Joo pitää harkita, mitä ne pari puuttuvaa ominaisuutta sit on? Yks ainaki et ei lue amiiboja ja mikä se toinen sitten?
HD Rumblet puuttuu ja on ns. perustärinät. Mutta onko Nintendon omassa Pro:ssakaan HD Rumbleja vai onko ne vain Joy-Conin juttuja?
Testasin eilen mitä kaikkea BitDo:n ohjaimessa voi säätää ja tärinöissä oli 1-5 (vai oliko jopa 6) voimakkuudet. Laitoin ykköselle vaiko kakkoselle, jolla olivat sopivan "tuntuu muttei liikaa"-tasolla.
En voi painottaa kuinka upea tuo säätövara tuossa BitDo:ssa on. Siellä voi säätää kaiken. Siis ihan kaiken aina näppäinasettelusta tattien ja liipaisimien liikeratoihin ja dead zoneihin. Saa myös iskettyä jotain makroja eli olikohan max. 16-painalluksinen yhdistelmä, jonka voi suorittaa yhdestä (ilmeisesti vapaavalinnaisesta) näppäimestä.
Sitten ne kaksi lisätakanappia: ei tarvitse irrottaa käsiä tateilta juurikaan kun heittää hypyt ja juoksut sinne. Tai tekee jotain muita omia säätöjä ja muutoksia. Valinnanvaraa ainakin on.
Sitten hall-sensorit, jotka kestää ymmärrykseni mukaan reilusti paremmin ilman driftia koska ei ole fyysistä kosketusta vaan magneettinen sensori tms.
Pro-ohjaimeen vielä erona lisänä tuleva telakka ja toimivuus pc:llä. Luultavasti toimii myös muilla konsoleilla ja Androidilla mutta luvataan boksissa vain Switch + pc. En näe syytä miksi rajoittuisi vain noihin.
Niin ja käynnistää myös Switchin. Pitää ilmeisesti tehdä napin painamisen lisäksi ohjaimen heilautus että käynnistää konsolin eli jotenkin on liitetty gyroon se. Niin, myös gyro löytyy, mikä oli minullekin pieni ylläri.
Mut kattoo ny, mä tosiaan pärjään tällä nintendon purkkavirityksel et en tiie viittiikö vähiä rahoja laittaa ohjaimee joka ei olisi usein käytös. Ohan niitä adapterejaki tyylii paril kympil et toimis pleikkarin ohjaimetkin, niitä amiibon lukupäitä ei tarvitse ku ne hoituu sit näil joyconeil.
Hmm... Perhana kun olisi aiemmin tuonkin lukenut. Ohjaimia on hyllyt täynnä niin olisi voinut ottaa jonkun PS4:n ohjaimen käyttöön
No, ehkä ostan adapterin lisäksi niin on toinenkin driftaamaton ohjain. Kiitos vinkistä!
Tosin ei kaduta yhtään BitDo:n osto. Ehkä paras ostamani ohjain - jos ei siis jotain ikäviä ylläreitä paljastu. Tuo säätövara ja lisäjutut on se, mikä nostaa ohjaimen ykköseksi minun kirjoissani. Nimenomaan se säätövara, että voi tallentaa useita profiileja, joten voi pelikohtaisesti nopeasti vaihdella sopivan päälle ilman että käy jossain konsolin/pelin valikoissa säätämässä.
Varmaan ainakin se, ettei konsoli käynnisty ohjaimella vaan pitää itse konsolista laittaa virta päälle.
Netin mukaan pitäisi toimia mutta tarvitaan joku heilautus. Itse asiassa minulla on Joy-Conienkin kanssa tietty tapa, millä se käynnistää Switchin mutta muuten ei. Pitää käynnistää oikea Con ensin ja sitten menee vasen päälle. Ellen ole ihan päästä tuota keksinyt. Tuokin on sellainen että käytössä vasta oppinut.
Lisäksi mun omistamassa 8bitDossa on välillä myös yhdistämisongelmia Switchin kanssa eli välillä joutuu säätämään sen kanssa. Tää tosin on voitu korjata uudempiin malleihin tai omani on tän osalta maanantaikappale. Omani on ostettu jo vuosia sitten lähinnä ristiohjailemma ohjattaviin peleihin.
Tuo Ultimate näyttäisi tulleen 2022 vuoden lopulla, joten epäilisin että on asioita viilattu aiemmista.
Mutta itse suosittelen kyllä pro controlleria. Omaan käteen mukavin ohjain mitä on ja akunkesto on ihan mieletön. Tässä viikon Zelda maratonoinnissa oon joutunut lataamaan ohjaimen vasta kerran vaikka pelitunteja on kertynyt varmasti liikaa. Telakassa pelatessa aina pro controller siis käytössä.
Joo, akunkesto ja NFC olivat niitä, minkä takia jossain arvostelussa suositeltiin Nintendon ohjainta mutta muutenpa sitten Ultimate vei.
Vähän erilainen muotoilu niissä on myös, eli jos voi niin kannattaa testata käteen. Omaani tuntui sopivan oikein hyvin mutta lienen aika sopeutuvainen kun vuosien varrella niin monia padeja pidellyt käsissä.
Plussana nyt voisi vielä löytää jostain ehkä pro controllerista Zeldan erikoisversiota.
Tämäkin niitä plussia että on plussa jos on. Minulle plussaa on mahdollisimman hillitty ja jos on jotain kuvitusta niin tummanpuoleista, hienovaraista ja eleganttia.
Monet spessuohjaimet on hienoja mutta mustan saa pidetty siistinä paljon pidempään ja helpommin
![Big Grin :D :D](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f600.png)