Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Seuraava Rautanyrkki-miitti

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mezatte
Viime miitin jälkeen ajatteli "no, ainakin ensi kerralla Rautanyrkissä ollaankin sitten koko viikonloppu" ja nytkin asiat taas on nähtävästi kustu. ;)

Tuo oli sitten enemmänkin vitsillä, tiedän kyllä että teistä johtumattomista syistä sitä ei voida pitää koko viikonloppua, ettei siitä nyt ota mitään hernettä nenään (mitä en kylläkään usko, selvensin vain).
Ja tosiaan, jotta nyt ei tule mitään epäselvyyksiä, niin kiitän järjestäjää/järjestäjiä ja kaikkia avustajia oman aikansa uhraamisesta. Kiitos.

Täytyy kyllä vielä mainita se, ettei itselleni ole taistelupelimiitissä tunnelmankevennystä tai kohotusta mikään DDRää pelaavien tyyppien katselu, ainakaan. Kyllä se tulee siitä tunnelmasta ja hienoista matseista, katsoessa tai pelatessa.
En ala siitä nyt mitään enempää niuhottaan, jos tosiaankaan ne eivät vie liikaa aikaa "oikeilta" taistelupeleiltä. Minulla ei olisi myöskään yhtään purnattavaa jos niitä tosiaan pelattaisiin vain myöhään yöllä, mikä taitaa kylläkin olla aika turha luulo...
Sen näkee sitten paikanpäällä miten menee, mutta turhauttava ajatus se on, että tulevaisuudessa tulee kokoajan enemmän "ei-FG-genre-pelejä" ja osanottajatkin tulevat pelkästään niitä pelaamaan.
Liioittelua ja vainoharhaisuutta varmaankin tuollainen ajattelu... luultavastikin.
Etenkin kun tämä on, ainoana luokassaan, iso ja hyvä taistelupelimiitti.

Manji puhuu aivan asiaa, eli turnaukset peräjälkeen. Tässä threadissa voisi miettiä myös vähän alustavaa osallistujalistaa, eli väki ilmoittaa mihin turnaukseen/turnauksiin haluavat osallistua.
Näin saisi aikatauluja puitua osallistujamäärän mukaan, ainakin alustavasti.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan maklar
Moi mä tuon voin tuoda sinne ainakin GBA+Tekken advance ja TTT pal pelin ja kaksi ohjainta joista toinen on joku outo. tarvetta näille ?


Riittääkö tekken advancen kaksinpeliin pelkästään toinen GBA ja linkkikaapeli? Aina on tehnyt mieli testata tuota Tekken advancea.
 
Turnauksista: Voisihan niiden ajankohdat tosiaan päättää alustavasti jo etukäteen. Mutta jos jonkin turnauksen on määrä alkaa ja porukkaa ei ole paljoa paikalla, silloin sitä on mielestäni järkevää siirtää. Ainakin jos myöhemmin on odottettavissa isompaa osallistujamäärää. Yhteen iltaan voi olla hankalaa saada puristettua kaikki kolme varmaa turnausta (T4, TTT, VF4) plus vielä mahdollisesti pari muutakin eli käytännössä pitänee jakaa ne kahdelle päivälle. Joko puolet turnauksista lauantaina ja puolet sunnuntaina tai sitten alkupään pelit lauantaina ja loppupään pelit sunnuntaina. Jälkimmäisellä vaihtoehdolla sunnuntai ei välttämättä olisi yhtä kuollut päivä kuin viimeksi. ;) Mutta tämä oli vain yksi idea ja turnaus kerralla alusta loppuun saattaa olla toimivampi. Osallistujalistatkin voisi tosiaan kerätä etukäteen (ennakkoon ei kuitenkaan siis pakko ilmoittautua) niin saisi vähän käsitystä kauanko niissä kestää. Eli antakaahan kuulua mihin turnauksiin ketäkin kiinnostaa osallistua. Lähtökohtana kaikista peleistä jotka tulee paikalle voidaan järjestää turnaus. Itse voisin ottaa osaa seuraaviin turnauksiin: T4, TTT (normaali ja pair play), T3 ja mahdollisesti VF4Evo ja SC2.

