Sitähän tässä monet yritti sanoo että osta hyvä mies peli nii tiedät mistä puhutaan mutta sivutolkulla vääntelykshän se meni
Kuten jo kirjoitin tuonne, ehkä pariinkin kertaan, että ne minun vääntöni koskivat siis sitä että onko niitä asioita nähty ennen muissa peleissä ja että onko ne asiat niin vallankumouksellisia. Yhä olen sitä mieltä että eivät.
Mutta peli kyllä itsessään on ihan helvetin kova ja kuten kirjoitin, niin tämä on nyt sellainen peli, jonka kohdalla ne hehkutukset ymmärtää.
Tosin yhä en pysty allekirjoittamaan niitä "ennennäkemättömiä" juttuja kun kaikki ainekset tässä on nähty jo muualla, kuten arvelin. Samoin se, että tarvitsisi jotain uusia aivosoluja tai ajattelutapoja? En minä ole ainakaan tarvinnut tai sitten pelaan vain ihan liikaa ja liian monipuolisesti, joten en ole jumiutunut muutenkaan johonkin yhdenlaiseen ajatteluun pelatessani?
Eli yhä väitän että olin oikeassa niissä väännöissäni. Voi jokainen käydä tarkistamassa mitä olen kirjoittanut. Olin oikeassa myös siinä että minun ei tarvinnut pelata peliä että pystyin ne asiat toteamaan.
Ja mitä tulee siihen kun kehotettiin pelaamaan peliä: minä vastasin myös siihen että se on suunnitelmissa koska en pelaajana vain voi olla pelaamatta peliä, joka on metacriticin kärkikastissa. Paitsi jos se on jotain urheilua tai simulaatiota, ne voin skipata. Tai jotain tyyliin Personaa. Tiedän ettei ne iske yhtään vaikka olisivatkin genressään niin hyviä kuin ovat.
Tiivistyksenä: koen että niiden vääntöjen pitkittyminen johtui suurelta osin juuri muista kuin minusta
Minähän olin piru vie oikeassa. En tiedä oliko siinä jotain ymmärrysongelmia sen suhteen mitä yritin sanoa mutta nyt olen todistanut väitteeni oikeaksi ja vielä löytänyt helvetin hyvän pelinkin
Joskus on vaan pelissä asioita mitä ei pysty selittää että mikä siitä nyt tekee erikoisen vaikka kuinka päällepäin peli näyttäiski "no ohan tämä kaikki jo nähty".
Niin, tosiaan se pohjimmainen väittämä oli että onko niitä asioita nähty ennen peleissä ja minä kirjoitin että on. Olin siinä ihan oikeassa.
Kirjoitin myös että ehkä ne "ainekset" on eri tavalla "sekoitettu" mutta että ei ne mitään uutta itsessään ole. En ollut väärässä.
Minulla oli tietysti epäilyni siitä, voiko peli olla todella niin paljon parempi kuin BotW mutta en kyllä koe että se olisi ollut päällimmäinen asia, josta väännettiin. En muista sitten menikö se siihen jos vääntö on jatkunut pitkään mutta tiedän ja muistan kyllä mitä olen yrittänyt sanoa ja ihmetellä. Niiden suhteen taas todistin jo olleeni oikeassa
Eikä minulla nyt varsinaisesti ole mikään ongelma jos olisinkin ollut väärässä mutta kun en nyt tällä kertaa ollut. Missään kohtaa en tainnut epäillä etteikö TotK olisi parempi kuin BotW, koska se sen pohjalle rakentuu. Pakkohan sen on olla "enemmän ja isompaa" ja senkin hyvin varmasti taisin todeta jo ennen pelaamistani.
Muistelen että ihan tarkoituksella jätin kaiken mutuilun minimiin, joten en usko että olisin kauheasti ihmetellyt voiko peli olla niin hyvä kuin on kehuttu. Pääasiassa siis pyrin keskittymään niihin asioihin, joihin pystyin kommentoimaan. Kuten että onko tiettyjä asioita nähty ennen peleissä. Niitä oli. Ei Tears omaa mitään täysin uutta ja ennennäkemätöntä mutta kaikki mitä siinä on ja miten ne siinä on, toimii ihan hiivatin viihdyttävästi.
Ja kuten jo sanoin, olen toki myös epäillyt että voisiko BotW:n suhteen vika olla myös pelaajassa eli minussa. Saatan siis käydä vielä pelailemassa sitäkin jonkin hetken alusta ja fiilistellä, että miksi se nyt oli niin pettymys aikoinaan. Ja onko enää vai olenko kasvanut ihmisenä?
Kuten näkyy, niin minua kiinnostaa tosiaan aika paljon mutuilla, spekuloida ja analysoida asioita. Juuri sen takia joudun näihin vääntöihinkin kun koen että asioita voi ja saa kommentoida ilman että on ensikäden kokemusta siitä. Jos siis asia on sellainen että sen voi loogisesti tehdä ilman sitä kokemusta.
BOTW iski kovaa, mutta TOTK jälkeen tuskin enää tuntuu nii hienolta jos sitä nyt yrittäis tämän jälkeen pelata, on meinaan niin paljon karsitumpi.
Näinhän se luultavasti on mutta miksenpä antaisi sillekin pienen mahdollisuus ja vertailisi ihan muutenkin.
Heppa* minulle sieltä jo lähetettiin, joten ehkä käyn itse siellä vuorostani vierailulla sitten joskus
(*rakas meatwurst, huonoin hevonen ikinä)
PS. Hevosella ratsastus on muuten jotenkin tympeää. En tunnu saavan sitä jatkuvaan järkevään vauhtiin eli vakionopeudensäädin puuttuu ja sitten siltäkin loppuu ne vauhtipalikat kesken vaikka niitä on muistaakseni neljä. Nopein heppa meatwurst ei ole (3/5) mutta stamina oli tapissa (5/5).
Niin ja se peräkoukun lisääminen on turhan työlästä kun täytyy käydä siellä tallilla eikä viitsi sen kanssa olla jatkuvasti. Ihan loogista toki noin mutta pelillisesti taas vähän työlästä. Voin toki kuvitella mitä kaikkea huvittavaa tuolla peräkoukulla voi tehdä ja yksi Korokki sillä sai jo kyydit