Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uskomatonta mutta totta!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yoshi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan avanto
Minkä takia noin paljon konsoleista tietävä ihminen kyselee ihan tuntemattomilta ihmisiltä mitä kannattaisi ostaa? Tuskin Raimo Helminen menee kysymään InterSportin kassalta minkä mailan kannattaisi pojalle ostaa.

Joo siis ihan ulkona aiheesta. Lopetetaan tämä tähän. Taksikuskien mietteistä ei koskaan tiedä.

No mielellään olisin jatkanut "lepäämistä", vaikka sen takia taksin kyytiin piti mennäkin. Mutta tulin kertoneeksi mistä olin tulossa ja se taas liittyi konsoleihin. Joten katsoi varmaan, että nyt saa omille ajatuksilleen tukea. Tai sitten katsoi, että konsoleista puhumalla saa matkan menemään rattoisasti.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan avanto
Kaikki on jo oikeastaan nähty, ei ole uusia peli-sarjoja (J&D:tä lukuun ottamatta). Innovaatiot on jo nähty.

Uutta ilmaantuu jatkuvasti, vaikkei yhtä peliä voi vielä sarjaksi sanoa. Syksyn ja joulun paremmista peleistä ainakin The Getaway ja Ratchet & Clank on täysin tuoreita nimiä. Ensi vuodelle jäävä Sly Cooper on myös yksi odottamistani peleistä, enpä muista että sitä olisi nähty aiemmin. Sitä paitsi itse pidän jännimpänä vaiheena sitä, kun PS2:lla ihastuttaneet pelit saavat jatkoa. Onimusha 2 oli lupaava ja GTA-peleistä pitävät väittävät samaa Vice Citystä. Jos Gran Turismo 4 on kolmosta parempi, ei ainakaan minua haittaa olla PS2:n omistaja.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan saintbert
Uutta ilmaantuu jatkuvasti, vaikkei yhtä peliä voi vielä sarjaksi sanoa. Syksyn ja joulun paremmista peleistä ainakin The Getaway ja Ratchet & Clank on täysin tuoreita nimiä. Ensi vuodelle jäävä Sly Cooper on myös yksi odottamistani peleistä, enpä muista että sitä olisi nähty aiemmin. Sitä paitsi itse pidän jännimpänä vaiheena sitä, kun PS2:lla ihastuttaneet pelit saavat jatkoa. Onimusha 2 oli lupaava ja GTA-peleistä pitävät väittävät samaa Vice Citystä. Jos Gran Turismo 4 on kolmosta parempi, ei ainakaan minua haittaa olla PS2:n omistaja.

Kiva. Noh, ainakin henkilökohtaisesti pidän Getawaytä sekoituksena GTA:ta ja Mafiaa. Ei siis mitään uutta.

Ratchet & Clank on jotain uutta, mutta ei mullistavaa.

Onimusha 2...Ykköstä pelanneena en ainakaan mitään mahtavaa odota.

Gran Turismo 4 ei kiinnosta. Ensimmäinen kiinnosti, kakkosta kokeilin, se toisti jo vanhaa. 3 jatkoi samaa rataa, ei siis mitään uutta.

Vice city on mahtava peli...viikon. Kyllästyy hyvin nopeasti jos GTA III pelasi vähänkin enemmän. Prätkät ja helikopterit ainoita uudistuksia. Ehkäpä joku pitää niitä ruuvareita ja moottorisahoja mahtavina innovaationa.

Itse ainakin vaadin uutta, en vain teennäisesti uutta.
 
PlayStation 2 on se, mitä kaikki luulee oikeasta konsolista. "En mä nyt mitään GameCube haluu kun sille tulee ihan lällyjä pelejä ja mun kaverillakin on Pläästäätöni!!!" Onneksi 8 -vuotias serkkuni on järkevä. Hän saa joululahjaksi Xboxin. :) Voimme sitten lainailla pelejä toisillemme. Mukavaa, kun en ole ainoa Xboxin omistaja täällä päin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan saintbert
Ehkä kannattaisi sitten kokeilla uusia harrastuksia pelaamisen sijaan.

Hmm. En ehkä laittaisi pelaamista harrastukseksi...Se on lähinnä viihdettä (ainakin minulle), samalla tavalla viihdettä on elokuvien katselu.

Ainakin itse nautin pelata peliä, jossa on uusia juttuja. Samasta syystä en esimerkiksi nauti erityisesti Bond elokuvista. Vanhan toistoa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan rugueux
PS2:n ensimmäisen aallon pelit olivat todella suolesta, toisin kuin kilpailijoilla ne olivat selvästi parempia. Ja varsinkin Gamecubella menee jatkossa kovaa, koska varmoja hitteja on tulossa useita.

