Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sarjikset

ComiXology jakaa 256 Black Panther sarjakuvaa ilmaiseksi Chadwick Bosemanin kuolemaa kunnioittaen, arvoa yli 600€. Löytyy etsimällä Black Panther ja single issues. Ainakin mobiililla kun olet niin suosittelen ensin pistämään kaikki 256 lehteä ostoskoriin ja sitten kirjautumaan sisään, jos ostat ne suoraan kun olet jo kirjautunut sisään saat sähköpostia jokaisesta lehdestä erikseen.

 
Viimeksi muokattu:
^ Itsellä kun noita viikonloppuna latailin, niin ilmoitteli ostoskoriin mahtuvan maksimissaan 150 sarjakuvaa kerrallaan. Eli pari erillistä ostotapahtumaa ainakin itsellä tuohon meni. Mutta tosiaan, ilmaisia ovat. Ikävästä syystä tosin.
 
Aku Ankka oli kyl lapsena kova! Ne Disney-leffatki oli mielenkiintosia..

Ja olihan muitaki:Tom&Jerry,Asterix ja Obelix..Hämähäkkimies,Teräsmies..
 
Unearthly Invasion-saagan ensimmäinen albumi juuri ilmestynyt!

Scifiä, toimintaa ja vahvoja henkilöhahmoja 80-luvun toimintaleffojen tyyliin.

Jos olet koskaan kaivannut sarjakuvaa, joka näyttää pelimaailmalta, kannattaa tsekata nettisivut: www.unearthly-comic.com
 

Liitetiedostot

  • Kansi_2021_z.jpg
    Kansi_2021_z.jpg
    2,4 MB · Lukukerrat: 5
En edes muista, koska viimeksi olen sarjiksia ostanut, mutta nyt tuli sitten hommattua yksi lapsuuteni lempisarjakuvistani. Eli Bill Wattersonin Calvin and Hobbes (Lassi ja Leevi). Koko tuotanto yhdessä paketissa. Kyllä kelpaa! :D
 

Liitetiedostot

  • kuva1.jpg
    kuva1.jpg
    1 012,7 KB · Lukukerrat: 20
  • kuva2.jpg
    kuva2.jpg
    1 MB · Lukukerrat: 20
  • kuva3.jpg
    kuva3.jpg
    2,5 MB · Lukukerrat: 20
En edes muista, koska viimeksi olen sarjiksia ostanut, mutta nyt tuli sitten hommattua yksi lapsuuteni lempisarjakuvistani. Eli Bill Wattersonin Calvin and Hobbes (Lassi ja Leevi). Koko tuotanto yhdessä paketissa. Kyllä kelpaa! :D

Itse en ole koskaan innostunut kyseisestä sarjiksesta, mutta pakko kehua kokoelman ulkoasua. Todella tyylikäs paketti!
 
Mun kaikkien aikojen suosikkisarjis kaikkien näiden vuosien jälkeen on edelleen The Sandman. Olen lukenut kokosaagan spinoffeinneen muutamaan kertaan. Just vastikään taputtelin audiokirjan (tai minkälie kuunnelman) kakkososan. Ja malttamattomana odottelen Netflixin tv-sarjaa.

Lähivuosien parhaita uusia löytöjä (uusia mulle) ovat olleet mm. Y: The Last Man, Locke & Key, Preacher ja vaikkapa Hellblazer.

Vuoden 2021 paras lukemani sarjis oli Marc-Antoine Mathieun Alkuperä. Luin opuksen viimeksi miltei kolmekymmentä vuotta sitten ja edelleen jaksoi räjäyttää tajunnan. 5/5
 
Onko täällä Kalma-lehden ystäviä? Kyseistä kauhulehteähän julkaistiin Suomessa vuosina 1990-92. Junnuna oli melko jännittävää luettavaa ja mukavahan noita on aika ajoin lueskella myös nykyään. Sain juuri kokoelman täyteen eli kaikki julkaistut 15 lehteä.

Lehdistähän löytyy mm. Sandmania (Neil Gaiman), Hellblazeria (Alan Moore) sekä Books of Bloodia (Clive Barker).
 
