Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JTahti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    switch
Onpahan taas väännöt olleet täällä. :) Pitää vielä myöhemmin lukea kaikki ajatuksella läpi mutta nyt ihan nopeana välikommenttina, että kyllähän TotKissa sateella kiipeilyä on tehty paljon helpommaksi, vaikka ei kyllä ikinä itseä häirinnyt millään tavalla edes BotWissa, sillä kyllähän sateellakin pystyy kiipeämään jos on paljon staminaa. TotKissa kuitenkin on niin paljon helpotuksia ja eri vaihtoehtoja tähän Ascend ja rakentelu jo mainittu ja laitan loput spoilerien alle, sillä niitä ei välttämättä ole vielä tässä vaiheessa peliä kohdannut.
Myöhemmin voi kokata "sateella kiipeily -juomat" tai pukea saman tehon antavan asusteen ja usein voi myös käyttää taivaalta tippuneita lohkareita Recallin avulla. Pukee vaikka sammakkoasun ja sitten juo high speed -juoman niin kyllä muuttuu sateella kiipeilykin helpommaksi ja nopeammaksi.

.
 
Viimeksi muokattu:
Aivan hulluna tekstiä! ;)

Kyllä hieman kateeksi käy kun olet just siinä ns. pelin parhaimassa kohdassa eli kaikki se seikkailu ja löytäminen. Oispa aikakone keksitty tai joku että voisi resetoida aivoista muistoja niin pyyhkisin TOTK muististani ja aloittaisin alusta. Onhan mulla siel vielä löydettävää ja tekemistä mut silti, toivottavasti tulee "pian" dlc että pääsis takas maagisen seikkailuun.

Jotenkin hieman ärsyttävää että peli kummittelee "rent free" aivoissa vähän välii ja täs nyt yrittänyt pelata jotain muita aivot narikkaan pikkupelejä. Jotenkin tällähetkellä ei ole oikee mitään intoa aloittaa mitään suurempaa peliä totk jälkeen enkä usko että tämän tason seikkailuun ihan heti mikään pelin tulee pääsemään.

Pitikin sitten nintendon tehää niin hyvä peli että se vei tavallaan "peli-ilon" pois muista peleistä, mutta eiköhän tässä taas päästä takaisin normi arkeen joskus.
 
Ellei jotain mullistavaa tapahu on totk helposti itelle vuoden peli, täs nyt ehkä yrittäny löytää ja miettiä peliä joka voisi korvata zeldan mutta pakko se on nyt vaa luovuttaa että ainakaa tällä hetkellä ei ole tarjolla semmosta seikkailupeliä joka yltää edes lähelle tämän tasolle. Varmasti jotain hyviä pelejä täs loppuvuoden aikana tulee vielä pelattua mut ei just nyt oo kyl mitään horisontis mitä nyt jotenki erityisesti odottais.
 
Totk on itselle vuoden peli Elden Ringin kanssa(pelasin tuon vasta tänä vuonna). Erittäin hyvä peli, vaikkakin olisin itse keksinyt useita keinoja sitä parantaa vielä entisestään(omaan makuun).

Nyt tuli pelattua jälleen uusintana Wind Waker ja Twilight Princess tässä kun tullut keksittyä hyvin uutta peliaikaa Steam Deckin hankkimisen myötä. Kyllä sitä itse vaan kaipaisi pientä paluuta perinteisempään Zeldaan. Olen varmastikin vähemmistössä tämän mielipiteen kanssa, mutta saas nähdä ja mielenkiinnolla odotan jo mitä keksivät seuraavaan.
Avoin maailma voi olla, mutta kyllä pelin päätarina voisi silti ihan hyvin olla lineaarisempi. Totkissa oli jo paikoin yritystä noiden dunkkujen kanssa, mutta vielä olisi tekemistä mielestäni niiden kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Tears of the Kingdom ei ole itselle ainoastaan vuoden peli vaan myös kaikkien aikojen uusi suosikki vaikka onkin vielä vähän kesken mutta kyllä tässä 180h paikkeilla voi jo sanoa miten huikeasta ja ainutkertaisesta pelistä on kysymys. TotKissa tutkiminen ja seikkailu on mielestäni hauskempaa kuin missään pelissä ja sen lisäksi että maailma on visuaalisesti upea se tuntuu todelliselta elävältä paikalta ja seikkailun lisäksi on sopivassa suhteessa toimintaa ja ongelman ratkaisua. Tuntuu että tekemistä, pelitapoja ja luovia tyylejä ratkaista ongelmia ja tilanteita on niin monia että pelin pelaamisen ei voi kyllästyä. Alla hieman lisää kaikkien aikojen suosikkeja.

