Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

Peliä/konsolia en omista mutta varmasti hieno peli. Tämä uutinen vähän söi fiilistä. Eli onko näin että alle 3h jälkeen pelimaailma palaa ennalleen? Huomaako tuota mitenkään vai onko ns. Voi vi..u hetki?
Se tekee sen että se palauttaa viholliset takaisin eli tosiaan resetoi maailman mutta en ollut tosta tietoinen että se on myös tekinen juttu. Mitään muuta et huomaa kun sen että noh.. verikuu nousee ja tulee animaatio, jonka voi skipata kun sitä tulee pitkien kuten mulla satojen tuntien aikana useita. Ehkä joitkain harvoja ihmisiä se sit ajan mittaan myös alkaa rasittaa.
Tosiaan viholliset palautuu ja samalla myös aseet palautuu samoihin paikkoihin. Esim. linnasta löytyi pelin parhaita jouskareita, miekkoja, kilpiä ja sieltä pystyi sitten käydä varastot täydentämässä punaisen kuun jälkeen.

Eipä tuo punainen kuu ärsyttänyt kun silloin jos olit jossain luolassa syvällä, aseet aivan loppu, näät jo suurinpiirtein arkun mitä tulit hakemaan ja sitten iskee punainen kuu ja yhtäkkiä sulla on 10 perkelettä hakattavana uudelleen. Muutaman kerran kävi näin ja se kyllä ketutti kummasti
:D

Itsellä jäi mielikuva, että jos käyn koluamassa luolan tyhjäksi ja menen käymään täysin muualla ja tulen takaisin niin ei se luola siellä tyhjänä odota kuitenkaan.
 
Peliä/konsolia en omista mutta varmasti hieno peli. Tämä uutinen vähän söi fiilistä. Eli onko näin että alle 3h jälkeen pelimaailma palaa ennalleen? Huomaako tuota mitenkään vai onko ns. Voi vi..u hetki?
Ympäri pelimaailmaa pätkityt viholliset tosiaan heräävät henkiin, eipä tuota tule sen kummemmin mietittyä. Ei vaikuta fiilikseen käytännössä millään tavalla. Edellisessä osassa oli myös sama mekaniikka.
 
Peliä/konsolia en omista mutta varmasti hieno peli. Tämä uutinen vähän söi fiilistä. Eli onko näin että alle 3h jälkeen pelimaailma palaa ennalleen? Huomaako tuota mitenkään vai onko ns. Voi vi..u hetki?
On se "voi vi..u hetki" siinä mielessä että ei jaksaisi sitä videota katsella jatkuvasti.

Tietysti tuon ymmärtää tekniseltä osalta mutta silti se aina tuntuu tulevan juuri väärässä kohtaa. Tosin enpä tiedä mikä sitten tuolle olisi hyvä hetki.

Se tekee sen että se palauttaa viholliset takaisin eli tosiaan resetoi maailman mutta en ollut tosta tietoinen että se on myös tekinen juttu. Mitään muuta et huomaa kun sen että noh.. verikuu nousee ja tulee animaatio, jonka voi skipata kun sitä tulee pitkien kuten mulla satojen tuntien aikana useita. Ehkä joitkain harvoja ihmisiä se sit ajan mittaan myös alkaa rasittaa.
Kyllä tuo ainakin minua ärsyttää joka kerta. Voisi olla joku valinta että skippaa automaattisesti sen videon. Alkaa melkein vihata Zeldaakin sen vuoksi kun se on hokemassa sitä samaa mantraa joka kerta. Ja se on jo paha, sillä Zeldahan on tässä todella pidettävä, herttainen ja sympaattinen hahmo.

Jännä tajuta kuitenkin että ne aseetkin resetoituu. Täytyypä pistää muistiin joku jemma, mistä aina hakee vermeet takaisin. Yhdessä välissä oli slotit täynnä yli 40 tason aseita ja sitä on ikävä.

Jossain muuten kritisoitiin niitä hopeisia vihuja. Täytyy olla samaa mieltä. Ärsyttäviä "luotisieniä". Tuntuu että kaikki resurssit kuluu nykyään niihin ja sen vuoksi on sitten jotain alle 10 tason keppejä vain valikossa. Pommit myös lopussa jne.

Kovasti yrittää aina jäädytellä ja työntää järveen sekä muutenkin säästellä resurssejä esim. räjäyttämällä tai muuten ohjaamalla mobit hukkumaan mutta eipä se aina onnistu. Lopputulos on se että siellä on 2-3 silveriä vastassa ja on vain jotain kivikeppeä ja yksi tai kaksi kovempaa kepakkoa, jotka nekin hajoaa ennen kuin on edes yksi silveri hoidettu :p

Eihän noita kaikkia paikkoja ja vihuja olisi pakko tietty hoitaa mutta minulla nyt on tässä ideana että kaikki tehdään ja tutkitaan. Toki resetoinnin jälkeen en enää vilkaisekaan vihuja, jotka olen kertaalleen hoitanut.

