Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JTahti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    switch
Tää on jännä miten toi aseiden nopea hajoaminen ei oo itelle edes mikään miinus vaikka oletan olevani just samalla kannalla että ne hajoo liian nopeesti, niitä kyllä tippuukin solkenaan ja kokoajan maasta löytyy kiviä keppejä (alussa) Toistaseks pitänyt otteessan ja vielä ei ole tarvinnu googleen turvautua.
 
The Guardian uudesta Zeldasta:
Jostain syystä tuo Guardianin lainaus ei näy mutta minulla täsmälleen samat fiilikset tulleet Elden Ringistä ja Cyberpunk 2077:sta, jota nyt parhaillaan nautiskelen ekaa kertaa.

Joo sen voi yhteenvetona kuitenkin sanoa että shamaniacille tai ippenatorille tämä peli ei ole. Mitään niin mullistavaa uudistusta aikaisempaan ei kuitenkaan ole. Joten ei kiitos samoja vääntöjä kuin Botwin kanssa kiitos :D
Yritän tosiaan olla vääntämättä samaa ja yleensäkin ettei vain vääntömisen ilosta väännä. Tosin aika usein ne varmasti siltä tuntuu sitten muille vaikka itse ei sillä tavalla tarkoittaisikaan. Ehkä enemmän tuossa tökkii ja ihmetyttää nyt tosiaan muu kuin Zelda, eli se miten pelejä nimetään ja mikä on lopulta riittävä muutos/muutokset että on jatko-osa vs. laajennus jne.

Aika julkea kommentti sinänsä toisten puolesta. Itse olen ainakin jo ehtinyt lukemaan kahdesta uudistuksesta, jotka kuulostavat juuri itselleni merkittävästi pelikokemusta parantavilta. Eli fuse-ominaisuus, jolla aseiden kestoa vähintäänkin pystyy olennaisesti pidentämään. -- Lisäksi TotK:iin on ilmeisesti tuotu mahdollisuuksia kiipeillä paremmin myös sateella, --
Minä kyllä pystyn allekirjoittamaan että ihan liian samanlaiselta vaikuttaa että uskoisin että tuo siltikään minulle on eli kyllä minut saa tuon osalta niputtaa kun osui oikeaan :D Ehkä toki yleisesti ottaen niputtamista kannattaa välttää.

Näitä "muutama tunti takana - > automaattinen GOTY" - viestejä odotellessa.
No jaa... Ehkä tuo on tosiaan vähän lyhytkatseista mutta kyllä minulla nyt pelaamani Cyberpunk 2077:n alusta lähtien nyt yli 30 tuntiin on ollut jatkuva fiilis se että GOTY on. Tai ehkä enemmänkin. En tiedä kumpi on parempi, Elden Ring vai CP 2077. Molemmat sellaisia että jos ei pelaa niin haluaisi olla pelaamassa.

Raision Verkkiksen kangaskassin sisältö:

- Muistikirja
- Juliste
- Tarroja
- Kolikko
Olen vähän krääsäihminen pelien kanssa, joten harkitsin jo pelin ostoa tuon pussin takia. Vähän harmittaa yhä että jäin ilman.

Tää on jännä miten toi aseiden nopea hajoaminen ei oo itelle edes mikään miinus vaikka oletan olevani just samalla kannalla että ne hajoo liian nopeesti, niitä kyllä tippuukin solkenaan ja kokoajan maasta löytyy kiviä keppejä (alussa) Toistaseks pitänyt otteessan ja vielä ei ole tarvinnu googleen turvautua.
Minua tuossa nyppii se mikä esimerkiksi CP 2077:ssakin: kamaa tulee niin nopeaa että ei jaksa selata ja vaihdella niitä. Tuntuu työläältä katsella ja järjestellä että mitä käyttää milloinkin, onko parempaa kertynyt, mitä jättää pois jne.

Ylipäänsä en ole ns. loottipeli-ihmisiä, vaan tykkään enemmän siitä että on oikeasti eroavia aseita eikä eri väreillä koodattuja, jonkun prosentin jollain osalla parempia ja toisella huonompia vehkeitä jatkuvasti pussit ja kassit täynnä.

