Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil Village (eli RE:8)

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Siirtyi tälle vuodelle kun beta testit ei pahemmin kehuja keränneet.
Okei, no hyvin hämärät muistikuvat oli jostain tällaisesta mutta en ollut varma oliko tämä kyseessä.

Mun mielestä se kyllä näytti kivalta deathmatchilta jota voisi sen pari tuntia muutamana iltana pelata ja se riittäis mulle.
Muut varmaan haluaa jotain mitä tahkotaan kuukausia.
Ei kai kukaan pelejä odota tuollaisella mentaliteetilla että on jotain mitä pelata kauan? Eikö se enemmänkin ole toivoa hyvästä pelistä, joka sen vuoksi vie myös helposti sitä peliaikaa?

Tulkitsenko nyt väärin vai olisiko sinulle siis ollut ok että olisi tullut jokin ihan ok, kädenlämpöinen teos, jonka voi hetken päästä unohtaa sen sijaan että hioisivat sellaiseksi että sen parissa viihtyisi kauemminkin?

Toisaalta ymmärrän jopa tuollaisen logiikan: onhan tässä pelattavaa muutenkin, joten jos jokin random peli ei olekaan edes kokeilun arvoinen niin jää aikaa muille peleille :D
 
Voi kuule et arvaakaan kuinka monesti olen saanut lukea siitä kuinka joku valittaa, että viihtyi moninpelin parissa vain 60 tuntia tai jtn vastaavaa.
Kyllähän se taitaa nykyään olla olettamus, että jokaisen moninpelin kanssa pitää mennä aikaa vähintään 100 tuntia tai se oli ihan turha.

Mulle re:verse näytti beta videoiden perusteella hauskalta deathmatchilta tutuilla hahmoilla jota olisin varmasti jaksanut pelata parina tai kolmena iltana muutaman tunnin ja se riittää mulle, koska en muutenkaan pahemmin moninpelejä pelaa.
Uncharted 4 oli mulle aikoinaan vuoden paras moninpeli ja sitä tuli pelattua n.20 tuntia ja siinäkin oli parasta kun vaan sai ottaa sen oman suosikin ja alkaa räiskimään.

Mä en oikeastaan edes halua mitään mukamas syvällistä unlock tai loadout mekaniikkaa tai gaas paskaa joka on nykyään pakko tunkea joka moninpeliin.
Mä haluan hauskan (team) deatchmatchin jota pelata parina iltana alkoholia nauttiessa ja sen jälkeen mun moninpeli himot onkin tyydytetty taas vuodeksi.
Re:verse vaikutti just tuollaiselta ja ne beta videot oli se syy miksi hommasin tän pelin heti julkaisussa, koska olin varma ettei tuota moninpeliä kukaan kuitenkaan enää kuukauden jälkeen pelaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ensiksi hieman yleensä ottaen Villagen Mercenariesistä:

Eilen pelailin ensimmäisen jakson uusiksi ja hetihän sieltä paukasti se tavoite eli S-rank. Helppo kuin heinänteko kun tiesi vihuista mistä tulee ja mitä tulee. Testailin myös toista jaksoa ja kävi sama kuin ensimmäisen kanssa eli aika vähästä kiinni se S-rank. Huomasin myös että tuohan on oikeasti hauskempaa hommaa mitä ajattelin. Pelailin 100% snipulla, joten myyn kaiken muun paitsi jätän hieman aina alussa varalle pistoolin panoksia ja tämä mahdollistaa snipun päivittelyn sellaiseksi että ei isommatkaan örmöt tarvitse montaa osumaa että kaatuvat.

Yhäkään en tiedä mitä ne loput kuusi (jos muistan määrän oikein) kenttää tarjoavat mutta nämä kaksi ovat olleetkin oikein viihdyttävää räiskintää. Varsinkin kun on pelannut peliä puukolla sekä sen jälkeen magnumin kanssa Village of Shadows -vaikeustasolla, jossa perusvihutkin saattavat vaatia kaksi magnumin osumaa. Tässä tulee mukavasti taas se fiilis että annetaan vähän takaisin kun 90% porukasta kaatuu yhdestä snipun ammuksesta.

