Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Last Of Us Part II

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Jos vaikka vähän positiivistakin asiaa tähän ketjuun. Eli hyvin kääntyy akustiset coverit pelin kitaralla. Itse jonkin verran kitaran soittoa harrastaneena yritinkin kanssa jotain tuttuja biisejä rämpytellä, mutta totesin PS4:n touchpadin olevan liian epätarkka. :)

 
Grafiikat oli suurimman osan ajasta aivan huikeat, mutta välillä se ei näyttänyt ollenkaan hyvältä.

Missä nämä kohdat oli?
Ainoa asia joka itsellä pisti silmään oli vesi joka näytti hyvältä sateena sekä lammikkoina ja se nosti hymyn huulille kun Ellie laittoi melee aseen selkään ja siitäkin lensi vesi kaaressa, mutta meri ja tulvineet alueet näytti..noh ei ihan ehkä kamalalta, mutta ei kaukana kyllä oltukaan.
Muuten kaikki näytti hyvältä. Joku kyllä valitteli io techin puolella jostain tekstuuri bugeistakin.

Olisi myös ollut kiva jos sen film grain efektin olisi voinut ottaa pois päältä.
Mä en vieläkään tajua miksi tuota käytetään jopa 4k leffoissa, koska se juurikin peittää kaikki yksityiskohdat.


Jos vaikka vähän positiivistakin asiaa tähän ketjuun. Eli hyvin kääntyy akustiset coverit pelin kitaralla. Itse jonkin verran kitaran soittoa harrastaneena yritinkin kanssa jotain tuttuja biisejä rämpytellä, mutta totesin PS4:n touchpadin olevan liian epätarkka. :)

Eilen jo ajattelinkin, että eiköhän jotkut vedä tuolla ihan kunnon biisejä.
Tuossa videollakin muuten näkyy alhaalla, että X namiskallakin voi renkuttaa menemään. Saattaa löytyä sieltä accessibility valikon syövereistä tuokin muutos. Siellä on vaikka mitä.
 
Viimeksi muokattu:
Missä nämä kohdat oli?
Ainoa asia joka itsellä pisti silmään oli vesi joka näytti hyvältä sateena sekä lammikkoina ja se nosti hymyn huulille kun Ellie laittoi melee aseen selkään ja siitäkin lensi vesi kaaressa, mutta meri ja tulvineet alueet näytti..noh ei ihan ehkä kamalalta, mutta ei kaukana kyllä oltukaan.
Muuten kaikki näytti hyvältä. Joku kyllä valitteli io techin puolella jostain tekstuuri bugeistakin.

Olisi myös ollut kiva jos sen film grain efektin olisi voinut ottaa pois päältä.
Mä en vieläkään tajua miksi tuota käytetään jopa 4k leffoissa, koska se juurikin peittää kaikki yksityiskohdat.




Eilen jo ajattelinkin, että eiköhän jotkut vedä tuolla ihan kunnon biisejä.
Tuossa videollakin muuten näkyy alhaalla, että X namiskallakin voi renkuttaa menemään. Saattaa löytyä sieltä accessibility valikon syövereistä tuokin muutos. Siellä on vaikka mitä.

No juuri tuo meri oli yksia asia joka todella pisti silmään ja erottui vähän heikompana, ja sitten jos rupes jotain yksityskohtia katselemaan tarkemmin niin siellä oli aika suttuisia tekstuureja paikoitellen. Oli myös paljon popuppia kun vähän kauemmaksi katsoi niin rakennuksia ilmestyi horisonttiin ja ruoho näyttää paljon paremmalta läheltä kuin jos katsoo 10 metrin päähän sen detaili taso muuttuu.

Mutta nämä on asioita jotka on kyllä lähes jokaisen pelin ongelma tässä sukupolvessa missä on vähän isompia alueita.
 
Mä en huomannut mitään tuollaista, mutta tuo johtuu varmaan just siitä, että katselin jatkuvasti ympärilleni jos jostain saisi kivan kuvan ja sillä aikaa jossain on ilmestynyt uusi rakennus :D
 
Mä en huomannut mitään tuollaista, mutta tuo johtuu varmaan just siitä, että katselin jatkuvasti ympärilleni jos jostain saisi kivan kuvan ja sillä aikaa jossain on ilmestynyt uusi rakennus :D

No minä nuohoankin grafiikoita välillä vähän turhankin tarkasti :D Eipä se peli iloon vaikuttanut mutta kyllä se aina pistää silmään ja kuten sanoin niin suurimmaksi osaksi peli näyttää huikealta, varsinkin yöllä sateessa sai vaan ihastella maisemia. Valaistus oli kerrassaan upea kanssa.
 
Kumpi niistä näyttää luonnollisemmalta

Niin, no ottaen huomioon, että tuollaisia 10/10 bätäng animetytyjä näkee peleissä harva se päivä ja

<lievää spoileria>
Abby puolestaan taitaa olla aikalailla ensimmäinen kunnolla lihaksikas nainen peleissä,
niin eipä jälkimmäistä voi ainakaan yliedustuksesta haukkua. Noita 10/10 tytyjä voisi sen sijaan vähän vähentää, jos realismi on tavoitteena ja siinä Naughty Dog on tehnytkin ansiokasta työtä.

Ihan mielenkiinnosta, kuinka suhtauduit Tulen ja Jään Laulun/Game of Thronesin Brienneen? Siinäkin aika voimakas naishahmo kyseessä.
 