Eihän toki BotW tai TokT ole loottipeli mutta se jatkuva kamojen kierrätys tuntuu vähän samalta kun mitään vehjettä ei saa ns. omakseen. Sekin täysin päinvastaista kuin vaikka soulseissa kun päätät panostaa tiettyyn aseeseen tai aseluokkaan. Niissä ei jokapaikanhöylillä edes kummoista hahmoa yleensä tee kun osaavat vähän jotain mutta mitään eivät kunnolla.

En pitänyt rikkoutuvista aseista kyllä myöskään Dead Risingissä, Groundedissa tai Witcher 3:ssakaan. Noista ainoastaan Witcher 3 on peli, jossa aseet kesti kuitenkin sen verran hyvin että homma tuntui järkevältä kulumiselta eikä siltä että kaikki on pahvia.
 
Hei sattuiko kukaan muu typeryyttään ennakkotilaamaan tämän pelin Gigantilta, ja saitko pelin? EI nimittäin peli tietenkään tullut luukusta. En ymmärrä miksi Gigantista ei voi ennakkotilata ja hakea liikkeestä julkaisupäivänä. Ihan käsittämätöntä homma. En ole ennakkotilannut mitään peliä vuosikymmeneen ja alan muistamaan miksi.
 
Hei sattuiko kukaan muu typeryyttään ennakkotilaamaan tämän pelin Gigantilta, ja saitko pelin? EI nimittäin peli tietenkään tullut luukusta. En ymmärrä miksi Gigantista ei voi ennakkotilata ja hakea liikkeestä julkaisupäivänä. Ihan käsittämätöntä homma. En ole ennakkotilannut mitään peliä vuosikymmeneen ja alan muistamaan miksi.
Mä en tiedä onko Gigantin verkkokauppa vähän kuin oma lafkansa kun kaikki sieltä tilattu tulee ruotsin kautta ja harvoin jos koskaan tulee julkkariin perille. Ennen tuo ennakkotilaus liikkeeseen onnistui, nyt ei enää pariin vuoteen


Mistä perkuleesta noita rakennelmia puretaan? :D Ei satu semmosta näppäinkomboa millään ja en löytänyt mitään tutorialsivua?
 
Mistä perkuleesta noita rakennelmia puretaan? :D Ei satu semmosta näppäinkomboa millään ja en löytänyt mitään tutorialsivua?
Tais olla jotenkin niin, kun sulla on napattuna kiinni siitä rakennelmasta niin heilutat oikeeta tattia niin irtoo se kohta josta nappasit kiinni. Mulla pikku breikki nyt pelistä menossa niin en ihan satavarmaks muista, mutta jotenkin noin tais olla.
 
Tais olla jotenkin niin, kun sulla on napattuna kiinni siitä rakennelmasta niin heilutat oikeeta tattia niin irtoo se kohta josta nappasit kiinni. Mulla pikku breikki nyt pelistä menossa niin en ihan satavarmaks muista, mutta jotenkin noin tais olla.

Juuri näin on.
 
Hei sattuiko kukaan muu typeryyttään ennakkotilaamaan tämän pelin Gigantilta, ja saitko pelin? EI nimittäin peli tietenkään tullut luukusta. En ymmärrä miksi Gigantista ei voi ennakkotilata ja hakea liikkeestä julkaisupäivänä. Ihan käsittämätöntä homma. En ole ennakkotilannut mitään peliä vuosikymmeneen ja alan muistamaan miksi.
Hyvällä säkällä saat alkuviikosta, mutta valmistaudu siihen, että voit joutua odottamaan ensi viikon lopulle.
 
Ei sinänsä liity aiheesee, mut mukava huomata että Playstation langattomat pulset toimii myös switchis o_O et ei tarvii vanhanaikasesti piuhaa tökätä tonne kuulokereikään nyt ku pelaa telakassa. Eipä mulla muuta, ny rillataa!
 
Yksi valituksen aihe muuten tullut mieleen. Botwin dlc:n myötä tullut hero’s path olisi saanut olla tässä vakiona. Olisi kiva lisä kun näkee helposti missä sitä on käynyt ja missä ei. Toivottavasti sitten tähänkin saadaan edes dlc:n myötä.
 