Tanssipeleistä: Mezattella oli kyllä hyvä pointti siinä miitin tasoa voisi pitää yllä ja etteivät ne liity taistelupeleihin mitenkään. Itsekään en mielellään näkisi tilannetta jossa porukat jonottaa tanssimaan ja pelaa ehkä pari peliä Tekkeniä jossain välissä. Mutta en usko että näin käy. Lisäksi tietokone mitä todennäköisimmin nököttäisi tarpeettomana suurimman osan viikonlopusta, joten yhtä hyvin siihen voisi pistää tanssipelin pyörimään. Ja saattaisi se hyvinkin olla osallistujille mieluinen bonus, positiivista kommenttia jälkikäteen, enemmän osallistujia seuraavaan miittiin...

Miittipaikasta: En ole käynyt, vaikka olisi pitänyt ja oli suunnitelmissa. :( Joka tapauksessa tilaa on 150 m2 (Pasilan kerhohuone oli 70 m2) ja käsittääkseni se on tarvittaessa kaikki meille. Lisäksi voisi olettaa että sieltä löytyy televisio tai useampikin joita voinee lainata. Kaupoista sun muista en tiedä, mutta eipä niillä tässä vaiheessa mitään väliä pitäisi olla, koska tuo se paikka kuitenkin tulee olemaan. :) Paikalle, tai ainakin lähistölle, pitäisi löytää suht helposti koska lähellä on iso moottoritie Länsiväylä.

Edit: Huomasin että olen käynyt tuolla päin kerran ja sen verran muistan että vajaan kilometrin päässä miittipaikasta on ainakin Neste-asema (jossa siis elintarvikkeita) ja Hesburger, kaupoista/kioskeista/ravintoloista ei tietoa vielä.

------------------------------------

maklar: Unihdin että olit tuomassa GBA:n ja TA:n, on lisätty nyt listaan. TV:lle on tarvetta ja konsolille ja ohjaimille myös. Tuo ihmeessä jos onnistuu. PAL-TTT:tä ei oikeastaan tarvita, ellei joku välttämättä halua pelata sitä versiota.

Mezatte: Olin mainitsemassa että "kustu" on ehkä turhan vahva ilmaisu, mutta olihan siellä myös se hymiö perässä. Harvemmin vedän hernettä nenään ellei nyt ihan suoraan tulla v*ttuilemaan tms. Ja oikeastaan ihan oikeassa olet, vähän sähläilyksihän tämä meni. Eiköhän miitistä ihan hyvä silti tule, seuraavalla kerralla sitten pe-su. ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Entomostracan
Yhteen iltaan voi olla hankalaa saada puristettua kaikki kolme varmaa turnausta (T4, TTT, VF4) plus vielä mahdollisesti pari muutakin eli käytännössä pitänee jakaa ne kahdelle päivälle. Joko puolet turnauksista lauantaina ja puolet sunnuntaina tai sitten alkupään pelit lauantaina ja loppupään pelit sunnuntaina. Jälkimmäisellä vaihtoehdolla sunnuntai ei välttämättä olisi yhtä kuollut päivä kuin viimeksi. ;)

Sekin tosiaan olisi hyvä vaihtoehto että alkuerien matsit ensiksi lauantaina, kaikissa turnauksissa tai niissä joista ehtii, ja sitten sunnuntaina semifinaalit ja finaalit (ehkä myös quarterfinaalit).
Ongelmana tässä on vain ne henkilöt, jotka eivät kumpanakin päivänä pääse/vaivaudu tulemaan paikalle.
Hyvänä puolena voisi sanoa sen, että ainakaan ei tarvitsisi kaikkia matseja aivan putkeen pelata JA riittäisi aikaa kaikkiin isompiin turnauksiin, sekä myös pienempiin. Sen lisäksi ei jakautuisi niin että sunnuntai olisi aivan kuollut päivä ja lauantai taas aivan täysin täynnä toimintaa.

Näitä kannattaa varmaan miettiä tässä ennen miittiä, sekä yrittää järjestää alustavia turnauslistoja.
 