Kiva muuten että ainakin Taluksien kohdalla lukee nimessä jos sen on jo voittanut.
 
Sen voi skipata. Ei kokonaan mutta hetipian alun jälkeen. Jollain näppäinkombolla jota en nyt muista. + to skip tuli jossain vaiheessa.

Olisikohan että x tai a vai mikä tahansa näppäin kun painaa niin tulee tuo press + to skip.



Kyllä tuo ainakin minua ärsyttää joka kerta. Voisi olla joku valinta että skippaa automaattisesti sen videon. Alkaa melkein vihata Zeldaakin sen vuoksi kun se on hokemassa sitä samaa mantraa joka kerta. Ja se on jo paha, sillä Zeldahan on tässä todella pidettävä, herttainen ja sympaattinen hahmo.

Kovasti yrittää aina jäädytellä ja työntää järveen sekä muutenkin säästellä resurssejä esim. räjäyttämällä tai muuten ohjaamalla mobit hukkumaan mutta eipä se aina onnistu. Lopputulos on se että siellä on 2-3 silveriä vastassa ja on vain jotain kivikeppeä ja yksi tai kaksi kovempaa kepakkoa, jotka nekin hajoaa ennen kuin on edes yksi silveri hoidettu :p


Kiva muuten että ainakin Taluksien kohdalla lukee nimessä jos sen on jo voittanut.

Ei ole kyllä Blood Moonit häirinneet missään vaiheessa ja tosiaan noin sekunnissa saa skipattua. Zelda myös lopettaa Blood Moonin narraation jossain vaiheessa, niin ei tarvitse sitäkään sekuntia kuunnella jos se häiritsee. :)

Kannattaa ainakin "high attack -boostit" laittaa kun noita vastaan taistelee tai sitten pukea asusteet jotka antaa saman edun. Tarpeeksi vahvat aseet ja high attack niin kyllä nuo hopeisetkin jossain vaiheessa peliä alkaa hoitua, aika pitkälle ovat kyllä haastavia vielä ja varsinkin hopeiset Lynelit. Taitaa se kaikkien noiden isompien vastusten kohdalla lukea että onko voittanut aikaisemmin, ihan kätevä kyllä.
 
Sen voi skipata. Ei kokonaan mutta hetipian alun jälkeen. Jollain näppäinkombolla jota en nyt muista. + to skip tuli jossain vaiheessa.
Eipä ne skippailut auta kun peli kuitenkin keskeytyy siksi aikaa että taas hakkaa näppäimiä sen aikaa että tulee se "+ to skip" näkyviin, jonka jälkeen vielä mustaa ruutua ja sitten taas vähän muistelee että mikähän liike/tilanne oli menossa.

Ei ole ihan vain pari kertaa kun on tullut täysin kesken jonkin kriittisen tilanteen, taistelun tai muun.

Ja vaikka ei tulisikaan kriittisessä kohtaa niin kyllä tuo ainakin minua pännii. Ärsyttävästi sotkee rytmin ja fiiliksen. Ja ehkä kai sen immersionkin sitten jota minulla ei kai ollut :D Mutta luulisi varsinkin että jos se jollain on, niin menisi tuossa kohtaa.

Muutenkin puhutaan vapaudesta ja että ei kahlita pelaajaa niin sitten olenkin ainoa, jota tuo ärsyttää? Tietysti pieni ärsyke mutta ärsyke kuitenkin. Yleensä ottaen pidän todella paljon peleistä, jotka kertovat mahdollisimman paljon asioita niin ettei tule mitään pakotettua videota tai muuta. Tearsille plussaa siitä että usein voi sentään kameraa pyöritellä kun tulee joku "tättärää" ruudulle mutta muutenpa ei voi kehua kun aika arkisiksi muuttuneissa kamoissa tulee aina se "laatikko" ja fanfaari kertomaan että löysit sadannen bubbulgemin. No jee, enpä olisi arvannut että kun otan sen siitä maasta niin kuin yli 100 kertaa aiemmin että sen siitä myös saan :D

Toki nuo on juttuja, jotka kuuluu Zeldaan mutta olisiko ollut paha homma jos olisi voinut valikosta ruksata kaikki nuo pois? Sitä kuu-videota nyt ei voi pois ottaa koska jotain siihen kuitenkin pitäisi tulla mutta muut tuollaiset "turhat" ilmoitukset. Siinä kun juokset jossain keskellä taistelua ja tulee joku "tättärää" kun keräsit jonkun muka erikoisen kaman, jonka olet saanut vain sata kertaa aiemmin, niin vähän tympäisee.