1. The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
2. Monkey Island II: LeChuck's Revenge
3. The Last of Us
4. Bloodborne
5. Gabriel Knight: Sins of the Fathers
6. Grim Fandango
7. Elden Ring
8. Batman: Arkham City
9. The Legend of Zelda: The Wind Waker
10. Super Mario Galaxy
++
Bayonetta 2 , Ocarina of Time, Dark Souls, Resident Evil 4, Day of the Tentacle, The Last of Us Part II , Uncharted 4: A Thief's End, Red Dead Redemption 2, A Link to the Past, Indiana Jones & the Fate of Atlantis (Ja kymmeniä muita)

Seikkailupelejä pelannut 90-luvulta lähtien niin ne ovat aina olleet suosikkien joukossa. Breath of The Wild olisi myös ollut ihan kärkisijoilla mutta jätin kokonaan pois listalta sillä kuitenkin niin samanlainan Tearsin kanssa.
Nyt tuli pelattua jälleen uusintana Wind Waker ja Twilight Princess tässä kun tullut keksittyä hyvin uutta peliaikaa Steam Deckin hankkimisen myötä. Kyllä sitä itse vaan kaipaisi pientä paluuta perinteisempään Zeldaan. Olen varmastikin vähemmistössä tämän mielipiteen kanssa, mutta saas nähdä ja mielenkiinnolla odotan jo mitä keksivät seuraavaan.
Avoin maailma voi olla, mutta kyllä pelin päätarina voisi silti ihan hyvin olla lineaarisempi. Totkissa oli jo paikoin yritystä noiden dunkkujen kanssa, mutta vielä olisi tekemistä mielestäni niiden kanssa.

Wind Waker on kyllä huikea ja ehdottomasti yksi parhaita Zeldoja, varsinkin visuaalisen tyylin ja musiikkien osalta. Tässä on remasteria Switchille tullut odoteltua pidempään kuin jaksan muistaa.
 
Viimeksi muokattu:
Tästä ei pitänyt tulla mitään "päivitän joka pelisession jälkeen"-höpötystä mutta kirjoitellaan nyt kuitenkin pieni juttu taas tähän väliin:

Eilen oli tarkoitus jatkaa aiemmasta eli lähteä maan alta takaisin ekaan tukikohtaan. No, siinähän kävi niin että pelailin hieman yli tunnin ja vasta sen lopussa vaivoin pääsin sinne tukikohdan portille :D

Siinä välissä olinkin käynyt mm. vanhan jättipuun rungossa, parissa linnakkeessa, kesyttämässä matkalla hevosen jne.

Kävin myös turhautumassa staminan riittämättömyyteen kun en päässyt erään lipputangon päähän katsomaan onko siellä korok tms. Mutta minulla taitaa olla neljä niitä shrinepalleroita, joten pitäisi kai pystyä nostamaan staminaa. Kunhan hoksaan että missä. Siellä tukikohdassa oli joku patsas mutta en tiedä onko se staminaa vai sydämiä vai oliko nyt niin, että sai valita. Muistaakseni se oli valintana BotW:ssa.

Mutta niin, tätä oli tarkoitus pelailla sillä lailla suunnitelmallisesti että "nyt teen just ja tasan tämän" mutta ei näköjään oikein onnistu. Eikä edes haittaa yhtään.

Yksi asia tuossa harhailussa harmitti: ei saanut rekisteröityä sitä hevosta, joten en ole varma että karkaako/häviääkö se heti kun katseeni käännän :D
 
Kävin myös turhautumassa staminan riittämättömyyteen kun en päässyt erään lipputangon päähän katsomaan onko siellä korok tms. Mutta minulla taitaa olla neljä niitä shrinepalleroita, joten pitäisi kai pystyä nostamaan staminaa. Kunhan hoksaan että missä. Siellä tukikohdassa oli joku patsas mutta en tiedä onko se staminaa vai sydämiä vai oliko nyt niin, että sai valita. Muistaakseni se oli valintana BotW:ssa.

