Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Steel

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tabsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Red Steel

http://gonintendo.com/?p=8178

Kuuden ja puolen minuutin Deadly Gunplay -video Red Steelistä. Voi joko streamata tuossa tai ladata n. 50 megan videon parempilaatuisena (suosittelen).

Toiminta näyttää edelleen aivan helvetin messevältä. Ympäristö tuhoutuu todella monipuolisesti (tosin jotkut objektit vähän tönkösti), aseäänet ovat munakkaat ja animaatio ja grafiikka yleensäkin on upeaa (varsinkin aseiden latauksesta tykkään). Tuo vähän mieleen HL-modin The Specialists, ainoastaan akimbo-pistoolit puuttuu.

Mutta sitten, tuossa videossa ohjaus näyttää kyllä aivan äärettömän hirveältä. Liekö siinä sitten joku über-nyyppä pelaamassa, mutta tuo ei todellakaan vakuuta. Tähtäin hyppii ihan miten sattuu (jotain ongelmia sensorissa tai sitten tuo automaattitähtäys kusee aika pahasti) eikä muutenkaan näytä olevan mitään kovin helppoa osua sinne minne yrittää. Pelaaja myös ottaa sen verran damagea tuossa, etten usko että tuollainen tyyli on ihan se millä Red Steeliä on tarkoitettu pelattavan (joku testaajahan sanoi että kenttäsuunnittelu muistuttaa enemmän valopyssypeli Time Crisisiä, että edetään suojasta toiseen ja tiputellaan vihollisia yksitellen). Mutta kuitenkin, vaikka tuo näyttää tuollaiselta, niin GoNintendon sivuilla oli taas yksi previkka, joka kehuu Red Steelin vievän konsolien FPS-ohjausta monta askelta parempaan suuntaan padiohjauksesta. Ei tuosta kyllä ota selvää, se on itse päästävä testaamaan.
 
Vastaus: Red Steel

Salmari sanoi:
Mutta sitten, tuossa videossa ohjaus näyttää kyllä aivan äärettömän hirveältä. Liekö siinä sitten joku über-nyyppä pelaamassa, mutta tuo ei todellakaan vakuuta. Tähtäin hyppii ihan miten sattuu (jotain ongelmia sensorissa tai sitten tuo automaattitähtäys kusee aika pahasti) eikä muutenkaan näytä olevan mitään kovin helppoa osua sinne minne yrittää.

Tuskinpa ainakaan itse pelissä mitään ton asteista ongelmaa on. Taitaa olla ensimmäinen video missä näen moista. Ehkä kaveri pelaa liian lähellä sensoria tai sitten barissa on joku vika. Toiminta näyttää kyl tosiaan erittäin asialliselta, luodit viuhuu ja soundit toimii musiikkeja myöten.

Btw. ihan yleisenä kommenttina, ei kai sillä oo kovinkaan suurta merkitystä miten _helposti_ osuu minne yrittää? Hiirihän taitaa toistaseks viedä voiton kaikista tossa mielessä, mutta ainakin mulle esim. Zeldan ja Metroidin tähtäys oli huomattavasti hauskempaa, luonnollisempaa ja realistista (hyvällä tavalla, eli harjoittelemalla voi kehittyä vaikka miten hyväksi) kuin mikään aikaisemmin kokeilemani ohjausmetodi. Imo, oikeanlainen haaste, toimivuus, immersio ja hauskuus on ne tärkeimmät ominaisuudet tässä suhteessa.
 
Vastaus: Red Steel

Itse epäilen myös hieman ohjauksen sujuvuuttaa, ainakin kaikissa videoissa mitä olen nähnyt ohjaus on näyttänyt tahmaavan. Ongelmaksi muodostuu varmaankin se, että hiiren tapaan wiimotella ei pysty kääntymään tarpeeksi nopeasti ja sulavasti. Hiirellä naamasuuntaa pystyy kääntämään kätevästi rullaamalla ensin haluamaansa suuntaan ja sitten palauttamalla hiiren ilmassa kohtaan jossa sitä voi rullata taas haluamaansa suuntaan ilman että hiirtä täytyy siirtää sivusuunnassa pöytää pitkin puolta metriä. Wiillä homma ei taas toimi koska moten palauttaminen keskelle vaikuttaa tähtäimen paikkaan ja monimutkainen liikesensoritekniikka on varmasti hankalampi valjastaa kuin hiiri+näppis-kombo. Toivottavasti ohjauksen mahdollinen kömpelyys on kuitenkin vain joko pelaajan, tai kehittäjän taidoista kiinni.
 
