Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ruokaperversiot

Peck4

Active Member
kerro täällä outoja ruokatottumuksiasi, joita muut kummeksuvat, mutta itse tykkäät nauttia silloin tällöin. esim. nakit ja hedelmäjogurtti, olut ja kola jne jne.

tuli vaan tuossa äsken mieleen, kun olen sellainen ihminen, joka ostaa kaupasta täysin tuoretta ruisleipää (yleensä ruispaloja) ja laittaa sen kuivamaan pariksi päiväksi paperipussiin. porukat tätä ihmetelleet jo useita vuosia, eikä kuulemma tätä juurikaan kukaan tuttu harrasta.
olen vain huomannut, että leivän varsin rukiinen maku pääsee vasta kuivana kunnolla esille. ja kuivalla meinaan siis korppua, joka murenee täysin. kylmän maidon kanssa todellista herkkua.

myös olutta ja kolaa tullut aikoinaan nautittua yhdessä, mutta nykyisin jäänyt todella vähälle.

jatkakaa
 
Vastaus: Ruokaperversiot

Ystäväni pitävät sitä todella perverssinä, että en ole KOSKAAN syönyt kebabia muuten kuin ranskalaisten kera. Sitten vuoden -93 kun ensimmäisen kerran kebabiin tutustuin, en ole edes kokeilumielessä tilannut vaikkapa lohkoperunoilla, riisistä puhumattakaan. Vaikka toki annosten laatu vaihtelee hyvinkin laajalla skaalalla ruokapaikkojen välillä, tulee se "kepappi ranskalaisilla" tilattua silti aina ja joka kerta. Varmaan ne muutkin vaihtoehdot voisivat olla ihan hyviä, mutta ranskikset on vaan niin perusvarma juttu.

Myös jonnekin viime vuoteen asti tilasin aina salami/pepperonipizzaa paikasta riippumatta, mutta nyt olen hieman alkanut varioida esim. salami-kinkku-ananas-aurajuusto-combojen muodossa. :p
 
Vastaus: Ruokaperversiot

kalja+joulutorttu
kalja+suklaa
kalja+kossu

siinä ne herkut mitkä mulle nyt näin olusissa tuli mieleen, on niitä kai muitakin herkkuja tullu nautittua :D
 
Vastaus: Ruokaperversiot

dippailet näitä keskenään vai mitä ihmettä? :D

suurin piirtein, suklaapala suuhun ja olutta mukaan, joulutorttua suuhun ja olutta perään ja jos ei oo lantrinkia ni sitte lantrataa kossu oluseen, on meinaa herkullista :p
 
Vastaus: Ruokaperversiot

Nykyään nämä "perversiot" on jo päässyt unohtumaan mutta pikkuköllinä tuli todella usein nautiskeltua seuraavanlaisia yhdistelmiä:

Kahvi + hapankorppu meetvurstilla. ( Ei mikään outo yhdistelmä mutta ompahan kuiteskin )
Cokis + KYLMÄ saarioisten jauhelihapitsa ( pakko oli olla jääkaappikylmä )
Ehkä oudoin mutta ehdottomasti paras oli kylmä lihapiirakka kylmällä kaakaolla. Nam!! :D

Eräs sukulaiseni laittaa sokeria hernekeittoon ja ketsuppia aamupuuroon että näin :)
 
Vastaus: Ruokaperversiot

Jaahas. Aika vähissä ovat kulinaariset kiksautukset omalla kohdalla, mutta yksi löytyy: tykästelen popsia maksalaatikkoa kylmänä. Eli silloin tällöin uppoilee aski Saarioisten rusinatonta maksalaatikkoa ilman lämmitystä. Ihan jeppistä pupellettavaa, joskin avopuolisolta on turha sen jälkeen hakea jälkkäripusuja. =)

Pikkuskidinä tykkäsin myös kuulemma laittaa silliä pullan päälle, mutta tämän yhdistelmän maullisesta hekumallisuudesta en muista mitään. Äippä vahvistellut, että jääkaapin sillipurkista olen hakenut pikkubonuksia lämpimän nisun päälle ja kuulemma hyvin oli uponnut. Yeah, en epäile hetkeäkään...*missä se yökköhymiö oli, kun sitä tarvittiin*
 
Vastaus: Ruokaperversiot

kerro täällä outoja ruokatottumuksiasi, joita muut kummeksuvat, mutta itse tykkäät nauttia silloin tällöin. esim. nakit ja hedelmäjogurtti, olut ja kola jne jne.

tuli vaan tuossa äsken mieleen, kun olen sellainen ihminen, joka ostaa kaupasta täysin tuoretta ruisleipää (yleensä ruispaloja) ja laittaa sen kuivamaan pariksi päiväksi paperipussiin. porukat tätä ihmetelleet jo useita vuosia, eikä kuulemma tätä juurikaan kukaan tuttu harrasta.
olen vain huomannut, että leivän varsin rukiinen maku pääsee vasta kuivana kunnolla esille. ja kuivalla meinaan siis korppua, joka murenee täysin. kylmän maidon kanssa todellista herkkua.