Mutta niin, tätä oli tarkoitus pelailla sillä lailla suunnitelmallisesti että "nyt teen just ja tasan tämän" mutta ei näköjään oikein onnistu. Eikä edes haittaa yhtään.

Yksi asia tuossa harhailussa harmitti: ei saanut rekisteröityä sitä hevosta, joten en ole varma että karkaako/häviääkö se heti kun katseeni käännän :D

Noita patsaita löytyy kyllä aika hyvin tasaisin väliajoin ja voi tosiaan valita haluaako staminaa vai sydämiä. Itse alussa otin aika paljon staminaa mutta sitten tietysti vihut saattaa olla vaikeampia alkupuolella. Oman kokemuksen perusteella staminaa on myös aika helppo lisätä kokkaamaalla ja siihen tarvittavia eineksiä löytyy melko laajalti sienien, kasvien, kalojen ja rapujen muodossa. Oman muistin mukaan hevonen pysyy melko pitkään siinä paikassa johon jätit sen mutta en ole varma säilyykö ihan pelisessiolta toiselle. :)


Se onkin edelleen ainoa Zelda jonka olen pelannut loppuun asti ...

Ei ollenkaan huono valinta, on tosiaan edelleen oma suosikki noista "vanhoista" Zeldoista ennen BotW ja TotK.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt jatkanut loppupuolen päätehtävien tekemistä ja löytyi yksi hienoimmista ja suosikki alueista tähän mennessä. Oikeastaan koko tehtävä ollut yksi parhaista. Spoilereihin hieman tarkemmin.


Kyseessä on koko Find the Fifth Sage tehtävä, joka alkaa jo Kakarikon raunioita tutkimalla ja sitten viidakosta pitää hakea asusteet ja aktivoida Sky Island. Thunderhead Isles ja Dragonhead Island olivat itselle yksi parhaista ja mieleenpainuvimmista alueista ihan jo tunnelmaltaan ja musiikeiltaan, tutkinkin ne hyvin tarkasti ja menin järjestäen kaikki alueet läpi. Jatkoin tehtävää ja lopulta päädyin syvyyksiin ja siellä on nyt kesken vielä. Tosiaan yksi parhaista tehtävistä ollut tähän mennessä ja mukavan laaja myös.


Veikkaan että onkin melko viimeisiä ennenkö aukeaa mahdollisuus mennä loppumättöihin mutta sinne tuskin olen ihan hetkeen vielä menossa, sillä muutakin tekemistä riittää vielä kovin.
 
Nyt jatkanut loppupuolen päätehtävien tekemistä ja löytyi yksi hienoimmista ja suosikki alueista tähän mennessä. Oikeastaan koko tehtävä ollut yksi parhaista. Spoilereihin hieman tarkemmin.

Kivasti kun tässä voi tehdä asioita vapaassa järjestyksessä niin tein tuon ennen kuin kävin katsomassa niitä neljää 'mene tuonne' tehtävää ...
Sitä ennen oli hieroglyphit kerätty ja se kuvio katsottuna loppuun. Lähinnä kun tässä on tullut mentyä ihan toisaalle kuin peli 'käskee', kuten yleensäkin peleissä.
 
Kivasti kun tässä voi tehdä asioita vapaassa järjestyksessä niin tein tuon ennen kuin kävin katsomassa niitä neljää 'mene tuonne' tehtävää ...
Sitä ennen oli hieroglyphit kerätty ja se kuvio katsottuna loppuun. Lähinnä kun tässä on tullut mentyä ihan toisaalle kuin peli 'käskee', kuten yleensäkin peleissä.

Yrittänyt noita päätehtäviä tehdä suht järjestyksessä ja tarkoituksella hain
Master Swordin vasta kaikkien muistojen

jälkeen mutta muuten kyllä pelaillut ihan fiilisten mukaan ilman kummempia suunnitelmia.

