Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JTahti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    switch
Joo 130h nyt checklistattu ja alan olla sitä mieltä, että ei ehkä pitäisi enää. Alkaa samanlaisia ahdistuksen fiiliksiä herätellä hiljalleen.
Huh, onneksi en ole ainoa "ongelmainen" :D Välillä tuntuu vähän työläältä tavalta pelata vaikka siitä myös saa outoa tyydytystä samalla :D

Peli on kuitenkin ollut sen verran antoisa, ettei haluaisi missata tosiaan mitään hienoja juttuja. Nyt kun pelistä on karttapaloja avaamatta noin puolet ja shrineja on löydettynä 90kpl, niin alan pelaamaan hieman rennommin ja ainakin yritän mennä minne nokka näyttää. Sidequestit ajattelin kuitenkin pääsääntöisesti vetää.
Kerro sitten että onnistuiko rennommin pelaaminen :D Minä en jaksa omasta pelaamisestani sitä uskoa vaan korkeintaan se rentoutuu sen kautta kun ei ole enää sitä ongelmaa että pitää muistaa missä menee aiemmin avaamattoman alueen reuna että ei varmasti jää sieltäkään mitään tutkimatta.

Itse asiassa kartassa on juuri se ongelma että se ei näytä missä ne vanhat reunat meni. Jos näyttäisi, niin ei tarvitsisi niin paljon merkkailla jos/kun tutkisi aina kokonaan sen näkyvän alueen reunoja myöten. Nyt täytyy merkitä missä se raja meni, ellei rajana ole jokin kanjoni tai joki, kuten onneksi usein onkin.

Tässä pelityylissä on hieman sitä ongelmaa, että 130 tunnissa olen saanut vain yhden mahtismuidun vaatepäivitykset (kiitos epäonnisen haarukoinnin kartan kanssa) ja niitä sammakkohiutaleita kertyi yli 60kpl ennen kuin törmäsin toista kertaa siihen jantteriin, joka niitä tykkää napostella. Sanomattakin selvä, ettei aivan optimaalista sellaisen yleisen pelissä etenemisen kannalta.
Tunnistan saman ongelman. Tehtävät ohjaa ihan muualla ja ympäriinsä mutta ei malta/pysty lähteä seikkailemaan vaan järjestelmällinen tylsästi tutkia paikka/alue kerrallaan :D

Tässä vaan tuntuu olevan se ero, että kehut tulee useammin eri henkilöltä. Niinku tässä tapauksessa. Plus eri kantilta ja eri tavalla ilmaistuna. Sinä olet tuonut nuo samat pointit esiin, samalla tavalla jo lukemattomia kertoja kahdessa eri ketjussa. En halua enkä yritä muuttaa mielipidettäsi tai väheksyä sitä, sanon vain, että se on kuultu sinun sanomana jo niin monta kertaa, että miksi se pitää tuoda esiin joka kerta, kun joku laittaa jotain positiivista.
No joo, en osaa oikeastaan sanoa miksi se kirjoittamisen pakko aina nousee esiin. Tulee kieltämättä aina itselläkin se olo että "onkohan nyt taas järkevää" ja yrittää muka asiallisesti kirjoittaa. Olet oikeassa, en voi muuta sanoa.

Eikös tässä puhuttu samasta asiasta? Toinen erehtyi kehumaan, johon ryntäsit äkkiä vastaamaan, ”eipäs muttakun en ymmärrä ja eipäs ole!”. Siihen kun yhdistyy se, että nuo samat argumentit on kuultu sen tuhat kertaa kahdessa ketjussa niin kyllä se minulta ainakin syö fiilistä lukea ketjua. Mutta ehkä olen vain outo, kun tuollainen vaikuttaa fiilikseen.
Tässä kohtaa taisin ajatella enemmänkin siis kehuja, joihin en ole ottanut kantaa. Niitähän on paljon. Olenkin siis ottanut kantaa lähinnä tiettyihin sanoihin kuten "ennennäkemätön" tai "mullistava". Muuten olen tietääkseni ollut ottamatta kantaa.

Juuri nuo ylisanat siis taitaa olla ne mitkä tökkii kun en itse jaa näkemystä oikein yhtään. Ja samalla siis yritän jollain tapaa perustella miksi koen että se ei ole mullistava. Mutta ehkä tosiaan ei kannattaisi tarttua noin pieneen seikkaan.

