Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Dead Redemption

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Nyt on pelattu koko peli läpi ja täytyy sanoa että, kyllä on hyvä peli. Mutta yksi asia jäi häiritsemään rupesin nyt käyttämään koodeja eikö toi peli suostu tallentamaan jos on koodit käytös, aina kun yritin tallentaa nii eihän siitä mitään tullut. Kertokaapa
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Eli paina ampumisnappia aina kuin se tähtäin on valkoinen. Ja tähtää päähän, tai jos haluat olla hyvis niin käteen (tosin "juoni-dueleissa" tää ei toimi).

joo heh eräässä tehtävässä tosin pitää ampua kaveria käteen.. eli siinä:
"lights, camera, action!" stranger questin tokassa osassa.. oli muuten ihan hele***in noloa kun koitin eka kerran nöyryyttää sitä näyttelijä pojua ja kävi niin että olin ymmärtänyt että sitä piti ampua aseeseen (eihän sitä sovi turmella näyttelijän kauniita käsiä, eihän?) ja sillätavalla sitten teinkin, ja kaikki panokset ehtisin maalaamaan aseeseen vain huomatakseni ettei se mittari täyttynyt ollenkaan. Oli hieman jäätävän näköstä katseltavaa kun joku fancypants näyttelijä ampuu Marstonin kuoliaaksi, koska oli tähdännyt väärään paikkaan!
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Nyt on pelattu koko peli läpi ja täytyy sanoa että, kyllä on hyvä peli. Mutta yksi asia jäi häiritsemään rupesin nyt käyttämään koodeja eikö toi peli suostu tallentamaan jos on koodit käytös, aina kun yritin tallentaa nii eihän siitä mitään tullut. Kertokaapa

koodeilla ei tallennus onnistu
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

En väittänytkään etteikö tämä olisi huomattavasti parempi kuin gta...mutta ei siltin 90 pisteen arvoinen :)

sanoin vain että toteutus oli gta:ssa parempi, pelinä se ei jaksa innostaa, sen arvoana pyörii siellä 7 tienoilla mun listassa

Kun nyt oon pelannut Red Dead Redemptionia jo tovin (n. 17 h näyttää pelikello), niin voin itse ainakin helposti sanoa, että ei tää kyllä niin hyvä ole kuin Grand Theft Auto IV. Tää RDR on kyllä ehdottomasti paras länkkäripeli tähän saakka, mutta jo itse teema on GTA IV:ssä miellekkäämpi. Enemmän itseäni kiinnostaa temmeltää suurkaupungissa kuin preerialla parin pikku kylän voimin. Vaikka RDR:n maailma onkin upea, ja se on hyvin laaja. Itse ympäristössä sinällään ei ole mitään tekemistä, jos ei siis oteta huomioon vaikka eläimiä ja ihmisiä. GTA IV:ssä on hauska kiivetä vaikka talojen katoille, tai nosturiin. Ja sekin on vasta alkua.

RDR:n alkuhype oli kova, muttei läheskään silti niin kova kuin GTA IV:n kohdalla. Ja kun näitä alkuhypejä vertaa, niin RDR jää auttamatta jalkoihin. Kun sain GTA IV:n, kaveri tuli heti kylään ja pelattiin GTA:ta yömyöhään saakka. Nukkumaan mennessäkin peli oli vielä kovasti mielessä, enkä malttanut odottaa heräämistä aamulla (tosin muistaakseni piti eka mennä kouluun). RDR oli sellanen tapaus, että "jooh, vau, onhan tää kyllä upea", mut ei se mitään tollasta elämystä aiheuttanut kuten GTA.

Jos siis Rockstar North ottais opiksi RDR:n tekijöiltä, eli Rockstar San Diegolta, ja lisäis seuraavaan GTA:han näin paljon tehtävää ja hauskaa puuhaa, ja silti säilyttäisi sen GTA:n upean pelimaailman ja hauskuuden, niin pelin monipuolisuus kasvais aivan uusin sfääreihin.

Jos tähän mennessä pitäis arvostella, niin...