Ellei jotain mullistavaa tapahu on totk helposti itelle vuoden peli, täs nyt ehkä yrittäny löytää ja miettiä peliä joka voisi korvata zeldan mutta pakko se on nyt vaa luovuttaa että ainakaa tällä hetkellä ei ole tarjolla semmosta seikkailupeliä joka yltää edes lähelle tämän tasolle. Varmasti jotain hyviä pelejä täs loppuvuoden aikana tulee vielä pelattua mut ei just nyt oo kyl mitään horisontis mitä nyt jotenki erityisesti odottais.
Itsellä tuossa Oxenfree II odottelisi sopivaa hetkeä ja varmaankin vasta TotKin jälkeen pelailen, on ainakin täysin erilainen ja ei mikään kovin pitkä. Ei sen enempää odotuksia ole ja eka oli lähinnä ihan jees tasoa. Ainakin joidenkin arvioiden mukaan tämä kakkonen parempi ja eiköhän ainakin paikoin ihan tunnelmaa ole.
 
Ee helevattu. Onhan tämä nyt vain jotain omituista. Miten BotW:n pettymyksen ja "laimeuden" pohjalta voi tulla tällainen peli, joka sitten iskee näin kovasti?

Tässä on nyt oikeasti se sisältö, joka minusta tuntui BotW:sta puuttuvan. Spoilereihin esimerkkejä ja muutakin fiilistelyä, tänään pelisession lopussa kävin avaamassa vasta toisen kartoitustornin eli lähinnä eka alue on tullut aika lailla tutkittua.

Ensinnäkin niin yksinkertainen ja pieni juttu kuin kaivot. Siis kaivotko? Kyllä. En muista että niitä olisi ollut BotW:ssa ja näin yksinkertainen ja tavallaan arkinen asia tuo peliin hirveästi mielenkiintoista tutkittavaa. En olisi uskonut että sivutehtävä, jossa tutkitaan kaivoja, olisi ollut sellainen että on aina innoissaan sellaisen nähdessään. Mutta niin vain on. Koko maailma tuntuu jotenkin "oikeammalta" kun siellä on enemmän sitä pohjaa elämälle: täällä on asuttu, täällä on ollut kaivo. Tai asutaan yhä ja se kaivo on siellä.

Löysin jopa jonkin jutun noihin kaivoihin liittyen, joten ehkä en ole ainoa, joka tästä on innoissaan. En tosin lukenut vielä mutta otsikon perusteella tuossa kerrotaan samasta jutusta kuin itsekin kirjoitin: se tuntuu nyt elävämmältä paikalta. Tuosta lukemaan, jos kiinnostaa --> https://www.thegamer.com/wells-zelda-tears-of-the-kingdom-builds-on-breath-of-the-wild/

Sitten taistelusta vähän: miksi tämä tuntuu jotenkin helpommalta kuin BotW? Muistelen että siinä en olisi jaksanut taistella juurikaan ellei ole pakko mutta nyt menen aina pistämään örkkien leirit palasiksi. Vai onko kyse vain siitä että koko peli maistuu paremmin ja sitten tuo tulee siinä mukana? En tiedä, mutuilen vain. Tuntuu silti jotenkin hauskemmalta. Joskin taidan käyttää ihan eri tavalla enemmän kaikkea pommi- ja tulikukkia hyödykseni sen sijaan että vain hakkaisin miekalla. Ehkä selitys siis on vain noin yksinkertainen.

No, sitten sieltä toiselta tornilta päädyin tietty yläilmoihin ja piti lopettaa siihen tornin avaamiseen. Mutta voe helevattu. Siellä oli niin mielenkiintoinen pieni leijuvien saarten kokoelma että jäin jumittamaan pelin ääreen. Ja siellä niillä välineillä liikkuminen ja vehkeiden yhdistäminen oli oikein malliesimerkki siitä kuinka tyydyttävää se tosiaan voi olla. Mutta yhä väitän että ei se mitään neron aivoja vaadi. Siinä on rakettimoottorit leijuvan alustan vieressä ja taustalla näkyy leijuva alue. Hmm, mitäköhän tässä voisi tehdä? :D

Sen verran oli vaihtelua että välillä piti/oli hyvä käydä yläsuunnassakin eikä vain laittaa alustoja menemään sivuttain. Jos siis halusi kaikki saaret tutkia ja minähän halusin.

