Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JTahti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    switch
Näkyvyys on huono, mutta siitä huolimatta sieltä pystyy kyllä jotain erittäinkin kiinnostavaa löytämään kun vain etsii. Kävin tuolla suht aikaisessa vaiheessa ja kivaa löytyi.

Hiljattain tuli muuten sitten kanssa huomattua, asiasta toiseen, että energiatankkien maksimimäärä on tavallaan kahdeksan, mutta niitä voi ladata lisää, tulee toiseen kertaan ladatuista sinisiä. Tuleekohan senkin jälkeen vielä jotain jos kerää kaikki tankit sinisiksi ...
Mä taas tässä kohtaa suosittelen vielä jättämään tuon alueen nuohoamatta tuossa vaiheessa.
Jos alueelle ei mene pyörimään liian aikaisin vaan jatkaa pääjuonen pelaamista eteenpäin, niin siellä saa näkyvyydenkin normaaliksi vielä jossain kohtaa. Veikkaan, että vielä makeampi kokemus on, jos tämän alueen ja sinne sisältyvän tehtävän pelaa vasta, kun aika on sille "oikea".
 
Mä oon muutaman kerran lentänyt sen myrksypilven läheltä mut en oo raaskinut vielä sinne mennä, ilmeisesti sinne sit mennäänki hieman myöhemmin mitä en kehtaa spoilerista lukkee. o_O
 
Puuh, nyt meni läpi. Meinaisi mennä hermot kun pelaan koko ajan Zeldaa kun tämä on niin koukuttava ja haluaisin tehdä jotain muutakin niin piti puskea tämä läpi. Pelikellossa oli 130 tuntia läpimennessä. Breath of the Wildiin meni 90 tuntia ja se oli läpimentäessä paljon kolutumpi. Lopputilastot:
zelda-tilastotnvd5b.jpg

Elikkä ensin on sydämmet, sitten stamina, zonai laitteiden patteriteho (mun piti googlaa missä patterikauppias luuraa, se olikin ihan helpossa paikassa, olin kulkenut aina sen ohi), vapaana oleva shrine energia, läpäistyt shrinet, valaistut valojuuret, kerättyjä korokinsiemeniä yhteensä, kolikkokpussissa oleva raha (sitä olisi saanut helposti lisää kun olisi myynyt jalokiviä ja niitä oli kertynyt paljon)

Katoin nyt vasta erikoispainoksen mukana tulleen taidekirjan kun varoitettiin että se spoilaa. Tuossa nyt näytetään mitä varusteita ja hirviöitä tässä on, ei missä yhteydessä niitä tulee. Ei mielestäni mitenkään kummoisia spoilereita. Sitten horriblinit näyttävät lopullisessa pelissä ihan eri näköiseltä kuin taidekirjassa.

Tätä peliä on jo kommentoitu aika paljon. En nyt keksi mitään uutta näkökulmaa tähän, mutta tykkäsin ehkä vähän liikaakin.
 
Itsellä nyt reilu 100 tuntia takana ja peli on ihan täysin kesken vielä, kaksi tornia löytämättä ja aavikolla en ole käynyt vielä ollenkaan. Shrinejä reilu 80 tehty ja Korokeja noin 230 löydetty. Ihan tarkoituksella yrittänyt pelata hitaasti ja tutkia kaiken ja eiköhän tämän parissa koko kesä vierähdä ja kaikki muu pelattava on nyt taka-alalla. Tässä on nyt sen luokan mestariteos käsillä että tämän kanssa haluaa ottaa aikansa eikä ollenkaan kiirehtiä loppuun.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tuli päivitettyy champion leathers haarniska ja muutama muukin tappiin niin huomaa ainakin sen ettei joka ikinen valkoinen tai vähä isompi örrimörri yhel iskul vie tyylii 10 sydäntä eikä tartte aina olla syömässä jotain. Täs oli muutama päivä välis peliä oikean elämän takia, ilo aina palata tän pariin. Peltokuvioista puuttuis enää 1, eikä mitää hajuu missä se on mut eiköhän se tuu vastaan ku pyörii pilvilinnois tai jotain. Mut se on nyt yks asia miljoonan muun asian joukossa, kyl tähää saa aikaa mentyä jos on nuohooja kuten minä. Eiköhän nyt tässä vaiheessa voi suosiolla jo hyväksyä asian että meikäläisen kohalla tämä peli on jonkinlainen ikuisuusprojekti.
 