Onko täällä Kalma-lehden ystäviä? Kyseistä kauhulehteähän julkaistiin Suomessa vuosina 1990-92. Junnuna oli melko jännittävää luettavaa ja mukavahan noita on aika ajoin lueskella myös nykyään. Sain juuri kokoelman täyteen eli kaikki julkaistut 15 lehteä.

Lehdistähän löytyy mm. Sandmania (Neil Gaiman), Hellblazeria (Alan Moore) sekä Books of Bloodia (Clive Barker).
Jep, löytyy kanssa kaikki itseltäni. Noiden ansiosta aikoinaan löysin Swamp Thingin, Hellblazerin, Sandmanin jne. :)
 
Jep, löytyy kanssa kaikki itseltäni. Noiden ansiosta aikoinaan löysin Swamp Thingin, Hellblazerin, Sandmanin jne. :)
Netflixin Sandman-sarjaa katsoessa on mukava verrata esimerkiksi hahmoja noihin sarjakuvaversioihin.

Ainakin valkoisesta on tehty mustaa nykyajan hengessä. Heh.
 
Tuli ostettua ja luettua Absolute Swamp Thing 1-3, eli siis Mooren run. Rehellisesti parhaita lukukokemuksia vuosikausiin
Tämän innoittamana lähdin tutkimaan mitä muuta kannattaisi hyllyyn hankkia ja aikamoinen listahan siitä lopulta tuli. Tällä hetkellä kesken ensimmäinen Venomnibus joka on huomattavasti kevyempää huttua tuohon rämeen olentoon verrattuna, uskoisin että tulee kuitenkin myös 2. ja 3. osa hankittua venomin seikkailuista. Seuraavaksi tosin hankin sandmanit ja lisää rämeen olentoa, myös man thing omnibus kiinnostelee kovasti. Hellblazer ja Sin city kiinnostaisi myös, kuten myös From Hell. Tietysti kaikki klassikot kuten v for vendetta, batmaneita, watchmen jne tulee ajan kanssa hankittua hyllyyn. Olisiko täällä kenelläkään suosituksia antaa luettelemieni teosten pohjalta?

Lapsena/nuorena luin paljon aku ankkaa ja vähän yrittänyt herätellä nostalgian tunteita hankkimalla näköispainoksia sekä don rosa kirjaston 3 julkaistua kirjaa. Hyvin todennäköisesti tulee hankittua lisää näköispainoksia ja kovakantisia kokoelmia lisää myös ankkojen seikkailuista. Taskaritkin houkuttelisi, mutta alkaa neliöt loppua asunnosta.

Sain perintönä Tex Willer lehtiä täydet vuosikerrat 1980-2015 ja mielelläni myisin nämä kun ei länkkärit varsinaisesti kiinnosta, jos joku kaipaa texiä hyllyynsä laittakoon viestiä!
 
Mulla on seuraavaksi vuorossa sellainen josta moni ei varmasti ole edes tietoinen.
Kyllä. Tuo on ihan oikeasti olemassa kuten myös magic of cybertron.

transformers.jpg
 
Sarjakuvahyllyä on vähän tullut päivitettyä hiljattain:

Alan Moore:
- The Ballad of Halo Jones ja From Hell. Kovakantiset värilliset versiot alkuperäiskielellä korvasivat vanhat pehmokantiset suomenkieliset. Varsinkin Halo oli lukukelvottomassa kunnossa: halpa liima on vuosikymmenten saatossa kovettunut ja jos tällaisen albumin avaa niin sivut putoavat syliin. Väriversiot toimivat komeasti ja varsinkin From Hell kannattaa muuten lukea nimenomaan englanniksi.
- H.P. Lovecraft-mukaelmat eli Neonomicon ja Providence. Lovecraftit pitää kyllä olla luettu että saa näistä saa kaiken irti. Providence on saanut aika paljon kritiikkiä raskaslukuisuudesta, koska jokaisen lehden jatkona on monta sivua päiväkirjamerkintää. En kiistä etteivätkö nämä hidastaisi lukemista, mutta toisaalta vievät lukukokemusta enemmän Lovecraftin suuntaan.
- Promethea 20 yrs Anniversary Deluxe 1-3. Tämä on toiseen kirjaan tultaessa jo aikamoisen psyche ja delos. Kannattaa ehkä lukea useampi arvostelu ennen ostopäätöstä, itse kyllä tykkäsin. Jos tämän meinaa ostaa niin tämä kolmen kovakantisen kirjan versio on kyllä hieno.

