Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox liian kallis

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Damme
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Käytkö hiukan kuumana? Viestin avauksesi vähän viittaa siihen.

Pitkää listaasi syistä olla hankkimatta Xboxia en viitsi kommentoida, kun siihen on selvästi koitettu laittaa kaikki mahdollinen mitä mieleen juolahtaa. Ihmisten kanssa, jotka näkevät jossain vaihtoehdossa pelkkää huonoa, on aika turha ruveta väittelemään."

Itseasiassa naureskelin kun luin viestiäsi ja vastausta kirjoittaessani. En ymmärrä ihmisiä ketkä ottaa tosissaan tappelun siitä kumpi konsoli on parempi.
Eikös tarkoituksena ollut juuri lista minun syyni miksi en kyseistä "konsolia" itselleni hanki? Silloin tuo listani on aika asiaan kuuluva ja sitä paitsi, saman tien kun laitoin postin menemään, keksin vielä monta lisää.

Ja joku kommentoi sitä nettisydeemiä. Kyllä mä ainakin pelaan THPS3:sta ihan sujuvasti netissä? Tietääkseni muita online pelejä ei vielä ole? Ja jos jaksaisin maksaa ja tilata japanista Egg browserin tai jonkun sen nimisen, voisimpa ihan 'surfata' pleikallani ja lukea vaikka e-maileja.

Mielestäni XBox ei suinkaan ole kokonaan huono keksintö. Onhan se hyvä tuote laskemaan PS2:sen hintaa ja tuomaan kilpailua ja kuten mainitsin, joku mainostoimisto on saanut hyvät rahat mainoksista. Jättäisivät suosiolla PC:t PC:n koteloihin...

Itseasiassa ajattelin ostaa XBoxin vielä kuukausi sitten, mutta mitä nyt tässä olen hommaa ja tulevia pelejä seuraillut, samat pelit tulevat PC:lle. Joten en nää järkevänä maksaa rahaa toisesta PC:stä. Olikohan nyt tarpeeksi perusteltua..

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TeKe
Jos PS2:lla on netti, niin on kyllä xboxillakin. Siis ihan pohjoismaissa, ei Japanissa. Vai asutko kenties kaukoidässä? Ja mitä olen lukenut, niin Xboxin verkkopalvelut ovat aika hyvällä mallilla. Tuskin pelitalot tekisivät sille on-line pelejä, jos sitä ei ole tulossa. Mikäs on muuten ps2:n virallinen nettiaikataulu täälläpäin? "Sitten joskus"?

Tämä on taas toistoa: PS2:lla pääsee Suomessakin vaikka heti pelaamaan Tony Hawkia netissä. Verkkosovittimen saa mm. Verkkokauppa.com:ista (65) ja sitten vielä vaikkapa ADSL-yhteys päälle.
Xboxin verkkopalvelujen ongelmaksi voi muodostua se, että MS haluaa, että kaikki käyttäjät käyttävät MS:n ISP-palvelua, kun taas Sony antaa valita palveluntarjoajan itse (eli voit valita vaikka halvimman). PS2:lle on tulossa kolmattakymmentä online-peliä ja Sonyn oma verkkosovitin julkaistaan Jenkeissä elokuussa ja Euroopassa näillä näkymin vielä tänä vuonna.
Ja eipä ole Xboxinkaan nettiaikataulusta täälläpäin mitään "virallista" kuulunut...
<edit>Sori, löytyikin:
http://www.xbox.com/fi/support.htm
Julkaisemme palvelun kuitenkin Euroopassa vasta, kun pystymme tarjoamaan käyttäjälle erinomaisen sisällön ja pelikokemuksen. Ilmoitamme tarkat tiedot maista ja ajankohdista myöhemmin tänä vuonna.
:cool:</edit>

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kurdt

Itseasiassa naureskelin kun luin viestiäsi ja vastausta kirjoittaessani. En ymmärrä ihmisiä ketkä ottaa tosissaan tappelun siitä kumpi konsoli on parempi.
Eikös tarkoituksena ollut juuri lista minun syyni miksi en kyseistä "konsolia" itselleni hanki? Silloin tuo listani on aika asiaan kuuluva ja sitä paitsi, saman tien kun laitoin postin menemään, keksin vielä monta lisää.

