Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Allekirjoitan. Ero on suuri mutta Wii U -versiota pelaa toki ihan täysin.

Kaveri kertoi ettei WiiU version ja Switchversion välillä hänen mielestään ole mitään muuta ero kuin piirtoetäisyys. Ei aiheuttanut hänelle mitään wow-efektiä kuten omenraadolle Youtubevideossa. Kumma ettei Switchversion grafiikoihin pystytty panostamaan juurikaan tuon enempää. Onkohan Youtubessa vertailuvideota noista versioista?

Tuskin se WiiU:n versio mikään pelikelvoton on todellakaan. Yksi toinen kaveri oli ostanut jo Switchin ja ajattelinkin käydä joku päivä kylässä vähän testailemassa Zeldaa.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Tarkennan nyt sen verran, että mullahan ei siis ole kokemusta Wii U versiosta. Ja wow fiilis tulee edelleen joka kerta kun pelaan. Ja se tulee graafisesta ilmeestä.

Ei se grafiikan tarkkuus ja varjojen rosoisuus kenellekään mitään wow fiilistä aiheuta. Kyllä Wind Waker aiheutti ihan samanlaista, vaikka resoluutio on huonompi jopa.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Ja wow fiilis tulee edelleen joka kerta kun pelaan. Ja se tulee graafisesta ilmeestä.

Kyllä, minustakin nuo grafiikat ovat erittäin tyylikkäät. Ja erityisesti vaikuttavat, kun muistaa että peli pyörii Wii U:lla.

Ja ne Hatenon suljetut rakennukset: useiden talojen takana on siis puumaja, joihin ei ainakaan minun tietääkseni pääse mitenkään sisälle. Ovatko nämä niitä sinun pihavajojasi?
 
Kyllä, minustakin nuo grafiikat ovat erittäin tyylikkäät. Ja erityisesti vaikuttavat, kun muistaa että peli pyörii Wii U:lla.

Ja ne Hatenon suljetut rakennukset: useiden talojen takana on siis puumaja, joihin ei ainakaan minun tietääkseni pääse mitenkään sisälle. Ovatko nämä niitä sinun pihavajojasi?

Aa, en tuollaisia käynyt katsomassakaan. Katsoin vain rakennuksen itsessään ja jos sisälle pääsi niin menin seuraavaan. En ole edes huomannut, että noissa puuvajoissa on ovi. Niihin tosiaan ei pääse sisälle näköjään, vaikka kyseiseen rakennukseen muuten pääsee.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Kyllä, minustakin nuo grafiikat ovat erittäin tyylikkäät. Ja erityisesti vaikuttavat, kun muistaa että peli pyörii Wii U:lla.

Ja ne Hatenon suljetut rakennukset: useiden talojen takana on siis puumaja, joihin ei ainakaan minun tietääkseni pääse mitenkään sisälle. Ovatko nämä niitä sinun pihavajojasi?

Meneekö vähän pilkun viilaukseksi jo? Joka taloon pääsee sisälle mutta 1x1m varastokoppiin ei = ei pääse kaikkiin rakennuksiin? Voi herranlettas sentään sanon minä! :D

Onneksi oma pelikokemus ei tuollaisesta "puutteesta" häiriinny vaan olen pitänyt pelistä kyllä aivan äärettömän paljon tämän 40h ajan mitä olen ehtinyt pelaamaan. On mennyt heittämällä parhaaksi peliksi mitä olen koskaan pelannut. Uskomatonta, että tämä on open world peli mutta kokoajan tulee uutta yllätystä ja tehtävää vastaan. En muista toista vastaavaa kokeneeni aiemmin. :)
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Meneekö vähän pilkun viilaukseksi jo? Joka taloon pääsee sisälle mutta 1x1m varastokoppiin ei = ei pääse kaikkiin rakennuksiin? Voi herranlettas sentään sanon minä! :D

Ja siinä sinä olet taas ihan vimmattuna puolustamassa peliä pienintäkin "loukkausta" vastaan. Ei saa sanoa että siellä yhdessä kylässä on puuvajoja joihin ei pääse, nythän peli näyttäytyy aivan hirveän negatiivisessa valossa! Pelastakaa nyt Zelda tältä aivan karmealta peliä käsittelevältä keskustelulta!

Niin että voi hellanlettas ja aa tuutilullaa vaan! :D

Kun minä ensimmäisen kerran kävin kylän läpi, niin huomasin vain että siellä oli jotain rakennuksia joihin ei päässyt vaikka ovi oli näennäisesti seinässä. En minäkään sitä sen tarkemmin muistanut ennen kuin menin takaisin tarkastamaan asian tämän keskustelun vuoksi.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Ja siinä sinä olet taas ihan vimmattuna puolustamassa peliä pienintäkin "loukkausta" vastaan. Ei saa sanoa että siellä yhdessä kylässä on puuvajoja joihin ei pääse, nythän peli näyttäytyy aivan hirveän negatiivisessa valossa! Pelastakaa nyt Zelda tältä aivan karmealta peliä käsittelevältä keskustelulta!

