Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: The Wind Waker

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TeKe
..Olisihan siinä sentään 5 pistettä vielä lisää. Voi kuinka konsolia taas sorretaan. (MP:kin sai vain 95...)

Ja jos lukisit muutaman postauksen taaksepäin, niin en ole ikinä väittänyt mitään mistään konsolin sortamisesta. Puhe on ollut asiantuntemattomuudesta ja ihmeellisistä kommenteista.

Että näin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TeKe
Siis jos arvostelija ei pidä graafisesta tyylistä, sitä tulee silti kehua, arvostaa ja ymmärtää? mitenkähän tämä noin käytännössä on mahdollista. "Minä en itse pitänyt Zeldan loistavista grafiikoista. Ylifantastiset efektit eivät saa minua käyttämään ylisanoja."

:eek:

Okei,

palaan tähän asiaan aamulla, nyt täytyy nimittäin ähteä eteenpäin. Eli aamuun..

:cool:


EDIT: nopea esimerkki: en itse ole uskovainen, mutta arvostan ja ymmärrän ihmisiä, jotka sen valinnan ovat tehneet. Ja jos se heille sopii ja tuottaa hyvää oloa, niin hieno juttu.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Justin Bailey
Ja jos lukisit muutaman postauksen taaksepäin, niin en ole ikinä väittänyt mitään mistään konsolin sortamisesta. Puhe on ollut asiantuntemattomuudesta ja ihmeellisistä kommenteista.

Että näin.

Se liittyikin lähinnä toisten keskustelijoiden huvittaviin heittoihin (unohtui mainita editissä...). En viitsinyt tehdä uutta viestiä kun vanhaakin saatoin muokata.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Justin Bailey
EDIT: nopea esimerkki: en itse ole uskovainen, mutta arvostan ja ymmärrän ihmisiä, jotka sen valinnan ovat tehneet. Ja jos se heille sopii ja tuottaa hyvää oloa, niin hieno juttu.

Ja täten et ikimaailmassa sanoisi pahaa sanaa sinua häiritsevästä uskonnollisesta epäkohdasta kuten vaikkapa itsemurhapommittajasta, joka uskoo pääsevänsä paratiisiin kun tappaa bussillisen ihmisiä?
Eikö arvostelussa siis saa missään nimessä tuoda julki omaa mielipidettään, jos se on negatiivinen? Varsinkin kun tämä grafiikan morkkaus on tiivistetty Hyvää/Huonoa laatikkoon sanoin: Taustojen suttuisuus häiritsee aikansa. Kuten se häiritsi minuakin... Anteeksi. Saanko sanoa noin?
 
Huomenta :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TeKe
Eikö arvostelussa siis saa missään nimessä tuoda julki omaa mielipidettään, jos se on negatiivinen? Varsinkin kun tämä grafiikan morkkaus on tiivistetty Hyvää/Huonoa laatikkoon sanoin: Taustojen suttuisuus häiritsee aikansa. Kuten se häiritsi minuakin... Anteeksi. Saanko sanoa noin?

Kuten sanoin aikaisemmin, niin kommenttini käsitteli vain sitä yhtä lainausta, ei mitään muuta.

->

"Nintendo Herätys! Eivät hyvät, nautittavat, silmäähivelevät grafiikat todellakaan peliä pilaa"

Johon minä siis:

"Jep, mutta tuosta lainauksesta saa kuvan, että mies ei puhunut vain omasta mielipiteestään, itse asiassa viittasi aivan päinvastaiseen. Samoin tuosta saa käsityksen, että arvostelijalla ei ole kykyä ymmärtää tai arvostaa asioita, joista ei itse pidä. Tällaisessa tapauksessa kannattaisi miettiä muutamaan kertaan onko jäävi sitä kirjoittamaan. Kaikki tämä siis vain tuon yhden lainauksen perusteella. Voihan olla, että seuraavassa lauseessa hän kertookin vain vitsailleensa, mutta epäilen vahvasti.."

Jos luet tuon ajatuksella, niin huomaat etten kohdista kritiikkiäni miehen omaan henkilökohtaiseen mielipiteeseen, vaan siihen, että hän ilmaisee asian faktan omaisesti huomioimatta asiaankuuluvia seikkoja.

Kävin tänään tsekkaamassa arvostelun, mutta spoilereiden takia en yksinkertaisesti voinut lukea sitä tuota lainausta pidemmälle, nytkin jouduin muutaman sellaisen sulattamaan ennen kuin pääsin oikeaan kohtaan. Siihen asti kaikki oli ihan ok, mies kertoi oman kantansa ja perusteli sen. En ole itse samaa mieltä, mutta so what? Seuraavaksi tulikin yht'äkkiä aivan ihmeellinen juttu, eli juuri tuo närää aiheuttanut lainaus, jossa asiasta puhutaan jo yleisellä tasolla. Tämänlainen amatööri-journalismi ei ole missään mielessä hyväksi lehden imagolle, joten katson positiiviseksi jos asia kantautuu kuuleviin korviin ja se käsitellään ammattitaidolla.

..Ja täten et ikimaailmassa sanoisi pahaa sanaa sinua häiritsevästä uskonnollisesta epäkohdasta kuten vaikkapa itsemurhapommittajasta, joka uskoo pääsevänsä paratiisiin kun tappaa bussillisen ihmisiä?

Ääripäät kumpuavat usein tietämättömyydestä, tuollaisilla tapauksilla ei ole uskottavaa pohjaa minkään vakavasti otettavan uskonnon jäsenten keskuudessa, tarkista (ja tutustu) vaikka Islamin opista, johon oletettavasti viittasit. Tämä Zelda-arvostelun lainaus oli myös eräs ääripää, kuten oli samaisessa arvostelussa esiintyvä kehoitus kiertää peli kaukaa ilman extra piuhoja. Mielestäni on ihan aiheellista kommentoida jos Suomen suurimmassa peli-lehdessä tapahtuu tämänlaisia ylilyöntejä.

Toivon, että luet postaukseni huolellisemmin ennen kuin vedät niistä noin pitkälle tehtyjä johtopäätöksiä.

"Taustojen suttuisuus häiritsee aikansa. Kuten se häiritsi minuakin... Anteeksi. Saanko sanoa noin?"

Näytä mulle kohta, missä olen maininnut jotain edes hieman tuohon viittaavaa?

Jokaisella on omat mielipiteensä asioista, se on selvä, mutta miltäs tämä sinusta kuulostaa: "Kaurismäki herätys! Eivät vuorosanat, hyvät näyttelijäsuoritukset ja juoni todellakaan elokuvaa pilaa!"
 
Jos vielä jäi jotain epäselvyyksiä, niin jatkan mielelläni privana tai meilin kautta. Tuskin muita kiinnostaa näin paljon.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Justin Bailey
Jos vielä jäi jotain epäselvyyksiä, niin jatkan mielelläni privana tai meilin kautta. Tuskin muita kiinnostaa näin paljon.

Ei todellakaan kiinosta
 
Jos jotain vielä kiinnostaa tuo pelit-lehden arvostelu niin voisitteko tehdä edes uuden aiheen siitä kun tässäkin aiheessa viimeiset 2-3 sivua on tuosta arvostelusta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TruPlaya
Jos jotain vielä kiinnostaa tuo pelit-lehden arvostelu niin voisitteko tehdä edes uuden aiheen siitä kun tässäkin aiheessa viimeiset 2-3 sivua on tuosta arvostelusta.

Mitä nyt turhaa?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TruPlaya
Niinpä. Mutta enää ei tuosta arvostelusta ainakaan mitään juttua tänne koska se on jo niin puhkikulutettu aihe.

Niin on ja pysytääs nyt aiheessa.
 
Hehe, huvittavaa luettavaa. Kertonee jotain ihmisten luonteesta (negatiivisessa mielessä), kun hermostuvat siitä, että joku peli saa vain 92/100 jossain arvostelussa.

No kuitenkin nyt tuli myös itse hankittua tämä peli. Alun perusteella korvaa hyvin Metroidin aiheuttaman suuren pettymyksen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
Hehe, huvittavaa luettavaa. Kertonee jotain ihmisten luonteesta (negatiivisessa mielessä), kun hermostuvat siitä, että joku peli saa vain 92/100 jossain arvostelussa.

Öh..

..whatever :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
Hehe, huvittavaa luettavaa. Kertonee jotain ihmisten luonteesta (negatiivisessa mielessä), kun hermostuvat siitä, että joku peli saa vain 92/100 jossain arvostelussa.
Edelleenkin valitus koski niitä outoja kommentteja grafiikoista. Sitä kritiikkiä ei voi kumota "peli sai 92 pistettä, mitä valitatte?" vasta-argumentilla.

Pelitin boardilla Nnirvi ja Laaksonen puhuvat mokasta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Edelleenkin valitus koski niitä outoja kommentteja grafiikoista. Sitä kritiikkiä ei voi kumota "peli sai 92 pistettä, mitä valitatte?" vasta-argumentilla.

Pelitin boardilla Nnirvi ja Laaksonen puhuvat mokasta.

Hei, hei!!
Eikös me sovittu ettei tuosta asiasta enään puhuta ainaskaan tässä threadissa? =D
 
Tämtä threadi taitaa olla GC-osion elle jopa koko boardin suurimpia threadeja heti Konsolisotien jälkeen
 
Juupa juu. Menin tuossa pari minuuttia sitten zeldan läpi.

Mikäs se on se jossa kysytään että haluaako jonku toisen tilanteen tallentaan eriin loggiin?
Mä savetin ja aloin pelaan sitä sen verran kokeilin että inventoryssä oli deluxe picto boxi ja linkin siskolla tais olla erillainen mekko mitä tavallisessa logissa oli.
 
Zelda läpi! Mahtipeli! Meni ehkä jotain 30 tuntia... eikä edes kaikkia "mini" questejä läpi menty.

Spoiler (maalaile)

Kun läpi pelasi, aloitin uudestaan ja sain sen kameran (väri) ja tuli "Hero's new clothes", eli voi pelata normaalilla puvulla (sillä sinisellä). On se hienoa!

Spoiler loppu.

Uutta putkeen vaan!
 
Loppu on mielestäni aivan upea! Mitä itse olet mieltä?

Toisaalta kun ajattelee, niin voiko tuollaisen lopun jälkeen tehdä uutta Zeldaa, jossa olisi taas sama Ganondorf?

Loppuvastus olisi myös voinut olla ehkä hieman haastavampi, enemmän OoT-tyylinen.
 
Ylös Bottom