GTA IV: 97/100
RDR: 91/100

Red Deadille miinusta nettipelin tasapaksuudesta sekä Free Roamin tylsyydestä (Gang Hideoutit ja seikkaleminen ainoaa järkevää puuhaa). Ja lisäksi RDR:n pelimaailma on todella laaja ja ennenkaikkea upean näköinen jylhine kanjoneineen ja preerioineen, mutta yksityiskohdat ja miellekkäät "menomestat" puuttuu. Pelimaailmasta löytyy muutama kyläpahanen (no voin ymmärtää, että asutus oli sillon niin harvaa ja näin, mut silti..), kun taas GTA:ssa löytyy kokonainen suurkaupunki, jossa jokainen kohta on mielenkiintoinen. Niin ja RDR:n sivuhahmot ovat loistavia, samoin päähenkilö, en ymmärrä Pelit-lehden haukkumista... Varsinkin Irlantilainen ja Seth ovat aiheuttaneet repeämisiä useaan otteeseen.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Kuinka ihmeessä siinä Bonnien lassotehtävässä voi ottaa orin kiinni kanjonista? Sieltä ryntää kaksi hevosta aina kohti, molemmat olen lassonnut, mutta tehtävä epäonnistuu.("Stallion escaped")
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Kuinka ihmeessä siinä Bonnien lassotehtävässä voi ottaa orin kiinni kanjonista? Sieltä ryntää kaksi hevosta aina kohti, molemmat olen lassonnut, mutta tehtävä epäonnistuu.("Stallion escaped")

Se oikee hevonen menee niitten muiden takana tietä pitkin karkuu. Tsekkaahan mini-mappia, niin huomaat.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Onko siihen Mo van Barr bugiin tulossa päivitystä?
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Onko siihen Mo van Barr bugiin tulossa päivitystä?
Päivityksen sisällöstä tai ajankohdasta ei ole taidettu vielä antaa mitään virallista tietoa. Mutta hyvin oletettavaa on, että tuon tason bugi korjataan ensimmäisten joukossa.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Itselläni on tullut n.20 tunnin pelaamisen jälkeen muutama bugi, kuten jos aloittaa pelaamaan multiplayeria main menusta ja pelailee siellä jonkun aikaa, ja sit kun haluaa vaihtaa yksinpeliin niin peli lähtee lataamaan yksinpeliä normaalilla Loading kohdalla. Sitten vain odotan... 2 min menny ja ihmettelen, miks se yksinpelii nyt ei tuu? Sit katon pleikan HDD valoa, että vilkkuuko se (eli pleikka lataa jotain jos se vilkkuu), no ei se tietenkään vilku ja joudun käynnistämään pelin alusta.


Toinen merkittävä bugi on se, kun pelin graffat muuttuvat yhtäkkiä "muovisiksi" ja detailit puuttuu. Niin tapahtuu aina välillä jos esim. menee katsomaan elokuvaa Armadilloon tai pelaa pokeria. Tässäkin tapauksessa asia korjaantuu vain käynnistämällä peli uudestaan tai siirtymällä multiplayeriin. :(


Kolmas, ei niin merkittävä bugi tapahtui kun ratsastin War Horsellani Armadillossa rauhallisesti seriffin rakennusta kohti. Yhtäkkiä taivaalta tippui nainen kiljuen ja tömähtäen maahan kuolleena. Silloin repesin. :D
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Haa :D Napsahti 6332 polettii pokerissa: Three of Kind: 6,6 ja 6 :D
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Päivityksen sisällöstä tai ajankohdasta ei ole taidettu vielä antaa mitään virallista tietoa. Mutta hyvin oletettavaa on, että tuon tason bugi korjataan ensimmäisten joukossa.

ELi tällä hetkellä on kolme erinlaista bugia olemassa koskien tuota Mo Van Barria.

1) MVB ei ilmesty ollenkaan jos et ole tehnyt jossain määrätyssä järjestyksessä tehtäviä.
2) Tekee tehtävät oikeassa järjestyksessä ja MVB ilmestyy hoidettavaksi. Mutta LE-koodi naputellaan vasta tämän jälkeen ja pukua ei saa käyttöön. Peli ei rekisteröi sitä et MVB on jo hoidettu.
3) MVB ilmestyy ja hoidetaan mutta puku ei päivity vaikka koodi on jo naputeltu ja vaikka MVB on viimeinen tehtävä et puvun saa.

