Doctor Pepper
Well-Known Member
Tuo minun ostama malli on ihan hyvä, mutta pitää olla tosi tarkkana, mitä ostaa, koska versioiden ja eri kokoisten Serifien ominaisuudet vaihtelevat aika paljon. Toki tuossa on ihan selvät valovuodot, joita en tosin huomaa normaalikäytössä ja varsinkin ennen säätöä kuva oli vähän valju. Sain sen kuitenkin säädettyä hyväksi. Peleissä se on ok, leffakäytössä yllättävän hyvä odotuksiin nähden vaikka vähän voisi olla vielä parempikin. Olin varautunut siihen, että se olisi muussa kuin pelikäytössä korkeintaan keskinkertainen. Bonuksena voi pitää erilaisia näytönsäästäjämoodeja päällä, jos ei halua mustaa ruutua huoneen nurkkaa pimentämään. Joskus se oikeasti piristää ankeaa tunnelmaa, vähän niinkuin olisi jossain hotellissa. Minulle tuo Serifin näytönsäästäjien teollisen muotoilun maailma tuntuu mukavammalta kuin Framen taulujen katselu.Ilmeisesti ihan ok telkkari muutenkin?
Telkussa on myös NFC, jonka kautta saa jaettua kännykän musiikit, mutta itse en ole kokenut sitä tarpeelliseksi, koska minulla on niin monta muuta tapaa hoitaa sama asia. Lisäksi NFC piste on siinä, missä pidän soundbaria ja tilaa ei oikein riitä molemmille.
Äkkiseltään tulee mieleen, että kaikki keskeiset HDMI 2.1:n ominaisuudet ovat sellaisia, joita pelintekijöiden ei tarvitse erikseen hyödyntää. Siis VRR ja ALLM tulee kaikkiin peleihin ja mitä vielä siihen kuuluikaan. 120 Hz, 8k sun muut tietysti vaativat pelintekijöiltä tukea.Mietin vaan että kuinka moni pelinjulkaisija noita hyödyntää tulevaisuudessa (tässä konesukupolvessa)?