Ja joku kommentoi sitä nettisydeemiä. Kyllä mä ainakin pelaan THPS3:sta ihan sujuvasti netissä? Tietääkseni muita online pelejä ei vielä ole? Ja jos jaksaisin maksaa ja tilata japanista Egg browserin tai jonkun sen nimisen, voisimpa ihan 'surfata' pleikallani ja lukea vaikka e-maileja.

Mielestäni XBox ei suinkaan ole kokonaan huono keksintö. Onhan se hyvä tuote laskemaan PS2:sen hintaa ja tuomaan kilpailua ja kuten mainitsin, joku mainostoimisto on saanut hyvät rahat mainoksista. Jättäisivät suosiolla PC:t PC:n koteloihin...

Itseasiassa ajattelin ostaa XBoxin vielä kuukausi sitten, mutta mitä nyt tässä olen hommaa ja tulevia pelejä seuraillut, samat pelit tulevat PC:lle. Joten en nää järkevänä maksaa rahaa toisesta PC:stä. Olikohan nyt tarpeeksi perusteltua..
Hyvä, että revit huumoria viesteistäni.

Ei siinä mitään, ettei Xboxia halua hankkia. Järkeviä syitä, joita itse keksin voisi olla mm. itselle liian korkea hinta, ei tarpeeksi kiinnostavia pelejä suhteessa hintaan tai halu pitäytyä yhdessä koneessa.

Siinä vaiheessa alkavat kuitenkin hälytyskellot soimaan, kun syiksi kirjataan koneen kaatumista, koska Windowskin niin tekee, pelien kohtuuton mollaaminen, kuten Halon kutsuminen yhdentekeväksi, Xboxin ostamatta, koska se on muka PC tai kynnyskysymys mod-piirin puuttumisesta, vaikka kaikki samat pelit on jo saatavilla Euroopassa.

Sitten vielä väitetään, että kone maksaa 4000 mk ja että pelit tulevat puoli vuotta myöhässä Eurooppaan, jotka kumpikin väite ovat roskaa. Noita kun lukee, tulee pakosta mieleen, että syitä on ruvettu vetämään hatusta, jotta niistä saataisiin mahdollisimman pitkä lista.

Kun kuulemma jo keksit vielä monia syitä lisää, pistä ne toki tänne. ;)

Vähän on aikaista hehkuttaa PS2:n verkkopelitukea, kun pelattavissa on yksi peli ja virallinen sovitin on tulossa vasta vuoden loppupuolella. Xboxillehan on vähän samaa sarjaa oleva mahdollisuus nettipeliin, kun PC:stä voi tehdä reitittimen ja päästä siten pelaamaan lägittävää Haloa nettiin.

Kummankaan koneen nykyiset nettiominaisuudet eivät käy painaviksi argumenteiksi koneiden puolesta tai vastaan. Se, kummasta konsolista tulee kovempi nettipelikone, näyttää tulevaisuus.

Kummankaan koneen nykyiset nettiominaisuudet eivät käy painaviksi argumenteiksi koneiden puolesta tai vastaan.
Pelithän ne suurimmilta osin pelikonsolin menestyksen ratkaisevatkin ja sehän onkin sitten mielipidekysymys (ja siinähän on sodan aihetta riittämiin ;)).
Itselläni riittää toistaiseksi ihan tarpeeksi puuhaa PS2:n peleissä, mutta ei Xbox tai GameCube mitenkään pois suljettuja ole, mutta tarvitaan tietysti useita "must" pelejä, ennenkuin kummankaan hankin (ei mitään Halo-saarnoja, kiitos). Tuskinpa siihenkään kuolen, jos en kaikkia huippupelejä kaikilla alustoilla pääse jatkuvasti pelaamaan.