No älä nyt viitsi. Taisi mennä meikäläisen pointti huminalla pään yli? Ja kehtaan väittää, että sinun pitkät, yksityiskohtaiset kertomukset siitä mitä olet pelissä kokenut tuo paljon enemmän uutta keskusteluun, kun nuo asiat mihin nyt lähdin kommentoimaan. Eikä pointtini ollut, että samaa kritiikkiä ei saisi tuoda esille täällä monta kertaa vaan se että se sama kritiikki tulee esille lähes joka kerta, SAMAN HENKILÖN toimesta, kun joku uskaltaa peliä mennä kehumaan. Kai ymmärrät noiden kahden eron?
Ymmärrän nyt aamulla tämän paljon paremmin ja ilmeisesti tuo meni siis eilen illalla/yöllä ohi. Olin väärässä ja sinä oikeassa.

Mutta ehkä olisi ollut parempi olla kirjoittamatta mitään, kun en halua tätä ketjua taas täyttää turhanpäiväisellä väittelyllä. Jatketaan aiheesta.
Minäkin yritän jatkossa olla tarttumatta yksittäisiin sanoihin vaikka en asiaa ymmärtäisikään. Ainakin kun olen siitä jo "tuhannesti" sanonut.
 
Huh, onneksi en ole ainoa "ongelmainen" :D Välillä tuntuu vähän työläältä tavalta pelata vaikka siitä myös saa outoa tyydytystä samalla :D


Kerro sitten että onnistuiko rennommin pelaaminen :D Minä en jaksa omasta pelaamisestani sitä uskoa vaan korkeintaan se rentoutuu sen kautta kun ei ole enää sitä ongelmaa että pitää muistaa missä menee aiemmin avaamattoman alueen reuna että ei varmasti jää sieltäkään mitään tutkimatta.

Itse asiassa kartassa on juuri se ongelma että se ei näytä missä ne vanhat reunat meni. Jos näyttäisi, niin ei tarvitsisi niin paljon merkkailla jos/kun tutkisi aina kokonaan sen näkyvän alueen reunoja myöten. Nyt täytyy merkitä missä se raja meni, ellei rajana ole jokin kanjoni tai joki, kuten onneksi usein onkin.


Tunnistan saman ongelman. Tehtävät ohjaa ihan muualla ja ympäriinsä mutta ei malta/pysty lähteä seikkailemaan vaan järjestelmällinen tylsästi tutkia paikka/alue kerrallaan :D


No joo, en osaa oikeastaan sanoa miksi se kirjoittamisen pakko aina nousee esiin. Tulee kieltämättä aina itselläkin se olo että "onkohan nyt taas järkevää" ja yrittää muka asiallisesti kirjoittaa. Olet oikeassa, en voi muuta sanoa.


Tässä kohtaa taisin ajatella enemmänkin siis kehuja, joihin en ole ottanut kantaa. Niitähän on paljon. Olenkin siis ottanut kantaa lähinnä tiettyihin sanoihin kuten "ennennäkemätön" tai "mullistava". Muuten olen tietääkseni ollut ottamatta kantaa.

Juuri nuo ylisanat siis taitaa olla ne mitkä tökkii kun en itse jaa näkemystä oikein yhtään. Ja samalla siis yritän jollain tapaa perustella miksi koen että se ei ole mullistava. Mutta ehkä tosiaan ei kannattaisi tarttua noin pieneen seikkaan.


Ymmärrän nyt aamulla tämän paljon paremmin ja ilmeisesti tuo meni siis eilen illalla/yöllä ohi. Olin väärässä ja sinä oikeassa.


Minäkin yritän jatkossa olla tarttumatta yksittäisiin sanoihin vaikka en asiaa ymmärtäisikään. Ainakin kun olen siitä jo "tuhannesti" sanonut.
Tunnistan tuon ”reunaongelman” hyvin kyllä :)
Juuri eilen manailin tätä asiaa ja yritin hahmotella missä karttapalan raja nyt kulkikaan. Jännä ettei alamaailman kanssa ole sitten taas minkäänlaista painetta olla järjestelmällinen, vaan kartta muistuttaakin siltä osin jotain läiskäistä ihottumaa.

Mutta joo katsotaan onnistuuko neuroosien selättäminen ja pelityylin muuttaminen toisella puoliskolla + tuoko se uutta potkua pelaamiseen. Varmaan pelin työlääntyminen liittyy itselläni myös siihen, että oli vakaasti tarkoitus pelata peli kesän aikana läpi, mikä ei taida tätä menoa onnistua kun lomat on pian lusittu.
 