Ja sitten taas: miksei se blood moon voisi vain olla joku nopea efekti ja möröt olisi takaisin? Turha toki näin jälkikäteen miettiä mutta vähemmän se olisi häirinnyt ja olisi aiheuttanut aika hauskoja tilanteitakin kun yhtäkkiä tupsahtaa möröt takaisin naaman eteen tms.

Niin ja kun sitäkin porukkaa on, jotka ei kaipaa tehokkaampaa Switchiä, niin tässäkin on muuten taas yksi syy miksi sitä kaivataan. Lähtisi pois tuollaiset tekniikan takia tehdyt turhuudet. Siitä tietysti plussaa että siitä on tehty tarinallinen juttu mutta se nyt voisi olla mukana eri tavallakin toteutettuna eikä niin että tulee pakotettuna.
 
Nuo "TÄTTÄRÄÄ" efektit tulee jos löydät jotain kamaa mitä et ole vielä löytänyt, sit kun sen tättärään kerran näkee ja kuulee nii se poimii ne ihan normaalisti jatkossa. Harvemmin mulla tuli tosi pahoissa tilanteissa tuo bloodmoon mutta kun sitä itte 400+ tunnin aikana tuli katsottua/skipattua melkoisia määriä nii kyl itekin sen ottaisin valikosta pois mutta se nyt on teknisten hommian takia siel nii ei voi mitään. Mut sentään voi skipata, ilman sitä nii pää hajois varmaa jokaisella.

Onhan tämä switch jo kivikautinen laite siitä ei pääse mihinkään, tulevaisuudes kun saadaan tehokkaampi nintendo laite nii voidaan sit tässä muistella menneitä "muistatteko kun zeldoissa oli se pakollinen bloodmoon". Toi nyt on kuitenkin niin pieni "ärsyke" niin loistavassa pelissä että mun kirjoissa se ei pelin pisteitä laske, vaikka olishan se hienoa vaan mennä ilman mitään katkoja.

Sen verran mua ainakin helpotti toi bloodmoon että siinä tulee kuitenkin se "varoitusefekti" ja musiikki nii kaikki mitä nyt olikaan silloin kesken niin jäin vaan paikoilleen möllöttää kunnes pääsi skippaa, sit taas seikkailut jatkuu.

Perhana, vieläki peli asuu rent free mun päässä vaikka tässä nyt on vähän päässyt "irti" mut tekis mieli mennä takas etsii loput kaivoista ja luolista ja tehää loput sivutehtävät.
 
Nuo "TÄTTÄRÄÄ" efektit tulee jos löydät jotain kamaa mitä et ole vielä löytänyt, sit kun sen tättärään kerran näkee ja kuulee nii se poimii ne ihan normaalisti jatkossa.
Nyt on minun pelini sitten erilainen kuin muiden tai olet väärässä. Bubbalgemejä on minulla varmaan yli 100 ja joka kerta tulee se tättärää ja boksi ruutuun. Samaa muistaakseni tekevät useat muutkin kamat, joita on kerätty jo kymmeniä ellei satoja. Korokeista en jaksa "valittaa" vaikka sekin on kyllä sellainen että onhan sen jo kuullut ja nähnyt pari kertaa kun niitä on yli 300.

Voisi siis kyseenalaistaa että onko ihan tarpeellista enää siinä kohtaa ja voisiko olla vaihtoehto ettei halua niitä nähdä :p

Harvemmin mulla tuli tosi pahoissa tilanteissa tuo bloodmoon mutta kun sitä itte 400+ tunnin aikana tuli katsottua/skipattua melkoisia määriä nii kyl itekin sen ottaisin valikosta pois mutta se nyt on teknisten hommian takia siel nii ei voi mitään. Mut sentään voi skipata, ilman sitä nii pää hajois varmaa jokaisella.
Minulla meni vielä pitkään sen kanssa että tajusin mistä sen skippauksen saa näkyviin että sen voi aktivoida kun Switchillä on ne napit "väärin" verrattuna kilpailijoihin. Sonyllakin on joissain peleissä (MGS ainakin joskus) ollut sitä että O ja X tekee asioita "väärinpäin" mutta tuota Nintendon järjestystä ei vain sisäistä.

