Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xenoblade Chronicles 3


Hyvä ku huomautit huomasin itekkin, että taitaa niitä olla liikaa, no toisaalta kuvaa aika hyvin omaa tunnetilaa, ku huomaa että tällä kertaa edessä ei olekkaan semmoinen 2h-3h selviytystaistelu bossin kanssa. ja tietenkin sitä eeppisyyttä, mitä seuraa mahdollisesti kyseisen bossin jälkeen, mutta joo pitää kyllä vähentää hymiöiden käyttöä.
 
Viimeksi muokattu:
Kävi taas perus setti, piti tunti pelata mut meniki yli 3h ku halus vielä yhden kulman kartasta tutkia ja jospa tuon vielä.
 
näköjään aikamoista bossin aliarvioimista iteltä, nimittäin vieläkin bossilla :D, että enää ei niin hymyillyttäkään, mutta sitä hakataan nyt niin kauan kunnes se kaatuu, mut perun puheeni että chapter 3 olisi ollut vaikeampi kun tuo
 
näköjään aikamoista bossin aliarvioimista iteltä, nimittäin vieläkin bossilla :D, että enää ei niin hymyillyttäkään, mutta sitä hakataan nyt niin kauan kunnes se kaatuu, mut perun puheeni että chapter 3 olisi ollut vaikeampi kun tuo
Hakkasin varmaan äsken just tuon saman pomon. Jumantsuka näitä pelin vaikeuspiikkejä. Olin tuohon pomolle mennessä loppujenlopuksi vain 2 leveliä korkeammalla kuin pomo eli en ollenkaan niin pahasti ylilevelinen kuin pelkäsin. Mutta päällä oli tosiaan se hard, jonka vaihdoin päälle 4. Chapterin alussa, kun löydetyt unique monsteritkin alkoi tuntua turhan helpoilta. Täytyy sanoa että iso selkääntaputus niille, jotka tämän selvittää hardilla ja vielä samanlevelisenä kuin tuo pomo. Itse kokeilin jokusen kerran hardilla, mutta kello alkoi olla jopa mun mittapuulla niin paljon, että päädyin lopulta vaihtamaan taas normaaliin jotta pääsen joskus nukkumaankin. Eikä tuo normaalikaan edelleenkään ollut läpihuutojuttu, vaikka hahmojen leveli oli tosiaan vähän pomoa kovempi.

Mutta nyt vihdoin sit unille. Onneksi kesäloma osui pelin julkaisuun, niin voi rauhassa maratonoida. Kasassa taitaa olla kohta jotain 50 pelituntua eli on tätä ”vähän” tullut pelattua :D
 
joo bossi kaatui siinä 3.00 aikoihin, bossi 36 ja oma party 37, mutta olipahan vaikea, sen jälkeen lähdinkin taas samoilemaan tuttuihin mestoihin ja löysin taas vaikka mitä mielenkiintoista siinä menikin sitten 4 tuntia taas aavikolla, ja aloitusmestassa löysin uusia paikkoja missä en ollut käynyt ja muuta kivaa, on tuo vaan melkoinen peli, tuntuu, että tekeminen ei lopu kesken millään :)

Itsellä teen sillai että nyt tässä ei oo mitään ihmeellistä (itselläkin loma), että pelaan yöt ja nukun päivän, koska inhoan pelata aurinkopaisteessa, ilalla ja yöllä on sitten ihan erinlainen tunnelma pelailla, joten tämä järjestely sopii tällä hetkellä erittäin hyvin :)
 
Toivottavasti oon ainut asian kanssa mutta jää häiritsee jos kartasta jää sumeeks joku kulma, pakko käydä kävelee se auki että selkeet rajat näkyy kartasta.
 
Toivottavasti oon ainut asian kanssa mutta jää häiritsee jos kartasta jää sumeeks joku kulma, pakko käydä kävelee se auki että selkeet rajat näkyy kartasta.
Et ole. Se R3:sta päälle tuleva kartta on kätevä tuossa. Sama niiden vähän keskemmälle jääneiden katvepaikkojen kanssa.
 
