Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hifi_Mies
1. Silloinhan juuri on kirjoittajan armoilla jos ei itse tiedä asiasta oikein mitään. Vai millä perusteella pystyt muka tulkitsemaan onko kirjoittaja oikeassa vai väärässä jos et itse asiasta juurikaan ymmärrä? Sinun on vain uskottava täysin sokeasti kirjoittajaan. Toki se tieto täytyy jostain hankkia jolla tulkitaan että onko kirjoittaja oikeassa vai väärässä, mutta se syntyy usein vasta vuosien intensiivisellä alan seuraamisella ja eri palasten kokoamisella yhdeksi kokonaisuudeksi.
Se, että tiedostan oman tietoni rajat, on mielestäni vain hyvä asia. Sinulta tämä taito tuntuu puuttuvan. Ymmärrän konsoleiden tekniikkaa kohtuullisen hyvin, mutta en tarpeeksi, että ymmärtäisin tarkasti mikä vaikutus milläkin ominaisuudella on pelintekijälle. Osaamiseni riittää mielestäni kuitenkin kriittiseen tiedonhankintaan. Oman tietämykseni rajoja ei ilmeisesti pitäisi tuoda esiin, koska sen jälkeen "kaiken tietävä" saa päähänsä, etten tiedä mitään.
Sinulla itselläsi tuntuu olevan kuvaamasi ongelma. Olet kritiikittömästi muistanut kertoa kaikki PS2-jutut, jossa konetta hehkutetaan ja luvataan siltä uskomatonta suorituskykyä. Toiseksi, tapasi, jossa olet jo vuosia sitten päättänyt, että PS2 on tehokkain kone, on aika huono lähtökohta lukea yhtään mitään.
2. Jos nyt en ihan väärin muista niin kaikki artikkelit joita olemme käsitelleet tässä ketjussa ovat kieliopillisesti esimerkillisesti kirjoitettuja (ainakin meikäläisen äikän taidoilla mitattuna). Minusta näyttääkin siltä että sinun luottamus on kalastettu pelkästään sillä että nuo artikkelit on kirjoitettu kieliopillisesti oikein ja niiden kirjoittajat ovat ns. oikeita pelitoimittajia. Minun kirjoituksien todettiin olevan paskaa jo sillä perusteella että kielioppi ei ollut priimakunnossa. En nyt muista olitko sinä yksi heistä, mutta yksi ketjun keskeisimmistä henkilöistä eli Slaisseri ainakin oli.
Mitä hittoa kielioppi tähän liittyy? Kritisoin aikoinaan (sivu 30)
"artikkelejasi" mm. kamalasta kirjoitusjäljestä. Huonosti kirjoitettu juttu harvemmin tuo uskottavuutta. On silti hävytöntä ja varsinainen "haista paska" -kommentti, kun väität hyvän kirjoitusasun riittävän minulle uskottavuuden tuomiseen. Hyvä kirjoitusjälki ei vielä tuo uskottavuutta, mutta en muista kyllä yhtään asiantuntevaa artikkelia, joka olisi kirjoitettu alakoulutasolla. Sisällön ja ulkoasun kritiikki on silti pidettävä erillään.
Kuitenkin kun käsittelimme kyseisiä artikkeleita niin niistä kaikista löytyi luvattoman paljon virheitä. Ei se nyt tietenkään tarkoita että niissä ihan perättömiä juttuja olisi ollut, mutta homma käännettiin Xboxsille usein täysin naurettavilla perusteilla. Linkkejä en jaksa kaivaa tästä ketjusta (ymmärrätte varmaan), mutta jos nyt joku viitsii hakea niin mm. nuo edellisessä viestissäni olleet virheet löytyvät 100% varmuudella.
Hex, jos et tietoa ole kaivanut artikkeleista joita olemme tässä ketjussa käsitelleet niin mainitseppa sitten pari artikkelia joita olet lueskellut. Minusta on kyllä vaikea uskoa että näin ei olisi, koska sen verran selviä viittauksia edellä mainittuihin artikkeleihin muistan sinun käyttäneen.
Väitit viime kirjoituksessasi minun käyttävän lähteitä, joita en todellisuudessa ole koskaan käyttänyt. Kun sinä et kerran jaksanut, minä "kaivoin esiin" tässä ketjussa kirjoittamani viestit. Niissä ei ole mitään väitteeseesi viittaavaa. Tiedät itsekin hyvin, että olen viimeksi väitellyt kanssasi tekniikasta kunnolla Peliaseman keskusteluissa. Väitteesi oli siis täyttä roskaa ja menee jo valehtelun puolelle, kun sitä toistamiseen väität.
3. En kyllä löytänyt yhtään vastausta edellisessä viestissäni esitettyihin väitteisiin noista sinun kommenteistasi.
Ongelmiin lukemisen ymmärtämisen kanssa en voi auttaa.