Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JTahti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    switch
Hevoset nii botw kun tässä ovat kyl niin surkeita ohjata et ei niil kyl jaksa kauan ja vielä ku ny pystyy rakentaa kaikenmaailman mopoja ja lentokoneita nii saavat olla tallis. Enkä tiie onko tässä sitä mitä tuli botw dlcees et pystyi kutsuu sen hevosen mistä vaa, nyt tyyliin ku on 10 metriä liian kaukana nii ei sitä viheltämällä enää saa paikallee, et niitä ei enää jaksa sitäkää vähän käyttää.

En tiie tuleeko niille sit myöhemmin jotain käyttöö, ainakin sain palkinnoks sen hevosen peräkärrykiinnityksen millä voi sit vetää kaikkee kamaa mut en vielä ole keksinyt et mitä tavaraa mun pitäs nyt sil hevosel vetää ja minne. :D

Ite oon myös tehnyt kaks "pääpaikkaa".

Se ilmalaiva ja tulivuori, ite kyl tykkäsin siitä ilmalinnasta enemmän. Tai en tiie, molemmat olivat melko eeppisiä mut se varmaa jäi mieleen sen takia kun oli eka ja tykkäsin ilmalaiva pomosta, tulivuorella oli kyl hauskaa leikkiä niil vuoristorata kärryil.

Kyl täs julkasun jälkeen tears of the kingdom maratoneil on joka kerralla löytänyt jotain ihmeellistä ja jännää sen ensimmäisen ns. "honeymoon phase" jälkeen, vaikka on tässä vieläki sitä honeymoonia jäljellä. Kuitenkin et monesti sitä pinnan alta alkaa kuoriutuu se toisto ja kaava käy hyvin selväksi mitä se loppupeli suurinpiirtein tulee olemaan. Tässä osattu aina lykätä pikku ylläreitä matkan varrelle, niinki simppelit asiat esim ne tornit. Niihinki osattu lykätä pikku ylläreitä eikä vaa et "kiipee torniin" ja valmis.
Oliko nuo hevoset noin kämäsiä BOTW? Mulla on 100% talutettu sotaratsu, mutta se kävelee ihan päin seiniä ja juoksee pienen maasta pilkottavan kallion yli ja sitten heittää liinat kiinni ja jää siihen juntturiin pysyvästi eikä pääse mihinkään suuntaan.

Tulee enemmin juostua ja tutkittua tai tornista hypättyä ja liideltyä.



Itellä kanssa eka mesta läpi käyty
Ilmalaiva

Ja muistin taas miksi rakastan, mutta myös vihaan tätä peliä ihan saatanasti.

Meinas nimittäin mennä kyllä tunteisiin jo kun lähdin kapuamaan ekaa paikkaa ja vaikka olin varautunut ja ottanut varaston täyteen aseita, jouskareita, kilpiä, nuolia ja pakasteaterioita (haha) arkkupakastimen verran, niin siinä ne vaan matkalla alko loppumaan kuitenkin ja perille päästyä hurrasin jo selviämistä, mutta eikun siellä oli ihan täyspäiväinen puzzle vielä odottamassa.

Vaikka oon suorittanut reilu 20 shrineä niin rahoiksi ei pyhäköiden kiertämisellä ole lyöty ja kun spicy peppersit oli kokattu ennen lähtöä, eikä rubiinejakaan ollut vielä löytynyt, niin siinä piti kirjaimellisesti 'palata maanpinnalle' ja lähteä metsästämään uusia spicy peppereitä tunniksi. Kyllä ketutti.

Sitten onneksi kävi tuuri ja yksi rubiini löyty chili peppersejä kerätessä ja eikun takas pelipaikoille ja kliseinen 'matka on tärkeämpiä kun päämäärä', koska itselle toi puzzle oli yllättävän helppo. Muistelen enemmän painineeni BOTW aikaan.

Kun lopulta vastus koitti niin asearsenaali oli vuorostaan tyhjä, voi kilin... no nuolia oli kuitenkin 100kpl niin päätin, että ammutaan nyt sitten varastot tyhjiksi kaikesta mitä löytyy. :D
 
Viikonloppukevennykseni sisältää elokuvaviittauksen:

Breath of the Wild oli kuin avaruudesta tullut, kaikki yllättänyt monoliitti, joka pakotti videopelaaja-apinat ajattelemaan maailmaa ja toimintaa ihan uusin tavoin.
Tears of the Kingdom: "Laita monoliitti kiinni maasta löytyvään luuhun ja tee MEGA-ASE, sinä senkin hullu apina!"
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Oliko nuo hevoset noin kämäsiä BOTW? Mulla on 100% talutettu sotaratsu, mutta se kävelee ihan päin seiniä ja juoksee pienen maasta pilkottavan kallion yli ja sitten heittää liinat kiinni ja jää siihen juntturiin pysyvästi eikä pääse mihinkään suuntaan.
Tätä itsekin koittanut muistella. Ei ne muistoissa ole, mutta todennäköisesti täysin samoin toiminut.
En myöskään muistanut kuinka lähellä tuon hevosen oikeasti pitää olla että tulee vihellyksellä luokse. Ei tunnu kovin käytännölliseltä näin pelimekaanisesti.
Mutta onneksi on vaihtoehtoisiakin tapoja kulkea.
Näissä tosin harmittaa se, että kun kyhäät jonkun kulkineen ja käyt tekemässä vaikka shrinen, on tämä menopeli hävinnyt siinä välillä.
 