Xboxilla ja Sonylla kuitenkin on yhtenäinen homma että tietää mikä näppäin tekee mitäkin ja sitten on aina Nintendo, joka sanoo että nyt hypätäänkin muusta kuin alimmasta napista :p

Aika paljon auttaa kun on tuo BitDo:n ohjain, jossa olen ylimääräisille takanapeille asettanut juoksun ja hypyn mutta silti tasaiseen tahtiin painelee vääriä näppäimiä :p

Onhan tämä switch jo kivikautinen laite siitä ei pääse mihinkään, tulevaisuudes kun saadaan tehokkaampi nintendo laite nii voidaan sit tässä muistella menneitä "muistatteko kun zeldoissa oli se pakollinen bloodmoon". Toi nyt on kuitenkin niin pieni "ärsyke" niin loistavassa pelissä että mun kirjoissa se ei pelin pisteitä laske, vaikka olishan se hienoa vaan mennä ilman mitään katkoja.
Joo, ei se pelin kokonaisuudessa iso asia ole mutta hyvä esimerkki sille, miksi sitä uutta rautaa ihan käytännössä tarvittaisiin. Se ei olisi vain kimaltelevampaa grafiikkaa vaan ihan käytännön juttujakin.

Minusta bloodmoon saa olla mukana jatkossakin kunhan se olisi toteutettu vähemmän "häiritsevästi". Siihen voisi rakentaa jotain enemmänkin sen ympärille koska nythän se on vain tuollainen pakollinen paha.

Sen verran mua ainakin helpotti toi bloodmoon että siinä tulee kuitenkin se "varoitusefekti" ja musiikki nii kaikki mitä nyt olikaan silloin kesken niin jäin vaan paikoilleen möllöttää kunnes pääsi skippaa, sit taas seikkailut jatkuu.
Minulla tuo taas aiheuttaa sen että vain nopeutan tekemisiäni että ehdin tekemään mahdollisimman paljon sitä mikä on kesken :D Plus että taisteluita nyt on hankalampi keskeyttää jos siinä on hyvä flow menossa.

Perhana, vieläki peli asuu rent free mun päässä vaikka tässä nyt on vähän päässyt "irti" mut tekis mieli mennä takas etsii loput kaivoista ja luolista ja tehää loput sivutehtävät.
Minä pyrin tekemään niin täysin kaiken ettei jäisi mitään kummitteluja :D
 
Nyt on minun pelini sitten erilainen kuin muiden tai olet väärässä. Bubbalgemejä on minulla varmaan yli 100 ja joka kerta tulee se tättärää ja boksi ruutuun. Samaa muistaakseni tekevät useat muutkin kamat, joita on kerätty jo kymmeniä ellei satoja. Korokeista en jaksa "valittaa" vaikka sekin on kyllä sellainen että onhan sen jo kuullut ja nähnyt pari kertaa kun niitä on yli 300.

Voisi siis kyseenalaistaa että onko ihan tarpeellista enää siinä kohtaa ja voisiko olla vaihtoehto ettei halua niitä nähdä :p


Tuo on ihan totta että Bubbul Gemseja kerätessä tulee aina tuo boksi, joka on ehkä ihan pieni rasituksen aihe mutta ehkä tuo on sitten aina niin spesiaali hetki että on säästetty tuota varten. Ei noita kuitenkaan yleensä kovin montaa per pelikerta tule, ainakaan vähän myöhemmässä vaiheessa. Mutta en kyllä muista että millään muulla tavaralla tulisi tuota boksia ensimmäisen kerran jälkeen. Ei tule yhtään esimerkkiä ainakaan mieleen.

Korokit tietysti asia erikseen mutta saattaa olla semmoinenkin että joku tulee vaikka kuukausien jälkeen takaisin keräämään niitä, eikä muistakaan enää kaikkia Korok hienouksia. :D
 
Joo noi bubbl gemit/korokit unohtui, siinä tulee tättäräät, mut esim alkuu ku keräs kamoja jotain sieniä ym käpyjä mitä et ennen ole kerännyt tuli se tättärää, mut sen jälkeen se poimii ne ilman tättäröitä. Bubbl gemit varmaa just sen takia ku niitä tulee vastaan niin harvoin samoin korokit. Mut voin 100% sanoo että sieni minkä olen jo poiminut ei tulee enää uuestaan sitä tättäräätä kun poimin sen seuraavan kerran. Olen siel melkoisia määriä sieniä ym kamaa keräny ilman tättäröitä.
 
Pari päivää sitten sain pelattua pelin lopultakin läpi. 175h mitä tahansa yksinpeliä on ainakin 100h itselleni liikaa ja pelin loppupuolisko meni aivan läpijuoksuksi. Shrineja tuli kuitenkin tehtyä 123 ja Korokkeja tuli vastaan hitusen vajaa 300.

Maan alle en jaksanut vilkaistakaan enää 120 pelitunnin jälkeen ja annoin olla.

Peli oli loistava, mutta päällimmäisenä vaan lopulta ärsytyksen tunteita kun pelistä venyi itselleni tarpeettoman pitkä projekti liian tarkan pelaamisen johdosta. Pelin suorittaminen sektoreittain johti muutenkin siihen, että tiettyjä kykyjä/kosmeettisia juttuja sain avattua vasta pelin viimeisten tuntien aikana.