myös olutta ja kolaa tullut aikoinaan nautittua yhdessä, mutta nykyisin jäänyt todella vähälle.

jatkakaa
Hieman samaa kaiketi tavoittelen, kun irroitan ruispalojen puolikkaat toisistaan ja tunkkaan leivänpaahtimeen. Melko kuumaksi, mutta ei liian kuumasi ettei pala. Jälkilämmöllekin vielä hetkeksi rapsakoitumaan niin avot on namia ja hampaat tykkäävät kun saavat oikeaa purtavaa :) Toimii parhaiten kun pistää paahtumaan heti ensimmäiseksi kun askartelee välipalaa ja touhuilee muut kamat paahtumisen aikana kuntoon.
 
Vastaus: Ruokaperversiot

Vaikka toki annosten laatu vaihtelee hyvinkin laajalla skaalalla ruokapaikkojen välillä, tulee se "kepappi ranskalaisilla" tilattua silti aina ja joka kerta. Varmaan ne muutkin vaihtoehdot voisivat olla ihan hyviä, mutta ranskikset on vaan niin perusvarma juttu.
Kebab-rullalle yksi ääni täältä, suosittelen lämpimästi kokeilemaan.

Itselläni on omituinen ruokaperversio vanhaa kunnon kaalilaatikkoa kohtaan, sitä tulee vedettyä ihan kylmiltään, itseasiassa kyseinen pöperö on parempaa ilman lämmittämisiä.. :eek:
 
Vastaus: Ruokaperversiot

Maksalaatikko+ketsuppi+voi elämys
Tummaleipä+ketsuppi
Nakki+jugurtti
Hot wings+banaani pirtelö
 
Vastaus: Ruokaperversiot

Vaasan ruispalat + reilusti suklaapähkinälevitettä = priceless

Sydän- ja verisuonitautien liitto suosittelee!
 
Vastaus: Ruokaperversiot

Omiin "erikoisuuksiin" ei taida kuulua mitään maitorahkan ja kaurahiutaleiden sekoitusta kummempaa, maitoa voi laittaa joukkoon jos tulee muuten liian jäykkää.
 
Vastaus: Ruokaperversiot

Hmm... Itsellä ei taida juurikaan minkään moisia ruokaperversioita olla.. Ei ainakaan millään tule mieleen. Joskus ovat ihmetelleet, kun syön grillimakkarat ilman mitään "päällistä". En tosiaan keksi muuta.

Tai no, onhan sitä tullut Saarioisten kinkkupitsoja joskus tullut vedeltyä ihan KYLMILTÄÄN. :D

Ja joo, on ehkäpä yksi. Ei tätä kyllä mitenkään voi kutsua perversioksi, mutta tykkään syödä lähes kaiken erikseen. Vaikkapa koulussa muiden mättäessä salaattia perunamuusin ja lihapullien kera kasaksi lautaselle, minä jaan ainekset tarkasti "omiin aitauksiinsa". :cool:
Suolaisen ja makean yhdistämistä vihaan myös.

Mutta siis, ei mitään pahempia perversioita.
 
Vastaus: Ruokaperversiot

mikropizza kylmiltään aika normi krapulassa. varmaan ainoa hetki kun niitä voi sanoa herkullisiksi :D
 
Vastaus: Ruokaperversiot

Sämpylä + marmeladi + kinkkuviipale
mmm.... että on hyvää! :D

Kannattaa oikeesti kokeilla, suosittelen aloittamaan vadelmamarmeladilla ja ehkä varovaisesti voi muutaman viikon jälkeen edetä hieman eksoottisempiin vaihtoehtoihin.
 
Vastaus: Ruokaperversiot

maksalaatikko ja mansikkahillo (vadelma tais käydä suht hyvin myös)
 
Vastaus: Ruokaperversiot

no en nyt mitään hyvää ruokaperverssiota muista tähän hätään ja vähän niitä on muutenkin. mutta normaali roiskeläppä on joskus jopa parempaa kylmänä kuin lämmitettynä :D
 
Vastaus: Ruokaperversiot

Kerroshampurilaisateria Pariisin Champs Elyseen mäkkärissä. Se siitä kulinarismin kehdosta :D
 
Vastaus: Ruokaperversiot

Eipä kyllä ole mitään suurempia perversioita, mutta sinappia tulee laitettua aina kyytipojaksi oli ruoka oikeastaan mikä tahansa. Johtuneeko siitä sitten kun äiti oli silloin joskus yrittänyt vieroittaa tutista laittamalla siihen sinappia. Oli kuitenkin tutti kelvannut kahta kauheammin sinapin kera.
 
Ylös Bottom