Jätin nyt sen omien merkkien perässä juoksemisen ja pakonomaisen kartoittamisen hetkeksi pois ja meni yhteen niistä neljästä merkittävämmästä kohteesta. Mainquestiksi sitä kai kutsuttiin. Siitä ajatuksia spoilerissa.

Siellä Ritolassa alkoi kyllästyttämään se lumipyry, joten ajattelin että ehkä tehtävän tekemällä se loppuu. Näin jälkikäteen voi todeta että arvasin oikein mutta sitä ennen se tehtävä piti tietty tehdä.

Ensiksi se kaverihahmo. Olipahan ärsyttävä. Hahmona siis ihan hyvä mutta se että välillä tulikin sen kyky päälle eikä se asia mitä halusi tehdä. Mikä pahempaa, en alussa aikonut mennä tehtävää eteenpäin, joten tutkin vielä alueita. No siinäpä se kaveri sitten hyppii pois ja takaisin aina kun menin tietyn näkymättömän alueen rajan yli. Tietysti joka kertaa joku pakotettu video/puheosio siihen. Meinasin kuolla pari kertaa pudotukseen sen takia että tuo tuli kesken kaiken.

Onneksi tyyppi ei enää tehtävän jälkeen tuota tee.

Se tehtävä taas itsessään oli todella huikea kokemus. Matka oli jo todella hieno ja siihen päälle sen yläpuolella olevasta reiästä sisään lentely. Huh huh. Samoin se "tuulitemppeli" oli viihdyttävä mutta turhan pieni kyllä. Toisaalta kauhistelin etukäteen että kuinka iso kompleksi se on, joten vähän ristiriitaisesti sekä "liian pieni"- että "huh että oli noin tiivis"-fiilikset. Lukkoja ja reittejä niiden luo oli hauska metsästää.

Pomo oli vähän sekava taisteluna mutta kerralla läpi. Päivänselvä homma mitä tehdä mutta en valita. Oli hieno kokemus ja spektaakkeli.

Homman jälkeen onkin niin paljon mukavampi tutkia aluetta kun näkeekin vähän enemmän ympäriinsä.

Nyt varmaan pitää palata taas siihen systemaattiseen alueiden kartoittamiseen.
 
Jätin nyt sen omien merkkien perässä juoksemisen ja pakonomaisen kartoittamisen hetkeksi pois ja meni yhteen niistä neljästä merkittävämmästä kohteesta. Mainquestiksi sitä kai kutsuttiin. Siitä ajatuksia spoilerissa.

Siellä Ritolassa alkoi kyllästyttämään se lumipyry, joten ajattelin että ehkä tehtävän tekemällä se loppuu. Näin jälkikäteen voi todeta että arvasin oikein mutta sitä ennen se tehtävä piti tietty tehdä.

Ensiksi se kaverihahmo. Olipahan ärsyttävä. Hahmona siis ihan hyvä mutta se että välillä tulikin sen kyky päälle eikä se asia mitä halusi tehdä. Mikä pahempaa, en alussa aikonut mennä tehtävää eteenpäin, joten tutkin vielä alueita. No siinäpä se kaveri sitten hyppii pois ja takaisin aina kun menin tietyn näkymättömän alueen rajan yli. Tietysti joka kertaa joku pakotettu video/puheosio siihen. Meinasin kuolla pari kertaa pudotukseen sen takia että tuo tuli kesken kaiken.

Onneksi tyyppi ei enää tehtävän jälkeen tuota tee.

Se tehtävä taas itsessään oli todella huikea kokemus. Matka oli jo todella hieno ja siihen päälle sen yläpuolella olevasta reiästä sisään lentely. Huh huh. Samoin se "tuulitemppeli" oli viihdyttävä mutta turhan pieni kyllä. Toisaalta kauhistelin etukäteen että kuinka iso kompleksi se on, joten vähän ristiriitaisesti sekä "liian pieni"- että "huh että oli noin tiivis"-fiilikset. Lukkoja ja reittejä niiden luo oli hauska metsästää.

Pomo oli vähän sekava taisteluna mutta kerralla läpi. Päivänselvä homma mitä tehdä mutta en valita. Oli hieno kokemus ja spektaakkeli.

