Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Soul Calibur 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haisuli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Eikös se ole niin että Namco ei ole julkaissut framedataa SC2:een.. Soulcalibur.comissa ne on ihan itse jollain kepulikonstilla ja raa'alla työllä selvittäneet framejuttuja -> niiden selvityksissä voi olla virheitä..

Mitä muuten tarkoitat "luretuksella"?

Namco ei julkaissut framedataa myöskään Soul Caliburiin, eräs Namcon työntekijä, WCMaxi (Jason Arney) käänsi ne mookeista ja poimi omista tutkimuksistaan, hän kun oli mukana tekemässä konsoliversiota. Ne ainakin pitivät paikkansa, varsinkin kun oli sisäpiirin tietoa.
SC2:sta en tiedä, ei ole hajuakaan oliko WCMaxi mukana pelinteossa tai missään, joten en sano siihen mitään kuinka tarkkoja ne ovat.

Ja lurettamisella Tsiisus kaiketi tarkoittaa saada vastustaja tekemään jotain mitä itse odottaa/haluaa ja vastaamaan sitten siihen toimivalla liikkeellä. Voi korjata jos on väärin.
Tietääkseni ihan perusmind-gamea useimmissa peleissä.
 
Jeez, nyt on peli kainalossa, kunhan saisi sen vielä ehjänä kotiin asti! Jos toi SC2:n matsipelaaminen on kerran niin "mind gamea" niin uskotaan sitten... Täytyy tietty käydä itsekin katsomassa niitä jostain.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mezatte

SC2:sta en tiedä, ei ole hajuakaan oliko WCMaxi mukana pelinteossa tai missään, joten en sano siihen mitään kuinka tarkkoja ne ovat.

Ja lurettamisella Tsiisus kaiketi tarkoittaa saada vastustaja tekemään jotain mitä itse odottaa/haluaa ja vastaamaan sitten siihen toimivalla liikkeellä. Voi korjata jos on väärin.
Tietääkseni ihan perusmind-gamea useimmissa peleissä.

Joo, frame dataa SC2:een on todella niukasti. Tai no paha sanoa kun ei pyöri sc.com:ssa. Mutta nopealla vilkaisulla sitä ei löydä paljoakaan. SC:iin sitä saatiin WCM:lta aika paljon, varsinkin Maxille. Sitä taidettiin jopa saada niin paljon, että siitä olisi pystynyt laskemaan suurimmalle osalle hahmoista lähes tarkat arvot.

Ja se lurettamisella tarkoitin juuri sitä mitä Mezatte sanoi.
 
Lue mitä kirjoitin aikaisemmin.. Toisaalta kun saa edes jonkun pohjan niin voi sitten itse kokeilemalla selvittää enemmän. Eiköhän nuo framelistat aika hyvin paikkansa pidä.
Kun vain saisivat kaikki liikkeet mukaan..

- ManjiMaru
 
Namin näköinen... AaVeellä on hieman suttuista mutta silti tämä on parhaan näköisiä pelejä mitä olen pelannut. Hahmot ovat varsin kauniita ja tunnelma on mainio. Musiikki on tutun mahtipontista ja tarttuvaa, mutta muuten vähän hankala vielä sanoa... (Okei okei, luen estetiikan tenttiin, tunnustan. Täytyyhän näitäkin arvoja arvostaa että ei jutut ihan kylmäksi reaktiokritiikiksi mene...)

Itse peliohjaus muistuttaa hyvinkin paljon SC1:stä, mutta vanhoilla koirilla on paljon uusia kujeita. Taisin jättää pelin kutoschapteriin kun piti vaihtaa peli kun ohjekirja puuttui ja kotelo oli sisältä rikki.

Kun nyt maksoi pelistä mansikoita niin ei ihan ekana huvita pelata kaikkea läpi 15 tunnissa, kuten jotkut mielellään tekee. Onhan tässä yksinpelaajallekin hiottavaa vaikka kuinka, kuten noita extra, ym. moodeja ja time attackeja/survivaleja. Training mode on kyllä bare-bonesia Evon jälkeen. Namco=How can this BE? Noh, olette varmaan jo huomanneet että kaikkia liikkeitä ei edes listata, kuten Minan df+K,K. Miksihän jouku Mina on muutenkin päivitetty kuin vanhat SF hahmot? Pari liikettä ja pakaraanimaatiot veks? Beats me...
 