Itse kannattaisin sellaista, että kaksi tärkeintä turnausta (Tekken&VF?) lauantaina, ja sitten sunnuntaina ne pienemmät (toinen tekkeneistä, guilty gear, SC2?). Mezatten idea on muuten hyvä, mutta kuten herra itsekin totesi, se vaatii ainakin jatkoon päässeitä osallistumaan molempina päivinä, joka joko rajoittaisi osallistujamäärää, tai sitten tulisi tapauksia, joissa joku pääsee jatkoon, muttei ole sunnuntaina paikalla. Olisi muuten myös ihan hauskaa pitää vähemmän vakava yökyöpeliturnaus la-su -yönä, niille jotka ovat vielä hereillä, pelistä jota suurin osa haluaa pelailla ;)

Tämä menee nyt OTn puolelle hieman, mutta kumpi on "tärkeämpi", TTT vai T4? Itse en ole T3n jälkeen seurannut tilannetta, mutta nyt olisi ihan mukava tietää, etenkin kun olen laajentamassa mätkintäpelitietoutta Soul Caliburista eteenpäin hankkimalla PS2n.
 
Yksi turnaus olisi suositeltava pitää yhtenä päivänä, Mezatten idea on teoriassa käyttökelpoinen mutta käytännössä ei. Kohtalainen määrä ihmisiä on halukas tulemaan vain yhtenä päivänä (Ainakin thr joka on merkittävä lisä VF-turnaukseen) tai sitten pelkästään käväisee paikalla. Olisi tyhmää viedä jännitystä heiltä.

Tuo on hyvä idea että kaksi isompaa turnausta lauantaina ja kolmas sunnuntaina. Lisäturnauksia (SC2, GGX2) sunnuntaille jottei se ole sitten kuollut?

Kannatan tuota ajatusta, ehkä

LA: T4 + Vf4Evo
SU: TTT + GGX2 + SC2 ?

Mitä sanoo pääorganisaattori?

- Manji
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru


Kannatan tuota ajatusta, ehkä

LA: T4 + Vf4Evo
SU: TTT + GGX2 + SC2 ?



- Manji

Tuo, että T4 ja Vf4Evo ovat lauantaina on minunkin mielestä hyvä idea. TTT kannattaakin jättää sunnuntaille, että toisellekin päivällä jää tekkeniä pelattavaksi turnausomaisesti.

Tietenkin riippuu siitä paljonko halukkaita on pelaamaan tuota SC2:sta mutta IMO rautanyrkki tarvitsee SC2 turnausta sillä kyseessähän on taistelupelimiitti ja SC2 on ehdotonta mätkintäpelien eliittiä. :)

Kuis on muuten ohjaimien laita? Onko riittävästi? Täältä löytyisi 2 Dual Shock 2:sta 1 Dual Shock 1 ja tavallinen PS1 ohjain.
 
Jesss. Tätä on odotettukkin. Kunnon mättömiitti. Me tullaan.

Elikkäs meiltä olis hyvinkäältäpäin tulossa ainakin 3 varmaa (Minä, Lynx ja Kirby) sekä pari epävarmaa (Kenshin^ ja NEoChu).

Jos autoon mahtuu niin voisin ainakin tuoda televisioni, ja koitan myös puhua kirbyä ottamaan GC:lle Super Smash Bros Meleen mukaansa. (Lynx tulee kouluttamaan teitä pikachulla)

Tosiaan, en oo ees sivuja kerenny vielä lukasta, boardin vain luin ja olin heti myyty. Pakkohan se on tulla. Ja tuota mites on, maksupolitiikka määrää sisäänpääsyksi siis jonkun pari hassua euroa? No ei ole paha nakki jos homma näin on. Mutta vaikka olisi vähän enemmänkin niin kyllä ollaan tulossa, ja minä ja Lynx voitaisiin ainakin haluta pelata paljon TTT:tä 2on2:ia.