Amerikkalaisen alternativen kokonaisuudet:
- Love and Rockets: First Fifty. Ihan tolkuttoman hieno laatikko, 12,5 kg silkkaa sarjakuvan juhlaa. Ensimmäinen L&R sykli, eli ekat 50 lehteä, seitsemässä kovakantisessa kirjassa ja sitten vielä yksi bonuskirja lisäksi. Suurena kokonaisuutena toki vähän isompi kertaostos (listahinta $400, kauppojen hintahaitari alkaen 250€).
- Daniel Clowes: The Complete Eightball 1-18 eli Clowesin Eightball-lehden 18 ensimmäistä numeroa yhtenä pehmokantisena kirjana. Näistä tunnetuin sarjis on Ghost World, josta on tehty leffakin ja joka sisältyy myös tähän kokoomaan. Jos siitä tykkää niin varsinkin loppupään muutkin tarinat luultavasti kiinnostavat.

..niin ja olihan tuossa yksi peliaiheinenkin:
- Persona 5 -mangasarjan 9. osa. Tykkäsin pelin stoorista ja mangasarja on tehty ihan hyvin.
 
- The Ballad of Halo Jones ja From Hell. Kovakantiset värilliset versiot alkuperäiskielellä korvasivat vanhat pehmokantiset suomenkieliset. Varsinkin Halo oli lukukelvottomassa kunnossa: halpa liima on vuosikymmenten saatossa kovettunut ja jos tällaisen albumin avaa niin sivut putoavat syliin. Väriversiot toimivat komeasti

Mullakin on hyllyssä Halo Jonesin balladista vanha Jalavan painos 90-luvulta. Sitä ei juuri uskalla sormeilla tuon mainitsemasi liimaongelman vuoksi. Ehkä olisi aika minunkin päivittää kovakantiseen versioon, jossa koko balladi olisi yksissä kansissa. Halo Jonesista saisi muuten hienon leffan tai jopa tv-sarjan, jos se maltettaisiin tehdä Mooren visiota kunnioittaen. Olen aina haaveillut näkeväni live-version siitä sotatantereesta, jossa aika liikkuu hitaasti.
 
Mullakin on hyllyssä Halo Jonesin balladista vanha Jalavan painos 90-luvulta. Sitä ei juuri uskalla sormeilla tuon mainitsemasi liimaongelman vuoksi. Ehkä olisi aika minunkin päivittää kovakantiseen versioon, jossa koko balladi olisi yksissä kansissa. Halo Jonesista saisi muuten hienon leffan tai jopa tv-sarjan, jos se maltettaisiin tehdä Mooren visiota kunnioittaen. Olen aina haaveillut näkeväni live-version siitä sotatantereesta, jossa aika liikkuu hitaasti.

Tämä on se värillinen ja kovakantinen kokooma: https://www.adlibris.com/fi/kirja/the-ballad-of-halo-jones-full-colour-omnibus-edition-9781786187703 . Amazon näytti jo jäljellä olevaa kpl-määrää joten on ehkä syytä toimia nopeasti (tai sitten ei, joskushan tuotetta tulee lisää tuosta huolimatta).

Tuotespeksissä lukee että kirja on nidottu mutta kovat kannet siinä siis on oikeasti. Tarkemmin, tuo on liimasidottu eli sivuniput on kiinnitetty selkämykseen liimaamalla. Varmasti on teknisesti parempi kuin nide/pokkari, mutta en silti menisi vannomaan kuinka monenteen sukupolveen nämäkään kirjat tulevat jäämään perikuntien riesaksi. Tuommoisiahan nuo paremmat painokset ja luksuksetkin ovat pitkälti nykyään. Esim. Promethea-kirjat aukeavat aika jäykästi, mikä on miinus: piirrokset (jotka ovat hienoa jälkeä muuten) ovat usein aukeaman kokonaisuuksia ja kirjat saisivat aueta vähän paremmin. Toisaalta Love & Rocketsit tosin aukeavat hyvinkin kevyesti joten tuo ei koske kaikkia liimasidottuja kirjoja. Itse kyllä maksaisin mieluusti premiumia perinteisestä lankasidonnasta, mutta minkäs teet.
 
