Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xenoblade Chronicles 3

Kannattaa melkein harkita Normaaliin vaihtamista jos Easy tuntuu liian helpolta, aika helpolta se normalkin näytti kun katoin kun mrhappy pelaa sillä, sen takia suosittelen sitä kun boss fighteissa ja muissa on aika kovat biisit niin eihän easyllä ehdi biisit edes biisit kunnolla alkaa, ennenkö taistelu on jo ohi :D, Varsinkin se eräs M:llä alkavan vihollisen Boss battle theme on niin huikea, että sen soisi soida vähän pisempään :D. se on siis se biisi joka menee itselläni sinne top 5 listoille parhaat boss themet koskaan :)

Joo täytyy varmaan ruuvata ylöspäin. Se eks kunnon bossi ei kauaa kestänyt kun moukaroitiin se alas.
 
Tämä biisi siis, jumalauta tää on kova biisi! :)

'
 
Viimeksi muokattu:
Itsekkin ostin heräteostoksena kun kävin eläinkaupassa ja gigantti siinä vieressä niin mukaan se tartui kun löytyi hyllystä.
Viimeksi pelannut sitä ykköstä wiillä vuosia sitten. Ei oikein mitää muistikuvaa ole siitä. Maailma taitaa olla sama, muuten tarinassa ei mitään menetä jossei ole pelannut aikaisempia osia? Pitää katsella tuo recap video.
 
Viimeksi muokattu:
Hard tuntuu melko tuskalta alussa kun healeri ei saa healattua riittävää kyytiä ja jos vihuja on yhtään enemmän ku 1, niin tukkaan tulee helposti. Harmi että noi taktiikat ja muut aukeaa vasta vaiheittain.
 
Nostin vaikeustason normaalille. Nyt peli ei ole sellaista läpijuoksua kun easyllä vaan tarjoas kivasti haastetta. Normi vihuja voi hoidella edelleen useamman kuin yhden jos ovat samalla tai alle oman tason. Siniset menee yksinään suht helposti, mutta keltaiset vihut kestää jo pidempään ja vaatii kykyjen käyttöä hyvin. Saa nähdä miten seuraavan bossin kanssa sitten käy.

Mutta yksi asia alkaa kyllä näin 8h jälkeen ärsyttämään. Nimittäin se mitä ne hahmot hokee aika taistelun päättyttyä, käy kyllä pidemmän päälle rasittamaan samojen juttujen kuuntelu. Sais olla joku ääni slideri tai on/off kytkin niille.
 
Nostin vaikeustason normaalille. Nyt peli ei ole sellaista läpijuoksua kun easyllä vaan tarjoas kivasti haastetta. Normi vihuja voi hoidella edelleen useamman kuin yhden jos ovat samalla tai alle oman tason. Siniset menee yksinään suht helposti, mutta keltaiset vihut kestää jo pidempään ja vaatii kykyjen käyttöä hyvin. Saa nähdä miten seuraavan bossin kanssa sitten käy.

Mutta yksi asia alkaa kyllä näin 8h jälkeen ärsyttämään. Nimittäin se mitä ne hahmot hokee aika taistelun päättyttyä, käy kyllä pidemmän päälle rasittamaan samojen juttujen kuuntelu. Sais olla joku ääni slideri tai on/off kytkin niille.
XC2 jäi kyllä traumat noista taisteluiden huutamisista :D

Löytyykö tallenukselle jotain pikareittiä? Ärsyttää tuolta valikko- system - save , kautta käydä aina naputtamassa.

Toinen juttu, saako taktiikoita jostain muutettua siten, että sitä ei tarttis joka taistelussa käydä itse vaihtamassa mieluisaksi?
 
XC2 jäi kyllä traumat noista taisteluiden huutamisista :D

Löytyykö tallenukselle jotain pikareittiä? Ärsyttää tuolta valikko- system - save , kautta käydä aina naputtamassa.