On se kiva kun pääsee näkemään todellisen tasonsa kun pääsee pelaamaan progeimereiden kanssa. :p
 
Vai että Mezatten idea? Mun ideahan se oli! :D Joka tapauksessa pitänee hylätä se, koska "kesken jääneet" turnaukset olis aika nolo juttu. Turnausten aikataulua on vähän hankala suunnitella tarkasti, mutta jos isommat käydään kahdella koneella yhtä aikaa (tuloksia kirjaamaan 2-3 henkilöä) ne varmaan sujuvat melko ripeästi ja kamppailutkin voivat olla pidempiä, esim kahteen matsivoittoon jo karsinnoissa. Veikkaisin että näin kaksi tuntia riittää isoille turnauksille (T4, TTT, VF4) ja tunti pienemmille (GGX2, SC2). Lauantaina T4 sekä VF4 ja sunnuntaina muut kuulostaa periaattessa mun mielestä hyvältä, mutta ei nyt vielä lyödä mitään lukkoon kun ei ole osallistujamääristä juurikaan tietoa. Ja pääasiahan on kuitenkin ihan casual-pelaaminen, liian monta turnausta syö siltä aikaa tai sitten katsojia turnaukselta. Itseäni muuten kiinnostaisi kisailla myös T3:ssa ja TTT:ssä pair playna, mutta ehkä neljä Tekken-turnausta on liikaa. :p Vaikka voihan sitä tarpeen vaatiessa illalla myöhään järjestää vaikka mitä turnauksia, kuten Taarne ehdotti.

Palkinnotkin pitänee myös lähtökohtaisesti unohtaa. Sellainen systeemi voisi kylläkin tulla kysymykseen, missä esim kahdeksasta finalistista kukin pistää pari euroa likoon ja voittaja kerää potin. Tämä kuitenkin vain jos kaikki finalistit pitävät ajatusta hyvänä, eli ketään ei pakoteta maksamaan mitään ekstraa. Katsotaan sitten paikan päällä, mutta luultavimmin palkintoina siis vain mainetta ja kunniaa.

Ohjaimista yleisesti: Helpoiten homma toimii siten että jokainen tuo oman ohjaimen mukanaan. Ja koska kaikki eivät kuitenkaan tuo niin konsolin mukanaan roudaavat tuovat siihen kaksi ohjainta. GameCube ja DreamCast ovat tietenkin poikkeus ja niille kannattaa tuoda kaikki mahdolliset ohjaimet mitä löytyy, jättäkää sitten jonnekin repun pohjalle jos käyttöä ei löydykään.

----------------------------------------

Taarne: Hankala kysymys tuo kumpi Tekkeneistä on tärkeämpi. Itse näkisin asian niin että Tagia on aika monet joskus ainakin koittaneet tai pelanneet enemmänkin, mutta kuvittelisin että T4 kiinnostaa enemmän niitä joilla on myös se. Toisaalta koska TTT on parempi peli, se on ainakin minulle hieman "tärkeämpi". ;)

Sharppi: Lisää porukkaa, hyvä hyvä. Maksut selviää lähipäivinä, mutta euro tai pari on aika todennäköinen. Tervetuloa teille kaikille ja ilmoittele kun selviää kulkeeko televisio ja pelejä mukana.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Jees! Ehdotus kuulostaa hyvältä, mainetta ja kunniaa :)
Entomo, dumarina et voi osallistuu kisoihin :rolleyes:
 
Hah! Minä ajattelin lahjoittaa mini-pokaalin VF4Evo-turnauksen palkinnoksi..

sellaisen 15-senttisen saa alle yhdeksällä eurolla. Sitä saavat sitten tekkenistit katsella kateellisina, varsinkin jos:)rolleyes: ) voitan evoturnauksen saan sen ojennutettua itselleni.. häh häh. :D

Semifinaalit ja finaalit sitten ehdottomasti yhdellä koneella, eihän meillä tule olemaan kuin yksi videotykki, muistatte kai? Ja voin kertoa että se merkitsee ja paljon. Lisäksi itäkeskuksen VF-turnaus latistui huomattavasti kun ihmisiltä katosi ajatus siitä mitä matseja nyt pelataan (kaksi konetta). Kun finaali oli pelattu: "ai se oli jo finaali?"