Toivottavasti oon ainut asian kanssa mutta jää häiritsee jos kartasta jää sumeeks joku kulma, pakko käydä kävelee se auki että selkeet rajat näkyy kartasta.
Et ole. Todellakin kartasta pitää tuollaiset sumeat kohdat käydä aina poistamassa. Mikä on ihan hyväkin, koska joskus sieltä sumealta reunalta onkin sittenkin löytynyt jotain kiinnostavaa, kuten polku kohti aarretta tms.
Samaan aikaan kun täytyy kehua että on tämä uskomaton taidenäyte Switchiltä niin onhan tämä järjetön vääryys, että tätä ei pääse kokemaan 60fps, veisi tämän taideteoksen vielä ihan toiseen potenssiin.
Tähän keskusteluun unohdin aiemmin vastata, vaikka piti. Joo on totta, että varmasti switchiä tehokkaammalla laitteella tästä saisi vielä upeamman näköisen. Mutta toisaalta sitten omaan silmään tämä on kyllä jo upea näinkin ja lisäksi Switch mahdostaa kannettavana pelaamisen. Olen jälleen tuttuun tapaani varmaan noin puolet peliajasta pelannut sohvalta tv:n ääressä ja puolet kannettavalla esim. parvekkeella istuen tai sängyssä maaten. Jos parempien ruudunpäivityksien ja resoluutioiden myötä menettäisin tämän kannettavuuden, niin en kyllä missään tapauksessa tällaiseen vaihtokauppaan ryhtyisi.
 
Ite en oo joka nurkkaa nuohonnu. Jotenki tuntuu että hardilla joutuu nii paljo varomaan vihulaumoja, niin vie vähä fiilistä samoilusta. Tosin huomaan että tutkiminen kannattaa, niin saa materiaalia ja loottia mitä kuitenkin tarvii myöhemmin johonki.

Nyt on tullu lähinnä sivutehtäviä tehtyä ja noita auenneita/löytyneitä hero questeja. On kyllä haastetta piisannu, vaan vielä on taittunut. Nyt voi jo vähä rakennella buildeja, nii hirveästi kyllä mielekkyyttä tullu lisää. Tuskin maltan odottaa mitä vielä eteen tulee.

Mulle ei tuo graafinen pökkelyys ole nii väliksi. Switch-peliksi hieno ja sulava, eikä oo ainakaan minulla kaatunut vielä. Musiikit on 50/50 eeppisiä, mutta puolet myös ihan ohimenevän tylsiä.
 
Heittäkää vähän tipsiä ja selvennystä mekaniikoista

- Onko Break kykyä kellään muulla kun alkuperäisellä miekkasankariluokalla ja Oroboilla? Koko kööri on jo Noan alkuperäisclassin levelittänyt kymppiin niin ei viitsisi turhaan mukana roikottaa kun on ihan läpikäymättömiä luokkiakin

- onko tuossa interlink levelissä joku kikka mitä en ymmärrä, vai onko fusiohyökkäyksestä levelin saaminen ihan tuurissaan? Välillä saa tehdä kolme fusiohyökkäystä että saa edes level 1. Turhauttaa kun vastassa on 10lvl korkeampi unique ja ei saa fusion leveliä nostettua. Fusionit laitettu ensisijaisiksi hyökkäystaivoiksi toki.

[/SPOILER]
 
Heittäkää vähän tipsiä ja selvennystä mekaniikoista

- Onko Break kykyä kellään muulla kun alkuperäisellä miekkasankariluokalla ja Oroboilla? Koko kööri on jo Noan alkuperäisclassin levelittänyt kymppiin niin ei viitsisi turhaan mukana roikottaa kun on ihan läpikäymättömiä luokkiakin

- onko tuossa interlink levelissä joku kikka mitä en ymmärrä, vai onko fusiohyökkäyksestä levelin saaminen ihan tuurissaan? Välillä saa tehdä kolme fusiohyökkäystä että saa edes level 1. Turhauttaa kun vastassa on 10lvl korkeampi unique ja ei saa fusion leveliä nostettua. Fusionit laitettu ensisijaisiksi hyökkäystaivoiksi toki.

[/SPOILER]

Joo kannattaa ehdottomasti vaihella kokoajan levelata classeja kun edelliset on tulleet täyteen, sitten tarvittaessa voi vaihtaa takaisin siihen aiempaan, jos on tarvetta. ja joo kyseinen hyökkäystyyppi löytyy muiltakin tulevilta tyypeiltä

tohon toiseen kysymykseen Veikkaan todennäköisesti kun pelaat easyllä niin viholliset kuolee ennenkö se ehtii kunnolla kasvamaan, se siis ei kasva kerrasta, noita kyseisiä iskuja vaan tarvitaan parikin full chargea, eli sanoisin että noin 6 kyseistä hyökkäystä nostaa yhden leveliin, hardillakin se kasvaa todella hitaasti, esim joku lvl 3 on suhteellisen vaikea saada, Boss taisteluissa ja Unique monstereita vastaan. heitetään esimerkki että yleensä puolessa välissä taistelua hardilla on mahdollisesti se lvl3. mainitaan myös että, itsellä on kyllä amuletti joka antaa 25% nopeutta tuolle kyseiselle asialle, mutta se ei ole edes itsellä käytössä, että ainakin amuletti sitä vähän nopeuttaa.
 