Toinen juttu, saako taktiikoita jostain muutettua siten, että sitä ei tarttis joka taistelussa käydä itse vaihtamassa mieluisaksi?

Pikatallennus on X ja sitten Y. Voit myös manuaallisen tallennuksen lisätä ZL napin taakse.
 
Hard tuntuu melko tuskalta alussa kun healeri ei saa healattua riittävää kyytiä ja jos vihuja on yhtään enemmän ku 1, niin tukkaan tulee helposti. Harmi että noi taktiikat ja muut aukeaa vasta vaiheittain.
Mulla on nyt auennut jonkin verran näitä eri taktiikoita, mutta päädyin silti vaihtamaan chapter 2 alkupuolella vaikeuden hardista normaliin. Hardin kanssa alkoi tuntua liian epäreiluilta taistelut, kun nuo omat hahmot ei tietokoneen ohjaamina tee asioita maailman fiksuimmin. Toki hahmojen välillä voi hyppiä vapaasti, mutta tuntuu että taistelut on muutenkin välillä kunnon kaaosta, varsinkin jos vihuja on enemmän kuin 1 tai 2. Nyt normalilla tuntuu heti paljon mielekkäämmältä peli ja tuntuu, että ehtii oikeasti taktikoimaankin taistelun ohessa, kun hardilla tuli yhtään kovempien tai isomman joukkoa vihujen kanssa turpiin.

Palataan hardin pariin, kun nämä tämän pelin taistelutekniikat on hallussa tai kenties ehkä mahdollisella toisella läpipeluulla sitten.

Näköjään oli tullut päivitys, joka mahdollistaa dlc-juttujen käyttöönoton. Onkohan tästä dlc:stä tulossa fyysistä versioita, kuten tuli Tornasta? Mua ei varsinaisesti näiden kahden ekan dlc aallon mukana tulevat lisätavarat niiin paljoa kiinnosta, eli jos sen tarina-dlc:n julkaisun ohessa tulee sitten fyysinen versio, niin voin hyvin odottaa sinne saakka ostamisen kanssa.
 
Itsellä ei ole Hardilla ollut suurempia ongelmia :) mutta joo Hardilla kyllä tulee pataan jos ei hallitse group managementtiä, ja taktikoita eli Hard vaikeusaste ei ole tehty siihen, että pelaat yhdellä hahmolla kerrallaan, vaan juuri se että, kontrolloit organisoidusti ja hallitusti koko porukkaa, olen myös luonut kaikenlaisia omia Custom taktiikoita ja erilaisia class setuppeja, Nykyään nuo cooldownit tulee myös jo ulkomuistista, olen myös opetellut jokaisen chantin ulkoa eli tiedän jo chantista, jo mitä sieltä on tulossa, Sen takia hyvä, että ne käyttää samoja Arts chantteja, Hahmot on myöskin aikalailla hyvin gearattuja kaikenelaista tavaraa kyllä riittää esim tässä vaiheessa jo hahmolla 75 000 goldiakin. eli käytänössä voin ostaa aina Accessoriesit Colonyistä mitä tarvitsen.

Olen myös huomannut sen, että joka ikisille monsterilla on 2 eri Accessories droppia toinen on Common ja toinen on sitten Rare versio, joten jos vihollinen näyttää mielenkiintoiselta, niin välillä tosiaan hakkaan niin kauan että saan common accessories dropin heiltä :).
 
Sitten kun saa vähän enemmän auki niin kannattaa alkaa noita classi comboja kokeilee. Ite pieksin yhden kultaisen vihum 6 hiilerillä. Sitten chapter 2 tuli bossi vastaan jossa mulla oli tankki ja 5 hiileriä. Hidasta mutta turvallista.

Tosin en tiedä miten vaikea tuon taistelun K:ta vastaan piti olla mutta se kuitenkin hoitui yllä mainitulla kombolla.

