Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

Toi travelers path on kyl hauska, näkee joka askeleen mitä on touhuillut ja vaikka mitä "neitsyt" mestoja vielä mapissa vaikka olevinaan käy tosi huolella kaikki nurkat, katoin sen koko matkan mitä tähää mennes oon tehnyt nii siinä kyl tuli muisteltua vaikkei mitään videomatksua ookka nii "ainii tossa mä tein sitä ja tätä".

En tiedä yhtään mikä tuollainen on, enkä välttämättä haluakaan tietää vielä, mutta kuulostaa hyvältä. Vähän on häirinnyt, kun tietää koko ajan jäävän paikkoja tutkimatta vaikka ei haluaisi ja sit ei myöskään oikein pysy enää kärryillä missä on käynyt ja missä ei.

Pari ekaa päätarinan tehtävää on nyt tehtynä ja avaamattomia alueitakin vielä useampia, maan alla on käyty lähinnä kääntymässä. Shrinejä tarkistamatta joku ~40 takana. Korok seedejä taitaa olla myös jotain 40 nurkilla ja jotain 10-20 niitä varmaan käytettykin jo alkupuolella. Hitaasti mutta varmasti tässä edetään, hiukan nihkeesti on pääosin aikaa pelailla.

Jotenkin tuo ohjaamisen kankeus häiritsee edelleen, varsinkin taisteluissa mutta välillä kyllä muutenkin. Olkoot vaan zelda-tyyliä, mutta ei se kovin nykyaikaiselta enää tunnu. Se taitaa ollakin tosin ainoa kritiikin kohde tällä hetkellä, jos nyt unohtaa hieman turhan nopean vuorokausirytmin mistä olen ihan tarpeeksi jo rutissut botwista lähtien :D

Todellinen masterpiece!
 
Nyt sain vihdoin voitettua sen "areenan" eli.

Jossa on ne 5 jousimiestä lionel vai mitkä ne viralliset nimet onkaan, olin saanut jostain tosi vaffoja fuse palasia että oli jotain 110 powerilla, jäi viel pari ylikin. Kyl siinä silti joutui vääntelee ja yks tai pari elvytys keijukaista pelasti. Mut vihdoin sain ne kaikki voitettuu, jotain 3 kertaa yritin mut aina lähin häntä koipien välis himaan.

Nyt aattelin jäädä taas vähän maan alle kerää zonei et jos sais vielä akkua lisää.
En tiedä yhtään mikä tuollainen on, enkä välttämättä haluakaan tietää vielä, mutta kuulostaa hyvältä. Vähän on häirinnyt, kun tietää koko ajan jäävän paikkoja tutkimatta vaikka ei haluaisi ja sit ei myöskään oikein pysy enää kärryillä missä on käynyt ja missä ei.

Pari ekaa päätarinan tehtävää on nyt tehtynä ja avaamattomia alueitakin vielä useampia, maan alla on käyty lähinnä kääntymässä. Shrinejä tarkistamatta joku ~40 takana. Korok seedejä taitaa olla myös jotain 40 nurkilla ja jotain 10-20 niitä varmaan käytettykin jo alkupuolella. Hitaasti mutta varmasti tässä edetään, hiukan nihkeesti on pääosin aikaa pelailla.

Jotenkin tuo ohjaamisen kankeus häiritsee edelleen, varsinkin taisteluissa mutta välillä kyllä muutenkin. Olkoot vaan zelda-tyyliä, mutta ei se kovin nykyaikaiselta enää tunnu. Se taitaa ollakin tosin ainoa kritiikin kohde tällä hetkellä, jos nyt unohtaa hieman turhan nopean vuorokausirytmin mistä olen ihan tarpeeksi jo rutissut botwista lähtien :D

Todellinen masterpiece!