Tämä on se värillinen ja kovakantinen kokooma: https://www.adlibris.com/fi/kirja/the-ballad-of-halo-jones-full-colour-omnibus-edition-9781786187703 . Amazon näytti jo jäljellä olevaa kpl-määrää joten on ehkä syytä toimia nopeasti (tai sitten ei, joskushan tuotetta tulee lisää tuosta huolimatta).
Olen lukenut sarjikseni jo reilun kymmenen vuotta diginä comxiologyn kautta. Tai sitten kirjastosta lainaten. Fyysiset kirjat ja sarjikset olen pääsääntöisesti pistänyt kiertoon (lukuunottamatta lukuisia poikkeuksia). Vaan nyt liha oli heikko. Tämä suosittelemasi Halo Jones pääsi kuitenkin kunniapaikalle. Ensi vuonna sarjan alusta tulee kuluneeksi 40 vuotta! Käsittämättömän hyvin tarina ja taide ovat kestäneet aikaa!

Lauantaiaamu, tsufee ja uusi sarjis. Tsaijai. Tattis vaan vinkistä!
IMG20230506115438.jpg
 
Olen lukenut sarjikseni jo reilun kymmenen vuotta diginä comxiologyn kautta. Tai sitten kirjastosta lainaten. Fyysiset kirjat ja sarjikset olen pääsääntöisesti pistänyt kiertoon (lukuunottamatta lukuisia poikkeuksia). Vaan nyt liha oli heikko. Tämä suosittelemasi Halo Jones pääsi kuitenkin kunniapaikalle. Ensi vuonna sarjan alusta tulee kuluneeksi 40 vuotta! Käsittämättömän hyvin tarina ja taide ovat kestäneet aikaa!

Lauantaiaamu, tsufee ja uusi sarjis. Tsaijai. Tattis vaan vinkistä!
Näytä liitetiedosto 11102
Kiitos hyvistä fiiliksistä! Halo Jones on tosiaan kestänyt aikaa hyvin, pidetään peukkuja että tämän kirjan sidontakin kestää vielä monta vuosikymmentä
 
Olen diggaillut kaikenlaisia Dracula-aiheisia asioita varhaislapsuudesta saakka. Viime vuonna innostuin hankkimaan pari ekaa Tomb of Draculan Marvel Masterworks-sarjan kirjaa. Todella laadukasta työtä ovat ne, kolmas osa ilmestyy syksyllä ja odotan sitä kovasti. Suosittelisin näitä mutta eka kirja on loppuunmyyty. Diginä varmastikin löytyy toki edelleen. Upeaa höpsöilyä jos tällaisesta tykkää.

Nälkähän tuossa kasvoi syödessä (paprika hendliä, jota Jonathan Harker nauttii Bram Stokerin kirjan ekalla sivulla). Joten tilasin muutaman lisää tätä aihepiiriä:

-Robert Napton - Dracula Starring Bela Lugosi. Stoker toki kirjoittajana, koska tämä on kirjan sarjakuvasovitus. Vuoden 1931 leffa poikkesi kirjasta budjettisyistä ja tämän sovituksen ajatuksena on ollut tuoda näkyviin miltä leffa olisi voinut näyttää isommalla budjetilla. Ja miltä Lugosi olisi näyttänyt torahampaiden kanssa! (Leffassahan hänellä ei ollut sellaisia). Piirrokset ovat hienoja ja sarjakuvakerronta toimii.

- Koren Shadmi - Lugosi, The Rise and Fall of Hollywood's Dracula. Lugosin elämäkerta. Piirrokset eivät samaa laatutasoa kuin Naptonin Lugosi, mutta kerronta pelaa hyvin. Ihan mukava lukukokemus tämäkin.

- Tomb of Dracula: Day of Blood! Night of Redemption! Ysärin alussa ilmestyneen jälkilämmittelyn kokoomanide. Ei valitettavasti yllä 70-luvun sarjan tasolle, mutta ihan ok silti.
 
Ylös Bottom