntioikeuksien pitäisi olla sataprosenttisesti ITSE kuluttajan käsissä.

En näe mitään syytä, miksi hommata Xbox One, eikä PS4, mutta monia syitä, miksi hommata PS4, eikä Xbox One. Kummankaan konsolin yksinoikeuspelit ei ainakaan vielä ole ratkaisseet mun ostopäätöstä, eli mitään "ÄÄ, PAKKO SAADA" - yksinoikeuspeliä ei ole vielä tullut, mutta PS4:n halvempi hinta ja edellä mainitut syyt riittävät siihen, miksi tod. näk. ostan PS4:sen, enkä Xbox Onea. Ja niitä huikeita multiplattareita on tulossa varmasti monia, joten pelattavaa kyllä riittää ihan tarpeeksi, sekä PS4:lla ja Xbox Onella vaikka niitä yksinoikeuspelejä ei huomioitaisikaan.

Noh, mieli voi mielä muuttua, mutta pahalta näyttää MS:n kannalta...
 

peoh1985

Active Member
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Toivottavasti trendi kääntyy takaisin Sonyn suuntaan pois Xboxista jos pelaamisen ehdot säilyvät sellaisina kun nyt on esitetty.
Niin. PS3 ja X360 ovat kai myyntien suhteen aika tasoissa, Sony hieman edellä? Mitä olen eri keskustelupalstoja (NeoGAF jne.) lukenut, niin core-pelaajista aika moni X360-omistaja on vaihtamassa PS4:n kelkkaan. PS3-omistaja, joka aikoo hankkia pelkästään Xbox Onen, taitaa olla aikamoinen harvinaisuus.

Toki nämä nettkirjoittelijat ovat vain pieni osa asiakaskunnasta. Saa nähdä, miten suuret massat asian näkevät.
 

Little_big-MAD

New Member
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Jatkaako MS tahallaan omaan jalkaan ampumista?
Tuo video on jo poikinut mielenkiintoisen uutisen:
Microsoft: 'We Have A Product For People Who Can't Access The Internet, It's Called Xbox 360' - Forbes

Käytännössähän tuon voi tulkita Microsoftin antamana lausuntona, joka kuuluu seuraavasti: "Mikäli uusi sukupolvi meidän osalta ei teitä miellytä, pitäytykää vanhassa." Hmm.... Mahtaneekohan olla kohta luvassa mehevät potkut eräälle PR -miekkoselle.
 

rookie

Active Member
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Niin. PS3 ja X360 ovat kai myyntien suhteen aika tasoissa, Sony hieman edellä? Mitä olen eri keskustelupalstoja (NeoGAF jne.) lukenut, niin core-pelaajista aika moni X360-omistaja on vaihtamassa PS4:n kelkkaan. PS3-omistaja, joka aikoo hankkia pelkästään Xbox Onen, taitaa olla aikamoinen harvinaisuus.

Toki nämä nettkirjoittelijat ovat vain pieni osa asiakaskunnasta. Saa nähdä, miten suuret massat asian näkevät.
Ne perheenäidit ja opiskelijat kun saavat kuulla ettei niitä pelejä saakaan enää sieltä huuto.netistä/ebaystä, ovat varmasti myös jonottamassa Xbonea sieltä kaupasta :)
 

Ukkosenjumala

New Member
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Yllättävän pieni on PS4 verrattuna muihin tuossa kuvassa. Ihmetellä täytyy jos sinne on vielä virtalähde mahtunut sisään.
Minä ainakin toivon, että tossa tulee olemaan ulkoinen virtalähde. Muuten toi vehje lämpenee sen ja komponenttien osalta ihan älyttömästi, muutenkin lämpöä syntyy jo varmasti omiksi tarpeiksi. Lisää lämpöä -> lisää jäähdytystä -> lisää taustameteliä. Paitsi jos jollain käsittämättömällä ilveellä ovat saaneet tohon passiivisen jäähdytyksen, mikä olisi melkoinen insinöörien taidonnäyte noilla tehoilla.
 

jryi

Vastaava päätoimittaja, teknoniilo
Ylläpitäjä
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ars Technicassa oli haastatelut Yusuf Mehdiä, ja tuon jutun luettuani täytyy hiukan lieventää aikaisempia näkökulmia.