Ite näin kaikki peltokuviot eilen ja ai että tekee mieli päästä peli loppuun ihan vain, että näkee miten tarina päättyy. Sata tuntia takana, Gerudo-kuviot kokonaan kokematta. Pitää koettaa vähän lykkiä sivutekemistä sivuun jollain keinolla, että näkee mitä lopulta tapahtuu.
 
Tietääkö joku näist armorin numeroista jotain paremmin, esim Chapion leathers siinä ruudukos lukee numero 32 mut sit siinä missä on se teksti siitä armorista siinä on numero 72, kun esim hylian tunic on ruudukos numero 20 mut siinä selostuskohas myös numero 72? Jotenkin epäselvää, olettaisin että champion leathers ois niiku se vahvin haarniska vaik numero on siinä sama kun hylian tunicis mut siinä ruudukos numero on kuitenkin isoin eli 32.

Jos tää mun selityskysely nyt teki mitään järkee :D
 
Tietääkö joku näist armorin numeroista jotain paremmin, esim Chapion leathers siinä ruudukos lukee numero 32 mut sit siinä missä on se teksti siitä armorista siinä on numero 72, kun esim hylian tunic on ruudukos numero 20 mut siinä selostuskohas myös numero 72? Jotenkin epäselvää, olettaisin että champion leathers ois niiku se vahvin haarniska vaik numero on siinä sama kun hylian tunicis mut siinä ruudukos numero on kuitenkin isoin eli 32.

Jos tää mun selityskysely nyt teki mitään järkee :D
Taulukossa on kunkin armorin kohdalla sen yksittäinen vahvuus, siinä vieressä on sitten kaiken päällä olevan yhteisvahvuus ja mahdollinen muutos jos sen sen hetkellä valitun laittaaa päälle. Selkis?
 
Ite näin kaikki peltokuviot eilen ja ai että tekee mieli päästä peli loppuun ihan vain, että näkee miten tarina päättyy. Sata tuntia takana, Gerudo-kuviot kokonaan kokematta. Pitää koettaa vähän lykkiä sivutekemistä sivuun jollain keinolla, että näkee mitä lopulta tapahtuu.

Täysin sama tilanne itsellä, näin eilen myös kaikki muistot ja tuli kanssa kovin fiilis nähdä miten päättyy mutta meinasin kuitenkin yrittää vielä sinnitellä ja tutkia lisää ja tehdä sivutehtäviä, ja tosiaan Gerudo myös kokonaan tekemättä. Tässä kyllä vaan riittää tekemistä ja koettavaa.
 
Loppuun liittyen
Onko Master Sword pakollinen päämissio vai voiko pelin mennä lävitse ilman sitäkin? Lopputaistelussahan tuo on isossa roolissa, joten näyttääkö kuvat jotenkin erilaiselta jos ei ole hommannut vielä miekkaa vai ilmestyykö se vaan yhtäkkiä käyttöön?
 
Loppuun liittyen
Onko Master Sword pakollinen päämissio vai voiko pelin mennä lävitse ilman sitäkin? Lopputaistelussahan tuo on isossa roolissa, joten näyttääkö kuvat jotenkin erilaiselta jos ei ole hommannut vielä miekkaa vai ilmestyykö se vaan yhtäkkiä käyttöön?
Katsoin oman läpipeluun jälkeen huvin vuoksi miltä tän pelin speedrun reitti näyttää katsomalla sen hetkisen speedrun wr videon.
onnistuu läpipeluu ilman miekkaa. Silloin lopputaistelun vikan lohikäärme-vaiheen alussa Link nappaa miekan lohikäärme Zeldan otsasta.
 
Läpihän se meni. On tässä kaikki ylistyssanat tullut jo mainittua moneen kertaan, mutta sanotaan nyt vielä kerran että olihan tämä erinomainen. Paransi lähes jokaisella osa-alueella Botwiin nähden, oikeastaan jopa niin paljon että vaikea nähdä, että Botwia tulisin tämän jälkeen enää pelaamaan, mikä on vähän harmi. Ei ole yhdellekkään Zeldalle aiemmin näin käynyt.
Oli tässäkin jotain puutteita/vikoja, mutta ei ne silti isoa kuvaa muuta.
Laitan spoilereihin vähän jotain omia mietteitä kokonaisuudesta ja vähän jotain pieniä valituksen aiheitakin. En suosittele lukemaan jos et ole peliä läpäissyt. Vähän semmoista sekalaista ajatuksen virtaa näin heti pelin loputtua.