Näin 77 pelitunnin jälkeen voisi käydä jotain jo kirjoittamaankin pelistä.

Eli. Tykkään. Hahmodesigniltään tämä on 3d-mätkintöjen selkeä ykkönen, ainoastaan Necrid on tylsä ja turha täytehahmo. Nättikin peli on, ja musiikiltaan häviää ainoastaan GG-sarjalle. Ohjauksesta en keksi mitään valittamista.

Pidän erilaisten aseiden mukanaan tuomista kantomatkaeroista. Raskaiden aseiden (Nightmare, Astaroth) torjumisesta aiheutuva taaksepäin lennähtäminen on tyylikästä. Vapaa 3d-liikkuminen on kivaa. Todella lyhet, helpot ja silti tehokkaat jugglet ovat huono idea (esim. GGX2:ssa pitkät ilmakombot ovat todella hienoja ja hauskoja). Practice on huono ja rajallinen.

SC.comin foorumeilla on valitettu siitä, ettei pelissä tarvitse (JF:ien lisäksi) yhtään taitoa (=esim. ei vaikeita liikkumiskeinoja tyyliin lightdash, helpot kombot) vaan se on pelkkää mindgamea, kaikki on lopulta kiinni 50/50-mixupeista. Sekä stepin ylitehokkuudesta (väistää paljon sellaista mitä ei pitäisi). Näistä en osaa sanoa vielä mitään, mutta en näe mitään syytä miksen uskoisi sitä, ja se kieltämättä kuulostaa ikävältä.

Että joo. Hyvä peli, mutta ei ihan se jeesuspeli minkä kuvan arvostelut antavat. Pitäisi päästä kokeilemaan ihmistä vastaan.

Mutta sitten pädetään... Olettekos te onnistuneet tekemään Cervantesin CH 3B, dash under, BT A+B, 33B, 2A+B, 33B-comboa (jotain 171 damagea, tunnetaan yleisesti nimellä "Cervy relaunch")? Mie olen jotain kymmenisen kertaa practisessa ja kahdesti (samassa) matsissa.
Ja Ivyn CS ja SS olivatkin sitten loppujen lopuksi aika helppoja (tällä hetkellä saan bufferoitua ne B:stä niin, että Practice katsoo sen comboksi), vaikka silloin Rautanyrkissä katsottuna ne näyttivät ihan järjettömiltä...

Tsekkasin muuten Pelaaja-lehden arvostelun. Lopetin lukemisen siinä vaiheessa, kun arvostelija valitti siitä, että pelissä on käytetty A,B,K,G-merkintöjä eikä pleikkarisymboleja...
 
Tänään sain vihdoin omani. On se kyllä NIIN samanlainen kuin DC:n SC..... Sen verran paljon tuli sitä aikanaan pelattua, että tämä ei iske niin kovaa. Erittäin hyvältä tuntuu silti! Päätin sentään opetella uusia hahmoja, koska muuten pelaaminen olisi melkein pelkästään uusien grafiikoiden katselua.

Lähtevätkö heitot muuten tässä helpommin kuin aikaisemmin? Siltä ainakin tuntuisi.

Tämä "grafiikkapäivitys" menee vielä oikein hyvin, koska ykkösosa jäi niin pienen piirin herkuksi, mutta kolmososaan pitäisi keksiä jotain uutta. Ei niin, että osaisin nimetä mitään merkittävää parannettavaa, mutta jatko-osaan pitäisi keksiä jotain uutta tai siirtyä kokonaan uusiin projekteihin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Veib
Tsekkasin muuten Pelaaja-lehden arvostelun. Lopetin lukemisen siinä vaiheessa, kun arvostelija valitti siitä, että pelissä on käytetty A,B,K,G-merkintöjä eikä pleikkarisymboleja...

Nyt muuten hoksasin miksi SC2 on "kaikkien aikojen paras taistelupeli" kuten pelilehdet sanovat.. Koska SC2-kotelon takakannessa lukee niin :p
 
28 tuntia kasassa. Arvatkaa kyrmiikö nämä typerät(!!!!!) latausajat! Ärsyttää kun nää toisen kierroksen kentät ovat niin pirun tyhmiäkin vielä (emm). "Pelaa 20 sek, tuijota latausruutua 25 sek"? Berseestä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Tänään sain vihdoin omani. On se kyllä NIIN samanlainen kuin DC:n SC..... Sen verran paljon tuli sitä aikanaan pelattua, että tämä ei iske niin kovaa. Erittäin hyvältä tuntuu silti! Päätin sentään opetella uusia hahmoja, koska muuten pelaaminen olisi melkein pelkästään uusien grafiikoiden katselua.