Minä kun luulin, että xboxissa ei ole aluerajoituksia, ellei julkaisija halua. Tuskin kovin moni tältä pohjalta lähti mod-piiriä pakertamaan.

Valitettavasti koodit tuntuvat olevan käytössä... ja modeillehan on tunnetusti muitakin käyttöjä kuin importit.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Oliver

Pelithän ne suurimmilta osin pelikonsolin menestyksen ratkaisevatkin ja sehän onkin sitten mielipidekysymys (ja siinähän on sodan aihetta riittämiin ;)).
Itselläni riittää toistaiseksi ihan tarpeeksi puuhaa PS2:n peleissä, mutta ei Xbox tai GameCube mitenkään pois suljettuja ole, mutta tarvitaan tietysti useita "must" pelejä, ennenkuin kummankaan hankin (ei mitään Halo-saarnoja, kiitos). Tuskinpa siihenkään kuolen, jos en kaikkia huippupelejä kaikilla alustoilla pääse jatkuvasti pelaamaan.
Tällaisia oikeita perusteluja kaivataan, ei mitään sivun listaa, miksi Xbox on totaalisen paska kaikessa.

Kyllä PS2:lla tosiaan pelattavaa riittää (vaikka ei kuten minä edes pitäisi Metal Geareista tai Final Fantasyistä). Kotoa löytyy jo Xbox, mutta seuraavat hankkimani pelit ovat varmaankin Ico ja VF4.

Hyvä, että revit huumoria viesteistäni.

Ei siinä mitään, ettei Xboxia halua hankkia. Järkeviä syitä, joita itse keksin voisi olla mm. itselle liian korkea hinta, ei tarpeeksi kiinnostavia pelejä suhteessa hintaan tai halu pitäytyä yhdessä koneessa.

Siinä vaiheessa alkavat kuitenkin hälytyskellot soimaan, kun syiksi kirjataan koneen kaatumista, koska Windowskin niin tekee, pelien kohtuuton mollaaminen, kuten Halon kutsuminen yhdentekeväksi, Xboxin ostamatta, koska se on muka PC tai kynnyskysymys mod-piirin puuttumisesta, vaikka kaikki samat pelit on jo saatavilla Euroopassa.

Sitten vielä väitetään, että kone maksaa 4000 mk ja että pelit tulevat puoli vuotta myöhässä Eurooppaan, jotka kumpikin väite ovat roskaa. Noita kun lukee, tulee pakosta mieleen, että syitä on ruvettu vetämään hatusta, jotta niistä saataisiin mahdollisimman pitkä lista.

Kun kuulemma jo keksit vielä monia syitä lisää, pistä ne toki tänne. ;)

Meillä on yleensä aina tappelua koneista, mutta minusta tuntuu että olet ymmärtänyt aina jotenkin väärin. Mielestäni X-Box on mainio konsoli, mutta vähän kallis eikä peljä vielä ole tarpeeksi, että sen ostaisin. Ehkä jonkun ajan päästä, kun hinta laskee ja pelejä on enemmän. Olen kuitenkin melko varma että hankin sen, sillä se vaikuttaa lupaavalta. Väitteet koneen kaatumisesta ovat roskaa... Konsolit muutenkin harvemmin kaatuuvat. Tosin onhan minulle pari kertaa PSX:kin kaatunut, joten varmaan X-Boxille ja PS2:llekin tapahtuu se joskus vielä.

Et ilmeisestikään tiedä tarpeeksi asioista, kannattaisikohan olla hetki hiljaa ? Kelaappa pari viestiä taaksepäin ja katso millaista "faktaa" heität itse ja minkä verran niitä on korjattu.

1.Minä kun luulin, että xboxissa ei ole aluerajoituksia, ellei julkaisija halua. Tuskin kovin moni tältä pohjalta lähti mod-piiriä pakertamaan.

2.Minä kyllä haluan ennemmin laitteen jonka kanssa ei tarvitse jännittää toimiiko elokuva. Kai siitä pitää maksaa.