Homman jälkeen onkin niin paljon mukavampi tutkia aluetta kun näkeekin vähän enemmän ympäriinsä.

Nyt varmaan pitää palata taas siihen systemaattiseen alueiden kartoittamiseen.

Mukava taas vaihteeksi lukea kommentteja pelistä ja tuo alue oli myös itselle yksi hienoimmista kokemuksista, varsinkin tuo matka temppeliin missä noustiin huikeisiin korkeuksiin oli mieleenpainuva.

Tullut myös vielä lähes päivittäin pelailtua ja yleensä noin tunnista kahteen. Taisi olla 220 tuntia nyt takana ja vielä tehnyt puuttuvia sivutehtäviä ja muita, mutta eiköhän se jo kohta ole vihdoin aika mennä tekemään tuota viimeistä päätehtävää myös. Onhan tätä kohta jo se kolmisen kuukautta pelailtu. :) Tuskin olen koskaan pelannut näin pitkään minkään pelin ensimmäistä läpipeluukertaa.

Ihan kivasti Tears of the Kingdom on myynytkin kun reilu 18 miljoona kappaletta pariin kuukauteen. Luulisi että menee jossain vaiheessa rikki tuo Breath of the Wildin reilu 30 miljoonaa.
 
Tänään tuli lumisten maisemien yksi karttapala nuohottua kokonaan, joten ajattelin palata sinne aloituspaikkaan eli Landingiin.

Landingissä oli tarkoitus vain käydä hyppäämässä tornista katselemaan että aukaisisiko jotain muuta suuntaa seuraavaksi kartalle mutta mitä vielä. Siinä huomasin heti että siellä on uusia tyyppejä, joten kuuntelin kaikki keskustelut ja tuli useampia pienempiä tehtäviä läpäistyä sekä pari hyppäystä isompaankin.

Huvittavaa oli että sille tyttöselle oli jo kaksi hommaa antaa valmiina. Luin vain läpi mitä se ehdotti ja mietin että olen tainnut jo kyllä käydä tuolla ja sittenhän peli huomioi hienosti sen että homma oli jo tehty. Sen jälkeen vielä tuli toinen eteneminen siitä banaanijengin ison jehun kohtaamisesta.

Mutta kaiken huippu oli kun kävin siellä alhaalla ja siellä oli ihan helvetin pitkä tunneliverkosto kohti linnaa. Siinä vähän pelisessio venyi sitten kun sitä tutki ja olipahan kunnon piristysruiske tuohon systemaattiseen alueiden nuohoamiseen.

Tajusin myös nyt tässä kirjoittaessa että pidän ehkä luolista juuri sen vuoksi että ne on niin suoraviivaisia tutkia :D Sama homma niiden taivaspaikkojen kanssa: ne on todella hillityn kokoisia, joten ne on tyydyttävä tutkia eikä mene montaa pelikertaa vain siihen.

Lumisilta vuorilta ja sen päätehtävältä oli myös hirveästi aivan hiton kovia aseita mukana mutta ne alkoi ehtymään siinä kohtaa kun pääjuonen jälkeen aloin tutkimaan paikkoja. Siellä oli useampia yli 30 numeroisia nuijia, miekkoja ja keihäitä.

Yhä vähän ärsyttää se että se iso Korokkiukko häipyi kahden tai kolmen slotin jälkeen muualle. Nyt on jo yli 200 siementä ja lisätilalle olisi käyttöä.

Niin ja stamina on nyt maksimissa, jos se maksimi on kolme ympyrää. Se patsas kätevästi varasti sydämen, jonka vaihdain staminaksi kun kerran ilmaiseksi sai.

Eihän tässä pelissä sydämillä "tee oikein mitään". Vähän sama meno kuin soulsissa että ei jaksa bruteforcettaa järkyttävällä elämäpalkilla vaan haluaa mieluummin opetella pelaamaan. Git gud. Sen takia tietysti vähän välttelee tiettyä kohtaamisia mutta tähän mennessä vain Lynelit ja kolmipäiset lohikäärmeet olen jättänyt rauhaan. Ja Ganonin kummituksen - mutta sen myös siksi että jos se edistää jotain juonta niin en halua.

Pommit on yhä se ykkösjuttu jos jotain oikeasti haluaa varmuudella hengiltä. Ja sitten tietty logiikka. Tajusin testata tulikasvia jossain kohtaa niihin ärsyttäviin lumiliskoihin ja se hävisi yhdestä sellaisesta. Samoin tein sille lumihengailijalle katossa ja lopputulos se että säästää nuolia ja pääsee jatkuvasti stunnaamaan sen mätkintää varten.