Jos oot pelannut botw dlceetä nii tiedät mikä se on, mut jos et oo nii se selviä sulle kyllä. Ei siinä mitää mun mielestä spoilaava oo, se on vaa kartta joka näyttää sun jokaisen askeleen mitä oot pelin aikana tehnyt, se "nauhoittaa" about 256h peliaikaa jonka jälkeen se alottaa uuden nauhotuksen.
 
500+ korok siementä kerätty ja tässä kohtaa tajusin ihan mielettömän tekniikan kaverin luo haluavan korokin kanssa

Menin ensin sen vuoren rinteellä ylempänä olevan kaverin luo, jonne korok haluaa. Siellä otin käyttöön tarkka-ampuja jousen ja fuusasin nuoleen jonkun lihakimpaleen. Tuon jälkeen ammuin nuolen ekan korokin luo ja liisin itse perässä. Siellä fuusasin korokin lihakimpaleeseen ja recallasin sitten tuon lihakimpaleen liikkeen. Korok lensi nätisti lihakimpaleen kanssa toisen korokin luo.

En voi oikeasti uskoa, että tämä toimi. Oli pakko kokeilla heti kun mieleen tuli tällainen tekniikka. Olisi nopeuttanut aiemmin niin monen korokin kuskailuja.

Muuten nyt pelitunnit ylitti 200h. Kaikki shrinet on suoritettu ja niistä saatu palkinto herätti enemmän kysymyksiä kuin vastauksia. Lightrooteista puuttuu yksi, mutta tiedän missä se on kyllä. En ole vieläkään valmis siirtymään lopputaistoon, niin pyörin nyt ympäri hyrulea etsien luolia, kaivoja, Addissonia kyltteineen, vanhoja aarrekarttoja ja viimeisiä asuja sekä side questeja. Hero's path auttaa kyllä tässä paljon, kun näkee missä on vielä jäänyt käymättä.
 
500+ korok siementä kerätty ja tässä kohtaa tajusin ihan mielettömän tekniikan kaverin luo haluavan korokin kanssa

Menin ensin sen vuoren rinteellä ylempänä olevan kaverin luo, jonne korok haluaa. Siellä otin käyttöön tarkka-ampuja jousen ja fuusasin nuoleen jonkun lihakimpaleen. Tuon jälkeen ammuin nuolen ekan korokin luo ja liisin itse perässä. Siellä fuusasin korokin lihakimpaleeseen ja recallasin sitten tuon lihakimpaleen liikkeen. Korok lensi nätisti lihakimpaleen kanssa toisen korokin luo.

En voi oikeasti uskoa, että tämä toimi. Oli pakko kokeilla heti kun mieleen tuli tällainen tekniikka. Olisi nopeuttanut aiemmin niin monen korokin kuskailuja.

Muuten nyt pelitunnit ylitti 200h. Kaikki shrinet on suoritettu ja niistä saatu palkinto herätti enemmän kysymyksiä kuin vastauksia. Lightrooteista puuttuu yksi, mutta tiedän missä se on kyllä. En ole vieläkään valmis siirtymään lopputaistoon, niin pyörin nyt ympäri hyrulea etsien luolia, kaivoja, Addissonia kyltteineen, vanhoja aarrekarttoja ja viimeisiä asuja sekä side questeja. Hero's path auttaa kyllä tässä paljon, kun näkee missä on vielä jäänyt käymättä.

Mä jotenkin arvasin että toi addison kyltteineen on enemmän kun et se vaan on, pitääks sen kanssa aina sit kuitenkin "jutella"? Koska monesti ku sitä nähnyt nii vaa kattonut "ai toi äijä taas" ja jatkanut eteenpäin.

Sul kyl mielettömästi sit avattu ja katottu, mul varmaa ehkä puolet alamaailmast avaamatta ja shrinei tehtny jotain 91 ja kaikkea vielä roppakaupal tekemättä vaikka täs vetänyt jo yli 200+h et mihinkä mä niitä tunteja sit oon saanut kuluttaa korokkejaki "vaivaiset" oisko 150 o_O mut kuitenkin reilusti vähemmän kaikkea tehtynä ku sulla. Ehkä mä sit oon välil vaa kattellu maisemia tai muuten vaa unelmoinut.
 