Niin ja Village of Shadows on periaatteessa pelattu. Viimeinen pomo enää jäljellä enkä usko sen olevan magnumin kanssa erityisen vaikea. Mutta sitä aiempi tyyppi taas... Jo puukolla sen kanssa turhautti mutta se olikin puukolla jopa helpompi. Village of Shadows ei nimittäin anna armoa ja tuo kyseinen taistelupaikka ja tyypin liikkeet yhdessä sen kanssa, että tuohon kohtaan ei saa sitä magnumia mukaan, tekevät hommasta melkoisen haastavan. Tuntui että pääsin juuri ja juuri läpi niiden lääkepakkausten kanssa joita peli tarjosi. Yksi enemmän ja homma olisi ollut helppoa mutta nykyisillä määrillä tuntui siltä että sen pääsee kun kaikki menee nappiin eikä ota liikaa osumaa.

Ja sen viimeisen pomon alueella oli muuten Village of Shadowsissa hieman pistetty enemmän muuttujia mukaan kun siellä oli ihan uusissa paikoissa lisättyjä vihollisia. Eikö edes kaikki mitään perusmobeja vaan ihan pelin kovimpiin ei-pomovihollisiin kuuluvaa porukkaa. Pidin silti kovasti tästäkin vaihtelusta ja oli vain mukava rätkiä vähän uuttakin porukkaa naamavärkkiin magnumilla :D

Voi kuule et arvaakaan kuinka monesti olen saanut lukea siitä kuinka joku valittaa, että viihtyi moninpelin parissa vain 60 tuntia tai jtn vastaavaa.
Kyllähän se taitaa nykyään olla olettamus, että jokaisen moninpelin kanssa pitää mennä aikaa vähintään 100 tuntia tai se oli ihan turha.
En oikein tiedä mitä tällaiseen sanoa. Näiden samojen tyyppien takiako pelit on nykyään järkiään 100 tuntisia vaikka saman kokemuksen voisi tiivistää 20-30 tuntiin? Nyt kun aiheen parissa ollaan, niin nimenomaan RE Village oli niin virkistävä jo sen vuoksi että siihen meni alle 20 tuntia läpäistä aika lailla 100% tarinan osalta ja nyt on menossa kolmas läpipeluu eikä pelikello liene juuri yli 20 tunnin. Tunnen silti että olen saanut paljon enemmän vastinetta rahoilleni kuin jostain 100 tuntisesta pelistä, jossa toistetaan samaa tuo 100 tuntia. Ei siinä ettenkö niitäkin silti pelaisi mutta aina tuntuu jotenkin virkistävämmiltä nämä lyhyemmät teokset ja niistä jää parempi fiilis ja muistikuva. Palaakin niiden pariin mieluummin kun niihin ei ole tarvinnut laittaa jo yhteen läpäisyyn lähemmäs sataa tuntia.

Mulle re:verse näytti beta videoiden perusteella hauskalta deathmatchilta tutuilla hahmoilla jota olisin varmasti jaksanut pelata parina tai kolmena iltana muutaman tunnin ja se riittää mulle, koska en muutenkaan pahemmin moninpelejä pelaa.
No joo, ei se varsinaisesti huonolta minustakaan näyttänyt mutta jos testaajat eivät pitäneet niin en koe että on huono asia että peliä vielä viilataan palautteen perusteella. Kenties saamme vielä paremman teoksen sen kautta? Toisaalta pelaajat eivät aina tiedä "omaa parastaan"...

Uncharted 4 oli mulle aikoinaan vuoden paras moninpeli ja sitä tuli pelattua n.20 tuntia ja siinäkin oli parasta kun vaan sai ottaa sen oman suosikin ja alkaa räiskimään.
Ok. Minä testasin jonkun matsin ja koin kovin geneeriseksi ja tylsäksi. Toisin kuin taas TLoU:n Factionsin, jota jauhoin kymmeniä tunteja sekä PS3- että PS4-versiossa.

Mä en oikeastaan edes halua mitään mukamas syvällistä unlock tai loadout mekaniikkaa tai gaas paskaa joka on nykyään pakko tunkea joka moninpeliin.
Ikävä kyllä ilmeisen moni kaipaa jotain "etenemistä" vaikka se olisikin sitä että normaalisti heti auki olevat asiat on nykyään sidottuna pelaamiseen ja/tai tason nousuihin. Väittäisin että ei kukaan tuollaista tarvitse mutta siihen on totuttu.