No huh huh! PS2 viha paistaa läpi liikaa. PS2:lle tuli julkaisun yhteydessä montakin hyvää peliä. TTT ja SSX etunenässä. Ja ihan kuin PS2:lle ei olisi tulossa varmoja hittejä. Päivitä tietosi ja yritä olla objektiivisempi.

Sonyn luoma imago saa tosipelaajan itkemään, mutta teinit pitivät ja ostivat konsolia. Tästä saa kärsiä koko peliteollisuus vielä vuosia.

Ilman Sonya pelibisnes ei olisi mitä se tänä päivänä on. GameCubea ei edes olisi ilman Sonya. PSX aloitti hillittömän konsolibuumin josta todellakaan peliteollisuus ei kärsi! Siis, ihmettelen todellakin väitteitä, joille ei löydy mitään järkevää perustelua.

Älä jauha paskaa (tämä on kauniisti sanottu). PS2 on valovuosia kilpailijoitaan jäljessä lisäksi se jatkuva latailu syö hermoja. GTA3 oli PELI vasta PC:llä, kun ei tarvinnut jatkuvasti katsoa latausikkunaa.

Ensinnäkin, ei se nyt NIIN paljon lataile. Toisekseen, latailu on kivaa. AITO pelaaja jaksaa odottaa, ei sellainen jolla on hermot muutenkin riekalaina. Sitä paitsi, ollaanhan tässä menty huimasti eteenpäin C=64 latausajoista :)

Nintendon omat pelit ovat Gamecuben helmiä, mutta kyllä sille tulevat "normaalitkin" pelit aivan kuten muille konsoleille. Ja jälleen kun annetaan ajan kulua, niin "yksinoikeuspelit" eivät ole enään PS2:n käsissä yksin.

Osta useampi konsoli, niin ei tarvitse stressata tuotakaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Bandicoot



Ilman Sonya pelibisnes ei olisi mitä se tänä päivänä on. GameCubea ei edes olisi ilman Sonya. PSX aloitti hillittömän konsolibuumin josta todellakaan peliteollisuus ei kärsi! Siis, ihmettelen todellakin väitteitä, joille ei löydy mitään järkevää perustelua.



Se oli kyllä Nintendon 8-bittinen joka sen konsoli buumin aloitti.
 
Konsolisodassa threadi joka ei ole mennyt peeloiluksi...:eek:
Toisekseen, latailu on kivaa. AITO pelaaja jaksaa odottaa, ei sellainen jolla on hermot muutenkin riekalaina. Sitä paitsi, ollaanhan tässä menty huimasti eteenpäin C=64 latausajoista
Mutta kun on jo tottunut konsoleihin, jotka eivät lataa, niin taitaa tuntua turhauttavalta nähdä uusien konsoleiden lataavan, vai?




Yksinoikeuspelit ja esimerkiksi peliohjain eivät todellakaan merkitse mitään keskivertokuluttajalle. PlayStation on kieltämättä "in".
Sukupolven päästä asiat voivat jo olla toisin, kun 60-vuotiaatkin tietävät konsoleista ja pelaavat niillä. Tällöin kulttuurimme mukautuu pelaamiseen ja konsoleihin, jolloin vielä nykyään tietyssä määrin tabuna tunnettu konsolikulttuuri laajenee, ja näiden ns. keskiverokuluttajien laatutietoisuus paranee huomattavasti.
Eli toisin sanoen PlayStation ei välttämättä enää olekaan se "ainoa oikea".
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan avanto
Se oli kyllä Nintendon 8-bittinen joka sen konsoli buumin aloitti.

Hmmm....riippuu vähän miten määritellään sana "hillitön" :) . Nintendo on tehnyt hyvää työtä konsolimarkkinoilla aina. Mulla ei ole mitään Nintendoa vastaan ja vakavassa harkinnassa on jopa GC ostaminen. Sonyn PlayStation aloitti kuitenkin eräänlaisen aikakauden konsolimarkkinoilla. Atarit sun muut vetelivät viimeisiään ja PSX oli piristysruiske konsolimarkkinoille, joille ei näy loppua. Itse olen "konsolimies" enemmän kuin "PC-mies", joten aivan sama mikä konsoli, kunhan pelistä nauttii...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Bandicoot
Ilman Sonya pelibisnes ei olisi mitä se tänä päivänä on. GameCubea ei edes olisi ilman Sonya. PSX aloitti hillittömän konsolibuumin josta todellakaan peliteollisuus ei kärsi! Siis, ihmettelen todellakin väitteitä, joille ei löydy mitään järkevää perustelua.

Ensimmäinen lause on totta. PSX teki pelaamisesta mainstream-viihdettä, siihen ei edeltäjät pystyneet. Toinen lause taas on valetta. Vaikka pelaajia ei olisikaan niin paljon kuin niitä nyt on, niin todennäköisesti Gamecube olisi olemassa. Tosin Xboxia ei olisi, ja Sega olisi se toinen konsolivalmistaja Nintendon ohella.

Peliteollisuus ei kärsi? Mielestäni se on kärsinyt juuri mainstreamin myötä eniten. Nykyään pelitaloilla on suuri taloudellinen paine takana. Tulos tai ulos, pari floppia putkeen ja se on moi moi sille firmalle. Ihmeelliset ideat saavat usein väistyä aikataulujen ja rahoittajan paineen takia ja tuloksena on tavallisia, turvallisia pelejä.

MUTTA onneksi kolikolla on kääntöpuoli. Isoilla rahakkailla firmoilla on varaa rahoittaa monien pelitalojen hullujakin projekteja, ja massiivisia pelikokemuksia. Nämä ovat niitä jeesuspelejä, jotka muistetaan vielä silloinkin kun kiinnostus pelikoneeseen on jo hävinnyt uusien tultua tilalle. Häviäjiä ovatkin siksi pienet ja uudet firmat, joiden on pärjättävä pienemmillä resursseilla eivätkä saa sitä huomiota mediassa ja muualla kuin isommat tuotokset.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan avanto
Minkä takia? Jos ihmettelee miksi PS2:sta myydään vieläkin noin paljon, vaikka se on selvästi hiipumassa. Kaikki on jo oikeastaan nähty, ei ole uusia peli-sarjoja (J&D:tä lukuun ottamatta). Innovaatiot on jo nähty.

Kun tota sun signaturea kattoo, herää ajatus kenelle se kuuluisi. Mutta tällä hetkellä kannan kuitenkin ylpeästi arvonimeä.

Mulla oli Peelo arvonimi jo ennen sua, joten tiedän kyllä miltä se tuntuu :)

Innovatiivisista peleistä; PsOne/PS2:lla on nähty eniten uraa uurtavia ja erikoisia pelit kuten Vib Ribbon, I.C.O, R.E.Z, GTA-3/Vice City. Ja lisää on tulossa koko ajan varsinkin Japanista.

Jos konsoleista pitää valita se jolle tällähetkellä tulee ja on näkyvissä suhteessa eniten tusinaroskaa ja ideakopioita niin se on xbox (esim. Enclave, Azurik, Night Caster, BloodWake, Hunter....)

Kerroppa esimerkkejä xboxin innovatiivisista peleistä, nykyisistä tai tulevista.
 
Kaikki pelaa mistä tykkää, itse pidän Nintendon peleistä ja rakastan Skies of Arcadiaa, joten ostin Gamecuben. Playstationin pelit vetoavat suurimpaan osaan pelaajista, siitä ne myyntiluvut johtuvat.
 
Mitä arvosteluista olen lukenut, noista peleistä joita luettelit ainoastaan ICO on jotain aivan muuta. GTA III oli myös uutta, Vice City ei.

Gamecube on se kone johon tulee eniten omaperäisiä pelejä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa



Jos konsoleista pitää valita se jolle tällähetkellä tulee ja on näkyvissä suhteessa eniten tusinaroskaa ja ideakopioita niin se on xbox (esim. Enclave, Azurik, Night Caster, BloodWake, Hunter....)

Eiköhän se ole PS2nen se kone jolle sitä b-luokan tavaraa tulee eniten...Ja noista peleistä ainakin Hunter ja Enclave ovat mainioita pelejä (ign:ssä hunter sai 8,7 ja Enclave sai xboxfinissä 9-). Ehkäpä nämä kaksi sitten kuuluvat hunoimpiin, kova taso ;).

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa

Kerroppa esimerkkejä xboxin innovatiivisista peleistä, nykyisistä tai tulevista.

Segan pelit (mm. JSRF, Sega Soccer Slam), RAREn tulevat pelit (kyllä niistä ainakin omaperäisiä tulee, vaikka kokoonpano onkin muuttunu), Steel Battalion, Deathrow....

Joku joka tietää paremmin noista tulevista omaperäisistä peleistä voi sitten kertoa niistä...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Bandicoot
Ilman Sonya pelibisnes ei olisi mitä se tänä päivänä on. GameCubea ei edes olisi ilman Sonya. PSX aloitti hillittömän konsolibuumin josta todellakaan peliteollisuus ei kärsi! Siis, ihmettelen todellakin väitteitä, joille ei löydy mitään järkevää perustelua.

Playstation ykkösenhän piti olla alunperin Snessin lisälaite. Sanoisin mielummin että ilman Nintendoa ei olisi Playstationia... Valitetavasti!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan rugueux
Täytyy muistaa, että PS2 on ollut kilpailijoitaan paljon pitempään markkinoilla, joten tottakai pelejä on enemmän. PS2:n ensimmäisen aallon pelit olivat todella suolesta, toisin kuin kilpailijoilla ne olivat selvästi parempia. Ja varsinkin Gamecubella menee jatkossa kovaa, koska varmoja hitteja on tulossa useita.

Ei ollut Sonyn hyvyyttä, että PS2 sai vuoden etumatkan. Se oli Microsoftin ja Nintendon huonoutta. Tämä erä oli käytännössä ohi jo ennen kuin Cube ja Xbox tulivat edes markkinoille.

Sonyn luoma imago saa tosipelaajan itkemään, mutta teinit pitivät ja ostivat konsolia. Tästä saa kärsiä koko peliteollisuus vielä vuosia.

Hmm? Oletko oikeasti tätä mieltä? Kuulostaa lähinnä Nintendofanin katkeralta tilitykseltä. :D

Älä jauha paskaa (tämä on kauniisti sanottu). PS2 on valovuosia kilpailijoitaan jäljessä lisäksi se jatkuva latailu syö hermoja. GTA3 oli PELI vasta PC:llä, kun ei tarvinnut jatkuvasti katsoa latausikkunaa.

GTA3 latailee alussa ja saarten välillä. Jos se syö hermojasi, niin toivottavasti et ole missään kärsivällisyyttä vaativassa ammatissa. :p


Nintendon omat pelit ovat Gamecuben helmiä, mutta kyllä sille tulevat "normaalitkin" pelit aivan kuten muille konsoleille. Ja jälleen kun annetaan ajan kulua, niin "yksinoikeuspelit" eivät ole enään PS2:n käsissä yksin.

Tuskin. PS2 kasvattaa viimeisimpien myyntilukujen mukaan etumatkaansa entisestään ja tämä ei voi olla näkymättä pelitalojen valitessa alustaa.

PS2:ta en ostanut sen jatkuvan latailun takia, mutta Xboxia olen minäkin miettinyt. Sille saa järkevään hintaan mod-piirin ja pelit netistä suoraan kovalevylle.

Älä suotta Xboxia osta, jos latailu häiritsee. Kovosta huolimatta osa peleistä ei lataannu yhtään PS2:sta nopeammin.

Ja sinä ja ystäväsi saatte ihan rauhassa pelailla PS2-konsolillanne, se ei minua kiinnosta.

Kiitos! :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan avanto
Eiköhän se ole PS2nen se kone jolle sitä b-luokan tavaraa tulee eniten...Ja noista peleistä ainakin Hunter ja Enclave ovat mainioita pelejä (ign:ssä hunter sai 8,7 ja Enclave sai xboxfinissä 9-). Ehkäpä nämä kaksi sitten kuuluvat hunoimpiin, kova taso ;).

Segan pelit (mm. JSRF, Sega Soccer Slam), RAREn tulevat pelit (kyllä niistä ainakin omaperäisiä tulee, vaikka kokoonpano onkin muuttunu), Steel Battalion, Deathrow....

ign-xbox ja xboxfin, netin puolueetomimmat arvostelusaitit :D

-JSRF innovatiivinen?! Eikös se ollut jo DC:llä lähes samanlainen.

-Soccer Slam innovatiivinen??!! yksinkertaistettua
jalkapalloa 'hassuilla' hahmoilla.

-Deathrow inovatiivinen??!!? Vastaavanlaisia futuristisia kamppailupallopelejä on ollut yksi tai useampi jokaisella konsolilla tähänkin asti.

-Steel Battalion innovatiivinen !?!?!?! Mechtaistelua jossa uutta on vain ohjain ja useimpien ulottumattomissa oleva hintalappu.

-RARE:n pelit innovatiivisia ?!?!?!?!? ainakaan aiempi portfolio ei anna lupausta kovinkaan innovatiivisesta pelitalosta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan avanto
Itse ainakin vaadin uutta, en vain teennäisesti uutta.
Olet asian ytimessä, mutta tilanne ei ole pelinkehittäjälle aivan helppo pala. Ideat, juoni/tarinat sekä erilaiset peligenret on hyvin pitkälti käytetty loppuun tai nähty jo aiemmin. Yhä vaikeampaa on keksiä jotain todella innovatiivista ja uutta, koska kaikki on jo jollain tavalla nähty.
Sama ongelma vaivaa elokuvamaailmassa, jossa turvaudutaan tuttuun kaavaan tehdä elokuva, koska uuden keksiminen on vaikeaa ja kallista. Vaikkapa action/scifi-puolella toteutuksen peruskaavassa ole ole tapahtunut pitkiin aikoihin juuri mitään muutosta ennenkuin Matrix saapui elokuvateattereihin innovatiivisen kameratekniikan käyttämisen tehostekeinona, näyttäen uuden tavan tuoda action-kohtaukset katsojille. Mutta aivan hardcore-actionspecialistit eivät näe Matrixinkään sinänsä tyylikäissä actionkoreografioissa mitään uutta...jo vuonna -88 leffassa Police Story 2, Jackie Chanin loppupahis potki kolminkertaisia ilmapotkuja Neon tyyliin, ja ilman vaiereita. ym. tehokeinoja.

Homman pointti.
Harvassa on tulevaisuudessa ne pelit, jotka pystyvät olemaan täysin "groundbreaking", ennennäkemätöntä materiaalia mitä tulee tarinaan tai peligenreen. Se, millä vielä saadaan pelaajat ja miksei elokuvapiireissäkin katsojat tippumaan penkeiltä on tekniikan kehityksen tuomat uskomattomat CGI-tehosteet/grafiikka ja tapa millä peli tai elokuva voidaan ruudulle/kankaalle tuoda.
Varsinkin isot firmat luottavat tuttuun kaavaan, eivätkä riskeeraa isoja rahasummia "uusiin kokeiluihin" ja ideoihin, ilman että sillä olisi tuntumaa sen toimivuudesta pelimarkkinoilla. Kaava toimii molemmissa viihteen kategorioissa eli riskiä ei oteta koska rahaa saadaan tekemällä sama uudestaan mutta näyttävämmin...

Se mikä pelipuolella(ja miksei leffapuolellakin)pelaajat pelastaa, on pienemmät firmat.
Pelimaailmassa ollaan saatu innovatiivisia uusia pelikokemuksia Mm. Rockstarilta: Grand Theft Auto 3 sekä Bungien: Halo. Molemmat pelitalot olivat tuntemattomia nimiä monelle ennen näiden titteleiden julkituloa. Molemmat toivat konsoleille jotain mitä aikaisemmin ei olla vastaavassa mittakaavassa nähty.
Pienemmissä firmoissa on vielä sitä uuden keksimisen innokkuutta...

Eli pyörää on vaikea keksiä uudelleen, mutta tapa jolla se pyörii tai miltä se näyttää, voidaan vaikuttaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez
Muistaakseni esim. Halossa oli helvetin pitkät latausajat vaikka Xbox on NIIN tehokas. Pyh.

Yhden läpipeluukerran aikana se lataa peräti 11 kertaa. Ensiksi kun peli käynnistyy ja sitten aina kentän alussa. Kenttien koot ottaen huomioon se lataus menee kevyesti, koska peli ei kesken kentän inahdakaan latailun suuntaan.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
ign-xbox ja xboxfin, netin puolueetomimmat arvostelusaitit :D

Mielestäsi vissiin PS2FIN on kuitenkin todella puolueeton? Me täällä annamme peleille ne tuomiot, mitkä tuntuvat oikeilta. Toki jos Xboxin yksinoikeuspeli saa yli 9 pisteet meiltä, se varmaan tuntuu PS2-fanboysta siltä että vedämme kotiinpäin. Tai hei... ehkäpä ne oikeasti piti siitä pelistä... no ei kai se niin voi olla, vetävät vaan kotiinpäin.

Meillä ja (ei kait) IGN:lläkään ei ole mitään pakkoa antaa peleille sitä kunniaa mitä ne eivät ansaitse ja jos väität että emme ole puolueettomia arvosteluissamme niin ei tarvitse lukea.

Noihin kommentteihisi noista mainituista peleistä ei kannattaisi edes puuttua, mutta jos kerta Steel Battalion on sinusta vain mechataistelua jossa on hassu ohjain, niin mitenkäs GTA3 on sinusta ah-niin-innovatiivinen? Kaavaasi käyttäen: "Sehän on vain 3D-toimintapeli"

Tulevista peleistä löytyy Kameo, Sudeki, Fable ja Apex, sekä tietysti Halo 2 jota odottaa kuin Lord of the Rings -elokuvan toista osaa. Halo ei ehkä innovatiivisin peli, mutta lähes-täydellisyydessään maininnan arvoinen ja siksi jatko-osa tuolle listalle kuuluu.
 
Ylös Bottom