Microsoft defends the Xbox One’s licensing, used game policies | Ars Technica

Niin paljon kuin Microsoftia periaatteesta inhoankin, niin en voi välttä vertailua suunnittelupäätöksiin ensimmäisen Xboxin kanssa. Tuolloinhan MS:ia pidettiin typeränä, kun iskivät ethernet-portin konsoliin, koska eihän tuolloin kenelläkään ollut kiinteää laajakaistaa. Ääliöt. Ja Xboxin elinkaaren jälkipuoliskolla kaikilla oli kiinteä laajakaista.

Tällä kertaa ongelma tuntuu olevan enemmän tosi diletantin kommunikaation kanssa. Tekniset ominaisuudet oksennettiin kuluttajien kynnyksille selittämättä järkeilyä niiden takana. Korkealentoinen ajatus oli se, että kaikki sisältö on digitaalista ja verkossa, joten sen ei pidäkään olla sidoksissa fyysiseen mediaan. Mutta koska Microsoftilla on töissä aivottomia apinoita, kukaan ei ehtinyt briiffaamaan ketään tästä sen kolmen-neljän kuukauden aikana, jolloin toteutuksesta levisi huhua ympäri pelaajakenttää.

Viestin kuluttajille olisi pitänyt olla: "Kaikki omistamasi sisältö on sinun riippumatta mediasta jolla olet sen ensimmäisen kerran vastaanottanut". Kuulostaako hyvältä? Minusta kuulostaa. Mitä tämä tarkoittaa käytännössä? Kaikki omistamasi sisältö on sidoksissa digitaaliseen minääsi. Kuulostaako pahalta? No ei ainakaan hirveän pahalta. Vielä.

Mitä Microsoft teki? Hannasi (ilmeisesti) sisäisen kommunikaation kanssa, kunnes joku onneton joutui kommentoimaan asiaa, josta häntä ei ollut konserniviestintä briiffannut. Ja lopputulos oli kolossaalinen PR-fuck-up.

Onko tuo DRM-ratkaisu kuluttajan kannalta ylitsepääsemättömän perseestä? Ei täysin. Onko se kommunikoitu aivokuolleen tapiirin kompetenssilla? No totta jumalauta on! Jos Microsoftin viestintäosastolla olisi ajattelukykyinen bonobo töissä, tämä hyppisi tasajalkaa ja kiroaisi Phil Harrisonin ja kumppanit alimpaan helvettiin. Homo sapiens olisi saattanut ennakoida tilanteen ja olisi miettinyt, miten kannattaa vastata paskamaisten toimittajien aivan satavarmasti esittämiin kysymyksiin.

Tarkoittaako tämä synninpäästöä Xbox Onelle? No ei, se on edelleen kalliimpi ja teknisesti paskempi konsoli kuin PS4. Mutta sen DRM-ratkaisun taustalla on pitemmän aikajänteen suunnitelma kuin tähänastisesta totaalisen debiilistä kommunikaatiosta voi päätellä. (Toisaalta täytyy muistaa Internetin nyrkkisääntö: älä koskaan yritä selittää pahantahtoisuudella mitään, minkä voit selittää typeryydellä, mitä sovellan nyt. Joten pidätän yhä oikeuden todeta Microsoftin dirikoitten olevan ehtoja kusipäitä.)
 

karpaasi

Well-Known Member
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tuo lyhyt ja ytimekäs kuvaus sopii kyllä molempiin konsoleihin (PS4/Xbox One). Seuraavaksi varmaan täytyy miettiä onko exclusive-sarjoissa ja peleissä (pelkkää launch-ikkunaa tuskin kannattaa tuijottaa vaan miettiä myös laajemmin Sonyn ja MS:n omia IP:itä) jotain sellaisia eroja jotka heilauttavat vaakaa jompaan kumpaan suuntaan? Mites hinta? Entäs käytettyjen pelien myynti/antaminen, onko se tärkeää? PS+ vs Gold jos online-pelaaminen on tärkeää? Frendilista, eli minkä konsolin ne tärkeimmät pelikaverit hankkivat, ym. Noista se päätös syntyy.
Kyllä tuo päätöksentekoprosessi on tullut jo tutuksi tässä reilun 20 vuoden pelaamisvuoden jälkeen;)