Lähtevätkö heitot muuten tässä helpommin kuin aikaisemmin? Siltä ainakin tuntuisi.

Tämä "grafiikkapäivitys" menee vielä oikein hyvin, koska ykkösosa jäi niin pienen piirin herkuksi, mutta kolmososaan pitäisi keksiä jotain uutta. Ei niin, että osaisin nimetä mitään merkittävää parannettavaa, mutta jatko-osaan pitäisi keksiä jotain uutta tai siirtyä kokonaan uusiin projekteihin.

Itseasiassa hahmoja ollaan muutettu aika paljon, ei älyttömästi uusia liikkeitä, mutta liikkeiden ominaisuuksia muutettu.
Tekee paljon vaikeammaksi pysyä ns. in the frayssa (in your face). Ja lisätty ihan saatanan paljon umm. setuppeja. Ainakin kaikille joilla olen pelannut. (No sitten on tietenkin Nightmare)

Esim. Xianghuan 8wr8_2 B+K nykyään ei taida varmistaa minkään iskun perillesaantia ilman että vastustajasi GI:aa. Joka on ihan jees, sitä oli hauska whiffailla SC1...

Käsittääkseni Cervatesia parannettiin jonkin verran, ja nyt se jopa "uskalletaan" luokitella top tieriksi. Valitettavasti. Se on niin älyttömän hirveä pelattava. Paljon tehokkaita "väliiniskuja" joilla saa ihan älytöntä damagea niiden perillesaamisen helppouteen nähden.

Ja tuota, tämä on peli jossa on pakko osata kaikilla hahmoilla jonkun verran. On hauska saada levyyn siksi ettei yhtään tiedä mitä sieltä tulee.

Minun mielestäni heitot on vaikeampi saada aikaiseksi kuin SC1. Vaaditaan IMO tarkempaa yhtäaikaispainallusta, 1fs taitaa olla poistettu. Ja mikä tärkeintä, normaaliheitot impactoituvat i18, joka oli SC1 i15. Se 3 framee on aika suuri lisäys heitonresistiin. (Jossa myös "PIENI" bugi), nyt voivat "mr. no reflexesitkin" resistata.
Spessuheitoissa on sitten joitain poikkeuksia, esim. Talimin 236B+G-->46A+B-->214A+K (meniköhän noin)
Mutta impacti taisi olla 15f, resisti 6f after impact. Joka on siis aika kiva.

Pelisysteemissä muutenkin pari mojovaa mokaa jotka on aika huoria.
 
Joo no ite hommasin tossa x-box version ja kyllä pelaaminen ihan hyvin onnistuu ainakin tolla s-controllerilla. Onhan peli kehittyny roimasti sitten Soul Bladen, Soul Calibur jäikin väliin Dreamcastin puutumisen myötä. Liikkeitä hahmoilla riittää, vaikkei niitä läheskää kaikkia tulekkaan käytettyä, vain parhaimpia. Joo no voi sano että jos tekken taustaa löytyy ja aiempaa esim soul blade kokemusta, niin tossa pelissä pärjää varsin hyvin. Guard impact on iha hauska juttu joka tosin tarvii melkoista ajoitusta, mutta siitä saakin mukavasti yleensä heiton. UB moveja tuntuisi olevan joillakin varsin liikaa, esim Astarothilla taisi olla jopa 6 tai jotain. Muutenkin kyseinen hahmo tuntuu kyllä uber vahvalta. Mitsurugi on suosikkini ja voldon liikevalikoiman myötä olen myös käynny sillä pelaamaan. Iha kiva kikkailla. Kaikki hahmoja en oo vielä kerinny kokeilemaan pahemmin tai no harjottelemaan, mutta niilläkin pärjää melko samoilla avuilla kuin muillakin. Vaihtelee sidesteppi liikkeitä, croucheja, ws ja ei anna vastustajalle pahemmin armoa niin hyvin pärjää. Takilla menin ekalla kerta läpi extreme hardilla ton infernon kun kaverin kanssa testattiin tasoa, vähä pettymys oli. Toi extra arcade tuntukin jo paljon vaikeemmalta. Taki taitaakin olla yksi parhaimmista hahmoista kyllä. Joo no ei kai tässä sitten muuta tällä erää. :p
 
