Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uskomatonta mutta totta!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yoshi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan avanto
No ehkä Starfox Adventures ei olekkaan niin innovaatinen, otin sen vain mukaan osoittaakseni RARE:n kyvyn tehdä vieläkin erinomaisia pelejä.

Sanoppa noista muista sama...ideat Nintendolta. Pyh!

Onhan Rare saanut pakostakin ideoita Nintendolta, kai nyt second partyt yleensä saavat neuvontaa. Mieti nyt Donkey Kong Countrya, Banjo Kazooieta, Donkey Kong 64ää, Diddy Kong Racingia esimerkiksi. Niin ja tuota Starfox Adventuresia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu


Mieti nyt Donkey Kong Countrya.


Jaahas, mitä oli nintendolta otettu? Peli on siis se Super Nintendon ensimmäinen Donkey Kong.

Ja noista muista peleistä ei mun listalla ollut mainintaa, vai oliko?

________________________________________

Pientä historiikkiä ilman että mitenkään liittyisi muuten asiaan:

Rare on tehnyt pelejä jo 8-bittiselle, ja sielläkin on mainioita pelejä. En kyllä tiiä miltä nyt esim. R.C. Pro-AM, Battletoads tai Snake Rattle 'N Roll vaikuttaisi, mutta silloin back in days noi pelit oli erinomaisia.

Kyllä RARElla on monta vuotta takana osaamista, tuskin se yhtäkkiä loppuu.
________________________________________
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Onhan Rare saanut pakostakin ideoita Nintendolta, kai nyt second partyt yleensä saavat neuvontaa.

Niinpä ja mitä pahaa siinä on? Kait mestari saa oppipoikaansa opettaa? :)

Onhan se nyt typerää mikäli ajatellaan että esim. Rare ei olisi saanut saada mitän vaikutteita Nintendolta tai ettei Nintendo olisi saanut sitä opastaa. Sehän olisi lähes sama kun ruvetan mesoomaan siitä jos jokin pelitalo kuuntelee pelaajia ja tämän mukaan lisäilee (yleensä) jatko-osiin uusia ominaisuuksia yms.

Jengi täällä laulelee kuinka innovatiivisia pelejä millekkin koneelle on tulossa, no onhan se kiva että niitä tulee. Mutta osaako joku kertoa varmasti että nämä uudet keksinnöt toimivat pelissä? Uusissa keksinnöissä kun usein on lastentauteja, joten eikö se ole vain hyvä että välistä tulee muutama peli missä on vain viety pidemmälle jonkin toisen keksimää jippoa ja näin tehty ominaisuudesta sellainen miksi se oli alunperinkin tarkoitettu.

Eikait hyvän pelin määritelmä kulje vain grafiikassa tai innovatiivisuudessa. Kyllähän se on kokonaisuus joka ratkaisee.

On myös aika typerää tapella siitä kuka teki ja mitä teki konsoli-scenelle. Eikö vai voida hyväksyä tosiasioita ja annetaan pisteet niille kenelle se kuuluu, eli esim. Nintendolle, Sonylle, Segalle jne. Ei se ole keneltäkään pois että kunnioitetaan muidenkin kuin oman lempikonsolin valmistajaa heidän saavutuksistaan. Toisaalta esim. Microsoftin saavutuksia ei vielä nähdä, mutta uskoisin että hekin tulevat vaikuttaman suuressa määrin konsoleihin, esim. ehkä vihdoin päästään eroon muistikorteista, Microsoftilla on hyvät mahdollisuudet viedä pidemmälle Segan aloittama nettipelaaminen konsolilla jne.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser
Mutta osaako joku kertoa varmasti että nämä uudet keksinnöt toimivat pelissä?

Blinx the time mikälie oli ainakin uskomattoman huono. Todella omaperäinen idea ok, mutta peli on siis surkea esitys, eikä vain pettymys mutta oikeasti huonoimpia boxin pelejä. Eli pysytään vaan tutussa kaavassa ellei hyvää ideaa osata toteuttaa sanon minä.

Ja avanto, ketut minä listoistasi. Se ettei Rare muka olisi Nintendolta saanut oppeja on ihan bullshittiä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Liquit
Joo, taas on homma alkanu alusta näköjään. Surullista luettavaa sikäli että monelle loistava grafiikka = hyvä peli. Veikkaan että tällaiset kommentit tulevat aika nuorilta kavereilta, eikä niinkään tyypeitä jotka ovat aloittaneet pelaamisen jo pimeällä 80-luvulla. :)
Hyvä kommenti.
Kun nykyään (ja tulevaisuudessa) konsoleiden grafiikka alkaa jo olla aivan huippuluokkaa, niin eikö jo tulla siihen pisteeseen, että kukaan ei enää katso grafiikkaa, vaan keskittyy itse peliin ja sen muuhun sisältöön?
Eihän nykyään enää elokuva-arvosteluissakaan arvostella elokuvan kuvanlaatua(koska nykykameroilla saadaan "täydellistä" kuvaa), vaan keskitytään vain ja ainoastaan juoneen, henkilöihin ja vastaavaan.
Niin eiköhän myös peleissä ennemmin tai myöhemmin rupea grafiikka menettämään merkitystään. Tämä tekisi hyvää pelialalla, jolla jotkut julkaisijat julkaisevat vuosi vuoden perään samanlaisia pelejä, joissa ainut huomattava päivitys on grafiikka. Luulisi että alkaa syntyä lisää omaperäisiä ja harkittuja pelejä.
Päästäisiin myös eroon teineistä, jotka huutelevat toisilleen "Mun pelissä on paremmat graffikat kun sun pelissä!!!!11"
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu


Ja avanto, ketut minä listoistasi. Se ettei Rare muka olisi Nintendolta saanut oppeja on ihan bullshittiä.


Maagiset on sun alter ego?

Eli siis Maagiset ilmoitti RAREn kopioivan ideat suoraan Nintendolta, ei siis mitään neuvontaa. Sen jälkeen kirjoitit jotain RAREn saavan ideoita Nintendolta, sekoitin sinut maagiseen. Ei välttämättä ideoita, inspiraatioita?

Ja ihan vielä näin päätteeksi, voisiko joku valaista tietämätöntä, kuinka RARE on saanut ideoita Nintendolta? Tai kuinka se on kopioinnut ideoita?

Etsikää jostain RAREn kaikki pelit ja miettikää kuinka moni niistä oli jotain ennenäkemätöntä aikanaan. Miksi Nintendo ei itse käyttänyt näitä ideoita? Kertokaa mulle, mä en oikeesti tiedä.

Se on totta, että pelintekijöiden paremmuudesta ei kannatta kiistellä, kaikki antavat omansa pelien kehitykseen ja se on loppupeleissä parasta kaikille osapuolille.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan avanto
Maagiset on sun alter ego?

Eli siis Maagiset ilmoitti RAREn kopioivan ideat suoraan Nintendolta, ei siis mitään neuvontaa. Sen jälkeen kirjoitit jotain RAREn saavan ideoita Nintendolta, sekoitin sinut maagiseen. Ei välttämättä ideoita, inspiraatioita?

Ja ihan vielä näin päätteeksi, voisiko joku valaista tietämätöntä, kuinka RARE on saanut ideoita Nintendolta? Tai kuinka se on kopioinnut ideoita?

Etsikää jostain RAREn kaikki pelit ja miettikää kuinka moni niistä oli jotain ennenäkemätöntä aikanaan. Miksi Nintendo ei itse käyttänyt näitä ideoita? Kertokaa mulle, mä en oikeesti tiedä.

Se on totta, että pelintekijöiden paremmuudesta ei kannatta kiistellä, kaikki antavat omansa pelien kehitykseen ja se on loppupeleissä parasta kaikille osapuolille.

RARE on koonnut Nintendon hahmojen ympärille muutaman hyvän pelin, mutta pystyykö se hyvään peliin ilman Nintendoa?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
RARE on koonnut Nintendon hahmojen ympärille muutaman hyvän pelin, mutta pystyykö se hyvään peliin ilman Nintendoa?
Ja vielä useamman ilman Nintendon hahmoja. Miksei se siis pystyisi? Jos Raren laatu on johonkin katoamassa, ei se ainakaan Nintendon poissaolosta johdu.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
RARE on koonnut Nintendon hahmojen ympärille muutaman hyvän pelin, mutta pystyykö se hyvään peliin ilman Nintendoa?

Öö... mitäs Nintendon hahmoja ne Joanna Dark tai James Bond ovat? Entä Conker? Banjo-Kazooie ei liene myöskään Nintendon ideoima peli. Tuleva Kameo vaikuttaa erittäin hyvältä, tuntuisi jatkavat Raren laadukasta linjaa. Ja ehkä se aika kuluu sen parissa Perfect Dark Zeroa odotellessa. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NviperO
Öö... mitäs Nintendon hahmoja ne Joanna Dark tai James Bond ovat? Entä Conker? Banjo-Kazooie ei liene myöskään Nintendon ideoima peli.

Peli voi yhtä lailla olla kopio, vaikka hahmot eivät olisikaan Nintendon. 3D-räiskinnöistään Rare ansaitsee kyllä täyden kunnian, mutta perintö elää Free Radical Design -tiimin töissä. Siltä tuntuu TimeSplitters 2:n jälkeen.

Hyviä pelejä Rare on kuitenkin aina tehnyt ja odotan mielenkiinnolla tulevia. Kunhan eivät rupea Microsoftia matkimaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan saintbert
Peli voi yhtä lailla olla kopio, vaikka hahmot eivät olisikaan Nintendon. 3D-räiskinnöistään Rare ansaitsee kyllä täyden kunnian, mutta perintö elää Free Radical Design -tiimin töissä. Siltä tuntuu TimeSplitters 2:n jälkeen.

Hyviä pelejä Rare on kuitenkin aina tehnyt ja odotan mielenkiinnolla tulevia. Kunhan eivät rupea Microsoftia matkimaan.
Ei Rare koskaan mikään suuri innovoija ole ollut, vaan pikemminkin peruslaadukasta kamaa sieltä tulee.

Paha noita RARE:n tasohyppelyitäkään Nintendo-kopioiksi on sanoa. Tottahan Donkey Kong Country oli 2D-tasoloikka kuten Mariotkin ja ovathan kaikki 3D-tasoloikat aikalailla samanlaisia kuin Mario64, mutta niin ne ovat Nintendosta riippumattomillakin pelitaloilla. Siksi "kopioista" puhuminen on liioiteltua.

Dinosaur Planet kyllä ammentaa Zeldasta vähän liikaakin.

Minun kirjoissani Raren 3D-räiskintöjen perintöoikeudet Free Radical saa kun se tekee kunnollisen yksinpelin.

Miten Rare muuten matkisi Microsoftia?
 
Ei DK64 mielestäni muistuta Super Mario 64:ää paljoakaan. SM64 on puhdas tasohyppely, mutta vaikka kuinka haluaisi niin DK64:ää on kyllä vaikea tasoloikaksi sanoa. Enemmänkin seikkailupeli, jos nyt tällaista genreä on olemassakaan.

Ja miksei kukaan ole maininnut Blast Corpsia ja Jet Force Geminiä, Raren omaperäisyyttä ja kekseliäisyyttä parhaimmillaan?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TelpeFion
Hyvä kommenti.
Kun nykyään (ja tulevaisuudessa) konsoleiden grafiikka alkaa jo olla aivan huippuluokkaa, niin eikö jo tulla siihen pisteeseen, että kukaan ei enää katso grafiikkaa, vaan keskittyy itse peliin ja sen muuhun sisältöön?
Sitten kun pelit näyttää samalta kun katot ikkunasta ulos aletaan olla jo lähellä :D
 
:D

'Peelo' on kunnianimitys jonka saa kun kirjoittaa asiantuntevaa ja asiallista tekstiä, josta paistaa läpi henkinen kypsyys ja kunnioitus muitten mielipiteitä kohtaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan saintbert
Joku robottiräiskintä voisi olla virkistävä.

Ei vaan, jos jotain matkivat, niin toivottavasti jatkossakin Nintendoa.

Näinhän se menee, Nintendo saa kuluttaa Marion hahmona juuri niin loppuun kuin haluaa, mutta muut eivät saa yhdestä aiheesta tehdä yhtä peliä enempää... nerokasta.

Ei vaan, kunhan tekevät tasokkaita pelejä, se riittää.
 
Tää asia näyttää jäävän junnaamaan paikoilleen, vieläkään en ole saannut yhtään linkkiä siitä kuinka Nintendo on neuvonut RAREa tekemään pelejä, enkä yhtään mitään muutakaan todistetta.

Jos yksi RAREn pelisarja (Donkey Kong) on saanut hahmonsa (ei pelin ideaa) Nintendolta, ei voida puhua kopiomisesta, vai voidaanko? RARElla on kuitenkin alla pelejä sata jos ei enemmänkin.

RAREn Historia

Nintendo oli kuin osa RAREa, ihan sama juttu miten päin sen sanoo. Kaksi suurinta vaikuttajaa SNES:illä ja N64:llä.

Mä muuten mainitsin Blast Corpsin!
 
Ylös Bottom