Tuoko joku digikameraa? Olisin voinut sanoa tuovani varmasti mutta kun kissat menivät ja pudottivat isäni kameran lattialle :(

- ManjiMaru
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Hah! Minä ajattelin lahjoittaa mini-pokaalin VF4Evo-turnauksen palkinnoksi..

sellaisen 15-senttisen saa alle yhdeksällä eurolla. Sitä saavat sitten tekkenistit katsella kateellisina, varsinkin jos:)rolleyes: ) voitan evoturnauksen saan sen ojennutettua itselleni.. häh häh. :D

Semifinaalit ja finaalit sitten ehdottomasti yhdellä koneella, eihän meillä tule olemaan kuin yksi videotykki, muistatte kai? Ja voin kertoa että se merkitsee ja paljon. Lisäksi itäkeskuksen VF-turnaus latistui huomattavasti kun ihmisiltä katosi ajatus siitä mitä matseja nyt pelataan (kaksi konetta). Kun finaali oli pelattu: "ai se oli jo finaali?"

Tuoko joku digikameraa? Olisin voinut sanoa tuovani varmasti mutta kun kissat menivät ja pudottivat isäni kameran lattialle :(

- ManjiMaru
Et sä kuitenkaan voita sitä turnausta, mä vien sun pokaalis :p
Semit ja finaalit yhdellä masiinalla, ehdottomasti. Muistan silloin kun vein Itiksen turnauksen "Oho!? Olipas se nopee? Oliko tää ihan varmasti se finaali?!"
Kissastasi, yksi on aika levoton. Pureskeli mun sukkia pelatessa, häiritsi peliäni, etu sulle. Iha salee isäntä on opettanu kikkoi miten häiritään vastustajan pelii :D
 
Joo tota noin voi olla että en tulekkaan miittiin riippuu nyt ihan miten jaksan tuolla helsingissä ravata. Lauantaina mennään käymää vantaalla veljen synttäreillä ja miitti ois kai sitten siitä viikon päästä. Tuskin jaksan koko viikkoa olla hesassa ja taas jos tulen uudestaan niin joudun maksamaan noi liput jotka on varsin kalliit. Eli saa nyt nähä. :rolleyes:
 
Aivan, siis loppupään pelit pelataan tietty vain yhdellä koneella ja videotykillä. Karsintoihin vaan ei viitsis tuhrata aikaa hirveästi, eli ne nopeasti alta pois.

Digikameroita olis näillä näkymin tulossa kaksi kappaletta, ja käsittääkseni sillä skugen kameralla voi napsia lyhyitä videopätkiäkin. Voisit muuten skuge varmaan tuoda mukana sen kameran softan sun muut piuhat jolla tavara siirretään tietokoneelle? Kun kerran koneen oon tuomassa niin sais kuvat saman tien talteen. Varsinaista videokameraa ei ole kukaan nähtävästi tuomassa, eikä ntsc-videonauhuria.

------------------------------------------------

bryanfury80: Hyvä pontti ja ihan ymmärrettävää kyllä. Enpä tiedä mikä neuvoksi, paitsi jos jaksat ja voit hengailla täällä tuon viikon niin sitten ainakin vois treenailla ahkerasti miittiä varten. :) Ja tietysti muutenkin pelailla jos nyt tuut ens viikonloppuna. Tuleehan noita miittejä varmaan myöhemminkin, mutta tietysti olis mukava saada mahdollisimman moni vanha tuttu paikalle.


PS. Tota Manjin pokaalia vois käyttää rekvisiittana muidenkin turnausten palkintojenjaosta kuvia napatessa. Ettei näytä siltä että VF olis jotenkin parempi. :D
 
Niin hei siitä ruokailusta..

Eli sivuilla lukee käytössä keittiö, niin onko se keittiö as in
1) Tulitikut ja kaasuhella
2) Mikroaaltouuni
3) Mikroaaltouuni, hella, uuni, kahivnkeitin, leivänpaahdin, jääkaappi, pakastin, vohvelirauta ja jäätelökone ? :)

Niin ja muuten, telkkarin olen tuomassa. Ja jotain pelejäkin eksyy varmasti laukunpohjille mukaan.

Ja mites, meitä himottais jo periaatteessa tulla perjantaina mutta sehän on siis todettu mahdottomaksi, vai? :eek:
 
Taitaa mennä reissu pepulleen JussiMan:n ja d-vilman:n kohdalta. Ei jaksa tuonne Espooseen raahautua. Mutta oisimmehan tänäkin vuonna vieneet TTT pokaalit helposti :) Kuten viime miitissäkin. Katotaan nyt vielä jos vaikka paikanpäälle tultaisiin :( raha tilanne vaan huono :|
 
Ylös Bottom