Pelaan itse Apex Legendsiä enkä jaksa nykyisin yleensä edes aukoa niitä kamalaatikoita. Se pelaaminen kiinnostaa eikä hepeneet. Saatan aukoa sen verran mitä on aikaa matsin odottelussa ja napsauttaa mielenkiintoisimmat kuteet hahmolle päälle mutta pärjäisin ilmankin.

Eikä ole muuten koskaan kultaiset aseet tai hevosarmorit missään pelissä auttaneet pelisuoritustani. Tuskin kukaan on mitään hepeneitäni jäänyt ihmettelemäänkään tai edes ehtinyt katsella kun on kiire väistää luoteja tai ammuskella niitä itse.

Mä haluan hauskan (team) deatchmatchin jota pelata parina iltana alkoholia nauttiessa ja sen jälkeen mun moninpeli himot onkin tyydytetty taas vuodeksi.
Re:verse vaikutti just tuollaiselta ja ne beta videot oli se syy miksi hommasin tän pelin heti julkaisussa, koska olin varma ettei tuota moninpeliä kukaan kuitenkaan enää kuukauden jälkeen pelaa.
En silti täysin pääse tähän ideologiaan että periaatteessa siis toivot moninpeliä, joka floppaa? Tai et suoranaisesti mutta tuon kautta että et toivo sen ilmeisesti olevan niin hyvä että siihen "imeytyisi" pitemmäksi aikaa?
 
Viimeksi muokattu:
No niin! Tänään sain pelailtua viimeiset kaksi vaikeampaa versiota Mercenariesin kentistä ja olihan se melkoista selviytymistaistelua.

Katselin netistäkin vähän vinkkejä ja neuvoivat että puukolla ja tietyillä upgradeilla mutta ei tullut mitään noissa neljässä viimeisessä, vaikeammassa versioissa kentistä. Upgradesin sitten pistoolin täysin ja menin sillä. Eihän se todellakaan ykkösellä mennyt mutta koko ajan oppi paremmaksi ja myös huomasi tilanteet, joihin tarvitsee jo muutakin kuin pistoolin, joten ostin tietyssä vaiheessa aina sitten magnumin + lopuilla rahoilla putkipommeja nakeltavaksi.

Tuo taktiikka pelitti ja lopputuloksena kaikista kentistä vähintään S-rank. Osasta tuli jo SS, mikä yllätti.

Tärkeintähän noissa on lähinnä pitää combo päällä hinnalla millä hyvänsä, joten magnumin panos perusmobiin on ihan hyväksyttävä taktiikka jos combo meinaa muuten mennä pilalle.

Mutta mitkäs oli sitten pelin viimeiset trophyt? No piti käydä vielä ostamassa loput "crafting recipet" + craftailla kaikki mahdollinen. Ja viimeisenä se kenties pelin turhauttavin trophy: omaa kerrallaan 777, 7777 tai 77777 leitä (eli pelin valuuttaa). Minulla oli kolmannen pelikerran lopussa tuota massia jopa liikaa ja sain luvuksi 777777 leitä mutta kun piti olla 700000 vähemmän, joten en saanut sitä. Mikä oli outoa, sillä selvästikin ideana oli olla jono seiskoja.

No, piti sitten alkaa ostamaan kamaa että sai kulutettua ylimääräiset pois ja sitten myymään/ostamaan sillä tapaa, että saa nuo numerot seiskoiksi. En tiedä mikä tuon seiskan idea ja tarina on mutta olipahan typerä olo kikkailla pelin kaupassa kun platina-trophy oli tuollaisesta turhanpäiväisyydestä kiinni.

Mutta nyt voisin sanoa että peli on paketissa. Lisäreihin sitten palaan ehdottomasti jos tulee. Mercenariesiäkin voisin pelata lisää jos tulee uusia kenttiä kunhan eivät lisää vaikeutta. Vaikka pari kenttää sekä ykkös- että kakkostason pelattavaa ottaisin ihan mielelläni vielä pelaukseen. Tarinallista sisältöä otan vastaan toki myös enemmän kuin mielelläni.

Kyllähän tämä voisi olla vaikkapa oma vuoden pelikin. Helposti vähintään 9/10 enkä edes tiedä miksei voisi olla 10/10 myös. Joku siinä vain on ettei sitä kymppiä helpolla anna. Paitsi että onhan tämä nyt oikeasti 10.