Mä jotenkin arvasin että toi addison kyltteineen on enemmän kun et se vaan on, pitääks sen kanssa aina sit kuitenkin "jutella"? Koska monesti ku sitä nähnyt nii vaa kattonut "ai toi äijä taas" ja jatkanut eteenpäin.
Sun pitää rakennella Addisonin kyltille aina jonkinalinen tukisysteemi niin, että se pysyisi pystyssä vaikka Addison ei sitä tukisikaan. Sitten kun olet saanut tukirakennelman valmiiksi juttele Addisonin kanssa ja pyydä päästämään irti. Jos kyltti pysyy pystyssä juttele Addisonin kanssa uusiksi, niin tämä palkitsee sinut saamastaan avusta. Nämä Addison puzzlet on ollut yksi mun lempparijutuista pelissä.

Sul kyl mielettömästi sit avattu ja katottu, mul varmaa ehkä puolet alamaailmast avaamatta ja shrinei tehtny jotain 91 ja kaikkea vielä roppakaupal tekemättä vaikka täs vetänyt jo yli 200+h et mihinkä mä niitä tunteja sit oon saanut kuluttaa o_O mut kuitenkin reilusti vähemmän kaikkea tehtynä ku sulla. Ehkä mä sit oon välil vaa kattellu maisemia tai muuten vaa unelmoinut.
Jokainen pelaa omalla tyylillään eli eihän tämä mikään kisa ole. Yleensä itsekin olen keskivertoa hitaampi pelailija, jos vertailee pelien "how long to" tilastoja. Mulla tässä pelissä varmasti nopeutti, että BotW on niin tuttu, miksi esim. combat oli mulle tässä pelissä tosi tuttua ja helppoa. Hakkasin aiemmassa viestissä mainitsemasi vaikean taistonkin jo yllättävän aikaisin peliäni ekalla yrityksellä. Olen ehkä myös rakentelujen suhteen ollut vähän tylsä enkä ole innostunut rakentelemaan hienoja purjealuksia yms. mistä monet tuntuu innostuneen. Toki mäkin jotain olen rakennellut, mutta itsellä se on ehkä enemmän "miten saan näistä välineistä optimisti toimivan välineen" settiä ulkonäöstä välittämättä. Ja autobuild-kyky on ollut tosi ahkeralla käytöllä heti sen saamisesta saakka nopeuttamassa näiden jo kerran rakennettujen hyväksi todettujen rakennelmien uudelleen tekoa.
Jokainen menee omaa tahtia ja tärkeintähän on, että nauttii siitä omasta pelistään. Itse olen ainakin nauttinut aivan hurjasti, minkä vuoksi nyt haravoin kartan loppujakin kolkkia läpi, kun en vaan malttaisi saattaa tätä päätökseen.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä meni lopulta n. 70h läpipeluuseen ja sillä sai loistavan hienon seikkailun ja semi haastavan lopputaiston ilman OP ja oli reilusti haastavampi kuin edeltäjä ja tuotti hyvän kokonaismielen itselle täysin :)
 
Sun pitää rakennella Addisonin kyltille aina jonkinalinen tukisysteemi niin, että se pysyisi pystyssä vaikka Addison ei sitä tukisikaan. Sitten kun olet saanut tukirakennelman valmiiksi juttele Addisonin kanssa ja pyydä päästämään irti. Jos kyltti pysyy pystyssä juttele Addisonin kanssa uusiksi, niin tämä palkitsee sinut saamastaan avusta. Nämä Addison puzzlet on ollut yksi mun lempparijutuista pelissä.