Monttu auki saanut seurata tarinan etenemistä kun sellaista spektaakkelia tarjotaan että heikompaa jo hirvittäis. Nyt kuitenkin ollaan menossa chapter 2 vasta ja odotin jotain tällaista menoa siellä ihan viimeisten chapterien aikana.
 
joo tota just tuossa aiemmin tarkoitin että itsekin teen kaikenlaisia setuppeja esim 2 medic gunnerin ja kahden swordfighterin setuppeja muita, että se Hard tosiaan ainakin vaatii sen että joutuu soveltamaan kaikkia custom setuppeja eri tilanteisiin :), tässä setupissa Healing ringit ja Break+topple näyttelee suurta osaa :), kahdella DPS:llä vielä 55% more damage Toppled enemies Riipukset niin Daze kuulu tähän setuppin ollenkaan :) aika harvoin tulee itseasissa käytettyä partya sillai että jokaisella on oma jobinsa, muuten kun levelaus exploring tilanteissa että saa jobeihin lisää leveliä.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä ei ole Hardilla ollut suurempia ongelmia :) mutta joo Hardilla kyllä tulee pataan jos ei hallitse group managementtiä, ja taktikoita eli Hard vaikeusaste ei ole tehty siihen, että pelaat yhdellä hahmolla kerrallaan, vaan juuri se että, kontrolloit organisoidusti ja hallitusti koko porukkaa, olen myös luonut kaikenlaisia omia Custom taktiikoita ja erilaisia class setuppeja, Nykyään nuo cooldownit tulee myös jo ulkomuistista, olen myös opetellut jokaisen chantin ulkoa eli tiedän jo chantista, jo mitä sieltä on tulossa, Sen takia hyvä, että ne käyttää samoja Arts chantteja, Hahmot on myöskin aikalailla hyvin gearattuja kaikenelaista tavaraa kyllä riittää esim tässä vaiheessa jo hahmolla 75 000 goldiakin. eli käytänössä voin ostaa aina Accessoriesit Colonyistä mitä tarvitsen.

Olen myös huomannut sen, että joka ikisille monsterilla on 2 eri Accessories droppia toinen on Common ja toinen on sitten Rare versio, joten jos vihollinen näyttää mielenkiintoiselta, niin välillä tosiaan hakkaan niin kauan että saan common accessories dropin heiltä :).
En usko että normalillakaan pystyisi pelaamaan vain yhdellä hahmolla pelaten eli ihan siitä nyt ei ollut kyse. Mutta joo uskon, että hardikin on ihan pelattavissa, jos on saanut eri mekaniikat haltuun. Itse nyt päädyin kuitenkin siihen, että eka eri mekaniikat haltuun tällä normalilla ja sitten uusi yritys ehkä hardiin, jos alkaa combat tuntumaan ihan liian helpolta. Kyllä mä ekat 15h sillä hardilla pelasin, mutta sitten alkoi tosiaan tuntumaan, etten edes pääse treenaamaan tekniikoita, kun perusvihut kuolee liiankin helposti ja unique monsterit taas kaataa tiimin turhan nopeasti. Kattellaan. Ainakin toistaiseksi ei tämä normalkaan liian helpolta tunnu vaikka toki on huomattavasti hardia helpompi.
 
Itellä ei oo noi classit vielä auki, vasta sain ekat vaihtoehdot valittavaksi. Varmasti myöhemmin hard on mielekkäämpi kun on vaihtoehtoja ja voi rakennella sopivia yhdistelmiä.
 
ekaa kertaa pitää antaa pelille kritiikkiä kenen idea on laittaa tämmösiä mekaniikkoja peliin, tämmöisillä mekaanikoilla sä vaan saat ohjaimen tatit rikki ja dritftaamaan, toinen on sitten että onkohan tuo nyt topple vai daze, että osaisi hommata resistiä tuohon, että ois kiva ois joku taulukko missä on ikonit millekin debuffille tai vastaavalle. vielä kun ei tiedä edes, että mitä nappulaa tuossa edes kuulusi rämpyttää että pääsee tuosta nopeammin pois. Mainittakoon samalla bossi joka tuon mekaniikan itselleni aiheuttaa onkin sitten ylivoimaisesti vaikein bossi tähän mennessä., kiitos sen että healerit on jatkuvasti tuossa stunnissa, eli joo kyllä peli vaikeaa hardilla huomattavasti.