Lynelit on minulle senkin takia "ongelma" että en yhtään muista BotW:sta miten ne voitettiin. Taisin vältellä ja ehkä pari hoidella juurikin jollain yksinkertaisella bruteforce-taktiikalla sen sijaan että olisin osannut tehdä jotain oikeita juttuja.

Siihen opetteluun se iso määrä elämiä tietystä olisi hyvä. Tai suojaa antavat vaatteet jne. mutta keijujakaan en ole löytänyt eikä noissa löytämissäni varusteissa mitään kauhean merkittävästi kovempia kamoja tunnu olevan.
 
Pikainen update eilisen ja toissapäivän kohokohdasta: hevonen jäi jumiin. Taas.

Jos jossain Witcher 3:ssa ja RDR:ssä valitetaan hevosista niin kyllä tässäkin osaa hevonen turhauttaa. Vähänkin kun yrittää lähteä muualle kuin aavalle, tasaiselle nurmikentälle tai tielle niin kohta on jonkin kiven päällä jumissa.

Ei auta viheltely. Siellä on ja pysyy.

Harmittaa lähinnä sen vuoksi että nyt tutkittava alue olisi tasaista maastoa ja hevosella tutkisi nopeammin mutta ne harvat mäet tai pienet vuoret saa sen meatwurstin jumiin. Tosin tuo ei kyllä ollut meatwurst vaan joku tasangolta nopeasti kesytetty heppa, jota luulin mustaksi yöllä mutta joka olikin jonkinlainen sininen.
 
Pikainen update eilisen ja toissapäivän kohokohdasta: hevonen jäi jumiin. Taas.

Jos jossain Witcher 3:ssa ja RDR:ssä valitetaan hevosista niin kyllä tässäkin osaa hevonen turhauttaa. Vähänkin kun yrittää lähteä muualle kuin aavalle, tasaiselle nurmikentälle tai tielle niin kohta on jonkin kiven päällä jumissa.

Ei auta viheltely. Siellä on ja pysyy.

Harmittaa lähinnä sen vuoksi että nyt tutkittava alue olisi tasaista maastoa ja hevosella tutkisi nopeammin mutta ne harvat mäet tai pienet vuoret saa sen meatwurstin jumiin. Tosin tuo ei kyllä ollut meatwurst vaan joku tasangolta nopeasti kesytetty heppa, jota luulin mustaksi yöllä mutta joka olikin jonkinlainen sininen.

Itsekin aika harvoin tulee hevosia käytettyä, ihan silloin tällöin jos osuu sopiva kohdalle tai joku tehtävä vaatii. Lähinnä sitten vankkurien kanssa välillä Korokeja kuskaillut niillä. Yleensä jos haluaa tutkia jotain isoa aluetta niin kokkailee vaan sitten "high speed" juomat tai sapuskat. Aavikolla tai lumialueilla hiekka ja lumisaappaat nopeuttavat myös paljon liikkumista.
 
Itsekin aika harvoin tulee hevosia käytettyä, ihan silloin tällöin jos osuu sopiva kohdalle tai joku tehtävä vaatii. Lähinnä sitten vankkurien kanssa välillä Korokeja kuskaillut niillä. Yleensä jos haluaa tutkia jotain isoa aluetta niin kokkailee vaan sitten "high speed" juomat tai sapuskat. Aavikolla tai lumialueilla hiekka ja lumisaappaat nopeuttavat myös paljon liikkumista.
Käyttäisin hevosta ihan sen vuoksi että se ei häviä pelikertojen välillä. Joka paikkaan se ei tietysti sovi.

Nyt kun tätä kirjoittaa niin entistä enemmän harmittaa ettei omaa "maasturia" voi pitää tallessa kuten hevosta vaan se aina häviää jos menee liian kauas, kuolee tai muuten lataa pelin uusiksi. Olisi edes jokin mahdollisuus pakata se mukaan niin ettei kulu resursseja jatkuvasti kun pitäisi tehdä se uusiksi vain koska peli hävittää sen, toisin kuin hevosen.

Vankkurit taas tuntui todella hitailta enkä näe syytä miksi jaksaisin niiden kanssa värkätä. Helpommalta tuntunut tehdä joku "auto" tai vastaava aina tarpeen mukaan.
 
