Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Last Of Us

Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

Katoin äsken ton pidennnetyn version ja voi herranjestas kuinka taas nousi odotukset entistäkin korkeammalle! Kuola valuu näppäimistölle kun katsoo tuota tekoälyn käyttäytymistä :p
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

Naughty Dog nostaa rimaa kyllä tällä teoksella. Jumalauta, mikä tunnelma, mitä toimintaa.
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

Olipas upea video! Hype vain kasvaa joka trailerin myötä. Itsellä odotetuin peli tällä hetkellä. :p Kyllä ND osaa sitten tehdä upeita pelejä. *kop kop* koputetaan puuta, mutta uskon että tästä pelistä tulee GOTY ainesta. :D
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

Joo vaikutti kyllä niin täydelliseltä peliltä että. Ei malttais millään odottaa (tätäkään) :D
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

Tää peli ei voi epäonnistua. Aivan uskomattoman upean näköinen ja oloinen peli. Vaikka tää genre on jo aika loppuun kulutettu, niin tollasilla pienillä jipoilla (vaihtoehtoiset lähestymistavat tilanteisiin, ruumiiden siirtely ja piilottaminen, monipuolinen tekoäly, aseiden ja muiden tarvikkeiden rakentelu, tekoälykaverin vahva osallistuminen pelaamiseen...) pelistä ollaan saatu uuden tuntuinen. Kaiken kukkuraksi grafiikka, presentaatio, ympäristöt, animaatiot, sekä dialogi ja tarina (tästä en tosin vielä varmaksi sano) ovat taas tuttua Naughty Dog -laatua, niin kasassa on kyllä semmoinen paketti, että huhhuh.
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

On kyllä mun seuraava odotetuin peli. Onko kenelläkään tietoa tarkasta julkaisupäivästä?
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

On kyllä mun seuraava odotetuin peli. Onko kenelläkään tietoa tarkasta julkaisupäivästä?
Nyt tiedetään! May 7, 2013


Update! Toimiva video, kahtellaan milloin tämäkin poistetaan.
[video=dailymotion;xvp3nc]http://www.dailymotion.com/video/xvp3nc_the-last-of-us-vga-2012-trailer_videogames[/video]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

Noniin! Viimein saatiin sitten tarkka julkaisupäivä, hieno juttu! :)
Uusi videokin näyttää aika hyvältä.
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

Uusi videokin näyttää aika hyvältä.
Aika hyvältä?! Toihan näyttää ihan järjettömän hyvältä! Tulee hyvällä tavalla tulee mieleen Walking Dead -sarja tuosta pätkästä ja näyttää siltä, että tekijät ovat panostaneet hyvin hahmoihin ja tarinaan. Ehdottomasti ensi vuoden odotetuin peli!
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

namia!
Vanhentuneen konsolisukupolven ostamisen arvoiset pelit alkavat olla jo melko harvinaisia. mutta tämän aihe kiinnostaa erityisen paljon ja ennenkaikkea näyttääkin hyvältä! :)
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

Näyttäähän tämän ihan törkeän kovalta, GTA V:n ohella ehkä ainoa peli joka jaksaa kiinnostaa nyt. Soundtrack kuulostaa hirveän hienolta ja tuoreelta. Meikäläinen on kyllä kauhupelien (vaikka eihän tämä varsinaisesti kauhupeli ole, mutta kauhuelementtejä näkyy löytyvän) suhteen hirveä nössö. Tätä saa sitten kyllä pelata p****t housussa.
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

Näyttää Naughty Dogilta, eli todella kliseiseltä, mutta varmasti hyvin tehdyltä ja laadukkaalta. Ihan oikeasti, zombeja? Onko siellä kiellettyä saada yhtäkään omaperäistä ideaa? Jollei jotain todella outoa pelistä paljastu niin hyllyyn tämä jää.
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

Näyttää Naughty Dogilta, eli todella kliseiseltä, mutta varmasti hyvin tehdyltä ja laadukkaalta. Ihan oikeasti, zombeja? Onko siellä kiellettyä saada yhtäkään omaperäistä ideaa? Jollei jotain todella outoa pelistä paljastu niin hyllyyn tämä jää.

voisin kyllä taata, että tämän teoksen tekoäly luo jo aivan uudenlaisen kokemuksen!
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

voisin kyllä taata, että tämän teoksen tekoäly luo jo aivan uudenlaisen kokemuksen!

Siitä en tiedä, en ole lukenut tästä pelistä sen enempää, muutamat puuduttavat trailerit katsonut. Mutta kokonaan uudenlainen tekoäly kiinnostaisi kyllä, pitääpä katsoa mitä tästä oikein tulee.
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

Näyttää Naughty Dogilta, eli todella kliseiseltä, mutta varmasti hyvin tehdyltä ja laadukkaalta. Ihan oikeasti, zombeja? Onko siellä kiellettyä saada yhtäkään omaperäistä ideaa? Jollei jotain todella outoa pelistä paljastu niin hyllyyn tämä jää.