3.Jos PS2:lla on netti, niin on kyllä xboxillakin. Siis ihan pohjoismaissa, ei Japanissa. Vai asutko kenties kaukoidässä? Ja mitä olen lukenut, niin Xboxin verkkopalvelut ovat aika hyvällä mallilla. Tuskin pelitalot tekisivät sille on-line pelejä, jos sitä ei ole tulossa. Mikäs on muuten ps2:n virallinen nettiaikataulu täälläpäin? "Sitten joskus"?

1.No ainakaan Pelit-lehden testaamat 4 USA-peliä eivät toimineet PAL-koneessa, vaikka Xboxin piti olla aluekooditon...

2.Itse olen katsonut monen monta DVD:tä PS2:lla, eikä yksikään ole ollut toimimaton. Koputetaan puuta. ;) Cube taitaa olla virallisesti ainut DVD-leffa joka ei toimi PS2:ssa... Onko Xboxiin tulossa muuten jotain Region X:n tyyppistä laitetta, jolla näkee muitakin kuin pelkästään Region 2 elokuvia?

3.Tuohon Oliver vastasikin jo aikaisemmin, eli siis PS2:lla pystyy pelamaan Tony Hawk 3:a netissä, siis ihan täällä Suomessakin, on jo pystynyt marraskuusta lähtien, kun hankkii vaan oikeanlaisen verkkosovittimen PS2:een ja tunkee sen esim. ADSL-boksiin...

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Leo Stenbuck

1.No ainakaan Pelit-lehden testaamat 4 USA-peliä eivät toimineet PAL-koneessa, vaikka Xboxin piti olla aluekooditon...

2.Itse olen katsonut monen monta DVD:tä PS2:lla, eikä yksikään ole ollut toimimaton. Koputetaan puuta. ;) Cube taitaa olla virallisesti ainut DVD-leffa joka ei toimi PS2:ssa... Onko Xboxiin tulossa muuten jotain Region X:n tyyppistä laitetta, jolla näkee muitakin kuin pelkästään Region 2 elokuvia?

1. Xbox sinällään on pelien suhteen aluekooditon, pelit taas eivät välttämättä ole.

2. Luulisin että Xboxiin on tulossa jokin Region X tyyppinen homma, mutta koska se tulee on eri asia.

Mä en käsitä miten ihmiset voi sanoa että xbox on liian kallis. PS2 oli saman hintanen kun se julkaistiin. Ainoana erona tässä on että xboxille on helvetin hyviä pelejä PS2:n julkasupelien paskan sijaan. Luulisin, että ihmiset eivät juuri tiettyä ennakkoluuloa kohtaan osta xboxia. "MS on paha, MS on pahuuden alku". Olkoot, jos se kerran näin hyvän konsolin julkasee noin hyvien pelien kanssa niin voin kai sitten mennä saatanan kanssa naimisiin.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan DemonWithin
Mä en käsitä miten ihmiset voi sanoa että xbox on liian kallis. PS2 oli saman hintanen kun se julkaistiin. Ainoana erona tässä on että xboxille on helvetin hyviä pelejä PS2:n julkasupelien paskan sijaan. Luulisin, että ihmiset eivät juuri tiettyä ennakkoluuloa kohtaan osta xboxia.

PS2:ssa oli se dvd-ominaisuus mika kiinnosti kuluttajia ja jonka pohjalta voitiin ehka myyda konsolia hieman kalliimmalla. Xbox on siina mielessa kallis konsoli kuluttajille, etta se ei tarjoja mitaan erityista, uutta tai ihmeellista. No onhan siina toki uutuutena LANi ja kovalevy, mutta eivat ne ehka samalla tavalla kiinnosta kuluttajia, kuin PS2:sen dvd aikoinaan. Varmaan Xboxinkin kallis hinta olisi paremmin hyvaksyttavissa, jos esim. dvd-ominaisuus olisi ensimmaista kertaa konsoleissa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan DemonWithin
Mä en käsitä miten ihmiset voi sanoa että xbox on liian kallis. PS2 oli saman hintanen kun se julkaistiin. Ainoana erona tässä on että xboxille on helvetin hyviä pelejä PS2:n julkasupelien paskan sijaan. Luulisin, että ihmiset eivät juuri tiettyä ennakkoluuloa kohtaan osta xboxia. "MS on paha, MS on pahuuden alku". Olkoot, jos se kerran näin hyvän konsolin julkasee noin hyvien pelien kanssa niin voin kai sitten mennä saatanan kanssa naimisiin.

