Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Soul Calibur 2

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tsiisus
Melko paljon? En tiedä myös ykkösosan kokemustasi, mutta kuukauden kokemus itse pelistä...

No siis meinasin lähinnä sitä, että varsin suuri osa vapaa-ajastani (jota on aivan liikaa) pelin ostamisen jälkeen on mennyt sen parissa (arcadea ja practicea, yht 128 h tällä hetkellä, pitää ehtiä pelata välillä jotain muutakin). Olisihan sen toki paremminkin voinut muotoilla.

Minun mätkintäpelikokemukseni yleisesti rajoittuu käytännössä kahteen vuoteen konetta vastaan (TTT, VF4, T4, GGX, GGX2, SC2), aiemmin en ollut pelannut muuta kuin SF2:ta ja KI:tä Snesillä vähän miten sattuu. En minä nyt mikään asiantuntija väittänyt olevani, sitä lähinnä tarkoitin että olen ainakin kiinnostunut SC2:sta(kin) ja pyrin ottamaan asioista selvää.

Peliseuran puuttuminen on hirveää pelin kannalta.

No shit, Sherlock. Suomen haja-asutus on pahasta. Mutta minä olen näillä näkymin seuraavat kaksi vuotta vielä täällä Imatralla. Ensi vuonna sentään pääsee junailemaan kun saa taas alennusta, pitää ottaa siitä kaikki ilo irti (niin millä rahalla?)
Kuitenkin kaikki l33tit Tekken-skillini (niin mitkä?) Rautanyrkissä oli harjoiteltu yksin, minkäpä takia minun olisi pitänyt hävitä noin joka ainoa matsi.

(tiedän että tiedät aika paljon, jos tiesit iGT:kin)

En tiennyt. Nyt tiedän.



Mutta. Äsken minä kirjoitin syyn siihen, miksi minä en kirjoita mihinkään mitään:

"Ja minä en keskustele täällä peleistä, koska en usko löytäväni täältä mitään, mitä en löytäisi SC.comista/GCC:stä/TZ:sta/VFDC:sta. Ja mitään jaettavaahan minulla ei kuitenkaan ole."

Sitten kävin kusella ja järjen valo iski minuun kuin piljoona volttia.* Olen toki tuota mieltä, mutta ei kai nyt saatana minkäänlaista sceneä saa millään syntymäänkään, jos kaikki muutkin tekevät samalla tavalla (onneksi niin ei näytä olevan ainakaan VF-puolella). Hienoa, meitsi oli taas ajatellut asian loppuun asti. Lupaan parantaa tapani. Tai ainakin yrittää.

Mutta, öh, ei minulla edelleenkään ole mitään ihmeellistä jaettavana kenellekään. Kaikissa peleissä minun pelityylini on käytännössä kokoelma hyväksi ja riittävän helpoksi havaittuja asioita, joita olen lukenut foorumeilta.



*(Tämä on muutenkin ollut hyvin valaiseva viikko, tajusin nimittäin vasta toissapäivänä, kuinka irstas nimi Kalpa Kassinen oikein on.)
 
Ursäkta jos menee off topic. Mutta kun kerran kysytään niin eikös se ole kohteliasta vastata...
Ei millään pahalla, mutta mutta miten sinulla riittää aika kaikkien tappelupeliforumeiden katseluun, ja turhahkoon vastailuun.
Aloittakaamme tästä. Urheilija, henkeen ja vereen. Tarkoittaen sitä, että se menee kaiken muun edelle. Noh, mulla on treenejä niin paljon ettei teillä useimmilla ole pienintäkään käsitystäkään sellasesta rääkistä. Eikä ikinä tule olemaankaan. Ja urheilijan jos kenen "pitää syödä hyvin että jaksaa". Yleensä tankkauksen yhteydessä on helppo istahtaa solukämpässä omaan huoneeseen eikä sotkuiseen kyökkiin. Muuten en tietokoneista liikaa ymmärrä (enkä todellakaan edes halua ymmärtää...), mutta tässä sitä voi vaikkapa syödessä helposti tarkistaa mitä FG-yhteisöissä tapahtuu. Arvaa mistä tulin kun sun viestis luin...? Todellakaan en istu koneen ääressä paljoa, sen jätän teille muille keitä it-kikkailu enemmän kiinnostaa... Hyi hitto.

Jos viestit ei koko ajan asian ytimeen kolahda, niin ainakin on eloa tullut moneen ketjuun. Ei ole vaan kerran tai kaksi kun on valiteltu threadien kuolemisesta... Mutta jos kerran jotain häiritsee niin jätänpä sitten postailun suosiolla muille. It's all yours!
Mikset sitten puhu täällä mitään strategioita, tai mitään muuta peliin liittyvää. No toisaalta et taida tietääkkään, 0 postia sc.comissa, rekisteröitynyt 22.syyskuuta. Jos se countteri toimii.
Kyllä toimii. Kumpi meistä osaa GG-sarjan salat paremmin, ja kumpi taas on sylkenyt viestejä gcc:n ketjuun...? Ja onko Veib postaillut paljon SC.comiin? Niinpä. Sillä, etten ole sinne mitään jaksanut kirjoittaa, ei ole mitään tekemistä pelaamisen kanssa. Kun nimittäin osaan lukea. Ja ne sessiot mitä ko. pelissä olen ottanut on matsattu ihan osaavan kaverin kanssa (ei siis ton kämppiksen josta taisi olla puhetta aiemmin). Pelkästään turhia pölisemällä olisin ottanut komeasti turpiini pelaajalta joka on oikeasti panostanut sen opettelemiseen...mutta niin ei käynyt, ei ollenkaan. SC2:n salat on tulleet tutuksi ihan tarpeeksi.