Isoin valituksen aihe itselläni Botwista oli Devine Beastit ja oikeiden luolastojen puuttuminen. Joo shrinet korvasi tätä vähän ja niistä tykkäsin, mutta mielestäni kunnon dungeonit ovat aina olleet Zeldojen suola.
Juuri ennen pelin julkaisua Nintendon developer Q&A:sta oli vähän virheellisesti tulkittu ja uutisoitu, että "Nintendo confirmed that traditional dungeons are back"(oikea lainaus: "This time, the dungeons are huge and each carry their own regional look and feel, just like traditional The Legend of Zelda games.") . Ei ole perinteisiä luolastoja, vaan jokaisella oma teema, kuten perinteisesti ollut. Näiden uutisten myötä tähän "lankaan" menin itsekin ja kyllä pakko myöntää, että kun Wind Templeen pääsin ja taas piti aktivoida jotain terminaaleja, oli pettymys todella suuri. Matka tuonne oli kiva, mutta määränpää jätti kylmäksi.
Näiden temppelien taso oli hieman vaihteleva. Tein nuo järjestyksessä Wind, Fire, Water, Lighting ja Spirit. Wind ja Water ylivoimaisesti heikoimmat, Lighting ja Fire olivat kyllä hyviä, jopa perinteisten luolastojen mittarilla. Silti tämä terminaalien/lukkojen/mitä lie aktivointi on vähän tylsähköä, varsinkin kun jokaisessa homma toimii samalla periaatteella.
Spirit oli jännän erilainen, todella hyvä myös. Meinasi muuten jo unohtua tuo Hyrule Castle. Se jäi kyllä pettymykseksi. Samaa Zelda-pupettia seurataan moneen kertaan ja hakataan vihollislaumoja. Harmi ettei tuohon parempaa keksitty.
Voisi kuitenkin sanoa kokonaisuudessan, että divine beasteihin nämä olivat massiivinen parannus.

Kuten parantuivat myös bossit. Erittäin hyviä ja ennen kaikkea erilaisia taisteluita. Ei samaa hemmetin muunnosta, kuten Botwissa. Myös itse Ganondorfin taistelu moninkertaisesti parempi.

Tarina parani myös huomattavasti, mutta noihin dragon teareihin olisin kaivannut seuraavaa. Eli voisit kerätä ne missä tahansa järjestyksessä, mutta tarina kulkisi silti niissä lineaarisesti. Nyt oli vähän hölmö kun hyppi sinne tänne. Lisäksi vähän puuduttavaa, että jokaisen temppelin jälkeen katsotaan käytännössä samaa imprisoning war videota. ”Ooh, so that was imprisoning war” :eek:

Särähtikö muuten kellään muulla korvaan aina kun kuuli ”my secret stone”? :D En tietää miksi, mutta jotenkin vähän kankean/hölmön kuuloinen nimitys näille. Sacred tears, Sage stones tms. olisi ehkä toiminut paremmin?

Tuo taivas ei mielestäni ollut ihan niin mielenkiintoinen joitain poikkeuksia lukuunottamatta, kuin sen olisi toivonut olevan. Aika paljon saman toistoa. Ei huono, mutta vähän jätti kylmäksi. Toki tuota on vielä jonkin verran tutkimatta, mutta en usko sieltä mitään niin mullistavaa tulevan enää. Pelin alku siellä toki mielestäni oikein hyvä.

Depths on vielä aika pahasti kesken, oli ihan kiva ylläri ja tuolta on löytynyt kyllä kaikenlaista mielenkiintoista niin tarinan myötä kuin muutenkin.

Vielä tuonne jäi joitain alueita koskematta, jonkin verran shrineja ja muuta tutkittavaa. Pidän kuitenkin nyt pienen paussin ja palaan nuo vielä koluamaan viimeistään sitten tulevien DLC:eiden aikaan.

Erittäin hyvä peli, mutta toivon kyllä jo seuraavalta Zeldalta taas jotain ihan muuta. Tämä toinen kerta "samassa" kartassa meni vielä käsittämättömän hyvin läpi, mutta ei kiitos enää kolmatta :) Ja toivoisin tähän väliin ihan oikeaa UUTTA 2D-zeldaa myös. Tuskinpa vaan tullaan näkemään..
 