No eihän se kallis ole, jos tosiaan vertaa PS2:sen tuloon.

Tuntuu kalliilta koska on olemassa halvempi PS2. Nythän käy niin, että pelikauppaan mennään ostamaan Xbox. Ja pihalle tullaankin halvemman PS2 kanssa. Mikäli Xbox olisi tullut aikaisemmin ja PS2 nyt. Olisi PS2 tällöin kallis ja laulu toisin päin todennäköisesti.

PS2 taas oli ensimmäinen "mullistava" konsoli (Koska DC mokas markkinoinnin),näin kaikki itseään kunnioittavat pelaajat halusivat sen, hinnasta viis. Sekä todennäköisesti laajalle PSX käyttäjäkunnalle PS2 oli se luonnollinen hankinta.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia
Niin ja ollut yhtajaksoisesti paalla korkeintaan 4h? Puhu vasta sitten, kun uptime on 30 paivaa tai enemman.

Miksi ihmeessä minulla olisi tietokone päällä 30 päivää putkeen? Että eduskunta voisi äänestää viidennestä ydinvoimalasta? Parhaimmillaan kone on ollut ehkä 12h päällä putkeen.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Oliver
Tämä on taas toistoa: PS2:lla pääsee Suomessakin vaikka heti pelaamaan Tony Hawkia netissä. Verkkosovittimen saa mm. Verkkokauppa.com:ista (65) ja sitten vielä vaikkapa ADSL-yhteys päälle.
Xboxin verkkopalvelujen ongelmaksi voi muodostua se, että MS haluaa, että kaikki käyttäjät käyttävät MS:n ISP-palvelua, kun taas Sony antaa valita palveluntarjoajan itse (eli voit valita vaikka halvimman). PS2:lle on tulossa kolmattakymmentä online-peliä ja Sonyn oma verkkosovitin julkaistaan Jenkeissä elokuussa ja Euroopassa näillä näkymin vielä tänä vuonna.
Ja eipä ole Xboxinkaan nettiaikataulusta täälläpäin mitään "virallista" kuulunut...
<edit>Sori, löytyikin:
http://www.xbox.com/fi/support.htm
Julkaisemme palvelun kuitenkin Euroopassa vasta, kun pystymme tarjoamaan käyttäjälle erinomaisen sisällön ja pelikokemuksen. Ilmoitamme tarkat tiedot maista ja ajankohdista myöhemmin tänä vuonna.
:cool:</edit>

Väitinkö kenties muuta? En käsittääkseni. Kannattaa pyrkiä lukemaan teksti johon kommentoi niin ei tule toistoa.

Muistaakseni MS:n edustaja sanoin ylen uutisissa, että nettiyhteydet pyritään saamaan kuluttajille vuoden 2002 loppuun ja 2003 alkuun mennessä. Varma en tosin ole. Mikset muuten laittanut koko pätkää tusoat tekstistä?

"Xboxin online-pelaajapalvelut on tarkoitus julkaista eräissä Euroopan maissa ennen lomakautta. Julkaisemme palvelun kuitenkin Euroopassa vasta, kun pystymme tarjoamaan käyttäjälle erinomaisen sisällön ja pelikokemuksen. Ilmoitamme tarkat tiedot maista ja ajankohdista myöhemmin tänä vuonna. "

Mistä muuten tiedät, että yhteys on ostettava juuri MS:ltä? Tiedätkö kenties sittenkin enemmän kuin tuo sivusto?