Lähes 100h menin yhden tuhtikeijun ahdistelemana, jolloin haastetta oli sopivasti: tuli kerättyä resursseja ja kokkailtua, koska sille oli tarve. Sitten kävin loput ahdistelut kokemassa kerralla, minkä jälkeen Link oli kunnon turbomies lopun pelin ajan ja motivaatio kerätä resursseja/ uusia asuja katosi sen siliän tien. Tämä harmitti pelissä kaikkein eniten loppupuoliskon kannalta.

Huikea peli kuitenkin. Parempi, jos olisin pelannut 60-70 tunnissa lävitse kuten edeltävänkin osan.
 
Pari päivää sitten sain pelattua pelin lopultakin läpi. 175h mitä tahansa yksinpeliä on ainakin 100h itselleni liikaa ja pelin loppupuolisko meni aivan läpijuoksuksi. Shrineja tuli kuitenkin tehtyä 123 ja Korokkeja tuli vastaan hitusen vajaa 300.

Maan alle en jaksanut vilkaistakaan enää 120 pelitunnin jälkeen ja annoin olla.

Peli oli loistava, mutta päällimmäisenä vaan lopulta ärsytyksen tunteita kun pelistä venyi itselleni tarpeettoman pitkä projekti liian tarkan pelaamisen johdosta. Pelin suorittaminen sektoreittain johti muutenkin siihen, että tiettyjä kykyjä/kosmeettisia juttuja sain avattua vasta pelin viimeisten tuntien aikana.

Lähes 100h menin yhden tuhtikeijun ahdistelemana, jolloin haastetta oli sopivasti: tuli kerättyä resursseja ja kokkailtua, koska sille oli tarve. Sitten kävin loput ahdistelut kokemassa kerralla, minkä jälkeen Link oli kunnon turbomies lopun pelin ajan ja motivaatio kerätä resursseja/ uusia asuja katosi sen siliän tien. Tämä harmitti pelissä kaikkein eniten loppupuoliskon kannalta.

Huikea peli kuitenkin. Parempi, jos olisin pelannut 60-70 tunnissa lävitse kuten edeltävänkin osan.
Haha :D Minulla jo yli 360 korokkia ja vasta seitsemän karttapalaa/aluetta tutkittu ja avattu näkyville :D

Voin vain kuvitella että kuinka kauan tämä homma tulee viemään jos jatkan samaa tahtia. Samassa veneessä siis ollaan siinä että pitää niin helvetin tarkkaan tutkia että hommasta tulee työtä. Uudet AC-pelit voi olla massiivisia mutta niissä voi sivuuttaa suuren osan läänistä ja juosta vain kartalla näkyvistä merkeistä toisiin. Tässä pitää oikeasti käydä kammalla läpi kaikki jos haluaa olla kompletionisti.

Ja kaikesta huolimatta varmasti on mennyt jotain ohi, vähintään korokeja.

Sen verran olen välillä hommaa maustanut että olen saattanut käydä nappaamassa jonkin kyvyn tai videopätkän. Samoin aina kun avaa uuden alueen niin hommaa piristää paljon se mukavan tiivis taivasalue.

Mutta se maanalainen on kyllä niin laaja paikoin että ahdistaa edes käydä siellä. Alussa se oli mielenkiintoinen ja hieno paikka mutta se tuntuu ihan liian massiiviselta paikalta että jaksaisi lähteä tutkimaan. Maan päällä sentään helpommin pystyy tutkailemaan ilmastakin käsin, ainakin kun on tasaisempaa maisemaa tarjolla.

Mutta mihinhän hemmettiin peli kadotti Breath of the Wildista saamani hevosen?! Sitä ei ole enää missään :p
 
Pari päivää sitten sain pelattua pelin lopultakin läpi. 175h mitä tahansa yksinpeliä on ainakin 100h itselleni liikaa ja pelin loppupuolisko meni aivan läpijuoksuksi. Shrineja tuli kuitenkin tehtyä 123 ja Korokkeja tuli vastaan hitusen vajaa 300.

Maan alle en jaksanut vilkaistakaan enää 120 pelitunnin jälkeen ja annoin olla.

Peli oli loistava, mutta päällimmäisenä vaan lopulta ärsytyksen tunteita kun pelistä venyi itselleni tarpeettoman pitkä projekti liian tarkan pelaamisen johdosta. Pelin suorittaminen sektoreittain johti muutenkin siihen, että tiettyjä kykyjä/kosmeettisia juttuja sain avattua vasta pelin viimeisten tuntien aikana.