Viimeksi muokattu:
Kävin vielä näin illasta muilla asioilla kaupassa ja pitihän se mielenkiinnosta käydä tsekkaamassa pelihylly. Eipä yllättänyt tämä näky :p Vaikka pelit ei se prisman suurin myyntiartikkeli olekaan niin ei kyllä voi kuin ihmetellä. Itse jos olisin peliosastolla töissä niin olisin kyllä taistellut vähän isomman erän peliä myyntiin kuin sen n. 10kpl, eihän tossa nyt vaan ole mitään järkeä.. Halukkaita ostajia varmasti olis vaikka ja kuinka viikonlopun aikana ja kaikkihan ne sit siirtyy muualle rahojensa kanssa (eli giganttiin tässä kaupungissa).
 

Liitetiedostot

  • IMG_3922.jpeg
    IMG_3922.jpeg
    2 MB · Lukukerrat: 56
No eiks noi prismat ym kivijalkakaupat nyt oo semmosia et nyt otetaa vaa jotain väsyneitä pikkueriä oli kyseessä mikä tahansa peli ku ei siel varmaa setä kauppias ees oo nii tietonen et onko miten suosittu ym, kun vaikka nyt pelikaupat?
 
No eiks noi prismat ym kivijalkakaupat nyt oo semmosia et nyt otetaa vaa jotain väsyneitä pikkueriä oli kyseessä mikä tahansa peli ku ei siel varmaa setä kauppias ees oo nii tietonen et onko miten suosittu ym, kun vaikka nyt pelikaupat?
No näin vissiin, mutta kyllä nyt luulis siellä niiden myyjien jostain jotain ymmärtävän ja kommentoivan määriä.. Aika nuoria heppuja ainakin näissä meidän prismoissa siellä aina pyörii. Toki onko sit joku ketjun yleinen linja, että ei saa tilata kuin ton naurettavan pienen erän, mutta ihan älytöntähän tuo on joka tapauksessa. Kyllähän siinä varmasti menettää osittain muutakin myyntiä samalla, kun asiakas pelin perässä kävelee toisaalle. Esim. jos nyt muuten tekis ruokaostoksensa yleisesti cittarissa, mutta saattais pelin ohella tehdä ne sit prismassa ja samalla ehkä ostella jotain muutakin kodintavaraa yms. Nyt kun peliä ei ole niin asiakas kävelee rahojensa kanssa sinne giganttiin ja tuttuun lähikauppaan ruokaostoksille. Toki varmaan niin pienistä rahoista kyse, että ei sit varmaan prismaa kiinnosta vaikka itse näkisin, että tällä sais houkuteltua asiakkaita tämmösissä kaupungeissa joista ne oikeat pelialan myymälät puuttuu.
 
No niin pari h takana ja sehän ei kerro koko pelistä vielä mitään, mutta:

Lähdin peliin siitä näkökulmasta, että pää ei heti alkuun räjähdä Ocarina of Time/Breath of the Wild/Twilight Princess (Wii-versio) -tyyliin ja se toki pitää näin suorassa jatko-osassa aikalailla paikkansa.

Mutta heti alkuun vakuuttaa:

+ Tarina alkaa erittäin hyvin. Tai siis, eiväthän Zeldojen alut yleensä ole tarinallisesti mitenkään erityisen hyviä, enkä niiltä sitä odotakaan. Mutta joka tapauksessa tämä on selvästi paremmasta päästä ja tekee just sitä mitä toivoin. Zelda on saatu pois 100v puolustuslukosta ja Link ei ole enää itseään keräilevä koomapotilas joka ei muista mitään - nyt mennään! Haluan pelata peliä eteenpäin nähdäkseni mitä juonessa tapahtuu, en vain ihmetelläkseni upeaa maailmaa ja erilaisia mekaniikkoja
+ Sanoiko joku erilaiset mekaniikat? Heti kaksi ensimmäistä uutta kykyä aiheuttavat aivan lapsenomaista ihmetystä ja iloa ja sopivia nyrjähdyksiä aivoissa. 37 vuotta vanha pelisarja pakottaa ensitunteinaan pelaajan ajattelemaan eri tavalla kuin kertaakaan sarjan historiassa. Aivan ällistyttävää. Meinaa aivan väistämättä tulla suusta vertauksia parinkin viime vuoden AAA-jatko-osan ensitunnelmiin, mutta pyrin kohti sitä, että hienoja asioita voidaan kehua ilman, että samalla painetaan muita alas. Joten ei lähretä typeriin vertauksiin tai muille sivupoluille vaan naatitaan tästä.