3.Tuohon Oliver vastasikin jo aikaisemmin, eli siis PS2:lla pystyy pelamaan Tony Hawk 3:a netissä, siis ihan täällä Suomessakin, on jo pystynyt marraskuusta lähtien, kun hankkii vaan oikeanlaisen verkkosovittimen PS2:een ja tunkee sen esim. ADSL-boksiin...

1. Siksi kirjoitinkin siihe, että ellei julkaisija toisin halua tms, eikö vain? Pointti oli alunperin se, että kun yleisö luuli että aluerajoituksia ei tule, niin ei kai kukaan niitä poistavaa laitetta edes ruvennut kehittelemään. Toisekseen luulen, että aluekoodittomia pelejä nähdään vielä tulevaisuudessa, sillä pelit joita ei aiota kääntää voi jättää koodittomiksi, jolloin halukkaat pääsevät niitä ostamaan. Eikös se tätä varten ollut se mod-piiri?

2. No kun lueskelin tuolta ps2 puolelta noita dvd-leffoja niin kyllä se vähän kummastutti. En tosin tiedä onko samaa havaittu xboxilla, kun en ole varsinasesti asiaan perehtynyt. Pelit-lehden testissä kuitenkin Cube oli toiminut mallikkaasti ja valuvikainen Hohto, mikäli oikein muistan.

3. Enkä minä muuta väittänytkään. Kai te kuitenkin tiedätte, että xboxillakin pystyy pelaamaan netissä? Tosin pelejä on enemmän kuin yksi.

Enkä minä muuta väittänytkään. Kai te kuitenkin tiedätte, että xboxillakin pystyy pelaamaan netissä? Tosin pelejä on enemmän kuin yksi.
Joo, mutta sekään ei ole vielä ihan yksinkertaista, kun pitää pelaa tietokoneen kautta GameSpylla. Noh, vuoden päästä kummallakin konsolilla netissä pelaaminen on toivottavasti arkipäivää myös täälläkin päin ja online-pelejäkin on toivottavasti paljon.

Joo, mutta sekään ei ole vielä ihan yksinkertaista, kun pitää pelaa tietokoneen kautta GameSpylla. Noh, vuoden päästä kummallakin konsolilla netissä pelaaminen on toivottavasti arkipäivää myös täälläkin päin ja online-pelejäkin on toivottavasti paljon.

No eipä se kovin hankalaakaan ole. Itse en kyllä harrasta kun minulla ei ole kiinteätä yhteyttä, mutta kaveri kehui. Siinä taisi olla kyllä myös sellainen ongelma, että ntsc ja pal pelit eivät toimi keskenään.

XBox on aluekooditon laite itsessään. Tukeeko pelin tekijät tätä? No ei helvetissä. Miksi tukisivat? Kun kato voi julkaista sitten viis eri versiota joka paikassa ja hieman lisätä ja poistaa eri versioista, myynti kasvaa.

Eikös XBoxin nettipelissä ole ne kuukausi maksut ja PS2:sen ei?
En ole tuosta ihan varma, mutta näin muistan kuulleeni.

Tuo XBoxin kaatuminen muuten näyttää olevan aikalailla random feature. Nimittäin kaupassa juttelin myyjän kanssa eilen ja hän kertoi, että heillä on ollut esillä kolme eri XBoxia ja niistä yksi kaatuili aivan kokoajan ja toinen aina välillä. Kolmas sitten toimi moitteetta. Tiedä sitten mistä johtuu, mutta en ihmettele miksi netissä kiertää juttua XBoxin rypemisestä.

Mikin ratti on itseasiassa loistava. Se täytyy todeta, mutta taitaakin jäädä ainoaksi tuotteeksi mikä toimii kuten pitää. Tuokin optinen hiiri on ollut jo kolme kertaa takuussa tyyppivian takia. Kyllä se M$ osaa..

Ylös Bottom