Hevoset toimii samoin kuin BotW:ssä. Itsellä on kyllä tullu käytettyä hevosiakin aika paljon
koska niissä ei lopu patterit kesken matkan. On myös tullut tarvetta hepalle saadulle vetoaisalle.
Hepan kanssa kylkemisessa tärkeää on ettei teillä kulkiessa koske ohjaustappiin. Koulutettu hevonen juoksee tällöin nätisti tietä eteenpäin itsekseen. Jos tappiin koskee alkaa sekoilut. Tien ulkopuolella taas pitää tietty ohjata ja siellä ohjaus mielestäni toimii enimmäkseen ok kun sitä ei sekoita tuo hepan oma pyrkimys mennä tietä eteenpäin.

Vihellysten osalta olen samaa mieltä kuin muut ja toivon että tästäkin pelistä vielä löytyisi se BotW:n dlc:n lisätarvike joka korjasi ongelman.
oon löytänyt jo niin monta tuon dlc:n lisäjutuista että luotto on kova sille, että tämäkin tarvike pelistä vielä jostain löytyy
 
Hauska hevosiin liittyvä tapahtumasarja, joka sattui itselle. Sisältää pieniä spoilereita yhdestä sivutehtävästä.

Tehtäväni oli löytää itse Zeldan kultainen hevonen, joka oli pötkinyt talleilta käp... kaviomäkeen. Yhytinkin kyseisen hepan ja toimittelin sen takaisin kotitallille seikkailultaan. Hevosen hoitaja kuitenkin uskoi tämän Zeldalle armaan hevosen minun haltuuni, pitäisinhän siitä varmasti hyvää huolta.

Noh... ensityypit pollesta päättyivät siihen että kultainen hevonen tippuu kielekkeeltä kuolemaansa ja se onkin sitten siinä. Muutama tunti tapahtuneen jälkeen tutkin sattumalta Zeldan asuintaloa eräässä kylässä ja mikäs muukaan kuin tämän kyseisen konin potretti koristi asunnon seinää. Feels bad man.
 
2023051918483600-cc47zddez.jpg

Keksin lähteä liiturilla taivaalla leijuvasta kivestä kohti Gerudon skyview tornia. Jos liituri hyytyy niin stamina potioneiden voimalla riippuliitimen avulla perille.

2023051918484300-cc47laek3.jpg

Kaikennäköisiä örvelöitä yläimoissa. Mokomat ovat yleensä kiinnostuneempia reviirinsä vartioimisesta.

2023052016363800-cc47jxco9.jpg

Salama rysähtää omenametsään. Parempi ettei kiipeile puissa ukkosella.
 
Sain juuri master swordin takaisin ja en nyt enempää sano kuin että huh huh.

Nyt on maanpäällinen kartta täysin auki, mutta kaksi päätehtäväaluetta on vielä kokonaan pelaamatta. Maan alla olen pelaillut jonkun verran, mutta selvästi vähemmän kuin maan päällä eli siellä on vielä hurjasti alueita, joilla ei ole käynytkään. Sivutehtäviä on tullut tehtyä varmasti yhteensä jo yli sata. Silti tuntuu, että tekeminen ei lopu ollenkaan ja vaikka osa sivutehtävistä on samankaltaisia keskenään, niin todella paljon variaatioita on esiintynyt ja yhä löytyy ihan uuden tyyppisiäkin tehtäviä.

Saa nähdä riittääkö tämän kanssa se 200 tuntiakaan ekaan läpipeluuseen loppujen lopuksi. Huomenna tulee switchissä omaan profiiliin näkyviin paljon tunteja on ekan 10 päivän aikana kertynyt ja vähän ehkä hirvittää nähdä määrä :D Tän kanssa on nimittäin tullut vietettyä lähes jokainen töiden ulkopuolinen minuutti.

Ehdottomasti mun vuoden pelin ja näillä näkymin tämä nousee BotW:n rinnalle tai yli mun elämäni parhaimmaksi pelikokemukseksi. Pelattavaa tietysti vielä on, mutta vaikea olisi kuvitella, että fiilikset tämän osalta enää mitenkään radikaalisti tulisi muuttumaan.
 