Vastaus: Red Steel

rKarhu sanoi:
...Ongelmaksi muodostuu varmaankin se, että hiiren tapaan wiimotella ei pysty kääntymään tarpeeksi nopeasti ja sulavasti....

Otahan rynkky käteen oikeaan asentoon ja käännyppä sellainen mahdollisimman "nopea ja sulava" käännös. HÖH, eikö se mennytkään nanosekunnissa kuten hiirellä?

Eli siis vähän realismia.
 
Vastaus: Red Steel

Calathia sanoi:
Otahan rynkky käteen oikeaan asentoon ja käännyppä sellainen mahdollisimman "nopea ja sulava" käännös. HÖH, eikö se mennytkään nanosekunnissa kuten hiirellä?

Eli siis vähän realismia.

'Realismi' fps peleissä pistää aina naurattamaan. 4GHz prossu ja 2 gigaa muistia laskee valon heijastumisia ja puulastun oikeaa lentorataa samalla kun sankari juoksee joukkueen verran aseita selässä ja hyppii 3 metrin tasoilta alas ilma mitään ongelmia.
 
Vastaus: Red Steel

rKarhu sanoi:
Hiirellä naamasuuntaa pystyy kääntämään kätevästi rullaamalla ensin haluamaansa suuntaan ja sitten palauttamalla hiiren ilmassa kohtaan jossa sitä voi rullata taas haluamaansa suuntaan ilman että hiirtä täytyy siirtää sivusuunnassa pöytää pitkin puolta metriä. Wiillä homma ei taas toimi koska moten palauttaminen keskelle vaikuttaa tähtäimen paikkaan ja monimutkainen liikesensoritekniikka on varmasti hankalampi valjastaa kuin hiiri+näppis-kombo. Toivottavasti ohjauksen mahdollinen kömpelyys on kuitenkin vain joko pelaajan, tai kehittäjän taidoista kiinni.

Hommahan toimii niin että kun osoitat vasemmalle, hahmo kääntyy vasemmalle kunnes taas osoitat ruudun keskelle. Ainakin Metroid Prime 3:n demossa kontrollit sai säädettyä niin herkiksi, ettei hiiriohjauksen nopeudesta jäädä jälkeen. Oikeastaan hiirellä on "hankalampi" kääntyä juuri tuon siirrä-nosta-siirrä-jutun takia (tosin kuka pelaa niin epäherkillä asetuksilla ettei täyskäännös onnistu ranneliikkeellä).
 
Vastaus: Red Steel

Viestin lähetti alunperin Calathia
Otahan rynkky käteen oikeaan asentoon ja käännyppä sellainen mahdollisimman "nopea ja sulava" käännös. HÖH, eikö se mennytkään nanosekunnissa kuten hiirellä?

Vähän siis realismia.

Ei tuota kankeutta voi oikeasti edes kuvitella laittavansa realismin piikkiin. Ei kukaan nauti pelistä jossa realismi haittaa sulavuutta ja tekee kuvaruudun ulkopuolella olevien vihollisten tähtäilystä hankalampaa. Sitäpäitsi Red Steel ei taida tähdätä miksikään Tom Clancy simuksi. Ymmärtääkseni Red Steel on kuitenkin enemmän valopyssyttelyn tyyppinen peli FPS-vaikutteilla kuin täysiverinen FPS-peli. Tähtäyksen täsmällisyyttä en epäile, mutta tuskin peli taipuu tulitaisteluihin jossa ampuminen ja ympäri juoksentelu onnistuu samanaikaisesti loistavasti.