Eli foorumeihin kirjoittamisella ja pelaamisella ei ole oikein mitään tekemistä toistensa kanssa. Kuinka monta viestiä Juhana (IronFart, Jupsi) on esim. tälle sivustolle kirjoittanut... Taitaapi olla pyöreä nolla. Ja silti väittäisin että kyseessä on selvästi tämän maan paras pelaaja kun otetaan huomioon taso useassa eri pelissä.

No, se siitä.
Ainoa asia jota olet tänne sanonut ise pelistä on todennäköisesti jotain grafiikkaan tai 60Hz:n pelinopeuteen liittyvää. Tai sitten arcade stickkiin. tjsp.
No harvassa on "älykkäät" viestit tässä ketjussa muidenkin osalta... Ja melkein aina jos johonkin asiaan olen kommentoinut, niin joku siitä jotain kysynyt. Glaube Ich. Eipä ole ollut tarvetta keskustella syvällisempiä.
Ja kun käyt Englannissa, menetkö ihan varmasti pelaamaan GGX2:ta? Siinä ainakin tiedän sinun varmasti olevan sunnuntaipelaaja. ...Joten ilmaantuisit ihan varmasti paikalle, kun aika ei riitä ehkä riitä edes rn2:een. (Ihme että se riittää tänne 24/7)... Ja jos menisitkin, mitä iloa siitä olisi kyseisille vastustajille: ei mitään... sama kun hakkaisi pikkusiskoaan. Jos on joku alemmuuskompleksi niin sitten voi ollakin jotain iloa.
Sori, toi meni vähän ohi... Englantiin en ole ihan lähiaikoina menossa. Tässä mennään lähemmäs vuosi vielä säästellen rahaa Ateenan reissua varten. Ja missään vaiheessa en ole sanonut, että (ainakaan pääasiassa) jotain peliä olisin britteihin menossa pelaamaan. Mulla on muutakin elämää. Enkä ainakaan X2:ta, jos kerran ainoat pelit mitä _tosissani_ pelaan on Evo ja TTT... :rolleyes:

Ja olen sunnuntaipelaaja Guilty Gearissa? Jaa, no pistetään perhana sitten ko. peli myyntiin jos se sun oloa parantaa! Veib voi sitten kiittää sua kun ei enää lähiseudulta löydy X2-pelaajia... Kumma kun pitäis ehtiä räpläämään ittensä guruksi useammassa mätkinnässä näinkin vähäisellä ajalla.

Sori Veib, mun ggx2 on nyt sitten historiaa.
Turhia lupauksia, meidän kyselyä rautanyrkkiin niinkuin siitä olisi sinulle jotain iloa, kun jos me tulemme, niin tulemme pelaamaan sitä GGX2:ta jota sinä et pelaa kun sunnuntaipelinä. Ja mikä siinä ärsyttää on se tekopyhyys.
Jos olen teitä Rautanyrkkiin pyytänyt, niin mikäs ihme se on? Eiköhän siitä olis hyötyä ihan muille(kin)... Mutta tehkää mitä teette.
Kerro minulle elämäsi tarkoitus, jooko?
Se on vähän pidempi juttu. Mutta tässäkin tuli nyt vuodatettua aivan liikaa tarinaa mikä ei muille edes kuulu. Mitäs kysyit.

Entomo: Sanotaan nyt sitten tähän hätään että meikäläisen löytää tämän kuun 22.-23. urheilemasta, EI Rautanyrkistä.

Veib: Jos kiinnostaa pelata joskus (useampaakin peliä) niin mulle luultavasti passaa kunhan aikataulua rukkaan. X2-vastustakin saat, olettaen että sunnuntaipelaajan voittamisesta saat enemmän kiksejä kun pikkusiskon lyömisestä. ;)


Joka tapauksessa minä kiitän ja kumarran. Lopetan tänne postailun off topic -viestillä, kuinkas muuten...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Taidanpa minäkin tyhmänä heittä lusikkani tähän soppaan...

Ei tuosta Tsiisuksen postista olisi kannattanut ottaa missään määrin itseensä, vaikka kieltämättä en kyllä ymmärrä siinä olevaa hieman "hyökkäävää" asennetta. Aika flame-vapaa boardi tämä tähän saakka on ollut, saisi pysyäkin sellaisena. Yleisesti postauksesta mielipiteeni on se, että tylsempi tilanne on kuollut boardi kuin lyhyet, "turhat" tms viestit. Keskustelualueitahan nämä, eli kommenttinsa saa ja on tarkoituskin heittää jos huvittaa. Itse tykkään lähinnä lukea mitä muut kirjoittavat, toiset taas vain juttelevat mukavia joka aiheesta ja kaikkea siltä väliltä. Ja jotkut taas häiriköivät ja käyttäytyvät idioottimaisesti, mutta sitäkään ei täällä mielestäni tapahdu. Ollaan kivoja ja noin, ei tämä niin totista hommaa ole. :)

"Meikäläisen löytää tämän kuun 22.-23. urheilemasta, EI Rautanyrkistä" - Tämä selvä, toivottavasti Tsiisuksen viestillä ei ollut mitään tekemistä asian kanssa, tuskinpa. Kyllä pelit ja tällaiset miitit ihan kelpo ajanvietettä pitäis olla vaikka kiinnostus pääasiassa oliskin jossain ihan muualla.

Lopuksi vielä urheilusta sen verran että nostan hattua kaikille jotka jaksavat nostaa takamuksena penkistä ja liikkua säännöllisesti. Osoittaa tietynlaista itsekunnioitusta, kaikki kunnia heille, ja luonnollisesti sohvaperunaksi vihjailu on loukkaus. Tosin peliboardilla tällä ei hirveästi ole väliä, vaan lähinnä sille miten painelee ohjaimen nappeja. Samalla tavalla taistelulajiboardilla ei varmaankaan juuri arvostettaisi vaikkapa Tekken-taitoja.

Ja jos tämä ei ollut offtopic niin ei sitten mikään. Tätä lausetta lukuun ottamatta en ole edes maininnut mitään SC2:sta.

Peace, ja make love, not war. Eipä tässä muuta.
 
No off-topiccia lisää, eipä täällä muuta tultaisikaan puhumaan vähään aikaan.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu

Noh, mulla on treenejä niin paljon ettei teillä useimmilla ole pienintäkään käsitystäkään sellasesta rääkistä.

Ihmettelen vieläkin että kuinka sinulla sitten riittää aika edelleen kaikkialle postaamiseen. Jos ajan puutteesta valitat, mikset pelaa forumeitten tarkastelun sijaan? Paljonko esim. meni aikaa tuon viestisi kirjoittamiseen?
Aika hankalaa syödä ja pelata samaan aikaan, muttei se kirjoituskaan taida luonnistua yhtään sen paremmin...

Älä luule että olet ainoa joka urheilee todella paljon. Se ei ole tekosyy.
Btw toissavuonna pelatessani salibandya kolmessa eri joukkueessa oli myös reenejä aika paljon. Ja kun tykkään juosta itseni hengiltä, ottivat nekin aika koville. Hyvä kun pystyi edes välillä kävelemään. Tuloksena melko paha rasitusvamma olkapäässä. Ei mikään it-kikkailija...Pelattua tuli silti.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu

Jos viestit ei koko ajan asian ytimeen kolahda, niin ainakin on eloa tullut moneen ketjuun. Ei ole vaan kerran tai kaksi kun on valiteltu threadien kuolemisesta... Mutta jos kerran jotain häiritsee niin jätänpä sitten postailun suosiolla muille. It's all yours!

Kiitoksia. Mitä siellä tekee hyödyttömillä posteilla...ööh...parempi varmaan lopettaa tällainen tämän jälkeen...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Kun nimittäin osaan lukea. Ja ne sessiot mitä ko. pelissä olen ottanut on matsattu ihan osaavan kaverin kanssa. Pelkästään turhia pölisemällä olisin ottanut komeasti turpiini pelaajalta joka on oikeasti panostanut sen opettelemiseen...mutta niin ei käynyt, ei ollenkaan. SC2:n salat on tulleet tutuksi ihan tarpeeksi.

Ja miten se menikään, pelaan vain Tekkeneitä ja VF4evoa tosissani. Ja sanot että ihan tarpeeksi. Jos teet jotain, tee se kunnolla, siitä on enemmän hyötyä ja hauskaa itsellesi ja muille.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Enkä ainakaan X2:ta, jos kerran ainoat pelit mitä _tosissani_ pelaan on Evo ja TTT... :rolleyes:


Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Eli foorumeihin kirjoittamisella ja pelaamisella ei ole oikein mitään tekemistä toistensa kanssa. Kuinka monta viestiä Juhana (IronFart, Jupsi) on esim. tälle sivustolle kirjoittanut... Taitaapi olla pyöreä nolla. Ja silti väittäisin että kyseessä on selvästi tämän maan paras pelaaja kun otetaan huomioon taso useassa eri pelissä.

Totta, voit vain lukea ja opetella. Mutta oppisit itsekin paremmin jos kertoisit strategioistasi muillekin hyville, ja joutuisit silloin kehittymään itsekkin. On helppo lurettaa jos toiset eivät tiedä että heitä luretetaan.

Ja miten vitussa määrittelet tämän maan parhaan pelaajan?
Muulla keinolla kuin sillä, että kyseinen hlö pärjää monessa pelissä paremmin kuin muut? Ei ole mitään universsalia käsitettä kuka on parhain pelaaja yleisesti, sanotaan, että joku osaa pelata muutamaa peliä paremmin kuin suurin osa, tekeekö se hänestä Suomen parhaan pelaajan? Mutta silti hän häviää joissain toisissa peleissä. Kun kuitenkin jokainen on siinä omassa pelissänsä hyvä, jos osaa muitakin pelejä ja on hyvä niissä, on hienoa sille, mutta aika vaikeaa määritellä universaalisesti parhainta pelaajaa. Erkki osaa pelata SF:a ja kaikkia sen alalajeja joita on vähintäänkin kymmenen. Hän pieksee Suomessa kaikki joita vastaan on pelannut. Elikä tämän mukaan erkki olisi Suomen paras pelaaja, vaikka häviäisi muissa tappelupeleissä (kunhan kukaan muu ei olisi mestari yli kymmenessä).

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Ja melkein aina jos johonkin asiaan olen kommentoinut, niin joku siitä jotain kysynyt. Glaube Ich. Eipä ole ollut tarvetta keskustella syvällisempiä.

Ja huomaamme että oikeastaan olet poikkeuksetta ensimmäinen joka vastaa kysymyksiin, olivat ne sitten millaisia itsestäänselvyyksiä tai miljoonaan kertaan kysyttyjä. Josta voidaan vetää johtopäätöksiä ajankäytöllesi.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Englantiin en ole ihan lähiaikoina menossa. Tässä mennään lähemmäs vuosi vielä säästellen rahaa Ateenan reissua varten. Ja missään vaiheessa en ole sanonut, että (ainakaan pääasiassa) jotain peliä olisin britteihin menossa pelaamaan. Mulla on muutakin elämää. Enkä ainakaan X2:ta, jos kerran ainoat pelit mitä _tosissani_ pelaan on Evo ja TTT...


Quote by you: "I'd visit London if I lived in England.
Hell I'll prolly do it anyway later when I don't have to save my money for Athens 2004 anymore. No matter what game, there's comp."

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Ja olen sunnuntaipelaaja Guilty Gearissa? Jaa, no pistetään perhana sitten ko. peli myyntiin jos se sun oloa parantaa! Veib voi sitten kiittää sua kun ei enää lähiseudulta löydy X2-pelaajia... Kumma kun pitäis ehtiä räpläämään ittensä guruksi useammassa mätkinnässä näinkin vähäisellä ajalla.
Sori Veib, mun ggx2 on nyt sitten historiaa.

Rauha, mies hyvä. Mielenkiintoista. Missä vaiheessa vihjasin että sinun pitäisi myydä peli pois tai lopettaa pelaaminen? Kerro minulle, kulta? Mainitsin vain että olet sunnuntaipelaaja, kiellätkö asian? gcc "casual gg player", eikös tämä tarkoita kutakuinkin samaa asiaa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Jos olen teitä Rautanyrkkiin pyytänyt, niin mikäs ihme se on? Eiköhän siitä olis hyötyä ihan muille(kin)... Mutta tehkää mitä teette.

En tarkoittanutkaan että olisit pyytänyt meitä tulemaan, vaan kysyit että olemmeko tulossa. Ilmoitamme itse tulostamme kyseiselle järjestäjälle, ainakaan minua ei kiinnosta kertoa casual gg-pelaajalle että olemmeko tulossa vai emme, etenkin kun tiedän ettei kyseinen henkilö tulisi hyvin todennäköisesti pelaamaan ggx2:ta siellä. Eikös sen viime kerrasta nähnyt, taisit katsella jopa noin minuutin verran, vaikka vapaa-aikaa olisikin ollut.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Joka tapauksessa minä kiitän ja kumarran. Lopetan tänne postailun off topic -viestillä, kuinkas muuten...
Kiitoksia.

Toivottavasti et nyt kovin paljon itseesi ottanut, minä olen vain pieni ihminen. Ja toivottavasti aikaisempi postini ei tosiaan vaikuttanut osallistumiseesi.
 
Jos tuosta postista ei asianomainen ota itseensä niin ei sitten mistään. Ei auta että viestin päätteeksi kirjoittaa jotain korulauseita.

a.) Älä uikuta jos täällä ei ole pelistäsi kiinnostuneita ihmisiä

b.) Älä pura turhautumistasi muihin

c.) Älä vähättele muita

d.) Pidä järki päässäsi. "Älä luule että olet ainoa joka urheilee todella paljon. Se ei ole tekosyy."

e.) "minä olen vain pieni ihminen." Tämä ei ole tekosyy.


Ja miten vitussa määrittelet tämän maan parhaan pelaajan?
Illu päätteli tämän siitä että Juhana on huippua sekä Tekkenissä että VF:ssä. Jokseenkin suosittuja pelejä molemmat. Tietysti tämä on vain Illun mielipide. Enemmistön mielipide määrää.

Sinuahan rupesi korpeamaan suunnattomasti kun joku hehkuttaa jotakuta tuntematonta 'Suomen parhaaksi'. Tyypillinen suomalainen reaktio. Kukaan ei voi olla hyvä mutta kaikki me ollaan surkeita.

"Uskoin kerran ihmisihin, en nyt uskone enempi,
ihmiset on ilvesheimo, paha, karsas, kahlehdittu;
jos joku kohoopi heistä, sen he iskevät ijäksi,
riemuitsevat rinnassansa:
ollut meitä ei parempi!"
- Eino Leino, Äijön virsi.
 
VAU! Täällähän on aitoa kung-fu henkeäkin! Serkkuni Neonomide (jos joku ei tiennyt) paasaa aina ihan samaa keissiä. Sitten tuleekin kiertopotkua otsaan. Itse lisäisin vielä sen että ei kannata aina sanoa periaatteitaan suoraan, koska muut voivat hiljetä koettuaan lukeneensa saarnaa. Nobody´s perfect, though...

Mitä SC2:seen: Ihan jees peli. En oikein vielä välitä noista framedatajutuista niin paljoa, VF:ssä tuntuu homma olevan vähän selvempää noiden "termien" kannalta, ehkä. Soul Calibur 1 oli DC:llä kuningas-tavaraa, uusi peli ei jotenkin vain omaa samanlaista efekstiä, ainakaan vielä. GG:llä peli näyttää hienolta, mutta ohjain imee. Linkin takia en sitä osta, vaikka tiedän tyypin joka on pelannut Linkillä 95% tilastojen mukaan. Säälittävää. Ainakin Heihachi on aidosti anonyymin tuntuinen, eikä vie limelightiä muulta porukalta...

Miten muuten liskomiehen saa? (PS2-verssu) :confused:
 
En halua tehdä "motorscopea" (sata viestiä putkeen), mutta Illu: Urheilu = hyvä juttu. Itse harrastan Han Moo Doa ja pelit tulevat hyvänä kakkosena. Eikun pomppimaan...:D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Paraloop Zwei
Miten muuten liskomiehen saa? (PS2-verssu) :confused:

Pelaamalla Weapon Masterin kokonaan läpi. Tasolla 72 läpäise tehtävä 4-3 (muistaakseni) uudestaan, niin uusi subchapter aukeaa. Sen hoitamalla saa Lizardmanin käyttöön.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Jos tuosta postista ei asianomainen ota itseensä niin ei sitten mistään. Ei auta että viestin päätteeksi kirjoittaa jotain korulauseita.

A: Toisin kuin joku voisi olettaa, näilläkin keskustelufoorumeilla on omia kirjoittamattomia sääntöjään. Välillä tulee sitten aiheelliseksi muistuttaa niistä, mikä on hyvä asia, koska muutenhan niitä rikottaisiin koko ajan.

a.) Älä uikuta jos täällä ei ole pelistäsi kiinnostuneita ihmisiä

A: Välillä tekisi mieli kirjoittaa päiväkirjaa jollekin yksinäiselle foorumille, ns. valloittaa se, mutta siitähän ei moderaattoriruhtinaatkaan tykkää ja mainehan siitä menisi. On hyvä tyytyä tietysti keskustelemaan niistä aiheista joista löytyy keskustelua. Voin sanoa friikkiaiheita etsiville että hyvä ihme menkää jo googleen ja etsikää se foorumi missä voitte purkaa ajatuksianne jos kukaan muu ei siihen ryhdy. Teette palveluksen ihan kaikille.

b.) Älä pura turhautumistasi muihin

A: Kaikkia joskus kyrmii. Joskus on vain huono päivä. Kaikki tuntuu kaatuvan päälle. On sitten tuokin anonyymi pelle joka latelee minuun kohdistuvia henkilökohtaisia flameja! Vinkkini on: ota iisisti, ei aina tarvitse voittaa. Aina löytyy joku, jolla on eriävä mielipide ja joka osaa perustella sen tavalla, jota et ole itse ottanut huomioon. Elä, nauti, koe. Vaihda boardia jos siltä tuntuu. Jätä tappelut sinne minne ne kuuluu eli peliruudulle.

c.) Älä vähättele muita

A: Me kaikki elämme samassa maailmassa, syömme samanlaista ruokaa, ajattelemme suunnilleen samalla tavalla ja pelaamme samoja pelejä. Siksi voimme kirjoittaa tänne. "Mä oon parempi pelaaja kuin sä"- diskurssi on hyvä ymmärtää reaalielämän kiehtovana haasteena, leikkimielisenä hanskan kasvoille lyömisenä. Se on täysin eri asia miten siihen suhtautuu.

d.) Pidä järki päässäsi. "Älä luule että olet ainoa joka urheilee todella paljon. Se ei ole tekosyy."

A: Ei tod. Minäkin urheilen. Harrastan peräti muutakin "yhteiskunnallisesti hyväksyttyä toimintaa", joka vie aikaa pelaamiselta, joka taas vie aikaa urheilulta, jotka taas vievät aikaa muulta toiminnalta. Jos ei ole aikaa niin ei ole aikaa. Pelit ovat kestohyödykkeitä, ei niitä ole pakko heittää roskiin haisemaan kun niitä on käytetty "tarpeeksi". Jokainen pelaa pelejäkin omalla tavallaan. Kilpailu on vain yksi tapa harrastaa pelaamista (hui, onko pelaaminen harrastus -kukkahattutäti-).

e.) "minä olen vain pieni ihminen." Tämä ei ole tekosyy.

A: Minäkin olen pieni ihminen. Kareem Abdul Jabbariin verrattuna.

Illu päätteli tämän siitä että Juhana on huippua sekä Tekkenissä että VF:ssä. Jokseenkin suosittuja pelejä molemmat. Tietysti tämä on vain Illun mielipide. Enemmistön mielipide määrää.

A: ...mitä ei aina kerrota, vaan se pitää päätellä. Tässä tapauksessa: "Enemmistön mielipide on ratkaisematon, koska kukaan ei kerro tarpeeksi vasta-argumentteja". Toisin sanoen Juhana voi olla hyvä, mutta kukaan ei viitsi tunnustaa, koska kukaan muu ei ole vielä samaa mieltä. Kyynisesti voisi heittää, että tuskin koskaan on.

Sinuahan rupesi korpeamaan suunnattomasti kun joku hehkuttaa jotakuta tuntematonta 'Suomen parhaaksi'. Tyypillinen suomalainen reaktio. Kukaan ei voi olla hyvä mutta kaikki me ollaan surkeita.

A: Kukaanhan ei voi olla "paras", koska "aina on joku parempi". Kaikki on ehkä sittenkin suhteellista, mutta yhdessä asiassa Albert oli väärässä. Suomalaiset ovat heterogeneettisen kateellisia ja omien kulttuurisidonnaisten arvohierarkioidensa uhreja, joiden mukaan kaikki menestys, mitä ei voida heti/suoraan/automaattisesti todentaa, on täyttä paskapuhetta. Kaikkien oletetaan olevan surkeita, mutta kukaan joka väittää olevansa hyvä, ei voi olla paras.

"Uskoin kerran ihmisihin, en nyt uskone enempi,
ihmiset on ilvesheimo, paha, karsas, kahlehdittu;
jos joku kohoopi heistä, sen he iskevät ijäksi,
riemuitsevat rinnassansa:
ollut meitä ei parempi!"
- Eino Leino, Äijön virsi.

A: Eino osasi tiivistämisen jalon taidon...

Katsoin sitten omassa mitättömyydessäni tarpeelliseksi leikkiä elitismiä vastustavaa idealismia ja tulkitsin hieman näitä varsin painokkaita ja asiallisiakin kommentteja... :)
 
Täällähän käyty keskustelu on mennyt pelottavaksi. Mikähän nyt olikaan lukittu? Tärkeämmin: miksi suomalaisia näin yleistetään? Eiköhän nuo luonteenpiirteet ole ihan keksintöä?! Lopetetaanpa tää off topic sitten tähän... Tässä on paras mättöpeli ever:

Tuff E Nuff, SNES, 2D-mättöä.
-Pelissä mätetään neljällä hahmolla ja pyritään pelastamaan maalima pahalta "armored äijältä", joka asustelee henkivartijoidensa kanssa korkeassa tornissa, jonka jokaista kerrosta vartioi joku paha friikki, jolla on omalaatuiset taistelukyvyt. Idea on siis ripattu Bruce Leen Game Of Death-pätkästä. Hienoa pelissä on siis Street Fighter-tyylinen ohjaus, loistavat musiikit/tunnelma ja se, että hahmojen liikkeet saavat lisää voimaa ja efektiä päästyään korkeammalle tornissa. Syohin ja Zazin liukulohikäärmeiskut ja edestäpäin ladattavat speciaalit ovat ainutlaatuisia, tuovat uutta taktiikkaa. Parasta pelissä ovat loistavien hahmojen ja pahisten lisäksi mahtava soundtrack. Toisin sanoen tässä syitä miksi peli on kuolematon klassikko:

1.Pahiksina rautakenkäkarateteini, singolla mättävä natsi, metallikäsisakemanni, vapaapainija, punkkaritransvestiitti, katossa kävelevä ninja ja pääjehuna blondi kaksimetrinen "Jade", jolla on kyky heittää unblockable-tulipalloja ydhdestä napista ja haavoittumattomuuden (melkein) takaava pinkki peltipuku.

2.Kuolemattomat biisit. Syohin haikean syvällinen skitapoppibiisi on yksi parhaista koskaan kuulemistani kappaleista. Toinen klassikko on rautakenkäkarateteinin sumuisessa buddhatemppelissä soiva kappale, jossa soitetaan huilupianoteknoa. Kolmas ykkösbiisi on totta kai toisen Ken/Ryu-kloonin kentässä kuuluva kappale, joka myös tuntuu siistiltä maailmanlopun menolta hienoine instrumentteineen ja infernaalisine kerosäkeineen.

3.Pelissä ei ole mitään turhia supermittareita tai ketjukomboja, kaikki ratkaistaan taidolla. Loistavinta on hiano juoni ja voittamaton tunnelma, johon verrattuna kaikki muut mätöt tuntuvat takapihojen kinasteluilta. Tässä pelissä on kaikki kunnossa provosoivaa ja maskuliinista yhteiskuntaa kritisoivaa nimeä myöten. "Hey Punk, Are u Tuff E Nuff?" Japsiversio kantaa nimeä Dead Dance, joka viittaa maailman lopun kauneuteen matrixmaisella viileydellä. Kuolematon klassikko. :D
 
Alkaa olemaa jo vitsi koko ketju. Jauhettu enemmän kaikesta muusta kuin Soul Calibur 2:sta. Yrittäkää pliis.
 
Ooolrait. Olen täysin nyyppä SC2:ssa. Millä hahmolla ja mitä kannattaisi treenailla jotta pystyn Rautanyrkissä alle viikon päästä alistamaan kaikki? :p Pelimekaniikan, yleisten strategioiden yms selventämistä arvostaisin myös.
 
Ööö. Yritetääs. Viisaammat korjatkoon.
Xianghua olisi varmaan aika ihanteellinen aloitushahmo. Erittäin hyvä, helppo käyttää, tarvitsee noin viittä liikettä pärjätäkseen.
SC:comista katsellen:

-A,A (,B CH:sta): yleinen poke
-22_88B: jugglena 1B, FC 3B, väistön jälkeen, täysin turvallinen
-3B: erittäin hyvä launcheri, helppona perusjugglena 1B, WS K
3B, A, A+K_[A+K], B: enemmän damagea, paskan practice-moodin ansiosta minä en nyt kykene testaamaan miten tämän mixupin oikein pitäisi toimia... A, A+K, B osuu jos vastustaja ei tee mitään.
-3A (,K, 3B CH:sta): paras matala liike

Nuo on kai ne tärkeimmät, sen jälkeen menee vähän sekavaksi riippuen siitä keneltä kysyy...

Yleistä sälää:
-step on ylitehokas. Väistä kaikki mitä pystyt ja rankaise (22_88B X:llä). Ja jos päin tuleekin joku trackaava liike niin stepguard pelastaa.
-2G eliminoi GI-meininkiä (eli kun vastustaja tekee GI:n, niin paina d+G kun se iskee takaisin, riskitön vaihtoehto re-GI:lle)

Ömf. En mie nyt muuta keksi.
 
No joo, mutta myös Mitsurugi ja Nightmare ovat suhteellisen helppoja.

Mitsurugilla voi huorat aika paljon 2K,B ja vastineeksi sitten 3B (launcheri)-->236B
Ja "nyyppiä" voi hakata toistamalla 3A, ja sitten tuo ylempi.

Nightmarea kuitenkin suosittelisin. Sillä pääsee todella helopsti niskan päälle vain toistamalla (ylläri) muutamaa liikettä.

3_9 B+K (nightmaren spinniväistö), palautuu yhteen stanceen, night behindiin. Mutta yllätyksenä, ja cancellattuna kun vastustaja odottaa iskua, voitkin jäynätä.

4A hidas, mutta ihana etu jos se blokataan. Samoin B~7(B, sen jälkeen taakseyläviistoon)

236[K], jumalallinen unblocable. Varsinkin wake-uppiin.

WS A, A(while standing up, while rising up). Ok liike, ulottuu kauas, osuu laajahkolle säteelle, ja nappaa yleensä kaukana kikkailevat toisella hitillään, jonka voi myös cancellata.

CH 6K-->3A+B, nopeahko vastahyökkäys niille joiden tiedät lyövän jollakin, jonka aikana vastustaja ei ole kyykyssä.

Jos haluat aloittaa Xianghualla:

Perusjugglena kannattaa melkeinpä käyttää sitä 3B-->6B-->66K
Se on melkein varma, vain suoraan eteenpäin AC (air control) pelastaa viimeiseltä potkulta. Mutta air controlin eteenpäin näkee todella helposti, jonka jälkeen voikin tehdä enemmän damagea tekeviä liikkeitä. Mielestäni jopa 3A+B osuu sitten 6B:n jälkeen. En ole tosin varma tästä.

3A on loistava. Aina en kuitenkaan tekisi sitä potkujatkoa siihen, koska 3A:n jälkeen jos se siis osuu, olet todella todella hyvässä asemassa. Vastustaja näet jostain kumman syystä kuvittelee pienessä paniikkitilanteessa että siitä olisi maagisen huono palautuminen (blokattuna on seka 3A:ssa ja 3A,K:ssa). Ja sekös sitten pistää mahdollisuus saada damagea tehtyä, ja pystyt tekemään, (tuttua sinullekkin =P) in your face-taktiikkaa. Osuman jälkeen yleensä kannattaa pari kertaa rokottaa esim. WS K:lla, jonka jälkeen vastustaja tosiaan tajuaa blokata. Sitten se uber vaihtoehto on jäädä paikoilleen kyykkyyn katsomaan vastustajan ratkaisu. Pysyy pystyssä, FC K (fully crouched). Menee kyykkyyn, FC 3B-->1B, FC 3B. Pakenee, 66K, 66A, 66[5]3A ([5] tarkoittakoon tässä eteenpäinliikkeen keskeyttämistä)
Pienellä ennakoinnilla saat siis vastustajasi tekemmän kaardinaalimunauksia.
3A-harjoitus tietokonetta vastaan on mahdotonta. Vaikka se tuntuu huonolta, sen käyttäminen on lähes pakollista.

4A on toinen ihanuus. Block stun -1, FC framet 0-15. Impacti on hidas, mutta vain Talimin, Takin ja Xianghuan A ehtii iskeä oman A:si väliin. (tietty aina on se GI), mutta kun porukka tajuaa, alkaa se surullisen kuuluisa mind game.

6A+B Okizemenä yleensä tämä tai 2K. Oikeastaa muut ovat liian hitaita. 6A+B on myös näitä...Heii mehän isketään tämän jälkeen väliin-liikkeitä. Eli osuttuna pystyssäkin se antaa mukavan edun.

6A, käyttäisin aluksi pokena mielummin tätä kuin A/AA:ta. Se on lähes yhtä nopea (oisko 11f, kun A on 10), ja palautuminen on parempi kuin AA:sta.

44B kokeile, ja tajuat idean mihin sitä käytetään.

1_7kA,A,K_B elikä variaatio korkean potkun ja matalan piston välillä. Jos ensimmäinen 1_7kA osuu CH, 1_7kA,A,B varmana.

On siinä aika paljon muutakin, kannattaa varmaan mennä katselemaan loput www.soulcalibur.com
 
Jes! Näin on! :D Sori jos kysyn vähän outoja, mutta tarkoitatteko tuolla juuri ilmansuuntia tekkenin tapaan? Eli vitonen ei käytössä? Tarkoitan tyyliä:
123
456
789
??? :cool:
 
Neonomide: Eiköpä nuo numerot ole PC:n numeronäppäimistön mukaan
7 8 9
4 5 6
1 2 3


Hyviä uutisia, tuossa sunnuntaina eräs vanha kaverini kävi kylässä (hänellä ei ole pleikkaria) ja tuli katsomaan miltä VF4Evo ja SC2 näyttää. Osoitti kiinnostusta pleikkarin hankkimiseen ja caliburiin, saa nähdä mitä käy. Niin, ja kaveri on todennäköisesti tulossa myös rautanyrkkiin.

Tulipa siinä sitten pelattua ja kyllähän tuota caliburia pelaa kun saa kaksinpeliä pelata. Jo niillä eväin mitä tuli pelattua Ivyä voin osallistua rautanyrkissä SC2-turnaukseen jos sellainen on.

Yksinpeli on tylsää. Jatkoin vähän matkaa weapon masteria kun honasin että tietokonetta vastaan peli jokseenkin helppoa.
9+A+B, A, 8+B+K. Toistetaan kunnes vastustaja on kuollut.

Tsiisushan voi antaa omia insightejaan Ivyn käytännöllisiin liikkeisiin mikäli ei liiaksi kanna kaunaa tuosta minun saarnastani..

Minulla on tällainen lista kätevistä liikkeistä.
A A
2A
2B
3B
K2
214B
2K
66A
66B
(WS)1B

(Suoraan sc.comin threadista)

Itse olisin valmis lisäämään tuohon 9A+B, A:n ainakin niin kauan kun kaksinpelivastus on WTF-tasoa. Kuinka pahat rankaisut 9A+B, A:n väärinkäytöstä voi saada?

Lisäksi rupesin käyttämään 2A:ta kuin virtua fighterin low punchia. En tiedä onko se oikeasti NIIN hyvä liike. Molempia voi
varmaan ennakoimalla varmasti rangaista pahasti.

- ManjiMaru
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ivyllä on pelin paras step, joten 22_88B on ihan pätevä, launcheri väistöstä, jugglena sen jälkeen 6B8.

Ivyn 2A on todellakin erittäin hyvä. Sitä on syytä käyttää.

8_9A+B, A, 8B+K:sta pääsee AC:lla karkuun (muistaakseni sivulle). 66A:sta pakeneminen on paljon vaikeampaa (mutta sekin kuitenkin mahdollista), sitä suosittelevat.

33_99A on kanssa ihan pätevä, ja sen jälkeen saa 22_88B:n. Pysäyttää steppiä.

FC 1B, ei ws, eikös?

4A+B! Käytä. Auto-Gi, ja:
-4A+B~G, SS/CS: hyvä paikka heittobufferille
-4A+B:B: tästä on kaksi eri versiota riippuen ajoituksesta, aikaisempaa ei pysty väistämään ja myöhempi on natural combo (80 damagea)
-ja kaikkein parastahan on se, että PAL-versiossa liikkeen guard break on vaihdettu toiseksi viimeiseen osumaan -> viimeinen osuu pakosti (tai no GI saattaa onnistua, kovin pieni ikkuna sen tekemiseen kuitenkin) -> varmat 19 damagea ja mahdollinen RO torjutusta 4A+B:sta. Kiva.
 
Ylös Bottom