Lähes 100h menin yhden tuhtikeijun ahdistelemana, jolloin haastetta oli sopivasti: tuli kerättyä resursseja ja kokkailtua, koska sille oli tarve. Sitten kävin loput ahdistelut kokemassa kerralla, minkä jälkeen Link oli kunnon turbomies lopun pelin ajan ja motivaatio kerätä resursseja/ uusia asuja katosi sen siliän tien. Tämä harmitti pelissä kaikkein eniten loppupuoliskon kannalta.

Huikea peli kuitenkin. Parempi, jos olisin pelannut 60-70 tunnissa lävitse kuten edeltävänkin osan.

Itsellä oli about 230 tuntia takana kun meni läpi ja läpäisyprosentti silti vain 70% , mutta noinkin pitkän pelaamisen jälkeen jäi kyllä ihan fiiliksiä vielä jatkaa ja varmasti tulee hiljalleen vielä tehtyä puuttuvia tehtäviä ja metsästettyä osaa korokeista. Samaa mieltä , että valitettavasti osa haasteesta kyllä häviää noin pitkän pelaamisen jälkeen.

Breath of the Wildin menin kanssa aikoinaan läpi noin vajaassa 100 tunnissa mutta sitten jatkoin vielä pelaamista myöhemmin jonkin verran. Harvassa on itselläkin pelit joita pelaa yli 100 tuntia, eikä varsinkaan yhden läpipeluun aikana. Erikseen toki sitten suosikit jotka tahkonnut useita kertoja läpi vuosien mittaan niin tunteja kertyy.


Haha :D Minulla jo yli 360 korokkia ja vasta seitsemän karttapalaa/aluetta tutkittu ja avattu näkyville :D

Voin vain kuvitella että kuinka kauan tämä homma tulee viemään jos jatkan samaa tahtia. Samassa veneessä siis ollaan siinä että pitää niin helvetin tarkkaan tutkia että hommasta tulee työtä. Uudet AC-pelit voi olla massiivisia mutta niissä voi sivuuttaa suuren osan läänistä ja juosta vain kartalla näkyvistä merkeistä toisiin. Tässä pitää oikeasti käydä kammalla läpi kaikki jos haluaa olla kompletionisti.

Ja kaikesta huolimatta varmasti on mennyt jotain ohi, vähintään korokeja.

Sen verran olen välillä hommaa maustanut että olen saattanut käydä nappaamassa jonkin kyvyn tai videopätkän. Samoin aina kun avaa uuden alueen niin hommaa piristää paljon se mukavan tiivis taivasalue.

Mutta se maanalainen on kyllä niin laaja paikoin että ahdistaa edes käydä siellä. Alussa se oli mielenkiintoinen ja hieno paikka mutta se tuntuu ihan liian massiiviselta paikalta että jaksaisi lähteä tutkimaan. Maan päällä sentään helpommin pystyy tutkailemaan ilmastakin käsin, ainakin kun on tasaisempaa maisemaa tarjolla.

Mutta mihinhän hemmettiin peli kadotti Breath of the Wildista saamani hevosen?! Sitä ei ole enää missään :p

Olet kyllä melkoisen sinnikäs sissi ja hattua täytyy nostaa noin perusteellisesta pelaamisesta! Syvyyksissä on sentään se hyvä puoli että ei ole Korokkeja siellä ja muutenkin vähemmän kerättävää, niin ei ole pakko niitä täysin koluta, ellei sitten halua myös kaikkia valojuuria löytää. :)

Itsellä taitaa olla nyt reilu 500 korokkia noin 230 tunnin pelaamisen jälkeen.
 
Samaa mieltä , että valitettavasti osa haasteesta kyllä häviää noin pitkän pelaamisen jälkeen.
Mitä teen väärin kun minusta taas tuntuu että haaste ei ole hävinnyt vaan nimenomaan sitä on (ärsyttävällä tavalla) nostettu silver-vihulaisten muodossa. Tai no, ei varsinaisesti haaste muuten mutta kun ne vaativat niin helvetisti iskuja tai niin kovia aseita tai pommeja että menee kaikki välineet vain pariin kohtaamiseen.

Sitten on edessä se että on aseina vain tikkuja ja keppejä eikä jaksaisi käydä mitään täydennysreissuja missään.

Myös keijukaiset on löydetty ja vaatteita päivitetty, joten siitäkään ei ole kiinni.

Lyneleiden kanssa en ole viitsinyt kertaakaan edes taistella. Isona syynä se että en muista pätkääkään mitä niiden kanssa kannattaa tehdä. Ja jos jo silver-bokoblin iskee niin kovaa että parilla iskulla on "game over" niin ei innosta Lynelit. Vai onko nimenomaan silverit jo perus-Lyneliä kovempia?