Tässä ois saanut olla sama mitä BOTW dlcees että voit tilata sen hepan mihii vaan, mutta veikkaan et se jätettii pois sen takia et ihmiset käyttäis enemmän rakenteluun aikaa ja menis sit niillä rakentamilla mopoilla, hoovereilla ym, mikä on ihan ymmärettävää kai? Ite vedin taskusta aina mun rakentaman mopon tai hooverin jos piti vuorien yli lentää tai päästä korkeemmalle, viehän ne tietenkin resursseja mutta niitäki alkoi olee sen verran paljon että kyllä siinä oli varaa ottaa taskusta mopoa tai lennokkia, mitää taistelulaivoja en muistiin laittanut kun ne vie sit jo aivan tolkuttoman määrän zonei.
 
Tässä ois saanut olla sama mitä BOTW dlcees että voit tilata sen hepan mihii vaan, mutta veikkaan et se jätettii pois sen takia et ihmiset käyttäis enemmän rakenteluun aikaa ja menis sit niillä rakentamilla mopoilla, hoovereilla ym, mikä on ihan ymmärettävää kai?
Tuo olisi ymmärrettävämpää jos ne ei aina häviäisi jos menee joidenkin kymmenien metrien päähän, kuolee tai lataa pelin :D

Käyttäisin mieluusti "maasturiani" hevosen sijasta mutta koska se ei säily maailmassa niin ihan turha vehje. Lähinnä kun on ilmaisia romuja lojumassa niin tulee tehtyä joku pikainen vehje liikuttamaan nopsammin. Kertakäyttövehkeitä, niin kuin pelissä moni muukin tuntuu olevan.

Eikä sitä hiton slotteja tarjoavaa pöljäkettä näy vieläkään. En muista mihin se sanoi menevänsä enkä jaksa googlettaa mutta ärsyttää että pitänyt tuokin tehdä noin vaikka siemeniä on jo lähemmäs 300. Eikä niillä voi tehdä mitään ennen kuin etsin tyypin jostain.

Eilen pääsin/menin Kakarikoon ja vaikka en vielä mitään tutkinut niin vaikutti piristävältä alueelta. Ensimmäinen isompi asutettu alue itselle kun aiemmat on olleet jotain yksittäisiä mökkejä siellä täällä.
 
Eikä sitä hiton slotteja tarjoavaa pöljäkettä näy vieläkään. En muista mihin se sanoi menevänsä enkä jaksa googlettaa mutta ärsyttää että pitänyt tuokin tehdä noin vaikka siemeniä on jo lähemmäs 300. Eikä niillä voi tehdä mitään ennen kuin etsin tyypin jostain.

Eilen pääsin/menin Kakarikoon ja vaikka en vielä mitään tutkinut niin vaikutti piristävältä alueelta. Ensimmäinen isompi asutettu alue itselle kun aiemmat on olleet jotain yksittäisiä mökkejä siellä täällä.

Olet kyllä melkoisen määrän Korokeja jo löytänyt, veikkaisin että ei ole läheskään tuommosia määriä keskimäärin pelaajilla siinä kohtaa kun löytää sen Hestun seuraavan olinpaikan. Muistaakseni monet täälläkin sanoivat että oli about 200 Korokia siinä vaiheessa kun meni läpi. Itsellä on nyt ~450 yli 200 tunnin pelaamisen jälkeen ja olen kyllä etsinyt niitä jatkuvasti kissojen ja koirien kanssa.

Niin ja tuosta Pöljäkkeen olinpaikasta niin muistaakseni tässä kohtaa se pitää vielä löytää uudelta alueelta, joka on muutenkin pakollinen pelin läpäisyn kannalta ja tämän jälkeen muistaakseni pysyy yhdessä paikkaa pelin loppuun asti. :)

Kakariko on kyllä tosiaan hieno alue ja aika paljon tehtävääkin siellä.
 
Viimeksi muokattu:
Olet kyllä melkoisen määrän Korokeja jo löytänyt, veikkaisin että ei ole läheskään tuommosia määriä keskimäärin pelaajilla siinä kohtaa kun löytää sen Hestun seuraavan olinpaikan. Muistaakseni monet täälläkin sanoivat että oli about 200 Korokia siinä vaiheessa kun meni läpi. Itsellä on nyt ~450 yli 200 tunnin pelaamisen jälkeen ja olen kyllä etsinyt niitä jatkuvasti kissojen ja koirien kanssa.

