Ensiksi hieman yleensä ottaen Villagen Mercenariesistä:
Eilen pelailin ensimmäisen jakson uusiksi ja hetihän sieltä paukasti se tavoite eli S-rank. Helppo kuin heinänteko kun tiesi vihuista mistä tulee ja mitä tulee. Testailin myös toista jaksoa ja kävi sama kuin ensimmäisen kanssa eli aika vähästä kiinni se S-rank. Huomasin myös että tuohan on oikeasti hauskempaa hommaa mitä ajattelin. Pelailin 100% snipulla, joten myyn kaiken muun paitsi jätän hieman aina alussa varalle pistoolin panoksia ja tämä mahdollistaa snipun päivittelyn sellaiseksi että ei isommatkaan örmöt tarvitse montaa osumaa että kaatuvat.
Yhäkään en tiedä mitä ne loput kuusi (jos muistan määrän oikein) kenttää tarjoavat mutta nämä kaksi ovat olleetkin oikein viihdyttävää räiskintää. Varsinkin kun on pelannut peliä puukolla sekä sen jälkeen magnumin kanssa Village of Shadows -vaikeustasolla, jossa perusvihutkin saattavat vaatia kaksi magnumin osumaa. Tässä tulee mukavasti taas se fiilis että annetaan vähän takaisin kun 90% porukasta kaatuu yhdestä snipun ammuksesta.
Niin ja Village of Shadows on periaatteessa pelattu. Viimeinen pomo enää jäljellä enkä usko sen olevan magnumin kanssa erityisen vaikea. Mutta sitä aiempi tyyppi taas... Jo puukolla sen kanssa turhautti mutta se olikin puukolla jopa helpompi. Village of Shadows ei nimittäin anna armoa ja tuo kyseinen taistelupaikka ja tyypin liikkeet yhdessä sen kanssa, että tuohon kohtaan ei saa sitä magnumia mukaan, tekevät hommasta melkoisen haastavan. Tuntui että pääsin juuri ja juuri läpi niiden lääkepakkausten kanssa joita peli tarjosi. Yksi enemmän ja homma olisi ollut helppoa mutta nykyisillä määrillä tuntui siltä että sen pääsee kun kaikki menee nappiin eikä ota liikaa osumaa.
Ja sen viimeisen pomon alueella oli muuten Village of Shadowsissa hieman pistetty enemmän muuttujia mukaan kun siellä oli ihan uusissa paikoissa lisättyjä vihollisia. Eikö edes kaikki mitään perusmobeja vaan ihan pelin kovimpiin ei-pomovihollisiin kuuluvaa porukkaa. Pidin silti kovasti tästäkin vaihtelusta ja oli vain mukava rätkiä vähän uuttakin porukkaa naamavärkkiin magnumilla
Voi kuule et arvaakaan kuinka monesti olen saanut lukea siitä kuinka joku valittaa, että viihtyi moninpelin parissa vain 60 tuntia tai jtn vastaavaa.
Kyllähän se taitaa nykyään olla olettamus, että jokaisen moninpelin kanssa pitää mennä aikaa vähintään 100 tuntia tai se oli ihan turha.
En oikein tiedä mitä tällaiseen sanoa. Näiden samojen tyyppien takiako pelit on nykyään järkiään 100 tuntisia vaikka saman kokemuksen voisi tiivistää 20-30 tuntiin? Nyt kun aiheen parissa ollaan, niin nimenomaan RE Village oli niin virkistävä jo sen vuoksi että siihen meni alle 20 tuntia läpäistä aika lailla 100% tarinan osalta ja nyt on menossa kolmas läpipeluu eikä pelikello liene juuri yli 20 tunnin. Tunnen silti että olen saanut paljon enemmän vastinetta rahoilleni kuin jostain 100 tuntisesta pelistä, jossa toistetaan samaa tuo 100 tuntia. Ei siinä ettenkö niitäkin silti pelaisi mutta aina tuntuu jotenkin virkistävämmiltä nämä lyhyemmät teokset ja niistä jää parempi fiilis ja muistikuva. Palaakin niiden pariin mieluummin kun niihin ei ole tarvinnut laittaa jo yhteen läpäisyyn lähemmäs sataa tuntia.
Mulle re:verse näytti beta videoiden perusteella hauskalta deathmatchilta tutuilla hahmoilla jota olisin varmasti jaksanut pelata parina tai kolmena iltana muutaman tunnin ja se riittää mulle, koska en muutenkaan pahemmin moninpelejä pelaa.
No joo, ei se varsinaisesti huonolta minustakaan näyttänyt mutta jos testaajat eivät pitäneet niin en koe että on huono asia että peliä vielä viilataan palautteen perusteella. Kenties saamme vielä paremman teoksen sen kautta? Toisaalta pelaajat eivät aina tiedä "omaa parastaan"...
Uncharted 4 oli mulle aikoinaan vuoden paras moninpeli ja sitä tuli pelattua n.20 tuntia ja siinäkin oli parasta kun vaan sai ottaa sen oman suosikin ja alkaa räiskimään.
Ok. Minä testasin jonkun matsin ja koin kovin geneeriseksi ja tylsäksi. Toisin kuin taas TLoU:n Factionsin, jota jauhoin kymmeniä tunteja sekä PS3- että PS4-versiossa.
Mä en oikeastaan edes halua mitään mukamas syvällistä unlock tai loadout mekaniikkaa tai gaas paskaa joka on nykyään pakko tunkea joka moninpeliin.
Ikävä kyllä ilmeisen moni kaipaa jotain "etenemistä" vaikka se olisikin sitä että normaalisti heti auki olevat asiat on nykyään sidottuna pelaamiseen ja/tai tason nousuihin. Väittäisin että ei kukaan tuollaista tarvitse mutta siihen on totuttu.
Pelaan itse Apex Legendsiä enkä jaksa nykyisin yleensä edes aukoa niitä kamalaatikoita. Se pelaaminen kiinnostaa eikä hepeneet. Saatan aukoa sen verran mitä on aikaa matsin odottelussa ja napsauttaa mielenkiintoisimmat kuteet hahmolle päälle mutta pärjäisin ilmankin.
Eikä ole muuten koskaan kultaiset aseet tai hevosarmorit missään pelissä auttaneet pelisuoritustani. Tuskin kukaan on mitään hepeneitäni jäänyt ihmettelemäänkään tai edes ehtinyt katsella kun on kiire väistää luoteja tai ammuskella niitä itse.
Mä haluan hauskan (team) deatchmatchin jota pelata parina iltana alkoholia nauttiessa ja sen jälkeen mun moninpeli himot onkin tyydytetty taas vuodeksi.
Re:verse vaikutti just tuollaiselta ja ne beta videot oli se syy miksi hommasin tän pelin heti julkaisussa, koska olin varma ettei tuota moninpeliä kukaan kuitenkaan enää kuukauden jälkeen pelaa.
En silti täysin pääse tähän ideologiaan että periaatteessa siis toivot moninpeliä, joka floppaa? Tai et suoranaisesti mutta tuon kautta että et toivo sen ilmeisesti olevan niin hyvä että siihen "imeytyisi" pitemmäksi aikaa?