GI:n jälkeen toinen voi edelleen GI:ta. Ja useimmilla se heitto on ÄLYTTÖMÄN huono ratkaisu, koska
  • heitot ovat hitaita, i18
  • Heitto on suhteellisen helppo resistata, ja resist cancelissä on resistaava puoli huomattavasti paremmassa asemassa (kun heittänyt ei voi varmasti tietää koska resistattiin, alussa vai lopussa), varsinkin joistain spesiaaliheitoista, esim. SS, CS (jos en väärässä ole)
    Tietty on Astan 6B+G jonka pitäisi olla ungiable (kai). Sitä ainakin huorattiin joissain videoissa.

Hahmoilla tosiaan riittää liikkeitä, useita tarvii käyttää, tilanteen mukaan. Mutta aika suuri osa uusista liikkeistä oli joko "hei tässä on block stun +3 tai sitten -100. Niinkuin mikä idea tossa oli, olisi kiva tietää.

Steppi tehtiin vielä paremmaksi, nyt sekin lähtee 1f, ja sen aikana voi vielä blokatakin. Talk about ultimate-jutsu...

Thank god ne "huononsi Mitsun 2KB. Toisaalta siihen sai jo blokkaamalla eka 2K varman selkäheiton, jolloin sen hyödyllisyys "hieman" väheni. Ainakin ihmispelaajilla. Jos jotain vihasi SC:ssa niin se oli Mitsun 2KB tai 3B,236B -huoraukset. Voita matsi 5:llä liikkellä, A, 3A, 3B, 236B, 2KB...eiii...

Cervantes sentään vaati vähän taitoa. Ja sehän ei ollut SC:ssa top tier, joo-o. Kukakohan senkin keksi.
Ja sitten Cervantesia vielä parannettiin. Ja nyt sen kaikki uskaltavat luokitella top tieriksi (vaikka tässä pelissä ei tiereilla suuremmin ole väliä, but anyway)
Mutta ne älyttömät bs, WS game, ja se damage...en tiedä tarkalleen miten se on SC2:ssa, mutta luulisin että kaikki vanhat WS K, WS B, ja niin edelleen ovat voimassa.
SC:ssa oli myös mahdollisuus tehdä B-countterista combo (B+K, 11B,3B jos oikein muistan) joka teki (vaivaiset) 119 damagee. Eli isketään B:llä, tai sitten ei, kun A+K ringas ulos jos olit hyökkäämässä...

UB:a on tosiaan aika paljon, mutta hyödyttömiä sitäkin enemmän. Astan horisontaaliunblockabolit (ihana sana) ovat täysin hyödyttömiä, samon on Sophitian (en tiedä onko Cassandralla) 8wr1_7 A, [A], koska sen oppii näkemään (ainakin muut oppi SC:ssa, minä en). Ja sitä vielä hidastettiin entisestään. Esim. Xianghuan 4B+K on melko hyödytön, pari kertaa saanut sen wakeuppiin tai GI:n jälkeen kun toinen whiffaa katsomatta yhtään mitä sieltä tulee. Mitsulla on edelleen 1 käytännöllinen, eikä unohdeta Nightmaren 236K.
 
Tämä threadi taisi sitten kuolla siihen :confused:
Enpä itsekään keksi sanottavaa. Ai niin, Assassin on paska Hwangin korvike.
 
No, sehän vain kertoo siitä ettei täällä ole ketään, joka "aivan tosissaan" pelaisi Sc2:ta.
Eli sunday sunday...
En sitten tiedä onko sc.com:ssa / gi.com:ssa enään yhtään suomalaista.

Eiköhän sc-sarjan tasopelaaminen ole täältä pretty much out.

Hups...pikku moka ylemmissä posteissa: heiton impacti 16...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tsiisus
No, sehän vain kertoo siitä ettei täällä ole ketään, joka "aivan tosissaan" pelaisi Sc2:ta.

Niin no, minä olen pelannut & lukenut foorumeita & katsonut videoita aika melko paljon (mutta en lähimainkaan yhtä paljon kuin GGX2:ta), mutta siihen konetta vastaan pelaamiseenhan se jää kun ei täällä ole peliseuraa.
 