Sitten siellä oli useampi padottu vesialue, joista sai aarteita kun "fusetti" puunpölkyn siihen patoluukkuun kiinni. Yhä päivänselvä juttu mitä piti käyttää ja mihin mutta niin tyydyttävää.

Mietin niiden aiempien kehujen jälkeen että josko tämä nyt on jotain "honeymoon"-vaihetta mutta hitot. Tämä tuntuu nyt vain entistä kovemmalta. Ehkä seuraavalla kerralla pitää jo keksiä jotain valitettavaa ettei mene maine kokonaan :D

PS. BotW:sta olen yhä sitä mieltä mitä aiemmin. Tosin ehkä pitäisi käydä uusiksi testaamatta että jos ongelma olikin pelaajassa. Olkoonkin että en varmasti ole silti ainoa, joka huomaa eron siinä miten paljon täydempi monella tapaa tämä Tears on.
 
Ee helevattu. Onhan tämä nyt vain jotain omituista. Miten BotW:n pettymyksen ja "laimeuden" pohjalta voi tulla tällainen peli, joka sitten iskee näin kovasti?

Tässä on nyt oikeasti se sisältö, joka minusta tuntui BotW:sta puuttuvan. Spoilereihin esimerkkejä ja muutakin fiilistelyä, tänään pelisession lopussa kävin avaamassa vasta toisen kartoitustornin eli lähinnä eka alue on tullut aika lailla tutkittua.

Mietin niiden aiempien kehujen jälkeen että josko tämä nyt on jotain "honeymoon"-vaihetta mutta hitot. Tämä tuntuu nyt vain entistä kovemmalta. Ehkä seuraavalla kerralla pitää jo keksiä jotain valitettavaa ettei mene maine kokonaan :D

PS. BotW:sta olen yhä sitä mieltä mitä aiemmin. Tosin ehkä pitäisi käydä uusiksi testaamatta että jos ongelma olikin pelaajassa. Olkoonkin että en varmasti ole silti ainoa, joka huomaa eron siinä miten paljon täydempi monella tapaa tämä Tears on.

Hienoa lukea että peli on iskenyt noinkin kovaa ja varsinkin hienoa että ylittänyt odotukset. Et ole kyllä ainoa kenelle Tears toimii paremmin kuin BotW, aika paljonkin vastaavia kommentteja ja myös arvosteluja nähnyt.
 
Viimeksi muokattu:
Ee helevattu. Onhan tämä nyt vain jotain omituista. Miten BotW:n pettymyksen ja "laimeuden" pohjalta voi tulla tällainen peli, joka sitten iskee näin kovasti?

Tässä on nyt oikeasti se sisältö, joka minusta tuntui BotW:sta puuttuvan. Spoilereihin esimerkkejä ja muutakin fiilistelyä, tänään pelisession lopussa kävin avaamassa vasta toisen kartoitustornin eli lähinnä eka alue on tullut aika lailla tutkittua.

Ensinnäkin niin yksinkertainen ja pieni juttu kuin kaivot. Siis kaivotko? Kyllä. En muista että niitä olisi ollut BotW:ssa ja näin yksinkertainen ja tavallaan arkinen asia tuo peliin hirveästi mielenkiintoista tutkittavaa. En olisi uskonut että sivutehtävä, jossa tutkitaan kaivoja, olisi ollut sellainen että on aina innoissaan sellaisen nähdessään. Mutta niin vain on. Koko maailma tuntuu jotenkin "oikeammalta" kun siellä on enemmän sitä pohjaa elämälle: täällä on asuttu, täällä on ollut kaivo. Tai asutaan yhä ja se kaivo on siellä.