En halua kuulostaa tyypilliseltä "keksi itse parempi" -nalkuttajalta, mutta.. mikä olisi ollut sitten houkuttelevampi konsepti? On myös vähintäänkin eriskummallista mainita omaperäisten ideoiden puutteesta kolmen/neljän(?) trailerin/gameplay pätkän perusteella. Moninpeli on edelleen täysin pimennossa ja samaa voisi sanoa myös yksinpelistä.
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

En halua kuulostaa tyypilliseltä "keksi itse parempi" -nalkuttajalta, mutta.. mikä olisi ollut sitten houkuttelevampi konsepti? On myös vähintäänkin eriskummallista mainita omaperäisten ideoiden puutteesta kolmen/neljän(?) trailerin/gameplay pätkän perusteella. Moninpeli on edelleen täysin pimennossa ja samaa voisi sanoa myös yksinpelistä.

Jos mä saisin kehittää pelin niin siinä ei ois:
1) Protagonistina valkoihoista, ruskeahiuksista, vähän partaa kasvattanutta miestä
2) Zombeja
3) Avaruushaarniskasupersotilaita
4) Suojan takana räiskimistä päämekanismina

Noi olis sellaset asiat mitkä jättäisin ihan ehdottomasti pois ylikäytettyinä. Last of Us nappaa oikein mielellään kaksi ensimmäistä. Tosin voihan noitakin käyttää jos homman vetää visionäärisesti yli tyyliin Vanquish & Shinji Mikami, mutta Unchartedien ja nähtyjen trailerien perusteella en pidätä hengitystäni odottaen, että tässä nyt jotenkin mullistettaisiin kulunutta aihepiiriä. Luultavasti se tehdään paremmin kuin muut, mutta se ei vielä tarkoita omaperäisyyttä.
Kahta ekaa Unchartedia pelatessa (kolmatta en ole jaksanut, ehkä mä vielä joskus sen lainaan kaverilta) pohdin jatkuvasti että jos vain Naughty Dogin tekninen virtuoosimaisuus ja loputtomat resurssit saatais vaikkapa Team Icon tai thatgamecompanyn käyttöön niin maailma olisi todella kaunis paikka elää. Pelikehittäjät voivat (no, ainakin periaatteessa) lähteä ihan mistä tahansa lähtökohdasta, ja Naughty Dogilla lähtökohta tuntuu näiden pelien suhteen olevan se, että pyritään luomaan mahdollisimman autenttinen Hollywood-blockbuster-elämys. Eikä tämä ole mitenkään hanurista per se, kyse on vain makuasioista. Monet pitää Christopher Nolania maailman parhaana ohjaana, ja kyllä mullekin kaikesta nillittämisestä huolimatta rehellinen popcorn-viihde välillä maistuu oikein hyvin.
Mutta jos nyt houkuttelevempia konsepteja kaivataan, niin tässä sukupolvessa niitä ovat tarjonneet esimerkiksi vedenalainen utopian ja dystopian rajan ylittänyt kaupunki, vuosisatoja jatkunut temppeliherrojen ja assasiinien välinen taistelu ja tämän eläminen renessanssiajan Italiassa, rikosten ratkominen film noir -hengessä enkelten kaupungissa, portaaliase jolla voit liikkua aivan uudella tavalla ja viimeisimpänä kaapu päällä herääminen autiomaasta, tietämättä kuka olet ja mitä olet tekemässä, vain kaukainen vuorenhuippu kohteenasi. Mutta kuten sanoin, makuasioitahan nämä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

Onko siellä kiellettyä saada yhtäkään omaperäistä ideaa?

Peliforum on usein siitä jännä paikka, että siellä pelit on jo pelattu trailereiden ja uutisjuttujen perusteella - yhtään sekuntia ei tarvitse edes itse peliä testata. En tiedä mikä on "omaperäinen idea" sinänsä tai mihin tässä viitataan, mutta käsittääkseni peli tulee vasta about puolen vuoden päästä. Sitten varmasti tiedetään miten paljon niitä uusia ideoita pelissä on.

Muutenkin The Last Of Us vaikuttaa peliltä jossa on Unchartedmaisia elokuvallisia toimintajuttuja ja toisaalta taas WalkingDeadmaista selviytysmiskauhua. Kaiken kruunaa mitä luultavimmin markkinoiden kovin visuaalinen anti ja ihmismallinnus. Tietyt raamit siis ovat jo olemassa minkä sisällä tämä peli operoi. Ja nämä raamit ovat tavallaan jo keksitty aikaa sitten kun jossain viihdetuotteessa maailma/yhteiskunta ensimmäistä kertaa tuhoutui ja ryhmä ihmisiä yritti selvitä siellä hengissä pahiksien, örkkien ja muun vaarallisen seassa. Näitä on tehty tosiaan paljon ja lisää tulee. Mutta: So what?