No, en peliä itse ole vielä pelannut, säästetään pidemmät spekulaatiot tähän ja katsellaan 8.12 miten bullettitanssi sujuu.
 
Vastaus: Red Steel

78
eToychest
There are still some minor control issues, and the game is still incredibly inconsistent in terms of visual acuity, but in spite of this Red Steel is still an unquestionably fun game to play.
Back on earth fanboys!
 
Vastaus: Red Steel

bf-man sanoi:
Hee, 5.5 ja mediocre. Ei perkele. Gamespotin äijät ei tykännyt. Kehu kontrolleja ja tuhoavia objekteja.

Kontrollit ovat tuntuneet saaneen tämän arvosteluissa eniten kehuja, mikä on hyvä asia tulevaisuutta ajatellen.
 
Vastaus: Red Steel

hmm... ite oon vähä kolmen pelin vaiheilla joulutoivelistaan zeldan lisäksi... Toivoisiko SC3:sen, CoD3:sen vaiko sitten Red Steelin :confused:
Mitäs te ite ootte mieltä... Mikä näistä peleistä olis paras vaihtoehto ? :)
 
Vastaus: Red Steel

no red steel vaikuttaa kömpelöltä vrt. cod3, mutta red steelistä on odotettavissa online peli (mikä ei tietenkään oo varmaa...)
 
Vastaus: Red Steel

Eikö kukaan ole Far Cry: Vengeancesta kiinnostunut kun mietitään vaan CoD3:en ja Red Steelin välillä? Itse ainakin odotan siitä innolla arvosteluja. Yksi FPS on pakko saada Wiin mukaan, ja näillä näkymin se on CoD3, ellei Far Cry yllätä.
 
Vastaus: Red Steel

sinappipipo sanoi:
no red steel vaikuttaa kömpelöltä vrt. cod3

ohjauksen takiako kömpelön oloinen?..ohjaus nyt kuitenkin on tehty täysin eritavalla...COD3:ssa ohjaus on pc:een fps pelien tyyppisesti siten että tähtäin on aina keskellä, siksi kääntyminen on nopeaa ja helppoa.

red steelissähän voit vapaasti tähtäillä ruudulla minne vaan, ja kuva kääntyy vasta kun viet ohjaimen aivan ruudun reunaan, eli vähän kun valopyssypeleissä pelihalleissa...kääntyminen voi olla hieman hitaampaa tästä johtuen, mutta muutoin tähtääminen on mun mielestä parempaa just sen takia et kuva ei kääntyile minnekkään jos ei välttämättä halua.


ja se että ubisoft on kehitellyt tämän pelin vain wiille alusta asti todella suurella budjetilla, niin en jaksa uskoa että se oikeasti olisi ainakana omassa asteikossani 7:n alapuolella millään...COD3:n on yhtälailla itelle tulossa heti julkistuksessa joten sittenhän pääsen vertailemaan, mutta codi on sentään joka konsolille tehty ja siitä käännös wiille niin en jaksa uskoa että se olisi ainakaan mitään kahden numeron verran parempaa mättöä....uskoisin et vähintään samaa tasoa ovat, ja uskon edelleen red steelin olevan jopa parempi....Ngamerhän on jo antanut 90pistettä.
 
Vastaus: Red Steel

Hi folks.

Just decided to throw my two cents in here, because GameSpot's review of Red Steel confused me so much that I had to register and give my thoughts.

I'm a UK-based games journalist for a high-selling magazine, and played the finished version of Red Steel about a month ago for a lengthy period, for the purposes of reviewing it. During this review period I completed the game in its entirety.

I could find none of the "bugs" and "glitches" that the GameSpot reviewer decided warranted such an embarassingly low score for what I believe is actually a fantastic and immersive game. Any "bugs" and "glitches" given were things that have been seen in hundreds of other FPS games in the past, yet they didn't seem to get marked down for them.

It would appear that this review seems to focus more on what the game can't do rather than what it can do. The sword-fighting sections are poor because you can't pull out a gun, the sections with non-playable characters are poor because you can't shoot them in the back. These arguments are foolish in my opinion.