Löysin jopa jonkin jutun noihin kaivoihin liittyen, joten ehkä en ole ainoa, joka tästä on innoissaan. En tosin lukenut vielä mutta otsikon perusteella tuossa kerrotaan samasta jutusta kuin itsekin kirjoitin: se tuntuu nyt elävämmältä paikalta. Tuosta lukemaan, jos kiinnostaa --> https://www.thegamer.com/wells-zelda-tears-of-the-kingdom-builds-on-breath-of-the-wild/

Sitten taistelusta vähän: miksi tämä tuntuu jotenkin helpommalta kuin BotW? Muistelen että siinä en olisi jaksanut taistella juurikaan ellei ole pakko mutta nyt menen aina pistämään örkkien leirit palasiksi. Vai onko kyse vain siitä että koko peli maistuu paremmin ja sitten tuo tulee siinä mukana? En tiedä, mutuilen vain. Tuntuu silti jotenkin hauskemmalta. Joskin taidan käyttää ihan eri tavalla enemmän kaikkea pommi- ja tulikukkia hyödykseni sen sijaan että vain hakkaisin miekalla. Ehkä selitys siis on vain noin yksinkertainen.

No, sitten sieltä toiselta tornilta päädyin tietty yläilmoihin ja piti lopettaa siihen tornin avaamiseen. Mutta voe helevattu. Siellä oli niin mielenkiintoinen pieni leijuvien saarten kokoelma että jäin jumittamaan pelin ääreen. Ja siellä niillä välineillä liikkuminen ja vehkeiden yhdistäminen oli oikein malliesimerkki siitä kuinka tyydyttävää se tosiaan voi olla. Mutta yhä väitän että ei se mitään neron aivoja vaadi. Siinä on rakettimoottorit leijuvan alustan vieressä ja taustalla näkyy leijuva alue. Hmm, mitäköhän tässä voisi tehdä? :D

Sen verran oli vaihtelua että välillä piti/oli hyvä käydä yläsuunnassakin eikä vain laittaa alustoja menemään sivuttain. Jos siis halusi kaikki saaret tutkia ja minähän halusin.

Sitten siellä oli useampi padottu vesialue, joista sai aarteita kun "fusetti" puunpölkyn siihen patoluukkuun kiinni. Yhä päivänselvä juttu mitä piti käyttää ja mihin mutta niin tyydyttävää.

Mietin niiden aiempien kehujen jälkeen että josko tämä nyt on jotain "honeymoon"-vaihetta mutta hitot. Tämä tuntuu nyt vain entistä kovemmalta. Ehkä seuraavalla kerralla pitää jo keksiä jotain valitettavaa ettei mene maine kokonaan :D

PS. BotW:sta olen yhä sitä mieltä mitä aiemmin. Tosin ehkä pitäisi käydä uusiksi testaamatta että jos ongelma olikin pelaajassa. Olkoonkin että en varmasti ole silti ainoa, joka huomaa eron siinä miten paljon täydempi monella tapaa tämä Tears on.

Sitähän tässä monet yritti sanoo että osta hyvä mies peli nii tiedät mistä puhutaan mutta sivutolkulla vääntelykshän se meni :p Joskus on vaan pelissä asioita mitä ei pysty selittää että mikä siitä nyt tekee erikoisen vaikka kuinka päällepäin peli näyttäiski "no ohan tämä kaikki jo nähty". BOTW iski kovaa, mutta TOTK jälkeen tuskin enää tuntuu nii hienolta jos sitä nyt yrittäis tämän jälkeen pelata, on meinaan niin paljon karsitumpi.
 
Sitähän tässä monet yritti sanoo että osta hyvä mies peli nii tiedät mistä puhutaan mutta sivutolkulla vääntelykshän se meni :p
Kuten jo kirjoitin tuonne, ehkä pariinkin kertaan, että ne minun vääntöni koskivat siis sitä että onko niitä asioita nähty ennen muissa peleissä ja että onko ne asiat niin vallankumouksellisia. Yhä olen sitä mieltä että eivät.

Mutta peli kyllä itsessään on ihan helvetin kova ja kuten kirjoitin, niin tämä on nyt sellainen peli, jonka kohdalla ne hehkutukset ymmärtää.

Tosin yhä en pysty allekirjoittamaan niitä "ennennäkemättömiä" juttuja kun kaikki ainekset tässä on nähty jo muualla, kuten arvelin. Samoin se, että tarvitsisi jotain uusia aivosoluja tai ajattelutapoja? En minä ole ainakaan tarvinnut tai sitten pelaan vain ihan liikaa ja liian monipuolisesti, joten en ole jumiutunut muutenkaan johonkin yhdenlaiseen ajatteluun pelatessani?