Viimeksi muokattu:
Tässä nyt olen ottanut asiakseen käydä loput shrinet tekemässä, maan päällä olisi enää 1 ja loput sitten pilvilinnoissa. Sivutehtäviä tehtynä jotain 100+ ja vieläki olisi roppakaupal myös tekemättä. Aikoinaan hyppäsin vahingossa siihe lopputaisteluun ja se oli kyllä aivan liian aikaisin. Tunnit alkaa paukkuu jo lähemmäs 400, itemeitä kertynyt satoja ja joitakin maximimäärä, armorit mitä tähää mennes löytänyt suurin osa level 4. Sekä sain nyt myös auki erään salaisen kyvyn, ne tietää kyllä mikä se on jotka sen saanut. Ihme kyllä tän kaiken jälkeen vieläkin riittää puhtia ja maailma lykkää eteen uusia ihmettelyjä. Tämä on tällähetkellä mun ninendon toisiks eniten pelattu peli jossa Animal Crossing johtaa 650hours or more.

Korokkeja kyllä yllättävän vähän, jotain 230+, mutta ne otan asiakseen sitten joskus, nyt niitä on tehnyt vain mitkä tullut vastaan että mitään apumappia internetistä en vielä ole käyttänyt mutta siihen varmaa joutuu turvautuu jos ne kaikki haluu jossain vaihees. Lopputaistelua vielä hetken pidättelen ja pyrin tekee ainakin shrinet ensin.
 
Tässä nyt olen ottanut asiakseen käydä loput shrinet tekemässä, maan päällä olisi enää 1 ja loput sitten pilvilinnoissa. Sivutehtäviä tehtynä jotain 100+ ja vieläki olisi roppakaupal myös tekemättä. Aikoinaan hyppäsin vahingossa siihe lopputaisteluun ja se oli kyllä aivan liian aikaisin. Tunnit alkaa paukkuu jo lähemmäs 400, itemeitä kertynyt satoja ja joitakin maximimäärä, armorit mitä tähää mennes löytänyt suurin osa level 4.

Korokkeja kyllä yllättävän vähän, jotain 230+, mutta ne otan asiakseen sitten joskus, nyt niitä on tehnyt vain mitkä tullut vastaan että mitään apumappia internetistä en vielä ole käyttänyt mutta siihen varmaa joutuu turvautuu jos ne kaikki haluu jossain vaihees. Lopputaistelua vielä hetken pidättelen ja pyrin tekee ainakin shrinet ensin.

Kunnioitettava määrä tunteja kyllä takana kieltämättä, itsellä vasta 150h mutta eiköhän jossain vaiheessa itsekin päädy noihin samoihin lukemiin. Itsellä nyt kaikki neljä ensimmäistä sääilmiöihin liittyvää päätehtävää tehtynä ja heti niiden jälkeen tullut tehtävä myös mutta onneksi vielä kiehtovia päätehtäviä tuntuu olevan jäljellä. Shrineja alkaa olla noin 100 ja Korokeja 260.

Vinkkinä muuten että Korokmaski auttaa aika paljonkin Korokien löytämisessä, varmasti kyllä täällä siitä tiedetäänkin kun Breath of the Wildista tuttu myös.
 
Viimeksi muokattu:
Kunnioitettava määrä tunteja kyllä takana kieltämättä, itsellä vasta 150h mutta eiköhän jossain vaiheessa itsekin päädy noihin samoihin lukemiin. Itsellä nyt kaikki neljä ensimmäistä sääilmiöihin liittyvää päätehtävää tehtynä ja heti niiden jälkeen tullut tehtävä myös mutta onneksi vielä kiehtovia päätehtäviä tuntuu olevan jäljellä. Shrineja alkaa olla noin 100 ja Korokeja 260.

Vinkkinä muuten että Korokmaski auttaa aika paljonkin Korokien löytämisessä, varmasti kyllä täällä siitä tiedetäänkin kun Breath of the Wildista tuttu myös.

Mä en rehellisesti tienny että korokmaski auttaa löytämisessä o_O pitääki sitä alkaa pitää naamas ku häröö ympäriinsä.
 
Tuon tiesin, mutta eipähän ole tullut vastaan. Sitäkään! Nää muutamat oleelliset asiat menee itellä aika hyvin ohi, se Hestun sijainti, tapa kasvattaa pariston kokoa (piti oikein googlata, koska alkoi se yksi olemaan liian vähän) ja sitten tää Korok-maski. Toisaalta on tuolla niin paljon muutakin puuhaa, että tulisi varmaan ihan liikaa keskeytyksiä tuon maskin myötä vaan.
 
Ylös Bottom