Niin että voi hellanlettas ja aa tuutilullaa vaan! :D

Kun minä ensimmäisen kerran kävin kylän läpi, niin huomasin vain että siellä oli jotain rakennuksia joihin ei päässyt vaikka ovi oli näennäisesti seinässä. En minäkään sitä sen tarkemmin muistanut ennen kuin menin takaisin tarkastamaan asian tämän keskustelun vuoksi.

Itsehän nuo lukitut ovet halusit kaivaa esille ja väkisin tehdä niistä jotain rajoituksia. ;)

On se muuten jännä, että mitään vasta argumenttejä kritiikille ei saa antaa ilman, että se leimataan fanaattiseksi puolustamiseksi. :)
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Itsehän nuo lukitut ovet halusit kaivaa esille ja väkisin tehdä niistä jotain rajoituksia. ;)

Omenanraatohan ne esille otti. Minä en lähtenyt edes sen enempää purkamaan mitä tuo "kaikki rakennukset" tarkoittaa Breath of the Wildin maailmassa, mutta tiesin jo silloisen pelaamisen perusteella, ettei se edes pitänyt paikkaansa, kun olin jo nähnyt noita seiniin maalattuja ovia. Omenanraato ei niitä jostain syystä ollut huomannut pidemmällä peliajalla, joten sitten täytyi vielä mennä takaisin tarkastamaan asia. Mutta kun on pakko viimeiseen asti puolustaa sitä jotain kuviteltua täppää kuten "kaikki rakennukset avoinna", niin silloin voivat helposti tuollaiset seinään maalatut ovet jäädä huomaamatta koska eiväthän ne nyt varmasti ketään ihmetytä pelissä jossa "kaikkiin rakennuksiin" pääsee sisälle.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

No kyllähän tuossakin teknisesti jokaiseen rakennukseen sisälle pääsi. Niissä rakennuksissa vain oli osioita ja ovia joihin ei päässyt. Mutta juu, se mun alkuperäinen pointti siihen alkuperäiseen keskusteluun ei muuttunut, vaikka lause muuttuukin muotoon "lähes kaikkiin pääsee sisälle ilman lataustaukoja". Tuossa mittakaavassa ei moiseen ole totuttu open world peleissä yleisesti, vaan yleensä suuri osa on vain muodon vuoksi maailmassa. Tässä peliss ihmisillä on päivärytmi ja omat kodit, joissa nukkuvat jne.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Tuossa mittakaavassa ei moiseen ole totuttu open world peleissä yleisesti, vaan yleensä suuri osa on vain muodon vuoksi maailmassa. Tässä peliss ihmisillä on päivärytmi ja omat kodit, joissa nukkuvat jne.

No, tässä on se laajempi pointti: Breath of the Wildin maailma on autio. Se on todella autio. Niitä oikeasti käytössä olevia rakennuksia on todella vähän koko tutkittavan alueen mittakaavassa. Se että niihin suurimpaan osaan pääsee sisälle ei sen vuoksi pääse hirveästi vaikuttamaan.

Myöskään NPC-hahmojen päivärytmi ei ihan hirveästi pääse yllättämään, sellainen kun oli toteutettu jo esimerkiksi Zelda Majora's Maskissa (N64, 2000).

Siitä BotW:n hahmojen "päivärytmistä" seuraa välillä kummallisia asioita. Välillä hahmot warppailevat paikoista toisiin "päivärytmin" mukaan, välillä käyttäytyvät muuten vain omituisesti. Tämä siitä huolimatta että useimmilla hahmoilla vaikuttaa olevan vain yhden päivän rytmi, eli he tekevät samat asiat joka ikinen päivä. Ja sitten kun päivä viimein päättyy, hahmot pääsevät "nukkumaan"... Esimerkiksi seisaallaan tiskin takana tai istualtaan täsmälleen samaan paikkaan missä muutenkin istuisivat. Käytännössä NPC-hahmot käyttäytyvät melko samalla tavoin kuin vanhoissakin Zelda-peleissä, vaikka yksityiskohtia onkin jonkin verran lisätty.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Mä en edelleenkään allekirjoita tuota autiota missään määrin. Otetaan nyt vaikka AC sarjan Pariisi, tai vaikka GTA V. Ihmisiä kuin pipoa. Silti ne ovat moninkertaisesti enemmän autioita, kuin tässä.