Niin ja tuosta Pöljäkkeen olinpaikasta niin muistaakseni tässä kohtaa se pitää vielä löytää uudelta alueelta, joka on muutenkin pakollinen pelin läpäisyn kannalta ja tämän jälkeen muistaakseni pysyy yhdessä paikkaa pelin loppuun asti. :)

Kakariko on kyllä tosiaan hieno alue ja aika paljon tehtävääkin siellä.
Joo, kuten olen kirjoitellut niin tuo minun tutkiminen on melkoista nuohoamista. En sanoisi että suurennuslasin kanssa käyn läpi mutta kuitenkin niin että olen suunnilleen kartoittanut joka paikan. Korokeja löytyy mielestäni aika helposti ja niiden olinpaikat näkyy usein aika kauaskin. Joku yksinäinen kivi "oudossa" paikkaa näkyy aika korkealle/kauas. Puissa olevat taas voi hukkua helposti, varsinkin jos on paljon puita.

Minulla on nyt avattu ja tutkittu siis vasta viisi aluetta ja niistäkin se Kakarikon sisältävä alue vasta puoliksi.

Tästä kartasta olen avannut siis vasta alueet 1-5. Jännä muuten jos tuo järjestys on joku "virallinen" tai suositeltu ja että olen juuri sattunut menemään tuota noin :O
 
Tuo olisi ymmärrettävämpää jos ne ei aina häviäisi jos menee joidenkin kymmenien metrien päähän, kuolee tai lataa pelin :D

Käyttäisin mieluusti "maasturiani" hevosen sijasta mutta koska se ei säily maailmassa niin ihan turha vehje. Lähinnä kun on ilmaisia romuja lojumassa niin tulee tehtyä joku pikainen vehje liikuttamaan nopsammin. Kertakäyttövehkeitä, niin kuin pelissä moni muukin tuntuu olevan.

Eikä sitä hiton slotteja tarjoavaa pöljäkettä näy vieläkään. En muista mihin se sanoi menevänsä enkä jaksa googlettaa mutta ärsyttää että pitänyt tuokin tehdä noin vaikka siemeniä on jo lähemmäs 300. Eikä niillä voi tehdä mitään ennen kuin etsin tyypin jostain.

Eilen pääsin/menin Kakarikoon ja vaikka en vielä mitään tutkinut niin vaikutti piristävältä alueelta. Ensimmäinen isompi asutettu alue itselle kun aiemmat on olleet jotain yksittäisiä mökkejä siellä täällä.

Mulla oli kans alussa päälle 200 korokkia ja Nestua jo kaipailin kovasti, mulla se löytyi sitten yllättäen siitä ekasta "basesta" mihin mennään tutoriaalin jälkeen, mutta joillakin se olikin eri paikassa kuulemma. Sen alkupaikan jälkeen Nestu löytyikin aina...

Korok Forest paikasta eikä se sieltä enää koskaan poistunutkaan.

Jotkut sit on joutunut tekee jotain tehtäviä missä se ilmestyy jne, joten en sit tiedä mistä se johtuu että se ei kaikilla välttämättä ole just siinä, ite yritin löytää sitä yhestä mestasta missä sen piti olla mutta ei näkynyt.
 
Peli onnistuu yllättämään vielä yli 230 tunninkin jälkeen, nyt kyse niinkin yksinkertaisesta asiasta kun uuden kaivon löytämisestä mutta löytyi ehkä oma suosikki kaivo tähän mennessä. :) Laitetaan alle varmuuden vuoksi spoilereihin lisää. Yllätti muuten että olisi vielä 9 kaivoa löytämättä, vaikka melko hyvin koko kartta tutkittu, pitää ehkä jossain vaiheessa laittaa sensori etsimään niitä. Shrineja taisi olla reilu 135, Korokeja vajaa 500 ja syvyyksiä ehkä noin 60% tutkittu.

Tuosta kaivosta minkä löysin:
Kyseessä oli kaivo jossa tiputtiin täyteen pimeyteen, ja vielä veteen niin joutui valovaatteet pukemaan että näki jotain. Myöhemmin kaivosta löytyi uusi shrine, loistava uusi kilpi sekä hyvää kokattavaa.
 
