No niin. Tätä on odotettu. Vai onko? Aloitin pelin ja tulin nyt haukkumaan sen maan rakoon koska en voi/pysty antamaan sille mahdollisuutta, joten annetaan turhien löpertelyjen olla ja mennään asiaan:
Ensinnä mieleen tuli että pelihän näyttää varsin kivalta ottaen huomioon raudan. Asia, joka tosin käy mielessä aika usein Switchillä pelatessa.
Sitten kun pääsi luolasta ulos niin tulikin päinvastaiset fiilikset: hitto tämä olisi niin mahtava saada laitteelle, jossa on enemmän tehoja. Piirtoetäisyys, tarkkuus, se kaikki mikä paranisi.
Mutta hieno tämä on silti ja mahtava osoitus ihmeistä, mitä laitteella voi tehdä. Ei silti vie pois harmia siitä että voisi olla parempikin. No, ehkä Switch 2 on taaksepäinyhteensopiva tms.
No sitten alkoi tulla niitä tuttuja juttuja vastaan: kaman keräystä, hajoilevia aseita, epärealistista kiipeilyä... Ja ne eivät ärsyttäneet? Ainakaan vielä.
Tosin aika lailla aina pelien kanssa on se "honeymoon phase" kun kaikki tuntuu vähintään kivalta. Vähän pelottaa että onko se sitä sitten.
Kontrollit. Joo, ihan liikaa asioita jo hyvin aikaisessa vaiheessa useamman painalluksen päässä. Ymmärrän syyt mutta onhan se vaivalloista/turhauttavaa.
Uusia kykyjä sain kaksi ja eka oikeasti tuntui siistiltä. Ei ehkä niin maata mullistava mitä on sanottu mutta ihmettelen että miten peli pysyy kasassa. Tosin tähän asti on ollut sellaista hommaa että osat on aseteltu kuin päiväkoti-ikäiselle kasattavaksi oikeaan paikkaan ja niistä ei mitenkään voi olla ymmärtämättä mitä pitäisi tehdä. En valita siis, opetusosiossa ollaan ja kuuluu asiaan, mutta mielenkiinnolla odottelen miten tuota tulee muualla käytettyä.
Aseiden "sulauttaminen" oli outo että se on erillinen kyky tuosta kamojen "sulauttamisesta". En niin tarkasti ollut seurannut että olisi jäänyt mieleen. No, eipä sillä merkitystä, ihan hauskalta vaikuttava juttu mutta taas paljon riippuu jatkosta että miten tärkeänä/erikoisena hommaa pitää pitkässä juoksussa.
Pidin siitä että liikkuminen yleensä ottaen tuntui vaivattomammalta ja siinä kamojen kasaaminen oli isossa roolissa.
Kiipeämisestä en pidä vieläkään, se on epärealistista ja vain Spider-Manin pitäisi pysty kiipeämään sileitä seiniä tai sitten pitäisi edes selittää se jollain pelilogiikalla. Ehkä pikkujuttu mutta se vain on jotenkin pöljää.
Parasta on ollut kädestä pitely. Eli siis tarina ja opettaminen. Oppii samalla hommia ja hahmoja. Pelkään jo sitä kun aukeaa open world että tuleeko taas se olo että "ei ole mitään" koska saa mennä mihin haluaa ja tehdä mitä haluaa, josta minulle siis helposti tulee vain se olo että ei ole oikein mitään selkeää suuntaa/tekemistä.
Mutta sen olen ymmärtänyt että otan vain selkeitä tavoitteita kuten nyt tässä alussakin vähän niin kuin opetetaan. Haahuilu saa ainakin itsellä aikaiseksi sen ettei "mitään saa aikaiseksi".
Mutta noin alkajaisiksi tämä tuntuu ihan viihdyttävältä. Eniten odotan mihin tarina menee ja mitä paljastuu muualta maailmasta. Glideria olisin jo kaivannut mutta ei sitten, vielä on apupyörät paikallaan
![Big Grin :D :D](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f600.png)
Niin ja aina jaksaa huvittaa se kohta jossa nollataan hahmon kyvyt. Miten se nyt taas kävikään just noin
Tässä vähän pelin koko myös "pelottaa". Cyberpunk 2077:n kanssa meni jotain 110 tuntia ja aloitin sen toukokuun alussa. Ei näitä järkäleitä oikein kauheasti huvittaisi pelailla putkeen mutta tälle annan nyt mahdollisuuden. Kiinnostaa ihan liikaa nähdä ja kokea mikä tässä on niin ihmeellistä.
Nyt on jo helppo sanoa että varmasti pitää paikkansa että on BotW:ia parempi peli mutta se nyt toisaalta ei ole paljon sanottu. En ole edes ainoa, joka on (täälläkin) sanonut että BotW oli kuin "beta-versio" (tai mitä sanoja/termejä onkaan käytetty).
Olisi tehnyt mieli jäädä seikkailemaan pidemmäksikin aikaa mutta piti katsella leffaa, joten huomenna taas. En ehkä raportoi ihan jatkuvasti mutta varmasti aina sitten kun tulee
haukuttavaa sanomista.