Itselleni ne muutamat huippujulkaisut siihen konsolin alkutaipaleelle kyllä merkitsevät melko paljon. Mieluusti haluan sille uudelle huippukonsolilleni jotain mielekästä pelattaavaakin samantien, en 6 kk:n päästä. PS1:n ostin Tekken 2:n julkaisun yhteydessä, PS2:n SSX:n vuoksi, X360:n Dead Risingin sekä Gearsin ja PS3:n Motorstormin vuoksi. Jokaista näistä tulikin sitten pelattua antaumuksella ja ne olivat jokainen hieno avaus itselleni uuden pelikoneen parissa. Nyt uudessa sukupolvessa minua kiinnostavat erityisesti uudet nimikkeet ja tällä hetkellä X1 tuntuu sillä puolella olevan se ykkönen. Aikaahan tässä on vielä koneiden kauppoihin saapumiseen, joten täytyy vain olla kärsivällinen.

Tuo PS4 näytti melkoisen rumalta muuten ensinäkemältä, mutta nyt huomattuani Nisupullan postauksesta sen pienen koon ja "suunnikasmuotoilun" olen alkanut sille lämpeämään. Hieman kyllä pelottaa, että tuo kotelo on liian pieni!

OT: Blur oli tämän sukupolven paras autopeli. Nyt se kakkososa uudelle sukupolvelle!
 

Lebe80

Well-Known Member
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Viestin kuluttajille olisi pitänyt olla: "Kaikki omistamasi sisältö on sinun riippumatta mediasta jolla olet sen ensimmäisen kerran vastaanottanut". Kuulostaako hyvältä? Minusta kuulostaa. Mitä tämä tarkoittaa käytännössä? Kaikki omistamasi sisältö on sidoksissa digitaaliseen minääsi.
Siis itsehän olin hyvinkin varma, että xbox360:n kaikki (ostamani) digipelit olisivat siirtyneet automaattisesti Onelle (ja Win8:lle, jonka olin varma ilmaantuvan xbox8:n käyttöjärjestelmäksi), mutta ainakaan vielä ei tätä ole julkistettu. Muutenkin näin asian vuonna 2010 juuri näin, koska muuta vaihtoehtoa ei olisi voinutkaan olla, kun jopa kännykkämaailmassa asiat ovat näin.

Asiaahan tosin ei suoranaisesti ole tietenkään kielletty, eikä mielestäni tuo drm-asia ole edes niin paha, mitä on annettu ymmärtää. Enemmänkin tuntuu vain internetin angry-mob päässeen irti ja huutelevat niitä samoja asioita mitä "Make" (Make on Villen iso_ _veli ja se tietää nää jutut).

Silti toivoisin suuresti, että kaikki Livestä ja PSN:stä hankitut pelit siirtyisivät uusien konsolien pelikirjastoon, mikäli käyttäjä vain samoilla tunnuksilla laitteille kirjautuu.


Kun olet ostanut jonkun Xbox One pelin ja OMISTAT sen (tai ainakin sinun kuuluisi omistaa)
Mutta, kun sä et edelleenkään peliä (tai sovellusta yms.) ostaessa hanki mitään muuta kuin KÄYTTÖOIKEUDEN. Se on ollut aina näin, vaikka vuonna 1985 pelejä olikin helpompi lainailla kavereille. Eli sä et omista sitä itse peliä, vaan sä vaan ostat kaupasta oikeuden käyttää sitä.
 

jryi

Vastaava päätoimittaja, teknoniilo
Ylläpitäjä
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Eli sä et omista sitä itse peliä, vaan sä vaan ostat kaupasta oikeuden käyttää sitä.
Ja todisteena käyttöoikeudesta on levy, jonka voi luovuttaa vapaasti eteenpäin. Käyttöoikeus siirtyy levyn kanssa. Levy == käyttöoikeus.
 

SalarymanDaishi

Active Member
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Siis itsehän olin hyvinkin varma, että xbox360:n kaikki (ostamani) digipelit olisivat siirtyneet automaattisesti Onelle (ja Win8:lle, jonka olin varma ilmaantuvan xbox8:n käyttöjärjestelmäksi), mutta ainakaan vielä ei tätä ole julkistettu.
Eikös se ole jo "julkistettu" toiseen suuntaan? Sama ymmärtääkseni myös PS4:n kanssa, eli taaksepäin yhteensopimattomuus ulottuu levypelin tapaan myös digisisältöön.
 

MAINOS

Ylös Bottom