Oli miten oli, niin todella ärsyttävä ja halpa tapa nostaa pelin vaikeustasoa jollain vihun värin vaihdolla, mikä meinaa vain sitä että sen kestävyyttä ja iskutehoja nostetaan tappiin.

Olet kyllä melkoisen sinnikäs sissi ja hattua täytyy nostaa noin perusteellisesta pelaamisesta!
No kiitos, kiitos :D Tämä on samalla usein melkoinen taakka ja rasite kun pelit vie vähintään tuplasti aikaa mitä erilaisella pelitavalla :D

En tiedä mistä tuo juontaa edes. Ehkä siitä kun on aloittanut pelit silloin kun ne olivat niin paljon pienempiä ja niitä sai sen yhden tai ehkä jopa kaksi vuodessa. Sitä tottui nuohoamaan ne aika perusteellisesti.

Tuntuu että nykypelejä ei ole edes tavallaan tarkoitettu käytäväksi 100 prosenttisesti läpi. Varsinkaan open worldejä. Ja ilmeisesti monien pelitapakin on nimenomaan sitä että tehdään päätarina ja sivutehtävät. Sivutehtävistäkin saattaa joillain jäädä osa tekemättä ja sitten se tekeminen, jossa ei ole sivutehtävienkään vertaa tarinaa/sisältöä, jää monilta ilmeisesti pääosin tekemättä.

Minä sitten kerään kaikennäköistä turhaa siementä, höyhentä ja muuta, hakkaan hirviöidenpesiä jne.

Sen verran olen järkeä pitänyt tuossa että jos pelissä on jotain loputtomasti generoituvia asioita, niin ne jätän suosiolla pois. Mutta jos on jokin määrätty määrä jotain asiaa X, niin prkl se kerätään/tehdään :D

Syvyyksissä on sentään se hyvä puoli että ei ole Korokkeja siellä ja muutenkin vähemmän kerättävää, niin ei ole pakko niitä täysin koluta, ellei sitten halua myös kaikkia valojuuria löytää. :)
Hmm... Hyvä muistutus, kiitos siitä! Ehkä otan rennommin jatkossa syvyyksien kanssa. Valojuuret taas on niin helppo löytää että en koe niistä olevan mitään rasitetta. Enemmän se alueen koko on ahdistanut mutta nyt kun sisäistää/muistaa sen, että joka mutkaa ei tarvitse ihan niin tarkkaan tutkia, niin varmasti siellä rennommin jaksaa heilua.

Eihän se oli kuin vihuleirit ja muut hahmoja sisältävät paikat ja erikoisemmat kiintopisteet tarkistaa. Helppo homma :)

Itseäni motivoi tuon syvyyksien tutkimisessa (spoileri)
Aaa! Enpäs ollut hoksannut tuollaista. En tiedä tulenko tuolla tiedolla mitään lopulta tekemään koska noiden etsiminen on muutenkin aika helppoa mutta kiva knoppitieto joka tapauksessa.
 
Aaa! Enpäs ollut hoksannut tuollaista. En tiedä tulenko tuolla tiedolla mitään lopulta tekemään koska noiden etsiminen on muutenkin aika helppoa mutta kiva knoppitieto joka tapauksessa.
Tämän muistaakseni kertoo joku hahmo tyyliin "Huomaathan että maan ja syvyyden paikkojen välillä on linkki ja voit hyödyntää tätä tietoa". Itse käytin tätä taktiikkaa kun hain maalla olevia piiloshrinejä, joita ei siis heti pinnalta nähnyt. Itse tuli toki vasta aivan lopussa haettua apuväline joka helpottaa noiden piilossa olevien juttujen hakemista ja tekee tuosta linkki-vinkistä vähän turhan.
 
Tämän muistaakseni kertoo joku hahmo tyyliin "Huomaathan että maan ja syvyyden paikkojen välillä on linkki ja voit hyödyntää tätä tietoa". Itse käytin tätä taktiikkaa kun hain maalla olevia piiloshrinejä, joita ei siis heti pinnalta nähnyt. Itse tuli toki vasta aivan lopussa haettua apuväline joka helpottaa noiden piilossa olevien juttujen hakemista ja tekee tuosta linkki-vinkistä vähän turhan.
Minä hain sen apuvälineen ja ajat sitten. Ja en toisaalta edes tarvitsisi sitäkään kun luolat löytyy niin helposti ja siellähän suurin osa niistä aina on piilossa kuitenkin. Ja se luolan suu on usein se vaikein löytää kun se voi olla toisella puolella vuorta. Siinä ei apuväline tai tuo "linkki" auta kun se ei kerro reittiä sinne.
 
Lisää spoileria syvyyksiin liittyen:
Sen lisäksi että valojuuret vastaa shrineja niin koko syvyyksien kartta on ”peilikuva” maanpinnalla, mihin viittaa jo näiden karttojen symbolitkin. Maanpinnalla korkeat kohdat on syvyyksissä matalia jne. Vesialueet on syvyyksissä ylittämättömiä seinämiä.