Mulla vielä oisko 4 "slaissia" mapista avaamatta, sitä vaan nii helposti eksyy raiteiltaa täs pelis. Eilen piti nimenomaan niitä torneja käydä läpi et sais mapin auki, sit yhtäkkiä löydän itseni montun vieressä ja siinä jotain häröilin, yhtäkkiä kuuluu

"kiinalainen" musiikki ja jotain örinää, katon ylös nii perhana se lohikäärme laskeutuu sinne monttuun, mietin et no mä meen perään sen kyydis. Siinä se sit kuskaili mua maanalaises maailmas, hyppäsin kyydistä ja pari tuntia myöhemmin tutkittuaan maanalaista maailmaa "ainii se torni".

Nyt oon jo aloittanut kolmannen päätehtävän ja meno on vaa parantunut, tai sanotaan näin että se ei ole ainakaa yhtään huonontunut. Kyl tää mullaki pomppaa henk.koht pelien top sanotaan nyt 5 listaan. Pitää oikee miettiä ja käydä pelihistoraa läpi että mikä on tämmöstä vastaavaa tarjonnut, botw tietenkin mut tämä ylitti kaikki odotukset ja epäillykset.
 
Oma pelailu on jäänyt aika vähiin kun kaksi muksuista pelaa tätä aina kun mahdollista. Päivittäin pyrin jossain välissä edes puolesta tunnista tuntiin pelaamaan.

Olen alkanut vakavasti harkitsemaan toisen Switchin hankkimista talouteen (pelikasettejahan minulla onkin jo kaksi). Siis yhden pelin vuoksi. Kertonee jotain tästä. Yksi kaikkien aikojen parhaista!
Eikun vaan switch oled zelda kuosilla tilaukseen.

Itsekin vuoden päivät tappelin lasten kanssa kun isä sai aina lähmäsen Switchin tyhjällä akulla päivän päätteeksi. Ostin joululahjaksi itselleni OLEDin ja ollut kyllä joka sentin väärti (ostin kk vanhan torista reilulla parilla sadalla)
 
Pitääkö tuohon tehdä noita tarinatehtäviä vai voiko sen löytää jostain? :)
Ei liity niihin neljän alueen päätehtäviin tämän löytäminen. Mutta jotain tehtäviä pitää tehdä kuitenkin ennen miekan löytämistä. Jos haluat tietää enemmän niin pyydä ja tarkennan.
 
Taisin nyt löytää sen mitä oli botw dlcees, "travel medallion prototype" tai luulen et se on se? Mut ei se vielä toimii koska puuttuu jotain dataa tai jotain. Hevosella olis meinaan paljon enemmän käyttöä jos sitä vois kutsua mistä vaan, kyl mopoil ym pääsee mut niissä tosiaan ne akut nii hevonen menis siinä ns. pää kulkuvälineenä ainakin pitkät tiet ja pellot.
 
Ei liity niihin neljän alueen päätehtäviin tämän löytäminen. Mutta jotain tehtäviä pitää tehdä kuitenkin ennen miekan löytämistä. Jos haluat tietää enemmän niin pyydä ja tarkennan.
No vastaa vaikka vain kyllä tai ei tähän liittyykö noihin Dragon Teareihin? :)
 
Nyt jouduin ensimmäiseen pomotappeluun vahingossa ja voitin sen vaikka välillä otan bokoilta pataan. Piti olla rutiininomainen tarkastus, mutta pirut olivat ovelia.
 
On yksi näkökulma mistä ei tietenkään alkuvaiheessa kannattaisi yrittää sanoa sanaakaan vain pelin alkuosion perusteella, eli tarinasta/juonesta...joten haluan sanoa muutaman sanan pelin tarinasta :D

Se on nimittäin hoidettu toistaiseksi tässä pelissä niin hemmetin hyvin, että ei tule koko pelisarjassa montaa, jos yhtään, esimerkkiä vastaan. Toiveita tällä saralla skarppaamisessa on esittänyt moni muukin topikin alkuvaiheilla, mutta silti tämä on tähän mennessä hoidettu paremmin kuin toivoin. Pidän erityisesti siitä, että sitä pelin pääkysymystä lähestytään & voi edistää monesta eri näkökulmasta.

Muutenhan tämä jatkaa pelisessio toisensa jälkeen laatulinjalla ja vieläkin tulee joka nurkalla jotain uutta vastaan ilman, että peli edes tekee siitä isoa numeroa. Hengästyttävää.

Ainoa mitä huomasin itse viimeisimmällä pelisessiolla, että pitää muistaa fiilistellä jatkossakin, eikä valahtaa ihan liikaa suorittamaan. Koska tässä on niin hemmetisti tekemistä ja tavallaan Breath of the Wildistä oppineena sitä osaisi viedä peliä eteenpäin päämäärätietoisesti, jos vaan meinaa lähteä tykittelemään.
 
Ylös Bottom