Niin, no ottaen huomioon, että tuollaisia 10/10 bätäng animetytyjä näkee peleissä harva se päivä ja

<lievää spoileria>
Abby puolestaan taitaa olla aikalailla ensimmäinen kunnolla lihaksikas nainen peleissä,
niin eipä jälkimmäistä voi ainakaan yliedustuksesta haukkua. Noita 10/10 tytyjä voisi sen sijaan vähän vähentää, jos realismi on tavoitteena ja siinä Naughty Dog on tehnytkin ansiokasta työtä.

Ihan mielenkiinnosta, kuinka suhtauduit Tulen ja Jään Laulun/Game of Thronesin Brienneen? Siinäkin aika voimakas naishahmo kyseessä.
Näyttää kyllä kuin olisi aika runsaasti aineita käytetty kun tommosia ei taida salilla saada ja varsinkaan tossa maailmassa
 
Viimeksi muokattu:
Spoiler-Alert-game.jpg
 
Tässäpä hyvä opetus jos tulette lukemaan viestejä heti aamusta tai yön pikkutunneilla. Yöllä ei välttämättä ole kukaan moderoimassa, joten ei kannata heti kärkeen olla lukemassa ainakaan TLOU2-ketjua ennen kuin spoileri(t) on siivottu pois. Kiitos raportoineille jäsenille.
 
"Aavistuksen" säälittää ja harmittaa ylläpidon jäsenten puolesta, kun heiltä menee vähintään osa peli-ilosta tämän pelin kohdalla, kun joutuvat täällä lukemaan ja siivoilemaan spoilereita sisältäviä viestejä ja vastauksia :( Moni varmasti haluaisi pelata tämän ihan täysin tiedostamatta tulevia tapahtumia. Toki harmittaa myös niiden "tavallisten" foorumilaisten puolesta, jotka spoilaantuvat, mutta ylläpidon jäsenet kuitenkin kokevat saman vähän niinkuin "työn puolesta", mikä on vielä ikävämpi juttu. Isot yläpeukut ylläpidon suuntaan heidän uhrauksiensa takia, että edes valtaosa meistä muista saa pelata tämän ilman spoilereita!
 
Henkilökohtaisesti syvennyn aina uuteen peliin niin intensiivisesti, että koko muu maailma unohtuu ympäriltä pelihetken ajaksi. Edes naapurin varsin kovaääniset bileet eivät joskus aikoinaan häirinneet, kun Dead Space oli intensiivisessä käsittelyssä. Saatan toki huomata yhtäläisyyden siinä kohtaa, kun kohtaan "spoilerin" peliä pelatessa, jolloin aivot muistavat yhtäläisyyden. Siinä kohtaa se ei enää haittaa.

Tänään käyn hakemassa oman kappaleeni. Olen hieman tiedustellut pelikavereiden tunnelmia pelin tiimoilta ja kyllähän se houkuttelee paljon. Kesäaikaan ei muutenkaan ilmesty itseä kiinnostavia pelejä, joten tähän saa uppoamaan monta päivää. Yleensä toiminta, loottaaminen, kauhu ja tunnelma menevät kaiken muun edelle, mutta tässä tarina voi hyvinkin "sijoittua" kolmen parhaan ominaisuuden joukkoon. Mielenkiinnolla odotan.
 
Noin 5 tuntia pelannut, mutta tällä hetkellä hyvää on: Grafiikat, animaatiot, äänimaailma, musiikki, gameplayta on kehitetty ja monipuolistettu ykkösestä, alueet on laajempia ja tutkittavaa on enemmän, rytmitys on ollut erinomaista ja immersio on uskomaton.

Huonoa on: yhdellä hahmolla oli isot lihakset.

Olen vielä kahden vaiheilla, että mitkä asiat painaa vaakakupissa enemmän.
 
Viimeksi muokattu:
Jatketaan nyt oikeasti itse pelistä keskustelua eli omia kokemuksia ja muuta kuin kinastelua kuka on oikeassa.
 
Täällä on ollut sellainen "ongelma" pelin kanssa, että tarina koukuttaa vähän liiankin kanssa, niin sitten ei meinaa malttaa tutkia rauhassa paikkoja ja keräillä kaikkea mitä tulee mieleen, kun haluaisi vain nähdä tarinaa äkkiä eteenpäin. Veikkaan, että omalla kohdalla toinen peluukerta tulee olemaan viihdyttävämpi, kuin ensimmäinen. :D

On muuten hieno tekoäly mielestäni pelissä ja varmaan ainoita pelejä ykkösen lisäksi, jossa hiiviskely on tehty noin dynaamiseksi. Jos joku havaitsee sinut niin sinulla on hyvä mahdollisuus vielä juosta pakoon ja piiloutua uudestaan. Yleensä hiiviskelypeleissä paljastumisen jälkeen melkeinpä ainoa vaihtoehto jatkaa on räiskintä, tai sitten pitää ottaa restart. :)
 
Mulla yleensä pelissä kun pelissä se eka kerta on se rauhallisin johon kuuluu fiilistelyä ja tutkimista ja ihastelua, sit toinen/kolmas on rytinällä läpi. Survivalilla pakko vetää myös, harmi että tässä ei ole trophyä siihen. Muutenkin mitä pikaseen katoin niin platina tässä on huomattavasti helpompaa mitä ykköses.

Edelleen hieman kismittää ettei sit saatu mukaan moninpeliä, olisi tämän pelin parissa helposti mennyt koko kesä. Toivottavasti tulevaisuudes moninpeli olisi kuitenkin tulossa, onko siitä muuten mitään puhetta ollut vai onko se vaan pelkkää toiveajattelua?
 
Ylös Bottom