Shrinejen ja valojuurien yhteydestä hauska pikkuhuomio on myös, että niiden nimet on yhteydessä toisiinsa. Jos vaikka shrine olisi ”auto” niin valojuuri on ”otua”.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä teen väärin kun minusta taas tuntuu että haaste ei ole hävinnyt vaan nimenomaan sitä on (ärsyttävällä tavalla) nostettu silver-vihulaisten muodossa. Tai no, ei varsinaisesti haaste muuten mutta kun ne vaativat niin helvetisti iskuja tai niin kovia aseita tai pommeja että menee kaikki välineet vain pariin kohtaamiseen.

Sitten on edessä se että on aseina vain tikkuja ja keppejä eikä jaksaisi käydä mitään täydennysreissuja missään.

Myös keijukaiset on löydetty ja vaatteita päivitetty, joten siitäkään ei ole kiinni.

Lyneleiden kanssa en ole viitsinyt kertaakaan edes taistella. Isona syynä se että en muista pätkääkään mitä niiden kanssa kannattaa tehdä. Ja jos jo silver-bokoblin iskee niin kovaa että parilla iskulla on "game over" niin ei innosta Lynelit. Vai onko nimenomaan silverit jo perus-Lyneliä kovempia?

Oli miten oli, niin todella ärsyttävä ja halpa tapa nostaa pelin vaikeustasoa jollain vihun värin vaihdolla, mikä meinaa vain sitä että sen kestävyyttä ja iskutehoja nostetaan tappiin.

En usko että teet mitään väärin ja itselläkin kyllä pysyi haastavana ihan yllättävänkin pitkään ja kyllä noihin lynel ja gleeok kohtaamisiin sai valmistautua vielä loppuvaiheessakin. Mitä enemmän taistelee yleisesti niin sitä parempia aseita, jousia ja kilpiä löytää tutkimalla, lopussa alkoi olla jo aseet sen verran vahvempia ja vielä kun käytti high attack bonukset niin alkoi sujumaan paremmin haastavammatkin taistelut, varsinkin jos oli vielä vaatteet päivitetty. Lisäksi mitä vahvempia vihuja voittaa niin sitä parempia aseita pystyy luomaan ja kun kerran esim voittaa vahvan lynelin niin siitä saaduilla aseilla ja varusteilla voittaa taas helpommin seuraavan.

Kyllä se jossain vaiheessa varmasti helpottuu kun on pelannut riittävän pitkälle.
 
Lisäksi mitä vahvempia vihuja voittaa niin sitä parempia aseita pystyy luomaan ja kun kerran esim voittaa vahvan lynelin niin siitä saaduilla aseilla ja varusteilla voittaa taas helpommin seuraavan.
No jaa-a... Pelasin sen ihkaensimmäisen Tomb Raiderin niillä tuplapistooleilla kokonaan läpi kun säästelin panoksia, joten tässä on ollut vähän samaa meininkiä ilmassa. Eihän sitä tiedä milloin tulee joku kohta, jossa tarvii jonkun örkin sarven tai hampaan ja sitten sitä ei ole jos niitä alkaa käyttämään :D

Eli minulla on niitä ihan helvetisti jemmassa mutta en käytä kuin eri elementtejä nuolissa kukkien ja kasvien kautta. Plus pommeja. Siinäpä se. Kaikki monsterien osat ja muu jää jemmaan odottamaan pahaa päivää.

Se on aika todennäköistä että siellä on pelin lopussa 999 aika monen tavaran kohdalla :D

Hitto että sitä on typerä pelaaja :D

Ehkä muuten soulsit on siksi niin oma juttu kun niissä saa ilmaiseksi käyttää energiajuomia kun ne saa aina takaisin vain käymällä nuotiolla :D Niissäkään en ikinä käyttänyt mitään muita heal-itemeitä :D

Toki olen jo pitkään varsinkin räiskintäpeleissä pelannut ihan eri tavalla mitä tuossa 1996 Tomb Raiderissa mutta on minulla yhä se tapa että säästelen "pahan päivän varalle" ja sitä ei sitten ikinä tule :D Varsinkin roolipeleissä voi olla jotain kykypisteitäkin kymmeniä jäljellä loppupomon jälkeen kun on jättänyt talteen sitä ajatellen että jos tarvitsee jotain tiettyä juttua nostaa :D

Kyllä se jossain vaiheessa varmasti helpottuu kun on pelannut riittävän pitkälle.
No saa nyt nähdä. Taitaisi olla taas oman pelitavan tarkistamisen paikka :D
 
Ylös Bottom