surkea mekaniikka.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Pelissä kun pelissä inhoon noita tatin runkutus kohtia, siinä tosiaan ei saa muuta ku tatit rikki. Vielä kun on epäselvää nii siinä sit runkuttaa molempia tatteja ja rämpyttää kaikkia nappeja ja toivoo et se toimis.
 
, toinen on sitten että onkohan tuo nyt topple vai daze, että osaisi hommata resistiä tuohon, että ois kiva ois joku taulukko missä on ikonit millekin debuffille tai vastaavalle.

vastataas itselle, eli itseasissa sieltä tutorial valikosta löytyikin juuri tuommoinen taulukko :), loistavaa :), sääli tosin että tuo Effect on Heal Shackle joten aivoa keino estää se on tosiaan nostaa ether defenceä. ainakaan vielä ei ole tullut vastaan riipusta jossa oli oli heal shackle ressiä, muutenkin tuo tutorial/selitys osio on 5/5 todella kattavasti tietoa vähän kaikkeen :), siitä myös pidän uudet mekaniikat mitkä on vielä tulossa näkyy kysymysmerkkeinä ennenkö ne on unlockannut
 
Viimeksi muokattu:
Tuli pikaisesti kokeiltua tätä käsikonsoli moodissa. Vaikka tätä edelleb vaivaa se sama yliterävöitys kuin 2 osaa niin se on huomattavasti paremmin tehty ja peli ei näytä lähellekään niin pahalta kuin edellinen osa. Kakkosessa se oli niin paha että melkein sanoisin että pilas peliä paljon mutta tää vaikutti ihan pelattavalta.
 
Nyt kun tätä on jonkin verran tullut pelattua ja kuultua eri musiikkeja niin täytyy sano, että kyllä Xenobladeissa nämä musiikit osataan. Vähän harmittaa, ettei Yoko Shimomura ole taaskaan säveltäjien joukossa, koska XC1:ssä hänen säveltämänsä musiikki on upeaa ja sopii mielestäni niin hyvin tähän sarjaan ja niin mielelläni kuulisin sitä lisää. Mutta kyllähän tässä silti lahjakas säveltäjäjoukko on selvästi osallistunut.

Harmi, ettei tästä tullut Nintendolta vinyyliä collector’s editioniin kuten XC DE mukana tuli. Tai edes latauslinkkiä digitaaliseen soundtrackiin.
 
Nyt on 15h täynnä ja olen harhautunut ihan muualle päätarinan reitiltä tekemään sivujuttua. Edellinen päätarinan bossi oli lvl 18 ja ukot nyt lvl 26 :D
 
35h takana ukot 26 levelillä ja chapter 3:ssa eli voisi sanoa että olen itsekkin jonkun verran harhautunut :D ja voisi melkeinpä sanoa että olen myös pahasti addiktoitunut :), Tekemistä on kyllä vielä vaikka kuinka paljon, ennenkö lähden jatkamaan, bonus xp:ta tosin on 14 leveliä per hahmo, jotka tietenkin jää käyttämättä :), mutta joo soundtrack top tier, tasoa exploring tier tasoa, Hahmot top tier tasoa, combat top tier tasoa ja story telling top tier tasoa = Helposti oma henkilökohtainen Goty jo tässä vaiheessa :),

Sanotaan myös overal, että vaikka Elden Ring tuntui valtavalta peliltä, niin melkein tekisi jo mieli tässä vaiheessa sanoa että, tämä on vielä paljon isompi :)
 
Ylös Bottom