Tuntuu vähän siltä et tuota ei saada korjattua kokonaan tai sitten tulee jokin yleiskorjaus eli bitti pystyyn et kaikki ovat hoitaneen MVB:n?
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Elikkäs miten pystyy maksamaan omasta päästä bountyn (kidnappasin jonkun miehen ja silminnäkijä meni kertomaan seriffille:mad:)

Tuli tässä myös hauska tapahtuma kun Armadillon poikki ratsasti kaksi miestä, joista toinen veti lassolla naista mukana. Päätin katsella vaan vierestä kun kaikki kolme katosivat metsään:cool:
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Tuli taas vaihteeks tänää "lentävä hevonen" bugi just ku olin lassoamas mustaa hevosta ja tottakai se mun hevonen lensi viellä järven päälle ja loput varmaan arvaattekin... pirkule siitä oli nauru kaukana:mad:.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Mulla iski joku Usain Bolt-bugi! Ei saakeli että repesin ku Marston lähti vetämään melkoista haipakkaa keskellä erämaata. Tämä tapahtui eilen, ja en enää muista missä päin tarkemmin, mutta ammuin kojootin, laskeuduin hevosen selästä ja yhtäkkiä jumitti vähäksi aikaa. Sitten, Marston säntää täyttä päätä "karkuun", mutta sitten se yhtäkkiä veti ns. liinat kiinni ja peliä pystyi pelata ihan normaalisti. Olin ekaks vähän että "WTF", mutta lopulta tuo aihettu pelkästään hilpeyttä. :D

Itellä nyt vajaat 10 tuntia takana, ja ainoastaan kerran on peli jumittanut. (Sekin heti pelin alussa.. ) Erittäin tyytyväinen olen ostokseeni, tuntuu ainakin että rahat eivät menneet hukkaan.

Toki ei ihan samanlaiseen fiilikseen päässyt kuin GTA: IV:ssä, mutta kyllähän tässäkin puitteet on aivan loistavat. ;)
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Elikkäs miten pystyy maksamaan omasta päästä bountyn (kidnappasin jonkun miehen ja silminnäkijä meni kertomaan seriffille)
Bountyt saa maksettua rautatieasemalla. Siellä astelet lipputiskille ja armahdus-kirjettä käteen tai sakon maksua käteisellä.
Karttaan ilmestyy aina sellainen sähkötolpan ikoni sinne missä voi palkkion omasta päänahastaan maksaa.

Bountyn voi maksaa myös työllä; tekemällä Wanted-tehtäviä tai vartijan keikkaa. Näistä keikoista saadut palkkiot vähennetään automaattisesti bountystä.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

24:s päivä sain pelin ja tasan viikko meni ennen kuin pääsin meksikoon.
Metsästys, kukkien keruu ja muut sivutehtävät imaisi vain niin mukaansa, että ei ollut aikaa juonitehtäville.
Saas nähdä milloin pelaan sinne viimeiselle alueelle asti, siellä alueella ainakin nyt odottaa seuraavat eläimet ja kukat jotka mun pitäis metsästää.
Oon kyllä tuolla meksikossa nyt lätkinyt tehtäviä menemään.


En ymmärrä paljoa tuosta pokerista, mutta juuri Chuparosa:ssa sain High Roller -saavutuksen.
Korottelin usein pottia vaan ihan hölmösti ja hetken päästä kilahti saavutus, oli pikkainen yllätys.
Hävisin mä kyllä muutamia pokerikäsiä ja kävin niiden chippien kanssa pohjalla, mutta heittämällä parit "All in":t pääsin takaisin siihen noin 500 chippiin, jolla aloitetaan.


Ainostaan pariin bugiin olen törmännyt.
Yhden tehtävän jälkeen se Bandolier ei kantanut enää extra ammuksia, mutta se tuli kuntoon tallentamalla ja lataamalla sen tallennuksen.
Toinen oli kun Marston lopetti kävelemisen ja liukui pitkin aavikoita.
Aina kun tutki kuolleen, nylki eläimen, avasi kirstun tai kytki hepan tolppaan, niin marston alkoi liukumaan, seisoi jäykkänä asennossa ja liukui menemään. Aseet ei toiminut, mutta hevosta viheltämällä se alkoi taas kävellä, kunnes taas nylki eläimen tms, ja se oli menoa taas:)
Mutta tuokin korjaantui kun tallensi ja latas.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Oma vaikutelma pelistä suunnilleen neljänneksen suorittaneena: Hyvä peli, välillä melkoisen häiriintyneitä tehtäviä, esim american appetite ja oli niitä jo muutama muukin.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Oma vaikutelma pelistä suunnilleen neljänneksen suorittaneena: Hyvä peli, välillä melkoisen häiriintyneitä tehtäviä, esim american appetite ja oli niitä jo muutama muukin.

Onko toi american appetitti, missä pitää kerätä niitä kukkia...

<spoileria siitä, mitä varten kukkia kerätään>
sille billin vaimolle? Pieni yllätys tuli, kun sai ne kukat kerättyä, mutta ei siitä sen enempää:D:p
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom