Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uusi realistinen The Legend of Zelda

Vastaus: Uusi realistinen The Legend of Zelda

Minäkun olin suunitellut että pelaan loppu vuoden tätä kun ei muuta ollut tulossa...nyt ei ole mitään tekemistä koko vuonna, ellei joku osaa suositella hyvää gc/gba peliä.
 
Vastaus: Uusi realistinen The Legend of Zelda

MEW89 sanoi:
Minäkun olin suunitellut että pelaan loppu vuoden tätä kun ei muuta ollut tulossa...nyt ei ole mitään tekemistä koko vuonna, ellei joku osaa suositella hyvää gc/gba peliä.
Hyviä GC/GBA-pelejä on niin älyttömän paljon että varmaan pelattavaa löydät. Kurkkaa vaikka GameFAQsiin ja katso tuleeko äitiä ikävä.
 
Vastaus: Uusi realistinen The Legend of Zelda

Kyllähän minä GameFaqsin tiedän, mutta ongelma on se että en tiedä mitkä pelit on minkäkin laisia, ja Gba kokoelmista löytyy jo suurin osa huippu peleistä...ja tämä alkaa mennä offiks
 
Vastaus: Uusi realistinen The Legend of Zelda

:mad: niinpä... tilasin puolenkuunpelistä ennakkoon ton pelin ja sen julkaisu piti olla 4.11 mutta eipä olekkaan vasta kun tammikuun alkupuolella on luvattu julkaisu kun peliä kuulemma hiotaan vielä!!!
 
Vastaus: Uusi realistinen The Legend of Zelda

MEW89 sanoi:
Minäkun olin suunitellut että pelaan loppu vuoden tätä kun ei muuta ollut tulossa...nyt ei ole mitään tekemistä koko vuonna, ellei joku osaa suositella hyvää gc/gba peliä.

Kyllä nyt jouluksikin on tulossa pari itseäni kiinostavaa GC-peliä. Mm. Harvest Moon: AWL, Geist, Battallion Wars, Fire Emblem: Path of Radiance ja vaikkapaa uusi Pokemon. Mutta tietenkin LoTZ: TP:tä tässä eniten odotellaan.
 
Vastaus: Uusi realistinen The Legend of Zelda

Eternal sanoi:
mistä paikoista tuota voi jo ennakkotilata?
Ainakin play.comista, josta itse ennakkotilasin sen jo joskus alkuvuodesta. Sinänsä huvittavaa, että peli on Playn kaikkien aikojen myydyimpien Cube-pelien listalla jo neljänkymmenen joukossa, ja julkaisuunkin on vielä aikaa yli puoli vuotta. Ja näillä näkyminhän se julkaisu menee tosiaan ainakin huhtikuulle asti. Voi kärsimystä...
 
Vastaus: Uusi realistinen The Legend of Zelda

Joku varmasti oli tätä testailemassa viikonlopun messuilla. Kommentteja?
 
Vastaus: Uusi realistinen The Legend of Zelda

Samppa sanoi:
Joku varmasti oli tätä testailemassa viikonlopun messuilla. Kommentteja?

- hemmetin kauniit grafiikat, maailma tuntui hyvin elävältä, muistutti FF:CC:a jossain määrin.
- hevonen, hyvä tuntuma ratsastukseen
- perinteistä (bumerangi)

Mikään ei viitannut siihen etteikö tämä olisi pakkohankinta.
 
Vastaus: Uusi realistinen The Legend of Zelda

Samppa sanoi:
Joku varmasti oli tätä testailemassa viikonlopun messuilla. Kommentteja?

Pelasin tuota ratsailla taistelu osuutta ja se toimi todella sulavasti. Ruudunpäivitys oli moitteetonta eikä vauhti hidastunut missään vaiheessa. Graffat ovat todella vaikuttavat varsinkin kun ne nyt näki liikkeessä screenshottien sijaan. Ohjaustuntuma oli heti tuttu Wind Wakerista, eikä mitään uusia nappeja tarvinut opetella. Loistava peli tulossa.
 
Vastaus: Uusi realistinen The Legend of Zelda

Uusia huhuja: http://www.revo-europe.com/news.php?nid=8532

Onkohan yli 100 tuntia jo liiankin pitkä? Peli saa olla melkoisen hyvä, jotta sen parissa viihtyy noin kauan. Timantinkova juoni, vetävä tunnelma ja eritoten mielenkiintoiset sivutehtävät (ei pelkkää sydänten metsästystä tai tavaran rahtaamista paikasta toiseen) olisivat tarpeen.
 
Vastaus: Uusi realistinen The Legend of Zelda

Käsittääkseni Miyamoto on sanonut olevansa sitä mieltä, ettei pelien varsinaisten "juoniosuuksien" tai "kampanjoiden" - kutsui niitä miksi tahansa - tarvitse olla ylettömän pitkiä, vaan niiden lisäksi pitäisi olla runsaasti tavaraa, joka pitää pelaajan pelin parissa varsinaisen pelin lisäksi. Miettikääpä muuten aikaisempiakin Zeldoja, vaikkapa Ocarina of Timea, jäikö senkään lopullinen peliaika kamalan lyhkäiseksi?
 
Vastaus: Uusi realistinen The Legend of Zelda

tuhnu sanoi:
Uusia huhuja: http://www.revo-europe.com/news.php?nid=8532

Onkohan yli 100 tuntia jo liiankin pitkä? Peli saa olla melkoisen hyvä, jotta sen parissa viihtyy noin kauan. Timantinkova juoni, vetävä tunnelma ja eritoten mielenkiintoiset sivutehtävät (ei pelkkää sydänten metsästystä tai tavaran rahtaamista paikasta toiseen) olisivat tarpeen.

Tämä on erittäin hyvä pointti. Nimittäin saapi peli olla aikamoinen että sitä jaksaa 100h paukuttaa. Ainoat pelit tähän mennessä jotka ovat lunastaneet pituutensa ovat Skies of Arcadia Legends ja Zelda: oot joista SoA oli tietenki pidempi mutta silti yksi herkullisimmista pelikokemuksista koskaan.

Veikkaan että TP:n läpi voi hutkia ~20 tunnissa kun taas kaikki sivutehtävät vaativat jo lähemmäs luvattua 100 tuntia. Esim olen aivan varma että tässäkin Zeldassa nähdään tod.näk Hyrulen kaupunki ja sen n. kpl ihmistä joiden ongelmia on linkin jälleen kerran ratkottava. Itse olen pitänyt tästä featuresta zeldassa mielettömästi. Saisi vaan mennä paljon pidemmälle mitä se MM:ssä oli.

Myös pelin epälineaarisuutta voisi hioa aika rankastikin IMO. Kaava: "saat bumerangin -> pääset nyt sinne -> siellä on linna -> kun pääset sen menet sinne toiseen linnaan joka on nyt auki -> saat uuden tavaran jotta nyt pääset taas uuteen linnaan minne ei ole aikaisemmin päässyt." ei innosta. Toivoisin paljon vapaampaa meininkiä, esim luolastojen/linnojen läpikäyminen saisi olla lähes mielivaltaista ainakin jollain tasolla ja niiden pahikset "pahenisi/vaikutuisi" suhteellisesti kuten SoA:ssa.
 
Vastaus: Uusi realistinen The Legend of Zelda

Calathia sanoi:
Myös pelin epälineaarisuutta voisi hioa aika rankastikin IMO. Kaava: "saat bumerangin -> pääset nyt sinne -> siellä on linna -> kun pääset sen menet sinne toiseen linnaan joka on nyt auki -> saat uuden tavaran jotta nyt pääset taas uuteen linnaan minne ei ole aikaisemmin päässyt." ei innosta. Toivoisin paljon vapaampaa meininkiä, esim luolastojen/linnojen läpikäyminen saisi olla lähes mielivaltaista ainakin jollain tasolla ja niiden pahikset "pahenisi/vaikutuisi" suhteellisesti kuten SoA:ssa.

Pakkohan peliin on sisällyttää tuollaisia etenemistä rajoittavia tekijöitä, että tarinaa voisi kuljettaa selkeästi eteenpäin. Peliä ei silti ole pakko pelata koko ajan seuraten pääjuonta. Uudet esineet mahdollistaa monenlaista mukavaa ympäri pelialuetta, ei pelkästään pääsemistä askeleen eteenpäin. Tuota mielivaltaisesti etenemistä saa harrastaa ihan riittämiin sivujuonten parissa.
 
Vastaus: Uusi realistinen The Legend of Zelda

Ensimmäisessä Zeldassahan sai vetää linnoja melkein missä järjestyksessä tahansa, ellen väärin muista. Mutta siinähän juoni oli sivuosassa...
 
Vastaus: Uusi realistinen The Legend of Zelda

Vahvan juonen omaavista peleistä myös esimerkiksi Star Wars: Knights of the Old Republicissa planeettoja voi tutkia mielivaltaisessa järjestyksessä. Samanlainen epälineaarinen, mutta kuitenkin juonta edistävä luolastokomppailu olisi Zeldassakin kiva olla. En ole kovinkaan monessa hyvin pitkässä (sanotaan vaikka 50+ tuntia) pelissä nähnyt toteutusta, joka estäisi pääsyn uusille alueille. Sehän on pelkkää typeryyttä tehdä massiivinen peli, joka kertoo koko ajan pelaajalle: "Et voi nyt tulla tänne, mene takaisin. Et pääse ihan vielä tännekään, mutta kohta kyllä." Kaikissa peleissä on tietenkin pakko olla joitain rajoitteita, mutta juuri tuo Calathian mainitsema esinejuttu minuakin Zeldassa häiritsee. Metroidissa se toimii paremmin.

Pidän myös lyhyehköistä ja lineaarisista, nopeasti hyvän juonen läpi käyvistä peleistä, mutta isossa pelissä pitäisi aina olla tiettyä vapautta. Kukaan ei tosin ole sanonut ettei sitä TP:ssä olisi ja uskon, että ainakin jossain määrin on. Vapauden pitäisi liittyä niin juonitehtäviin kuin sivutehtäviinkin. Ei riitä, että juoni on koko ajan pysähdyksissä samassa kohdassa ja sillä aikaa tehdään se 80 tuntia sivutehtäviä. Systeemi "joko menet juonta eteenpäin tai teet sivutehtäviä" ei ole toimiva.

Sivutehtäviä pitäisi olla luolastoissa, jotteivat ne olisi pelkkää reitin ja esineiden etsimistä ja pääpomon hutkimista. Luolastoissa voisi esimerkiksi olla kyliä tai pikkukaupunkeja, joihin on saanut ulkomaailmasta tehtäviä ja joihin pelitilanteen voisi tallentaa. Kylien asukkaat antaisivat sitten jotain luolastokohtaisia (tai kenties muitakin luolastoja ja ulkomaailmaa koskevia) sivutehtäviä, jotka tulisivat tehdyksi samalla, kun pääjuonta menee eteenpäin. Tällainen pelaajan eteenpäin vienti - mikä esiintyy usein länsimaisissa roolipeleissä - liimaa minut erittäin hyvin ruudun ääreen.
 
Vastaus: Uusi realistinen The Legend of Zelda

tuhnu sanoi:
Uusia huhuja: http://www.revo-europe.com/news.php?nid=8532

Onkohan yli 100 tuntia jo liiankin pitkä? Peli saa olla melkoisen hyvä, jotta sen parissa viihtyy noin kauan. Timantinkova juoni, vetävä tunnelma ja eritoten mielenkiintoiset sivutehtävät (ei pelkkää sydänten metsästystä tai tavaran rahtaamista paikasta toiseen) olisivat tarpeen.

Näissä pituuksissa kannatta kyllä pitää mielessä se, että kyllä se Wind Wakerkin on aivan älyttömän pitkä, jos vaikka kuvaat jokaisen olennon ja viet ne figuroitaviksi. Mutta kukapa totakaan jaksaa tehdä. En ainakaan minä.
:(
 
Vastaus: Uusi realistinen The Legend of Zelda

kolamies sanoi:
Millä kuukaudella se sitten tulee?

Virallisesti julkaisupäivä ilmoitetaan ensimmäisen vuosineljänneksen lopussa. Reggie tosin totesi espanjalaiselle Nintendo Powerin vastikkeelle että julkaisukuukausi olisi huhtikuu. Tarkkaa päivää hän ei tosin sanonut.
 
Ylös Bottom