Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: The Wind Waker

~20h peliaikaa takana ja ei voi olla kuin tyytyväinen. Kevyesti Cuben paras peli. Grafiikka tuntui alkuun kovin yksinkertaiselta ja valjulta, mutta kyllähän tuo hetken ihmettelyn jälkeen vaikutuksen teki. Etenkin efektit ovat hyvin vakuuttavat (räjähdykset, veden pärskeet yms.). Kuinkas pitkä pelin arvioitu kesto tunteina on? Entäs kannattaako ostaa Gameboy Advance SP ihan vain tämän pelin höysteeksi?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ktorni
~20h peliaikaa takana ja ei voi olla kuin tyytyväinen. Kevyesti Cuben paras peli. Grafiikka tuntui alkuun kovin yksinkertaiselta ja valjulta, mutta kyllähän tuo hetken ihmettelyn jälkeen vaikutuksen teki. Etenkin efektit ovat hyvin vakuuttavat (räjähdykset, veden pärskeet yms.). Kuinkas pitkä pelin arvioitu kesto tunteina on? Entäs kannattaako ostaa Gameboy Advance SP ihan vain tämän pelin höysteeksi?



ei ihan vain tämän peli. GBA SP kannattaa hankkia, kyllä näin on, mutta sitten saat sillä muutakin kuin Tingleä ohjastettua. jos et ajattele mihinkään muuhun käyttää, jätä hyllyyn.
 
Tosta toon/cel-shading jutusta vielä että eikös se ollu sillai jotenkin että joku yhtiö (tai joku) "keksi" ton tekniikan ja nimesi sen cel-shading:iksi ja myöhemmin joku toinen yhtiö väitti, että ne olis keksiny sen ja alko sanoo sitä toon-shadingiksi...

Korjatkaa, voin olla erittäin väärässä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jeff
Niinhän se on. Siksipä en kyseistä tuotosta jaksa enää lukeakkaan.

Mutta Pelitillä on yksi netin parhaista nettifoorumeista, jo se pitää minut lehden tilaajana.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kulipoika
Moderaattori voisi lukea tämän ketjun otsikon ja pysyä aiheessa.
Heh, taisin tosiaan eksyä vähän aiheesta. Pahoittelen, etten tiedä mitään Cubeista tai sen peleistä. PS2 on tutumpi. Täällä Cube-puolella ollaan onneksi tarkkoja keskustelijoita ja huomautetaan heti jos menee off topicin puolelle. Sinussahan on selkeää natsimoderaattoriainesta - Poikani! ;)

Okei, mutta mitäs mieltä olitte Playerin Zelda-spesiaalista?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan saintbert
Tuohan nyt on täysin asiatonta väittää lehteä puolueelliseksi. Sovitaanko, että Pelitin arvostelijat yksinkertaisesti ovat huonoja.

Wind Waker -arvostelu ei tosiaan ollut kummoinen ja tuohon 92 pisteeseenkin tuli heikosti perusteita. Grafiikka tuntui herättävän eniten närää arvostelijassa. Kannattaa kuitenkin hommata se arvostelu luettavaksi ennen kuin alkaa Pelitiä haukkumaan.

PC-arvosteluja en kommentoi, koska en sillä pelaa, mutta kaverit ainakin noita kehuvat. Konsoliarvostelut sen sijaan ovat Pelitissä todella huonoja, suorastaan ärsyttäviä.

Itsekin ihmettelin tuota Wind Wakerin grafiikan haukkumista. Suora lainaus arvostelusta:

"Nintendo Herätys! Eivät hyvät, nautittavat, silmäähivelevät grafiikat todellakaan peliä pilaa"

Olenko sitten kasvanut ikäni tynnyrissä vai mikä on, mutta mielestäni Wind Wakerissa on melkeinpä hienoimmat grafiikat mitä missään pelissä olen nähnyt. Yksityiskohtien määrä on huimaava ja tyylitajussa ja persoonallisuudessa löytyy.
 
Totta se on että Pelit kohtelee Cuben pelejä kuin sontaa. Mariokaan ei saanut edes aukeamaa.

Montakos sydäntä teillä muutes on? Mulla niitä on 12kpl.
 
Kyllä se nyt niin on että GC ja Zelda on huomenna ostettava. Päähänpistosta tuli päähänpinttymä, josta nyt ei pääse yli eikä ympäri. Sen verran vakuuttuneeksi teidän innostuksenne ja kokemuksenne minut saivat ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Enkuli
Kyllä se nyt niin on että GC ja Zelda on huomenna ostettava. Päähänpistosta tuli päähänpinttymä, josta nyt ei pääse yli eikä ympäri. Sen verran vakuuttuneeksi teidän innostuksenne ja kokemuksenne minut saivat ;)

Minut sai vakuuttuneeksi, silloin kun ostin cuben, kahden kuukauden päästä tuleva zelda ja kun bonusdiskin sai niin "kaks kärpästä yhdellä iskulla" :D Ja vielä kun isä osti sen luoksen PS":n niin siellä voi pelailla sillä ja kaveriilakin on cube niin saa lainattua pelejä :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez
"Nintendo Herätys! Eivät hyvät, nautittavat, silmäähivelevät grafiikat todellakaan peliä pilaa"

:o

Siis ei voi olla totta? Oikeesti?

Taidanpa ton kunniaks ostaa heti huomenna kopion itselleni, samaan syssyyn vielä sopivan kokoiset kehykset, että istuu seinälle. Ton arvostelun kirjoittaja on jo tällä info-määrällä mun palvonnan kohde universumin pamahtamiseen asti! :D

Aivan uskomatonta toimintaa Suomen suurimmalta alan lehdeltä, ei kai ne arvostelijat saa oikeesti palkkaa/bonuksia tollasesta toiminnasta? Pitänee lähettää palautetta, kunhan oon tarkemmin perehtynyt asiaan..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez
.

Itsekin ihmettelin tuota Wind Wakerin grafiikan haukkumista. Suora lainaus arvostelusta:

"Nintendo Herätys! Eivät hyvät, nautittavat, silmäähivelevät grafiikat todellakaan peliä pilaa"

Lehdessä mainittiin myös ilmoitus luontoinen asia, että ilman S-Video VHS tai RGB piuhaa kaikkien kannattaa kiertää Wind Waker kaukaa, koska jälki on todella suttuista.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Justin Bailey
Aivan uskomatonta toimintaa Suomen suurimmalta alan lehdeltä, ei kai ne arvostelijat saa oikeesti palkkaa/bonuksia tollasesta toiminnasta? Pitänee lähettää palautetta, kunhan oon tarkemmin perehtynyt asiaan..
Joo, eihän nyt ARVOSTELUSTA pitäis palkkaa saada. Arvostelijat kertovat oman mielipiteensä pelistä, jos nyt Turusta ei Zeldan grafiikka miellyttänyt niin mitä sitten? Onhan tuo aika radikaali tyyli, ei voi olettaa, että kaikki pitäisivät siitä.

"Lehdessä mainittiin myös ilmoitus luontoinen asia, että ilman S-Video VHS tai RGB piuhaa kaikkien kannattaa kiertää Wind Waker kaukaa, koska jälki on todella suttuista"

Olihan se aika rajusti sanottu, mutta kyllä minua ainakin vituttaa se, että 5 metrin päässä olevat asiat blurrataan. Mitään järkevää syytä en siihen nää. Vähän kauempana edes tai sopivissa paikoissa, mutta ei.

***** PELIT MENNÄÄN POLTTAMAAN NIIDEN TOIMISTO!! PERUN TILAUXEN NYT HETI!!!!! :rolleyes:
 
Siis minusta Zeldan grafiikassa ei ole mitään vikaa. Ja eikä ole mitään erikois piuhuja jokka ehkä parantais kuvaa ja sanon että yksi parhaimasta grafiikoista joita MINÄ olen pelannu.

Mitähän ne olivat sanoneet OoT:stä?
Sillä siinähän se grafiikka on "suttuinen/huono" mutta tykkäsin OoT:stäkin kauhiasti silloin aikoinaan (ihmeen vähän kuitenkin muistan OoT:stä olkoot vaikka ikuinen mysteeri sitten =D).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Lehdessä mainittiin myös ilmoitus luontoinen asia, että ilman S-Video VHS tai RGB piuhaa kaikkien kannattaa kiertää Wind Waker kaukaa, koska jälki on todella suttuista.

Ei peliä ehkä ostamatta sen takia kannata jättää, mutta grafiikka on kieltämättä suttuista vielä RGB-piuhan läpi katsottunakin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kumppe
Totta se on että Pelit kohtelee Cuben pelejä kuin sontaa. Mariokaan ei saanut edes aukeamaa.

<Offtopic>
Mariossa ei varmaankaan ollut mitään niin mullistavaa, että arvostelua olisi pitänyt keinotekoisesti pitkittää.

Pelitissä Mario sai 91 pistettä, Zelda 92, Metroid 95, Rogue Squadron II 90 ja Super Smash Bros. Melee 90.
Pelit-lehti siis todellakin vihaa Cubea ja sen pelejä.
</Offtopic>
 
Itse en kyllä huomannut Zeldan grafiikassa jälkeäkään häiritsevästä suttuisuudesta. Muutenkin grafiikka on upeinta mitä olen vähään aikaan nähnyt (minulta löytyy PC, GC ja Xbox). Mielestäni pelitin arvostelu oli aika kehno.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan wormfed
Joo, eihän nyt ARVOSTELUSTA pitäis palkkaa saada. Arvostelijat kertovat oman mielipiteensä pelistä, jos nyt Turusta ei Zeldan grafiikka miellyttänyt niin mitä sitten? Onhan tuo aika radikaali tyyli, ei voi olettaa, että kaikki pitäisivät siitä.

Jep, mutta tuosta lainauksesta saa kuvan, että mies ei puhunut vain omasta mielipiteestään, itse asiassa viittasi aivan päinvastaiseen. Samoin tuosta saa käsityksen, että arvostelijalla ei ole kykyä ymmärtää tai arvostaa asioita, joista ei itse pidä. Tällaisessa tapauksessa kannattaisi miettiä muutamaan kertaan onko jäävi sitä kirjoittamaan. Kaikki tämä siis vain tuon yhden lainauksen perusteella. Voihan olla, että seuraavassa lauseessa hän kertookin vain vitsailleensa, mutta epäilen vahvasti..

Olihan se aika rajusti sanottu, mutta kyllä minua ainakin vituttaa se, että 5 metrin päässä olevat asiat blurrataan. Mitään järkevää syytä en siihen nää. Vähän kauempana edes tai sopivissa paikoissa, mutta ei.

Hmm. Missä paikoissa WW:n erittäin sulava blurraus häiritsee sinua? Ja missä paikoissa se tapahtuu "5":n metrin päässä? Onko se niin häiritsevää, että peli kannattaa kiertää kaukaa jos ei osta lisäpiuhoja? Onko tuo vastuunsa tuntevaa puhetta Suomen johtavalta peli-lehdeltä? Minua grafiikka ja tyyli on miellyttänyt suuresti alusta lähtien, mutta vaikken omaisikaan taiteellista taustaa, niin osaisin silti arvostaa sitä taitoa ja vaivaa, mikä WW:n ulkoisesta asusta paistaa vahvasti ulospäin. Puhumattakaan itse pelistä..

Itse en ole väittänyt Pelit-lehteä puolueelliseksi mihinkään suuntaan, mutta asiantuntemattomuus paistaa rajusti läpi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Justin Bailey
Jep, mutta tuosta lainauksesta saa kuvan, että mies ei puhunut vain omasta mielipiteestään, itse asiassa viittasi aivan päinvastaiseen. Samoin tuosta saa käsityksen, että arvostelijalla ei ole kykyä ymmärtää tai arvostaa asioita, joista ei itse pidä. Tällaisessa tapauksessa kannattaisi miettiä muutamaan kertaan onko jäävi sitä kirjoittamaan. Kaikki tämä siis vain tuon yhden lainauksen perusteella. Voihan olla, että seuraavassa lauseessa hän kertookin vain vitsailleensa, mutta epäilen vahvasti..
Tuo lainaus tuli sen blurrijutun jälkeen, joten uskon että se viittasi siihen eikä koko pelin grafiikoihin. Turunen sanoo ennen syvempää pohdiskelua grafiikasta että "minua pelkistetty kuvallinen tarjonta ei innosta ylisanoihin", eli oma mielipide on kyseessä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Justin Bailey
Hmm. Missä paikoissa WW:n erittäin sulava blurraus häiritsee sinua? Ja missä paikoissa se tapahtuu "5":n metrin päässä? Onko se niin häiritsevää, että peli kannattaa kiertää kaukaa jos ei osta lisäpiuhoja?
Ei ole niin häiritsevää, siksi sanoinkin "aika rajusti sanottu". Eikä se ehkä tapahdu 5 metrin päässä, mutta varsinkin kun peliä ensimmäistä kertaa pelasi tuntui siltä, että kaikki muu paitsi oma hahmo on blurrattu.

Tosin mulla on niin paska kaukonäkö että nään tota blurria IRL, niin se tuntuu että yhtäkkiä ruutu olisikin kaukana kun pelissäkin blurrautuu asiat samalla tavalla :D

Tänne loppuun vielä huomautus, että omasta mielestäni Zelda on yksi graafisesti hienoimpia ja "itsensänäköisimpiä" pelejä. Voin kuitenkin ymmärtää, ettei kaikkia cel-shading miellytä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ok.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan wormfed
..Mulla on niin paska kaukonäkö että nään tota blurria IRL, niin se tuntuu että yhtäkkiä ruutu olisikin kaukana kun pelissäkin blurrautuu asiat samalla tavalla :D

Eli WW on 'sittenkin' se realistisin Zelda, mitä jengi oikein höpisee :D

Pitää tosiaan tsekkaa ihan suoraan lehdestä koko juttu, mut heikolta vaikuttaa tähän mennessä. Ei sinänsä mikään yllätys.
 
Ylös Bottom