Eli yhä väitän että olin oikeassa niissä väännöissäni. Voi jokainen käydä tarkistamassa mitä olen kirjoittanut. Olin oikeassa myös siinä että minun ei tarvinnut pelata peliä että pystyin ne asiat toteamaan.

Ja mitä tulee siihen kun kehotettiin pelaamaan peliä: minä vastasin myös siihen että se on suunnitelmissa koska en pelaajana vain voi olla pelaamatta peliä, joka on metacriticin kärkikastissa. Paitsi jos se on jotain urheilua tai simulaatiota, ne voin skipata. Tai jotain tyyliin Personaa. Tiedän ettei ne iske yhtään vaikka olisivatkin genressään niin hyviä kuin ovat.

Tiivistyksenä: koen että niiden vääntöjen pitkittyminen johtui suurelta osin juuri muista kuin minusta :D Minähän olin piru vie oikeassa. En tiedä oliko siinä jotain ymmärrysongelmia sen suhteen mitä yritin sanoa mutta nyt olen todistanut väitteeni oikeaksi ja vielä löytänyt helvetin hyvän pelinkin :)

Joskus on vaan pelissä asioita mitä ei pysty selittää että mikä siitä nyt tekee erikoisen vaikka kuinka päällepäin peli näyttäiski "no ohan tämä kaikki jo nähty".
Niin, tosiaan se pohjimmainen väittämä oli että onko niitä asioita nähty ennen peleissä ja minä kirjoitin että on. Olin siinä ihan oikeassa.

Kirjoitin myös että ehkä ne "ainekset" on eri tavalla "sekoitettu" mutta että ei ne mitään uutta itsessään ole. En ollut väärässä.

Minulla oli tietysti epäilyni siitä, voiko peli olla todella niin paljon parempi kuin BotW mutta en kyllä koe että se olisi ollut päällimmäinen asia, josta väännettiin. En muista sitten menikö se siihen jos vääntö on jatkunut pitkään mutta tiedän ja muistan kyllä mitä olen yrittänyt sanoa ja ihmetellä. Niiden suhteen taas todistin jo olleeni oikeassa :D

Eikä minulla nyt varsinaisesti ole mikään ongelma jos olisinkin ollut väärässä mutta kun en nyt tällä kertaa ollut. Missään kohtaa en tainnut epäillä etteikö TotK olisi parempi kuin BotW, koska se sen pohjalle rakentuu. Pakkohan sen on olla "enemmän ja isompaa" ja senkin hyvin varmasti taisin todeta jo ennen pelaamistani.

Muistelen että ihan tarkoituksella jätin kaiken mutuilun minimiin, joten en usko että olisin kauheasti ihmetellyt voiko peli olla niin hyvä kuin on kehuttu. Pääasiassa siis pyrin keskittymään niihin asioihin, joihin pystyin kommentoimaan. Kuten että onko tiettyjä asioita nähty ennen peleissä. Niitä oli. Ei Tears omaa mitään täysin uutta ja ennennäkemätöntä mutta kaikki mitä siinä on ja miten ne siinä on, toimii ihan hiivatin viihdyttävästi.

Ja kuten jo sanoin, olen toki myös epäillyt että voisiko BotW:n suhteen vika olla myös pelaajassa eli minussa. Saatan siis käydä vielä pelailemassa sitäkin jonkin hetken alusta ja fiilistellä, että miksi se nyt oli niin pettymys aikoinaan. Ja onko enää vai olenko kasvanut ihmisenä?

Kuten näkyy, niin minua kiinnostaa tosiaan aika paljon mutuilla, spekuloida ja analysoida asioita. Juuri sen takia joudun näihin vääntöihinkin kun koen että asioita voi ja saa kommentoida ilman että on ensikäden kokemusta siitä. Jos siis asia on sellainen että sen voi loogisesti tehdä ilman sitä kokemusta.