Viimeksi muokattu:
Peli onnistuu yllättämään vielä yli 230 tunninkin jälkeen, nyt kyse niinkin yksinkertaisesta asiasta kun uuden kaivon löytämisestä mutta löytyi ehkä oma suosikki kaivo tähän mennessä. :) Laitetaan alle varmuuden vuoksi spoilereihin lisää. Yllätti muuten että olisi vielä 10 kaivoa löytämättä, vaikka melko hyvin koko kartta tutkittu, pitää ehkä jossain vaiheessa laittaa sensori etsimään niitä. Shrineja taisi olla reilu 130, Korokeja vajaa 500 ja syvyyksiä ehkä 40% tutkimatta.
Nuo kaivot on kaikessa pienuudessaankin jotenkin aina niin mielenkiintoisia. Ymmärtäisin jopa jos joku sanoisi niitä tylsiksikin mutta minua aina jaksaa kiinnostaa että mitä sieltä paljastuu.

Pari esimerkkiä, jotka jääneet mieleen:

Paras oli spoileriotsikkoa mukaileva kaivo, jossa oli sisällä kaivo. Sen sisällä oli vielä kaivo, jossa oli kaivo :D

Sykähdyttävä, vaikkakin ennalta-arvattava kokemus oli myös ensimmäinen punaisen mömmön ympäröivä kaivo, joka olikin reikä maan uumeniin asti. Kyllähän sen arvasi mutta todella huikea kokemus siitä huolimatta. Tosin se hyppy sinne helvettihin on ollut joka kerta yhtä huikea, joten se varmaan selittää miksi se on sitä myös kaivojen kohdalla.

Mitään muita yksittäisiä kaivoja ei tule mieleen mutta yleensäkin ne on hienoja kun siellä onkin paljon isompi luolasto mitä odottaa.

Nyt on yleisesti ollut taas vähän sellainen "mitähän sitä tekisi"-fiilis. Pitäisi tutkia näkyviä alueita että viitsisi avata uutta karttalohkoa mutta se tutkiminen tuntuu taas työltä :P

Tuohon varmasti auttaisi vähän eri tavalla pelaaminen mutta FOMO on niin vahva että ei pysty.

Ai niin, sen verran kävin näkyvän kartan ulkopuolella että hain kaikki puuttuvat ekstrakyvyt. Sen yhden avullahan näkee mitä paikkoja on kulkematta mutta pitäydyn silti tavassani tutkia kerralla paikat eikä harhailla ja myöhemmin tutkia mitä on jäänyt väliin. Toki varmasti jossain lopputohinoissa tulee tutkailtua sitten enemmän kuljettua reittiäkin.
 
Ajattelin että nyt näin kolmen kuukauden ja yli 230 tunnin pelaamisen jälkeen olisi sopiva hetki mennä suorittamaan viimeisiä tehtäviä
ja tuli vihdoin koettua tarinan viimeiset hetket kun suuri seikkailu tuli päätökseensä. Oli kyllä hieno, sopivan eeppinen ja pelin arvoinen lopetus.

Tarkemmin lopusta vielä spoilerien alle.
Jännitystä ja tunnelmaa rakennettiin hienosti jo matkalla lopputaistoon ja visuaalisesti oli sopivan synkkää menoa ja varsinkin tuo taistelun kolmas ja viimeinen osa oli ikimuistoinen lohikäärmeineen. Ennen loppua luotiin myös hienosti draamaa ja lopussa oli panosta esimerkiksi Zeldan ja Raurun uhrauksien johdosta. Paikoin oli myös kunnon Spirited Away fiiliksiä ja kyllähän muutenkin Ghibli on inspiroinut paljonkin BotWia sekä TotKia.

Kyllähän tässä hieman tyhjä olo jäi läpäisyn jälkeen kun kuitenkin pitkän aikaa peli hallinnut vapaa-aikaa sekä ajatuksia. Läpäisyprosentti oli noin 70% joten tekemistä riittää vielä paljon ja varmasti tulee vielä jatkettua pelaamista.
 
Viimeksi muokattu:
Se tekee sen että se palauttaa viholliset takaisin eli tosiaan resetoi maailman mutta en ollut tosta tietoinen että se on myös tekinen juttu. Mitään muuta et huomaa kun sen että noh.. verikuu nousee ja tulee animaatio, jonka voi skipata kun sitä tulee pitkien kuten mulla satojen tuntien aikana useita. Ehkä joitkain harvoja ihmisiä se sit ajan mittaan myös alkaa rasittaa.
 
Ylös Bottom