Ja sitten jatketaan. Pintaa on raapaistu ja aika hyvältä maistuu.
 
Kävin vielä näin illasta muilla asioilla kaupassa ja pitihän se mielenkiinnosta käydä tsekkaamassa pelihylly. Eipä yllättänyt tämä näky :p Vaikka pelit ei se prisman suurin myyntiartikkeli olekaan niin ei kyllä voi kuin ihmetellä. Itse jos olisin peliosastolla töissä niin olisin kyllä taistellut vähän isomman erän peliä myyntiin kuin sen n. 10kpl, eihän tossa nyt vaan ole mitään järkeä.. Halukkaita ostajia varmasti olis vaikka ja kuinka viikonlopun aikana ja kaikkihan ne sit siirtyy muualle rahojensa kanssa (eli giganttiin tässä kaupungissa).
Hyvä että lähdin varta vasten töihin varttia aiemmin, niin ehdin aamusta ennen kahdeksaa jo napata pelin Espoolaisesta Prismasta -10% kupongin sekä tietenkin bonusten kera. Taitaa jatkossakin olla viisainta toimia näin niiden pelien kanssa, jotka haluaa ostaa heti julkaisupäivänä. Aiemmat tällaiset pelit Resident Evil 4 sekä Fire Emblem Engage loistivat poissaolollaan Prisman hyllyllä kun marssin klo 12 jälkeen niitä sieltä hakemaan (en löytänyt näille toisaalta edes hyllypaikkaa, joten en tiedä olivatko vielä edes vaivautuneet laittamaan hyllyyn).

Samaa mieltä kyllä siitä, että tulisi ketjun olevan vähän paremmin perillä isoista julkaisuista. Tätä peliä mainostetaan kuitenkin jo bussipysäkeillä asti, joten pitäisihän tiedossa olla pelin suosio. Odotin itse sellaista pahvistandia edes mitä vaikka jollain Horizonilla tai Gran Turismolla monesti kaupasta löytyy, josta peliä löytyy runsaslukuisemmin. Nyt uutta Zeldaa oli aamulla suuren Prisman hyllyssä huikeat 3kpl aamulla klo 7.50 aikaan- toivottavasti löytyi edes toinen mokoma vielä varastosta!
 
Samaa mieltä kyllä siitä, että tulisi ketjun olevan vähän paremmin perillä isoista julkaisuista. Tätä peliä mainostetaan kuitenkin jo bussipysäkeillä asti, joten pitäisihän tiedossa olla pelin suosio. Odotin itse sellaista pahvistandia edes mitä vaikka jollain Horizonilla tai Gran Turismolla monesti kaupasta löytyy, josta peliä löytyy runsaslukuisemmin. Nyt uutta Zeldaa oli aamulla suuren Prisman hyllyssä huikeat 3kpl aamulla klo 7.50 aikaan- toivottavasti löytyi edes toinen mokoma vielä varastosta!
Pahviständiä odotin minäkin, kun niin isosti ollut just mainokset esillä bussipysäkeillä, mutta loisti poissaolollaan. Vaikka turha kait sellasta on jollekin 10 kappaleen erälle hankkiakaan… Onneks itsellä oli vapaapäivä tänään niin ehti käydä heti aamusta ostoksilla. Hymyilytti kyllä, kun samassa kassajonossa peräkkäin kolmella asiakkaalla Zeldat kassahihnalla, en ollut ainoa heti aamusta liikkeellä :)
 
Tänä aamuna Raision Verkkokaupan noutopisteellä suhteellisen pitkä jono ja kaikki poistuivat Zeldan kangaskassi mukanaan. Enpä ole tällaista videopeli-villitystä hetkeen nähnytkään. :)
Konsolinetissä oli yöllä jonossa useampia satoja ihmisiä. Itse sain oman pelini vähän ennen klo 2 yöllä ja olin alunperin noin puolessa välissä jonos. Enpä muista että olisi näin suosittuun launchiin tullut aiemmin osallistuttua
 
Ylös Bottom