Älä, älä... Minä oon pelannu kaksinpeliäkin useamman kerran. :)

Tosin mulla ei sitten oo edes kaikkia hahmoja, eli yksinpeli ei todellakaan ole napannut pätkääkään. Muutenkaan ei ehdi hirveesti pelata, ja jos pelaan niin se on lähiaikoina ollu joko Evo tai Tag.

Niin ja tosiaan (@ Tsiisus), on meitä useampiakin rekisteröitynyt sinne sc.comiin.
 
By Veib (8.10.2003):
Näin 77 pelitunnin jälkeen voisi käydä jotain jo kirjoittamaankin pelistä...


Melko paljon? En tiedä myös ykkösosan kokemustasi, mutta kuukauden kokemus itse pelistä...Toisaalta voin olla väärässäkin ja olet hc-mies, mutta se riippuu sitten aivan täysin SC:n opeistasi. Men i alla fall:

Peliseuran puuttuminen on hirveää pelin kannalta. Vahinko, ettei Sc2:kaan saada minkäänlaista sceneä Suomeen.

Kaksinpelin puute aiheuttaa sen, että ihmistä vastaan pelaaminen todella kärsii. Vaikka kuinka yrittäisi pelata ihmismäisesti tietokonetta vastaan, tulee tehneeksi vain niitä juttuja joita kone imee. Esim. Kuinka turhiksi alasiskut menevät.

Ja mind game, joka on SC:ien tärkein osa, menee konetta vastaan kokonaan pois. Sc ei todellakaan ole pelkkä tekninen suoritus.

Vaikka tietoa onkin, onko se varmasti optimoitu SC2:n tarkoitukseen? (tiedän että tiedät aika paljon, jos tiesit iGT:kin)

By Illu:
Älä, älä... Minä oon pelannu kaksinpeliäkin useamman kerran.
Illu:
Mikset sitten puhu täällä mitään strategioita, tai mitään muuta peliin liittyvää. No toisaalta et taida tietääkkään, 0 postia sc.comissa, rekisteröitynyt 22.syyskuuta. Jos se countteri toimii.

Ainoa asia jota olet tänne sanonut ise pelistä on todennäköisesti jotain grafiikkaan tai 60Hz:n pelinopeuteen liittyvää. Tai sitten arcade stickkiin. tjsp.

Ei millään pahalla, mutta mutta miten sinulla riittää aika kaikkien tappelupeliforumeiden katseluun, ja turhahkoon vastailuun. Kuten gamecombos.com:ssa. Olet postannut sinne huomattavasti enemmän kuin minä, ja *öhöm* kumpi meistä nyt sitä pelasikaan?

Ja kun käyt Englannissa, menetkö ihan varmasti pelaamaan GGX2:ta? Siinä ainakin tiedän sinun varmasti olevan sunnuntaipelaaja.

Joten ilmaantuisit ihan varmasti paikalle, kun aika ei riitä ehkä riitä edes rn2:een. (Ihme että se riittää tänne 24/7)

Ja jos menisitkin, mitä iloa siitä olisi kyseisille vastustajille: ei mitään... sama kun hakkaisi pikkusiskoaan. Jos on joku alemmuuskompleksi niin sitten voi ollakin jotain iloa.

Turhia lupauksia, meidän kyselyä rautanyrkkiin niinkuin siitä olisi sinulle jotain iloa, kun jos me tulemme, niin tulemme pelaamaan sitä GGX2:ta jota sinä et pelaa kun sunnuntaipelinä. Ja mikä siinä ärsyttää on se tekopyhyys.
Siis miksi näin, miksi? Muutenkin kun nyky-yhteiskunnassa ei ole aikaa liioin, niin miksi vielä tuhlata sitä tällaiseen turhuuteen? (I know that I'm doing the same)

Kerro minulle elämäsi tarkoitus, jooko?


Ja ettei kukaan luule että pidän itseäni jonain jumalana. Virheitä sattuu minulle, paljonkin. Tämäkin taisi olla sellainen.

Olen itsekkin sunnuntaipelaaja Calibureissa nykyään. Varsinkin kun vastaan asettu Raphael tai Talim niin pihalla ollaan.
Yhdellä ystävälläni on Sc2, ja tarkoitus olisi taas joskus mennä pelailemaan. Mutta harvoipa sitä tapahtuu.

Eli yhteenvetona: voi itku millä tasolla olemme.

Anteeksi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom