Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Star Wars Episode III: Revenge of the Sith

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jari Tomppo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Star Wars Episode III: Revenge of the Sith

Juuri näin. Toisaalta ei siitä taikinapäästä erota kuka se on. :)
 
Vastaus: Star Wars Episode III: Revenge of the Sith

Shadown sanoi:
No jos aletaan vatvomaan sitä miten uudet ja vanhat nivoutuu keskenään sitten.

Epäjohdonmukaisuus on myös siinä, että Episode 4:ssa se joku upseeri uskaltaa puhua röyhkeästi Vaderille epäillen tämän voimia/mahtia ja sitten se komentaja vielä antaa Vaderille käskyn rauhoittua!, tämä on aika naurettavaa, kun on täysin selvää, että jo 20-vuotta aikaisemmin Vaderista tuli Imperiumin kakkosmies ja ainut henkilö keneltä Vader ottaa käskyjä on Emperor.
 
Vastaus: Star Wars Episode III: Revenge of the Sith

Dr Evil sanoi:
Epäjohdonmukaisuus on myös siinä, että Episode 4:ssa se joku upseeri uskaltaa puhua röyhkeästi Vaderille epäillen tämän voimia/mahtia ja sitten se komentaja vielä antaa Vaderille käskyn rauhoittua!, tämä on aika naurettavaa, kun on täysin selvää, että jo 20-vuotta aikaisemmin Vaderista tuli Imperiumin kakkosmies ja ainut henkilö keneltä Vader ottaa käskyjä on Emperor.
Keisari on kieltänyt Vaderia kuristamasta suuramiraaleja. En muista mistä tuon olen joskus lukenut...
 
Vastaus: Star Wars Episode III: Revenge of the Sith

TelpeFion sanoi:
Keisari on kieltänyt Vaderia kuristamasta suuramiraaleja. En muista mistä tuon olen joskus lukenut...

Ihan sama vaikka olisikin, kenenkään heistä ei olisi pitänyt uskaltaa puhua Vaderille siihen sävyyn mitä se yksi juippi esitti.
 
Vastaus: Star Wars Episode III: Revenge of the Sith

Jos se oli yksi näistä ateisteista jotka sekoavat kun joku puhuu uskonnosta? :)
 
Vastaus: Star Wars Episode III: Revenge of the Sith

Janus sanoi:
Yoda oli Obi-Wanin mestari yhdeltä kantilta. Olihan Yoda ainoa hengissä oleva Jedi Obi-Wanin lisäksi.. Ja kaikki jedit pitivät Yodaa mestarien mestarina.

Yhdelta taikka kahdelta kantilta. Obi Wan siellä lumiplaneetalla aika selvästi sanoo Yodan opettaneen häntä. Siitä opettamisesta voidaan olla montaa mieltä kyllä.
Toisekseen kaikki "ylempiarvoiset" Jedit on Mestareita, mutta Obi Wan sanoo Yodan olevan hänen mestari. Mielestäni sana hänen erottaa Jedi Mestarin Jedin omasta opettajastaan.
 
Vastaus: Star Wars Episode III: Revenge of the Sith

Just tulin SWtä kattomasta.

Okei, tää kuuluu tonne spoileripuolelle... Mutta...

Leffan loppuosassa, kun ollaan Coruscantilla, Jedi Temppelissä:

Kun Yoda ja Obi tutkii tuhoja, täällähän selvästi Obin asenne on se, että Yoda on korkeampiarvoinen, vaikkakin kummatkin ovat mestareita. Leffan lopussahan Yoda sanoo että hällä on Obille läksyjä Tatoiinelle.. Joten Yoda on Obin opettaja.

Samalla Obi-kantiltahan Vader tappoi Anakinin.

Muuten Dr. Evil:

Olit oikeassa tuosta utuisuudesta, Tennari ykkösen kuva oli häiritsevän epätarkka. Juttelin Tennarin tyyppien kanssa, ja sanoivat että ainakin Tennarin ykkös teatterin kangas on liian iso, joten kuvaa ei saada skarpiksi. 2 ja 3, ja Bristol, näistä Finnkinon kankaista Hesassa ovat kuulemma parhaimmat.
 
Vastaus: Star Wars Episode III: Revenge of the Sith

Janus sanoi:
Just tulin SWtä kattomasta.

Okei, tää kuuluu tonne spoileripuolelle... Mutta...

Leffan loppuosassa, kun ollaan Coruscantilla, Jedi Temppelissä:

Kun Yoda ja Obi tutkii tuhoja, täällähän selvästi Obin asenne on se, että Yoda on korkeampiarvoinen, vaikkakin kummatkin ovat mestareita. Leffan lopussahan Yoda sanoo että hällä on Obille läksyjä Tatoiinelle.. Joten Yoda on Obin opettaja.

Samalla Obi-kantiltahan Vader tappoi Anakinin.

Muuten Dr. Evil:

Olit oikeassa tuosta utuisuudesta, Tennari ykkösen kuva oli häiritsevän epätarkka. Juttelin Tennarin tyyppien kanssa, ja sanoivat että ainakin Tennarin ykkös teatterin kangas on liian iso, joten kuvaa ei saada skarpiksi. 2 ja 3, ja Bristol, näistä Finnkinon kankaista Hesassa ovat kuulemma parhaimmat.

Joo kyllähän Yoda on Jedien ykkösmies ja tavallaan kaikkien mestari, samalla lailla kun jossain itsepuolustuslajissa korkeimman vyöarvon omaava (esim 5dan musta vyö vs 1dan musta vyö :D) . Ja esim Clone Warsissa se oli juuri Yoda kuka ylensi Anakinin Jediksi. Ja kyllähän Yoda yleensä viimeisen sanan aina sanoi.

Heh kävin muuten ensimmäisen kerran katsomassa tuon Tennispalatsi 3:ssa, jossa ei mielestäni ollut yhtä hyvä kuva kuin Bristolissa, tosin myös Tennispalatsi 3:Ssa on tietääkseni isompi kangas kuin Bristolissa ja olin lähempänä ruutua Tennarissa. Kyllä minä silti vähän lisää resoluutiota siihen kuvaan haluaisin, mutta Bristolissa se ei enää häirinnyt niin paljoa.
 
Vastaus: Star Wars Episode III: Revenge of the Sith

Jeps. Onhan siinä lopussa se Yodan juttu ja olen hyvinkin tietoinen siitä ollut koko ajan. Mutta edelleenkin painotan hänen sanaa. Kuten myöskin aiemmin sanoin, niin kaikki ylemmän arvoiset Jedit ovat Mestareita joka tapauksessa. Mutta nyt puhutaan opettajasta. Mielestäni yksi väksin väännetty kuolemattomuuden opettaminen ei tee Yodasta varsinaista opettajaa?
Tai ehkä opettajan, muttei opettajaa näkökantilta joka oli joku joka on kouluttanut Obin alusta lähtien, kuten epi5 jutuista ottaa selvää.

Ja nyt ei tarvitse alkaa mitään Obi-näkökantteja vääntämään vaan ihan oikeaa elämää ja mielipiteitä. Jos aletaan näkökantteja vääntämään niin niitä mulla piisaa. Olen tuon nähnyt noin 10X jo. :rolleyes:
 
Vastaus: Star Wars Episode III: Revenge of the Sith

Noh, olipahan räimettä tossa elokuvassa. Paras näistä kolmesta uudesta, mutta ei mikään mestariteos. Lämmitti kuitenkin mieltä ne lopun kohtaukset, jossa tarina lopulta nivoutuu vanhaan trilogiaan. Jos ei ois nähnyt kahta ekaa tästä uudesta trilogiasta niin tästä kolmannesta olis varmaan tykännyt paljon enemmän. Nyt ne kaikki uudet näyttelijähahmot ja efektit oli ikäänkuin pilattu edellisten osien surkeudella enkä henkisesti päässyt siitä yli. Harmi.
 
Vastaus: Star Wars Episode III: Revenge of the Sith

Prisoner sanoi:
Jos ei ois nähnyt kahta ekaa tästä uudesta trilogiasta niin tästä kolmannesta olis varmaan tykännyt paljon enemmän. Nyt ne kaikki uudet näyttelijähahmot ja efektit oli ikäänkuin pilattu edellisten osien surkeudella enkä henkisesti päässyt siitä yli. Harmi.
Minulla kävi juuri päinvastoin. Katsoin kaikki aikaisemmat leffat juuri ennen tuota ja Episode 1:n ja 2:n kökköys oikeastaan paransi tätä kokemusta. Niistä tuli yleinen "tämä on parempi" -fiilis ja kun tässä muutaman kerran sorruttiin latteuksiin, eivät ne tuntuneet miltään, kun muisti minkälaisia hirvityksiä noissa edeltäjissä oli. :p

Eipä tuota jaksa enempää analysoida. Episode 3 oli hyvää viihdettä alusta loppuun
 
Vastaus: Star Wars Episode III: Revenge of the Sith

Shadown sanoi:
Ensinnäkin se että vanhoissa selitettiin Yodan olevan Obi Wanin mestari vesitettiin jo ensimmäisessä osassa.

Kuten Episodi kakkosessa nähdään, Yoda opetti jedilapsia tiettyyn ikään asti. Täten Yoda toimi myös Obi-Wanin opettajana ennen kuin tämä siirtyi Qui-Gonin padawaniksi.
 
Vastaus: Star Wars Episode III: Revenge of the Sith

Janus sanoi:
Juuri näin. Toisaalta ei siitä taikinapäästä erota kuka se on. :)


Että mä nauroin tälle. XD Lisää näitä.... Janus, oot mun a-listalla
 
Vastaus: Star Wars Episode III: Revenge of the Sith

Guardian Viper sanoi:
Kuten Episodi kakkosessa nähdään, Yoda opetti jedilapsia tiettyyn ikään asti. Täten Yoda toimi myös Obi-Wanin opettajana ennen kuin tämä siirtyi Qui-Gonin padawaniksi.

Nooo, asiasta saa ja pitää olla montaa mieltä.
Seuraava kommenti on ihan sopiva tähänkin: Mielipide on kuin persereikä, se löytyy kaikilta.
 
Vastaus: Star Wars Episode III: Revenge of the Sith

Tulipa katsottua Imperiumin vastaisku ja kohtauksessa jossa Yoda ja Obi-Wan puhuvat Luken änkkyillessä on selvästi merkkejä että Yoda olisi ollut Obi-Wan opettaja juuri kuten Qui-Gon episode I:ssä. Yoda tiuskii Luken kärsimätömyydestä johon Obi vastaa tyyliin "niin olin minäkin". Muutama muukin dialogin pätkä puhuu tämän puolesta ja ainakin minä olin käsittänyt asian näin (Yoda oli Obi-Wanin opettaja) ennen uusia episodeja.
 
Vastaus: Star Wars Episode III: Revenge of the Sith

Thingy sanoi:
Toisaalta Vader ei ollut tuona hetkenä mikään Kosmoksen ultimaali pahis, vaan hämmentynyt ja vihainen pojan kloppi, jota oli juuri kustu linssiin ruhtinaalisesti. Vaderista muokkautui se kaikkien rakastama pahis vasta seuraavan 20 vuoden aikana.

edit.
jos kukaan ei olisi nähnyt episodeja 4-6 ennen tätä 3:sta, niin kukaan ei ihmettelisi yhtään tuota kohtausta.

Kamera kuvaa kaukaa kun Vader nojaa taakkepäin levittäen samalla kädet sivuille ja möläyttää sen elokuvahistorian kliseisimmän mahdollisen huudon - vieläpä surkeimmalla mahdollisella tavalla. Nolouden multihuipentuman kruunaa vielä takaa Vaderiin kohdistettu valo.

Eli kyllä tuota nauraa ja ihmettelee kaikki täysjärkiset ihmiset. Itse repesin teatterissa muiden tapaan aivan totaalisesti. Ihan hyvät naurut tarjosi, mutta minä lähdin katsomaan kyllä jotain ihan muuta kuin komediaa.

Ja elokuva nyt oli ihan paska. En nyt jaksa sen kummemmin toistella muiden sanomisia, elokuvan huonot puolet on jo tuotu tarpeeksi moneen kertaan esille.
 
Vastaus: Star Wars Episode III: Revenge of the Sith

Sir Filmipätkä sanoi:
Tulipa katsottua Imperiumin vastaisku ja kohtauksessa jossa Yoda ja Obi-Wan puhuvat Luken änkkyillessä on selvästi merkkejä että Yoda olisi ollut Obi-Wan opettaja juuri kuten Qui-Gon episode I:ssä. Yoda tiuskii Luken kärsimätömyydestä johon Obi vastaa tyyliin "niin olin minäkin". Muutama muukin dialogin pätkä puhuu tämän puolesta ja ainakin minä olin käsittänyt asian näin (Yoda oli Obi-Wanin opettaja) ennen uusia episodeja.

Näin minäkin sen ajattelin. Katsoin meinaan nämä kaikki vanhat heti perään tässä, josta sain vahvistuksen näihin.
Siitä sitten voidaan vetää vaikka mitä ihme spekulaatioita, onko vaiko ei Yoda sittenkin eräänlainen opettajahahmo Obi:lle. Mutta se ei tässä ollutkaan se idea. Vaan se, että uusissa vesitettiin ainakin osin tuo Yodan ja Obi Wanin todellinen Opettaja-oppipoika juttu.

Myöskin täytyy muistaa, että entäs sitten JOS muutkin Mestarit kouluttaa ryhmissä lapsia?
Elokuvassa nyt tuotiin esiin yksiselitteisesti Yodan olevan tämä opettaja.
 
Vastaus: Star Wars Episode III: Revenge of the Sith

Noh Lucas ei ollut vielä keksinyt Qjiniä 70 luvulla.
 
Vastaus: Star Wars Episode III: Revenge of the Sith

Mordor sanoi:
Noh Lucas ei ollut vielä keksinyt Qjiniä 70 luvulla.
Koska silloin ei vielä ollut teknologiaa...
 
Vastaus: Star Wars Episode III: Revenge of the Sith

Mordor sanoi:
Noh Lucas ei ollut vielä keksinyt Qjiniä 70 luvulla.

Ei ollut. Mutta ei se silti tarkoita, että joku vanha olettamus pitää vesittää.
Qjinin roolin olisi voinut tehdä toisenlaiseksi tai vaihtoehtoisesti jättää kokonaan pois. Miten vain.


jryi sanoi:
Koska silloin ei vielä ollut teknologiaa...

Mitäs tämä teknologia tähän liittyy? Kyllä sitä heppua näytteli ihminen.
 
Ylös Bottom