BOTW iski kovaa, mutta TOTK jälkeen tuskin enää tuntuu nii hienolta jos sitä nyt yrittäis tämän jälkeen pelata, on meinaan niin paljon karsitumpi.
Näinhän se luultavasti on mutta miksenpä antaisi sillekin pienen mahdollisuus ja vertailisi ihan muutenkin.

Heppa* minulle sieltä jo lähetettiin, joten ehkä käyn itse siellä vuorostani vierailulla sitten joskus :D (*rakas meatwurst, huonoin hevonen ikinä)

PS. Hevosella ratsastus on muuten jotenkin tympeää. En tunnu saavan sitä jatkuvaan järkevään vauhtiin eli vakionopeudensäädin puuttuu ja sitten siltäkin loppuu ne vauhtipalikat kesken vaikka niitä on muistaakseni neljä. Nopein heppa meatwurst ei ole (3/5) mutta stamina oli tapissa (5/5).

Niin ja se peräkoukun lisääminen on turhan työlästä kun täytyy käydä siellä tallilla eikä viitsi sen kanssa olla jatkuvasti. Ihan loogista toki noin mutta pelillisesti taas vähän työlästä. Voin toki kuvitella mitä kaikkea huvittavaa tuolla peräkoukulla voi tehdä ja yksi Korokki sillä sai jo kyydit :D
 
Ensinnäkin niin yksinkertainen ja pieni juttu kuin kaivot. Siis kaivotko? Kyllä. En muista että niitä olisi ollut BotW:ssa ja näin yksinkertainen ja tavallaan arkinen asia tuo peliin hirveästi mielenkiintoista tutkittavaa. En olisi uskonut että sivutehtävä, jossa tutkitaan kaivoja, olisi ollut sellainen että on aina innoissaan sellaisen nähdessään. Mutta niin vain on. Koko maailma tuntuu jotenkin "oikeammalta" kun siellä on enemmän sitä pohjaa elämälle: täällä on asuttu, täällä on ollut kaivo. Tai asutaan yhä ja se kaivo on siellä.


Ehdottomasti samaa mieltä kaivoista, olivat todella loistava lisä maailmaan yhdessä luolien kanssa ja tosiaan kumpiakaan ei ollut BotWissa.
Kaivoissa myös kätevä että niiden määrän näkee ja olikin melkoinen yllätys kun vajaan 200h tutkimisen jälkeen oli vielä 12 kaivoa löytämättä. Pitääkin yrittää taas löytää pari lisää ennenkö tekee muita tehtäviä.
 
Viimeksi muokattu:
^ Nooh, en ole nyt peliä avannut pariin päivään, mutta nyt tekee mieli lähteä etsimään noita spoilereissa mainittuja asioita. Ei taida kestää odottaa DLC:n julkaisuun asti.

"Shintolaisuutta ja Japanin mytologiaa arvostavassa kokonaisuudessa luonto elää tasapainossa kaiken rinnalla. Puihin, kiviin ja eläimiin liittyy henkitodellisuus, jonka kanssa voi keskustella", kuvailee Hesari muuten peliä omassa jutussaan, jonka bongasin äskettäin. Tuo teksti ympätty sitä valkoista "hevosolentoa" esittelevän kuvan viereen. Jännästi kuvailtu.
 
Ai niin, ihan ensimmäisen tai toisen pelikerran sisällä ehdin jo taistella yhtä Flux Constructia vastaan ja nyt tuli toinen vastaan yläilmoissa.

Ensimmäisellä kerralla tietysti huomasin sen ilmiselvän "weak spotin" ja ammuskelin sitä kymmenillä nuolilla mutta nyt tuon toisen kanssa tajusin että hitto ultra handilla voi riisua koko palikkaläjän osiksi :D

Hiemanko oli helpompi tuon kanssa ja nimenomaan siksi tuota piti testata kun tuntui niin hitaalta ammuskella vain nuolia.

Niin ja löysin aiemman pelin aloituspaikan. Oli jotenkin siisti fiilis vaikka BotW ei itsessään tosiaan niin iskenytkään mutta se oli niitä harvoja paikkoja, jotka kunnolla tunnisti. Voin kuvitella kuinka hienoa voi olla jos muistaa enemmän paikkoja.
 
Ylös Bottom