Isoin valituksen aihe itselläni Botwista oli Devine Beastit ja oikeiden luolastojen puuttuminen. Joo shrinet korvasi tätä vähän ja niistä tykkäsin, mutta mielestäni kunnon dungeonit ovat aina olleet Zeldojen suola.
Juuri ennen pelin julkaisua Nintendon developer Q&A:sta oli vähän virheellisesti tulkittu ja uutisoitu, että "Nintendo confirmed that traditional dungeons are back"(oikea lainaus: "
This time, the dungeons are huge and each carry their own regional look and feel, just like traditional The Legend of Zelda games.") . Ei ole perinteisiä luolastoja, vaan jokaisella oma teema, kuten perinteisesti ollut. Näiden uutisten myötä tähän "lankaan" menin itsekin ja kyllä pakko myöntää, että kun Wind Templeen pääsin ja taas piti aktivoida jotain terminaaleja, oli pettymys todella suuri. Matka tuonne oli kiva, mutta määränpää jätti kylmäksi.
Näiden temppelien taso oli hieman vaihteleva. Tein nuo järjestyksessä Wind, Fire, Water, Lighting ja Spirit. Wind ja Water ylivoimaisesti heikoimmat, Lighting ja Fire olivat kyllä hyviä, jopa perinteisten luolastojen mittarilla. Silti tämä terminaalien/lukkojen/mitä lie aktivointi on vähän tylsähköä, varsinkin kun jokaisessa homma toimii samalla periaatteella.
Spirit oli jännän erilainen, todella hyvä myös. Meinasi muuten jo unohtua tuo Hyrule Castle. Se jäi kyllä pettymykseksi. Samaa Zelda-pupettia seurataan moneen kertaan ja hakataan vihollislaumoja. Harmi ettei tuohon parempaa keksitty.
Voisi kuitenkin sanoa kokonaisuudessan, että divine beasteihin nämä olivat massiivinen parannus.
Kuten parantuivat myös bossit. Erittäin hyviä ja ennen kaikkea erilaisia taisteluita. Ei samaa hemmetin muunnosta, kuten Botwissa. Myös itse Ganondorfin taistelu moninkertaisesti parempi.
Tarina parani myös huomattavasti, mutta noihin dragon teareihin olisin kaivannut seuraavaa. Eli voisit kerätä ne missä tahansa järjestyksessä, mutta tarina kulkisi silti niissä lineaarisesti. Nyt oli vähän hölmö kun hyppi sinne tänne. Lisäksi vähän puuduttavaa, että jokaisen temppelin jälkeen katsotaan käytännössä samaa imprisoning war videota. ”Ooh, so that was imprisoning war”
Särähtikö muuten kellään muulla korvaan aina kun kuuli ”my secret stone”?
En tietää miksi, mutta jotenkin vähän kankean/hölmön kuuloinen nimitys näille. Sacred tears, Sage stones tms. olisi ehkä toiminut paremmin?
Tuo taivas ei mielestäni ollut ihan niin mielenkiintoinen joitain poikkeuksia lukuunottamatta, kuin sen olisi toivonut olevan. Aika paljon saman toistoa. Ei huono, mutta vähän jätti kylmäksi. Toki tuota on vielä jonkin verran tutkimatta, mutta en usko sieltä mitään niin mullistavaa tulevan enää. Pelin alku siellä toki mielestäni oikein hyvä.
Depths on vielä aika pahasti kesken, oli ihan kiva ylläri ja tuolta on löytynyt kyllä kaikenlaista mielenkiintoista niin tarinan myötä kuin muutenkin.
Vielä tuonne jäi joitain alueita koskematta, jonkin verran shrineja ja muuta tutkittavaa. Pidän kuitenkin nyt pienen paussin ja palaan nuo vielä koluamaan viimeistään sitten tulevien DLC:eiden aikaan.
Erittäin hyvä peli, mutta toivon kyllä jo seuraavalta Zeldalta taas jotain ihan muuta. Tämä toinen kerta "samassa" kartassa meni vielä käsittämättömän hyvin läpi, mutta ei kiitos enää kolmatta
Ja toivoisin tähän väliin ihan oikeaa UUTTA 2D-zeldaa myös. Tuskinpa vaan tullaan näkemään..