Itse pelasin juuri I Am Aliven, joka sekin oli taas yksi "chapter" tuossa maailmanlopun-kirjassa mihin juuri viittasin. Walking Deadia fanitan täysillä vähintään joka sunnuntai ja samanniminen peli odottaa korkkaamistaan (kunhan levyversio ilmestyy). Ja World War Z on mun odotetuimpia leffoja about ikinä (tai noh "yksi monista"). Samaan listaan voi lisätä myös The Last Of Us -pelin. Jotenkin näistä maailmanlopun tarinoista ei saa KOSKAAN kyllikseen.
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

Peliforum on usein siitä jännä paikka, että siellä pelit on jo pelattu trailereiden ja uutisjuttujen perusteella - yhtään sekuntia ei tarvitse edes itse peliä testata. En tiedä mikä on "omaperäinen idea" sinänsä tai mihin tässä viitataan, mutta käsittääkseni peli tulee vasta about puolen vuoden päästä. Sitten varmasti tiedetään miten paljon niitä uusia ideoita pelissä on.

Jotenkin hassua, ettei kuitenkaan tunnu olevan yhtään älyllisesti epärehellistä hehkuttaa peliä, vaikka se tuleekin vasta about puolen vuoden päästä :rolleyes:Me kaikki täällä kuitenkin operoidaan vain ennakkotietojen varassa. Ainoa asia mitä mä sanoin oli se, että peli ei vaikuta asetelmiltaan ollenkaan omaperäiseltä, ottamatta sen tarkemmin kantaa mihinkään. Mun mielestä muut ihmiset ovat esittäneet täällä paljon rohkeampia ennustuksia pelistä. Mutta joo, ehkä peli sisältää sitten jotain todella omaperäisiä ideoita, joita on vain tähän mennessä piiloteltu. Tämä olisi aika kova veto Naughty Dogilta, toivottavasti näin on, jotta meikäläinenkin tästä pääsisi innostumaan.

Ja So what?-kysymykseen käynee vastauksesi se, että nämä ovat makuasioita, ja jotkut meistä vaan ovat saaneet kaikkialta tursuavista zombeista jo suht tarpeekseen. Walking Deadia jaksoin 3 jaksoa, joten tuskin Naughty Dogia mun mielipiteet tästä pelistäkään niin hirveästi kiinnostavat.
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

Jotenkin hassua, ettei kuitenkaan tunnu olevan yhtään älyllisesti epärehellistä hehkuttaa peliä, vaikka se tuleekin vasta about puolen vuoden päästä :rolleyes:Me kaikki täällä kuitenkin operoidaan vain ennakkotietojen varassa.

Jees, tottahan tietysti puhut. Monen pelin kohdalla tulee ensin se kauhea positiivinen hype ja ruusunpunaiset lasit. Se taas ärsyttää osaa porukasta, joka alkaa kaivaa esiin negatiivisia viboja. Ja kohta ketjussa on tavallaan kaksi ääripäätä joista kumpikin operoi lähinnä muutaman trailerin ja kehittäjän PR-puheiden varassa (näitä PR-puheita sitten naamioidaan pelisivustoilla "uutisiksi" ja "preview"-jutuiksi).

Ainoa asia mitä mä sanoin oli se, että peli ei vaikuta asetelmiltaan ollenkaan omaperäiseltä, ottamatta sen tarkemmin kantaa mihinkään.

Itse lähinnä hain sitä, että mikä edes on "omaperäinen" kun näistä ns. AAA-luokan (tuotantoarvot) peleistä puhutaan? Minusta näissä isoissa konsolipeleissä ei sinänsä ole mitään kovin omaperäistä eikä sitä edes kauheasti niissä haeta. Kun budjetit mitataan kymmenissä miljoonissa, niin riskit kyllä pyritään minimoidaan aika tehokkaasti - virheisiin ei ole varaa eikä erilaisten lähestymistapojen kokeiluun ole aikaa tai resursseja (tai sitten käy kuten esim. Alan Wakella ja peliä odotetaan 5-6 vuotta). JA jos joku peli onkin asteen omaperäisempi (tai olisiko "rohkeampi lähestyminen" parempi termi tähän) JA se sattuu menestymään, niin sitten se jatko-osa tehdäänkin hyvin samalla kaavalla tai sitten kaavaa viedään vain enemmän massojen suuntaan. Retail-puolella sellaiset "välimallin" pelit ovat nyt kuolleet ja se osasto on siirtynyt käytännössä täysin digitaaliseen jakeluun. Ja siellä nettikaupoissa sitten tehdään ne omaperäiset ideat ja riskit.

Itse olen sitä mieltä, että The Last Of Us -peli on varsin lupaava projekti ihan perinteisillä maailmanloppu/sivilisaation osittainen tuhoutuminen/örkit/mutantit/zombit/jne-ideoilla eikä tuohon sinänsä mitään kovin omaperäistä tarvita. Odotukset ovat kieltämättä nyt paljon suuremmat kuin esim. että peli olisi joku perusräiskintä jossa operoitaisiin terroristien, sodankäynnin tai sci-fi-jippojen kanssa. Niissä ei ole vuosiin ollut mitään kovin omaperäistä, vaikka toki viihdyttävää meininkiä senkin edestä.

Walking Deadia jaksoin 3 jaksoa...

Mitä, eiiiiiiiiiiiiiiiii! Ensimmäinen ihminen joka ei tykkää sarjasta. :D
 
Ylös Bottom