The whole point of Red Steel's swordfighting is that of honour. Pulling out a gun simply shouldn't happen because 1) that is not an honourable way to defeat an opponent in a swordfight, and 2) it would make the game far too easy. It's a bit silly to complain that it's poor because it's not like Raiders Of The Lost Ark. By that reasoning, Metal Gear Solid is a bad game because you can't pull out a pipe and stick it through your enemy like in Commando. Hey, there are pipes in some of the levels, why can't you? Lazy developing, of course!

The problem with Red Steel just now is that there aren't a lot of reviews floating about (though that will change in a few days). NGamer (a fellow UK magazine) gave it 90%, and I believe another site gave it somewhere in the region of 8 or 9 out of 10? (correct me if I'm wrong folks)

I can't tell you what score I've given the game since the magazine with my review in it is not due to hit the stores until next week and there are all sorts of embargoes and such, but if you wish I'll be happy to come back when the magazine's out and discuss my reasoning behind the score. Rest assured it fits more into the higher range of the scoring system however.

Yes, Red Steel has flaws, but they're the same flaws you've seen in nearly every game and certainly not exclusive to this title. Shooting down a game for having bad voice acting would mean you'd have to shoot down 90% of the games released in the last 10 years, because let's face it - voice acting in games is for the most part pretty abysmal.

Complaining that there are no co-op modes and that the multiplayer is pretty standard isn't really valid. Can you say GoldenEye? The fact is, I had a blast playing the multiplayer, and while the alternative mode (where you have to listen to your mission on the Remote) didn't really work too well in my opinion, straight deathmatches are great fun. At least it has multiplayer, unlike Call Of Duty 3.

My honest opinion, folks, is that Red Steel is a fantastic game. Maybe when you've finished it you won't come back to it too often because it's a bit linear and you do simply progress from one level to the next, but it's a fantastic experience while it lasts, and if you have enough buddies to play along with you, the deathmatches will have you loading it up time and time again. Giving it a score in line with Rampage: Total Destruction (a complete shambles of a game) is an insult in my opinion.

My worry is that GameSpot are not focusing on the key factor of Wii gaming - fun - and are trying too hard to compare it to the 360 and PS3, which Nintendo have stated in the past that they were never really trying to do. Accusing Red Steel of having "bland textures" is simply not true. Yes, compared to a 360 game running at 720p or a PS3 game running at 1080p it's no competition, but for sheer fun I'd rather play Red Steel than Resistance, because it just feels right. The fact is, people are comparing the Wii's graphics to the GameCube's, but I can assure you that Red Steel would not have been possible on a GameCube.

In my opinion, Red Steel is a great launch title for the Wii. Yes, it will eventually look dated compared to the likes of Metroid Prime 3 and any other first-person shooters, but doesn't Call Of Duty 2 on the 360 look dated now compared to Gears Of War? These things happen, and in time it'll look a bit poor, but for now it's a great launch title and an excellent way of showing new Wii gamers how versatile the Wii Remote and Nunchuk are. Highly recommended.

For the record, I'm not a Nintendo "fanboy" in any way, the concept of fanboyism is pathetic in my opinion. I've been gaming since the days of the NES and have owned every major console with the exception of Saturn (those were my poor days!). I have a 360 and plan to get a PS3 if Sony ever decide to pull their fingers our their asses and bring it to the UK. I spend all my time at the moment alternating between Zelda: Twilight Princess, Elite Beat Agents, Guitar Hero, Pro Evolution Soccer 6 and Gears Of War, so I'm as far from a fanboy as you'd like. I'm a gamer, nothing else, and I'd like to think I know a good game when I see one.

If anyone has any questions about Red Steel from the perspective of someone who's actually played it all the way through, feel free folks.

Incidentally, to any GameSpot chaps that read this - 8.8 for Zelda, guys? Come on.

Ja näin, eiköhän näitä positiivisiakin ala pikkuhiljaa tippumaan. Mielenkiinnolla odotellen.
 
Ylös Bottom