Jokainen pelaa omalla tyylillään eli eihän tämä mikään kisa ole. Yleensä itsekin olen keskivertoa hitaampi pelailija, jos vertailee pelien "how long to" tilastoja. Mulla tässä pelissä varmasti nopeutti, että BotW on niin tuttu, miksi esim. combat oli mulle tässä pelissä tosi tuttua ja helppoa. Hakkasin aiemmassa viestissä mainitsemasi vaikean taistonkin jo yllättävän aikaisin peliäni ekalla yrityksellä. Olen ehkä myös rakentelujen suhteen ollut vähän tylsä enkä ole innostunut rakentelemaan hienoja purjealuksia yms. mistä monet tuntuu innostuneen. Toki mäkin jotain olen rakennellut, mutta itsellä se on ehkä enemmän "miten saan näistä välineistä optimisti toimivan välineen" settiä ulkonäöstä välittämättä. Ja autobuild-kyky on ollut tosi ahkeralla käytöllä heti sen saamisesta saakka nopeuttamassa näiden jo kerran rakennettujen hyväksi todettujen rakennelmien uudelleen tekoa.
Jokainen menee omaa tahtia ja tärkeintähän on, että nauttii siitä omasta pelistään. Itse olen ainakin nauttinut aivan hurjasti, minkä vuoksi nyt haravoin kartan loppujakin kolkkia läpi, kun en vaan malttaisi saattaa tätä päätökseen.

Juu emmä sitä sillä, jokainen toki omaan tahtiin. Täs vaa mietin et oma peli on 230hours or more ja ties mitä tekemättä nii mietin mihii mä sen ajan oon saanut "tuhlaa" :p Emmäkä aina täs 10/10 luksus jahteja rakentele, yleensä just semmonen menopeli joka nyt toimii ja pääsee hyvin liikkeel, mut välil sit oon jäänyt rakentelee kaikkia mopoista luksus jahteihin, noh siinäpä ne tunnit kai vieriikin, talon rakenteluun meni nyt yks ilta ku irrotin ja kokosin kuutoita mut näillä nykyisil resurrseil ellei sinne tuu joko ilmasena tai dlcn muodos jotain lisää nii ei siihe voi mitää enää tehää olkoot kui mahtava mielikuvitus.

On mullaki botw jotain muistikuvaa miten tää peli toimii mut siitäki jo vuosia nii äkkiä ne unohtuu. Toi areenataistelu tosiaan oli mulle melkoinen vääntö et sinne piti mennä hyvillä vehkeillä ja keijukaisilla.

Just hyvä kun nyt selvis mitä sille addisonnille pitää tehää nyt ku kerroit :D tällei niiku tässä vaiheessa ku oon varmaa jo kymmenien ohi lennelly ja kävellyt, arvasin kyl et sil on joku funktio täs pelis ku vaa se et se siinä möllöttää ympäriinsä. Noh parempi se on nyt tietää mut vähä harmittaa ku näit on mennyt roppakaupal ohi.
 
500+ korok siementä kerätty ja tässä kohtaa tajusin ihan mielettömän tekniikan kaverin luo haluavan korokin kanssa

Menin ensin sen vuoren rinteellä ylempänä olevan kaverin luo, jonne korok haluaa. Siellä otin käyttöön tarkka-ampuja jousen ja fuusasin nuoleen jonkun lihakimpaleen. Tuon jälkeen ammuin nuolen ekan korokin luo ja liisin itse perässä. Siellä fuusasin korokin lihakimpaleeseen ja recallasin sitten tuon lihakimpaleen liikkeen. Korok lensi nätisti lihakimpaleen kanssa toisen korokin luo.

En voi oikeasti uskoa, että tämä toimi. Oli pakko kokeilla heti kun mieleen tuli tällainen tekniikka. Olisi nopeuttanut aiemmin niin monen korokin kuskailuja.

Muuten nyt pelitunnit ylitti 200h. Kaikki shrinet on suoritettu ja niistä saatu palkinto herätti enemmän kysymyksiä kuin vastauksia. Lightrooteista puuttuu yksi, mutta tiedän missä se on kyllä. En ole vieläkään valmis siirtymään lopputaistoon, niin pyörin nyt ympäri hyrulea etsien luolia, kaivoja, Addissonia kyltteineen, vanhoja aarrekarttoja ja viimeisiä asuja sekä side questeja. Hero's path auttaa kyllä tässä paljon, kun näkee missä on vielä jäänyt käymättä.
Onko tarkka-ampujan jousi joku spesifi malli vai joku tietty nuolityyppi?
 
Onko tarkka-ampujan jousi joku spesifi malli vai joku tietty nuolityyppi?

Kyl se ihan spessu malli taitaa olla, mul on niitä pari ilmestynyt, ei täs taija olla mitää nuolityyppejä?

Toi akun päivitys ei sit oo ihan mitää halpaa puuhaa, kyl täs sai muutaman tunnin maan alla kerätä zonei että sain x10 akkua taas lisää, kyl täs ny mopol köröttelee melko pitkiäki matkoja mut jos haluu jotain military tankkeja jossa on kaikkia pommeja ym kiinni nii syö akkuaki enemmän (jos semmosen siis haluu tehää) :p
 
Onko tarkka-ampujan jousi joku spesifi malli vai joku tietty nuolityyppi?
Spesifi jousimalli. Tai ainakin kolme erilaista tarkka-ampuja jousta on pelissä tullut vastaan. Käytännössä pyrin pitämään varastossa aina 2kpl näitä tarkka-ammuntajousia ja loput jouset valikoin tuhovoimaa perusteella.

Ampuvat siis pidemmälle ja jousta jännittäessä jo havaitsee tämän, kun tähtäysnäkymä menee kauemmas kuin normaalilla jousella.
 
Muistanko omia mut eiks botw ollut niitä erilaisia nuolityyppejä? Kun tässä taas nuolet on aina samoja mut on sit just tämä fuse mahollisuus laittaa nuoliin porkkanasta dynamiittiin.
 
Onpas yhden pomovastustajan päihittämiseen päheä keino. Harmi, että eilen justiinsa vedin tuon taiston, niin jäi tuo tapa kokeilematta.

Kyseessä tuulitemppelin Colgera, jonka voi päihittää ilman mitään aseita ja esineitä.

 
Muistanko omia mut eiks botw ollut niitä erilaisia nuolityyppejä? Kun tässä taas nuolet on aina samoja mut on sit just tämä fuse mahollisuus laittaa nuoliin porkkanasta dynamiittiin.

Näinhän se oli nimenomaan, BotWissa oli tuli, jää ja pommi -nuolet. Näitä oli aika helppo hamstrata kun muutamista kylistä pystyi ostamaan noita kaikkia kerralla. Minusta tämä TotKin systeemi on parempi, niin kaikella mitä kerää on merkitystä ja esim syvyyksien tutkiminen kannattaa sillä ovat melkein paras paikka löytää pommeja.
 
Jaksaako porukka ottaa näitä hyrule compendium kuvia? Mä otan aina kaikesta mitä epäilen puuttuvan, vaikka pirusti olen niitä napsinut niin silti: Creatures 30/92 monsters 33/110 materials 87/126 equipment 62/175 treasure 3/6. Et täs olis vielä ilmeisesti aivan tolkuttomasti aseita ja monstereita mitä en oo vielä ees nähnyt.
 
Onpas yhden pomovastustajan päihittämiseen päheä keino. Harmi, että eilen justiinsa vedin tuon taiston, niin jäi tuo tapa kokeilematta.

Kyseessä tuulitemppelin Colgera, jonka voi päihittää ilman mitään aseita ja esineitä.


Joo tuo on siisti tekniikka.

Itse keksin tuon tavan vahingossa kolmatta kertaa kyseistä pomoa vastaan taistellessani. On siis mahdollista taistella pomoa vastaan vielä uudestaankin ja päästä testaamaan tekniikkaa ;)
Jaksaako porukka ottaa näitä hyrule compendium kuvia? Mä otan aina kaikesta mitä epäilen puuttuvan, vaikka pirusti olen niitä napsinut niin silti: Creatures 30/92 monsters 33/110 materials 87/126 equipment 62/175 treasure 3/6. Et täs olis vielä ilmeisesti aivan tolkuttomasti aseita ja monstereita mitä en oo vielä ees nähnyt.
Mä oon ottanut niitä tasaisesti kokoajan peliä eteenpäin pelatessani. En siis missään kohtaa ole varsinaisesti erikseen kerännyt niitä, vaan aina kun on tullut uusi juttu vastaan, niin olen napannut kuvan. Valtaosa nyt kerättynä. Aseista puuttuu reilu kymmenen, monstereista muutama ja materiaalista yksi (jonka kyllä tiedän mikä se on, mutta en ole vielä saanut kuvaa otetuksi). Creatureista ostin viimeiset pari kuvaa, kun ötököiden ja pikkulintujen kuvailu on niin rasittavaa niiden paetessa turhan helposti.
 
Spesifi jousimalli. Tai ainakin kolme erilaista tarkka-ampuja jousta on pelissä tullut vastaan. Käytännössä pyrin pitämään varastossa aina 2kpl näitä tarkka-ammuntajousia ja loput jouset valikoin tuhovoimaa perusteella.

Ampuvat siis pidemmälle ja jousta jännittäessä jo havaitsee tämän, kun tähtäysnäkymä menee kauemmas kuin normaalilla jousella.
Laitatko spoilereihin mitkä mallit? Löysin Dusk Bown joka tekstin perustella pitäisi olla range mallia, mutta en kyllä huomaa että tähtäysnäkymä muuttuisi sen etäämmäksi
 
Mä jaksoin edellisessä kerätä Hyrule Compendiumin kuvia, mutta tässä en ole ottanut yhtäkään. Kaikkeen ei taivu :D
 
Jaksaako porukka ottaa näitä hyrule compendium kuvia? Mä otan aina kaikesta mitä epäilen puuttuvan, vaikka pirusti olen niitä napsinut niin silti: Creatures 30/92 monsters 33/110 materials 87/126 equipment 62/175 treasure 3/6. Et täs olis vielä ilmeisesti aivan tolkuttomasti aseita ja monstereita mitä en oo vielä ees nähnyt.

En ole kerännyt kuin muutaman mitä yksi tehtävä vaati. Ei ole omaan makuun tuommoinen lainkaan.
En kerännyt edellisestäkään.
 
Laitatko spoilereihin mitkä mallit? Löysin Dusk Bown joka tekstin perustella pitäisi olla range mallia, mutta en kyllä huomaa että tähtäysnäkymä muuttuisi sen etäämmäksi
Phrenic bow, Falcon bow ja Gerudo bow, jos oikein muistan. Tuo Dusk bow:kin taitaa ampua kauemmas, mutta siinä ei jostain syystä tähdätessä ole sitä tarkka-ampuja näkymää, mikä muistaakseni näissä kolmessa muussa on. Nyt oli varastossa itsellä vain Phrenic bow:ta, niin en voinut testata kahden muun näkymää, mutta muistaakseni se on niissä sama kuin tässä Phrenicissäkin.
 
Tykkään kyl ku täs tehtävät on että annetaan vain vihje mistä etsiä eikä että suoraan mappiin markeri. Äskön pähkäilin ja etsin ihan omilla aivoilla ja olin kyl ylpee kun kekkasin itte.

Bludo told you about Lixard Lakes and shared a nursery rhyme. "One brother hunts what the other brother hides--two lizards fighting over whats inside.

Spoileris vain tehtävän vihje mutta en tietenkään paljasta miten sen löytää, mitä järkee siinä nyt sit olis. Toki tämmöses pääsis helposti kuha avais googlen tai youtuben mut mitä löytämisen iloa siinä nyt sit on?
 
Ylös Bottom