Mutta nyt Guardians of Galaxyn kimppuun seuraavaksi. Ehkä raportoin jatkossa sitten siitä jonnekin :D

PS. Kunhan ehdin ja muistan niin voisin heittää parit videot näkyvillä tästä Mercenariesin peluusta. Oli välillä niin tipalla että menee combo tai muuten vain tapahtui todella säkällä asioita juuri oikein. Toisaalta jos tuota ei ole pelannut niin se fiilis ei kenties välity kun homma on koko ajan tietyllä tapaa veitsenterällä tasapainottelua: pitää olla aggressiivinen ja edetä mutta samalla pitää varoa ettei jää vaikka vihujen otteeseen aikaa kuluttamaan.
 
Noniin saatiin vihdoin laajennuksesta kuvaa, mielenkiinolla odotan paluuta mamman linnaan.

Myöskin 3rd person kuvakulma pääpeliin on todella mielenkiintoinen lisäys, varmasti todella hyvä niille jotka eivät fps ressusta välitä. Itse pidän kyllä näistä uusista ressuista fps peleinä mutta ehdottomasti silti lähdetään kokeilemaan 3rd person versiota.

 
Hieno juttu että tekevät 3rd personin tähän. Jos olisi ollut jo julkaisussa olisi voinut pelata tämän kun ei ollut VR versiosta vahvistusta. Mutta nyt tulee kyllä odotettua PSVR2-versiota.
 
En näe uutta kuvakulmaa tarpeellisena sillä peli oli parhaita Resident Evileitä ja yleensäkin hiton loistava peli. Tykkäsin toki myös RE2 remakesta, jossa oli se toinen kuvakulma mutta molemmat toimii ja kiva että on vaihtelua. Ja onhan nuo pelit kuitenkin jollain tapaa kai rakennettu aina sen valitun kuvakulman ympärille, joten en näe että alan Villagea (tai lähinnä sen lisäreitä) pelaamaan täysin vääräuskoisena :D

Mutta loistavaa että tulee lisäriä Villageen. Jäi kieltämättä vähän nälkä jopa sitä mercenariesia kohtaan. Pelailin sitä lähinnä trophyjen vuoksi mutta kun homma oli paketissa niin huomasin että enemmänkin olisin voinut pelata sitä.

Sama kävi aikoinaan vielä kertaluokkaa kovemmin TLOU:n Factionsin kanssa, jota jäin jauhamaan platinoinnin jälkeen vielä hyväksi aikaa sekä alkuperäisessä pelissä että remakessa :D
 
Mulla on PS5 versio vielä muoveissa ja odotan kyllä lokakuuhun asti että 3rd person modi saapuu.
Sama. Xbox Series X -versio edelleen muoveissa, mutta nyt tekee mieli odottaa kolmannen persoonan kuvakulmaa. Ihan vaikka vaan siksi, että pääsee testaamaan peliä molemmilla kuvakulmilla. Tiedän, että jos pelaisin pelin nyt, niin en varmasti pelaisi sitä uudelleen lokakuussa.
 
Sama. Xbox Series X -versio edelleen muoveissa, mutta nyt tekee mieli odottaa kolmannen persoonan kuvakulmaa. Ihan vaikka vaan siksi, että pääsee testaamaan peliä molemmilla kuvakulmilla. Tiedän, että jos pelaisin pelin nyt, niin en varmasti pelaisi sitä uudelleen lokakuussa.

Noin varmana kävisi itsellekin.
 
Resident Evil 8 on todella pieni fov, ja se tekee pelistä jotenkin keinotekoisen klaustrofobisen. 3rd kamera muuttaa pelin luonnetta ja antaa pelaajalle hieman hengitys tilaa, pitää kyllä ehdottomasti testata.
 
RE8 olisi kyllä sen 50-60 euron arvoinen helposti. Onhan se lyhyt, joo, mutta ideana on pelailla useamman kerran, nuohoilla paikkoja jne. Saa paljon enemmän irti sillä tavalla.

Minä innostuin vieläpä tuosta mercenariesistä, joten täytyy harkita goldin ostoa ja perusversion myyntiä. Tosin jos gold-version lisät eivät ole levyllä niin sama odotella alennuksia lisäreistä.
 
Ylös Bottom