Zeldassa kun tulisi edes hiemankin enemmän ihmisiä/eläimiä vastaan, niin menisi jo ihan yli. Nyt jo moninpaikoin eläimiä on ihan liikaa.

Maailma on kaikkea muuta kuin autio ja näin elävää maailmaa en edelleenkään ole toista nähnyt missään open worldissä. Ja juuri se, että voit mennä minne vain, saa aikaan edelleen lähes 100h jälkeen sen, että tekee mieli lähteä vain retkelle. Aina löytyy jotain uutta ja mielenkiintoista...ihan aina.

Jos tälläistä raunio meininkiä vertaa, niin hyvä vertailu voisi olla vaikka Mad Max, joka on mielestäni aivan liian aliarvostettu peli ja hyvä peli. Niin ei siitä oikein kehtaa silti samassa lauseessa puhua tämän kanssa, eikä oikein edes GTA V:sta.

Paljon Zeldaakin haukut, mutta olisi tosiaan kiva tietää minkälaista Open Worldiä pidät hyvänä, eloisana ja ei autiona. Sillä jos Zelda ei ole sitä, niin sit tuon kaltainen peli täytyy olla jo pakko-ostos itsellekin, kun ei ole vastaan tullut.

Zeldassa on omat ongelmansa, mutta maailma ja sen elämä on kaukana niistä ongelmista. Se kun on juuri koko pelihistorian parasta antia open worldeissä, tai jopa putkijuoksuissa.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Ottamatta nyt BotW:hen kantaa, se on aika normaalia että open world peli tuntuu hyvältä, kunnes maailman rajoitteet alkavat enemmän lyödä korville.

En epäile etteikö hehkutukseen ole aihettakin, mutta jo laitteiden tehoerot tekevät sen että BotW:lla on pakko olla omat rajoituksensa pc ja ps4 pohjaisiin open world peleihin nähden. Kaikkea ei voi saada pienemmillä tehoilla.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Ottamatta nyt BotW:hen kantaa, se on aika normaalia että open world peli tuntuu hyvältä, kunnes maailman rajoitteet alkavat enemmän lyödä korville.

En epäile etteikö hehkutukseen ole aihettakin, mutta jo laitteiden tehoerot tekevät sen että BotW:lla on pakko olla omat rajoituksensa pc ja ps4 pohjaisiin open world peleihin nähden. Kaikkea ei voi saada pienemmillä tehoilla.
Käy pelaamassa peliä ja katso miten paljon rajoiteita pelissä on, PS4 horizon zero dawn on paljon enemmin rajoitettu, vaikka huippunpeli onkin.

OT laittaka nyt toi Mahewcoro sinne estolistalle, jaksa tota saatana vänkäämistä.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Ottamatta nyt BotW:hen kantaa, se on aika normaalia että open world peli tuntuu hyvältä, kunnes maailman rajoitteet alkavat enemmän lyödä korville.

En epäile etteikö hehkutukseen ole aihettakin, mutta jo laitteiden tehoerot tekevät sen että BotW:lla on pakko olla omat rajoituksensa pc ja ps4 pohjaisiin open world peleihin nähden. Kaikkea ei voi saada pienemmillä tehoilla.

Zeldan rajoitteet on grafiikassa. Eli resoluutio, varjojen rosoisuus jne. Kaikki teho onkin pistetty sinne alle ja siinä määrin, ettei ainakaan itsellä ole tullut missään vastaan. Maailmassa siis ihan kaikki reagoi keskenään ja voit tehdä ihan uskomattomia asioita.

Zeldan kanssa melkein tärkeintä onkin, että avaa silmät ja ei pelaa, kuten yleensä pelejä. Niitä rajoitteita kun ei tosiaan meinaa tulla vastaan. Ei ole kertaakaan tullut eteen tilannetta et "tän vois toteuttaa näin, mutta ei onnistu", vaan kaikki tuollaiset onnistuu.
 
Okei, en tosiaan ole pelannut, mutta laitetaas nyt muutamia ehdolle:
- voitko sytyttää nuotiossa puupalikan ja polttaa sillä metsän tai talon tai nurmialueen?
- voitko polttaa nuotiossa hevosesi?
Nämä vaan siksi että olen aika varma että ne rajoitteet alkavat tulla vastaan.

En epäile sinänsä etteikö tehoja olisikin voitu käyttää maailmaan enemmän, eihän zeldassa ole esim. Skyrimin tapaista mahdollisuutta pelata ihan erilaisilla hahmoilla, olla vampyyri/ihmissusi jne. Mutta switch on silti switch ja mitään ihmevimpaimia ei ole siihen että tehoja on vähemmän, vaikka ne käytettäisiin oikeinkin.
 
Ylös Bottom