Viimeksi muokattu:
Olen nyt yrittänyt myydä itselleni tätä peliä ja katsonut joitakin arvosteluja, alan kallistuu siihen että ehkä? Mut jokin nyt ei natsaa enkä tiedä mikä, onko tämä miten vaikea lähestyttävä? Tuntuu jotenkin niin hemmetin isolta ja taistelu näyttää niin monimutkaiselta että kyllästyyköhän siihen ennen kun pääsee peliin sisään?
 
kohta 70h pelikellossa ja vieläkin chapter 4:ssa, tosin olen varma että kun jatkan eteenpäin, seuraavassa cutsceneissä tulee luultavasti chapter 4 päätökseen, mutta ei malta jatkaa storyä vielä :D, taas löysin uuden paikan jonka koluta kun vähä tutkin, viholliset on kyllä 6 leveliä isompia mutta nyt kun on päässyt optimoimaan partyä ja meitsin lempityylisiä vihollisia eli ihmisvihollisia, niin kyllä tuolla pärjää , ei tätä peliä voi vaan tarpeeksi hehkuttaa :) Levelitkin on nyt pysynyt hyvin synkassa kun disabloi overkillin, joten party on saanu yhden levelin viimeisen 5 tunnin aikana
 
Viimeksi muokattu:
Olen nyt yrittänyt myydä itselleni tätä peliä ja katsonut joitakin arvosteluja, alan kallistuu siihen että ehkä? Mut jokin nyt ei natsaa enkä tiedä mikä, onko tämä miten vaikea lähestyttävä? Tuntuu jotenkin niin hemmetin isolta ja taistelu näyttää niin monimutkaiselta että kyllästyyköhän siihen ennen kun pääsee peliin sisään?
No uus juttu tää oli itsellekin. Älä odota elden ringiä vaan lepposaa jrpg:tä aikas hyvällä tarinalla jrpg hengessä. Taistelu on hyvin yksinkertanen siihen nähden mitä videoissa tietämättä mitään näät.
 
Itse olen taas sitä mieltä että juuri Elden Ring, mitä tulee pelin massiivisuudeltaan esim maailman kokoon on hyvä vertauskuva, mutta paras vertauskuva tuohon on Xenoblade chronicles X joka on muuten isompi kun Elden Ring tuossa tosiaan omat tunnit jotka olen peliin jo tässä vaiheessa upottanut, joka ikinen kerta lopetan pelaamisen niin laitan switchin sleep tilaan niin tuossa ei ole yhtään "idlattua" tuntia, jos arvioisin nopeasti niin 200 tuntia voi erittäin lähellä se lopullinen lukema mitä tuo pelikello tulee näyttämään jos samanlailla tuota contenttia ja tutkittavaa riittää, ja en kyllä epäile yhtään ettei riittäisi :)

tunninittt.jpg
 
Viimeksi muokattu:
niin meitsihän tosiaan luuli että, chapter 4 on lopuillaan mutta se olikin vasta oikeasti puolessa välissä :D, ei jumalauta mitä tykitystä, nyt se sitten oikeasti loppui, huhhuh, mut sitä tosiaan alkaa oppimaan :), mennyt nyt 2 viimeistä boss encounteria ekalla yrityksellä hardilla, samalla levelillä kun itse bossit, ehkä se tosiaan kun käytin aikaa siihen optimointiin nyt se sitten palkitsee ja nyt kun hahmot on +40 niin on saanut nuo kaikki gem slotit käyttöön niin synergiat toimii paremmin.
 
Viimeksi muokattu:
Olen nyt yrittänyt myydä itselleni tätä peliä ja katsonut joitakin arvosteluja, alan kallistuu siihen että ehkä? Mut jokin nyt ei natsaa enkä tiedä mikä, onko tämä miten vaikea lähestyttävä? Tuntuu jotenkin niin hemmetin isolta ja taistelu näyttää niin monimutkaiselta että kyllästyyköhän siihen ennen kun pääsee peliin sisään?
Olen tähän kolmeen päivään upottanut 35h eli aikamoinen lobbauspuhe tulossa, mutta siis helppo tätä on kyllä suositella kaikille jrpg ystäville.

Pelasin 25h easyllä ja olen XC1 DE ja XC2 pelannut lävitse ja tässä taistelusysteemi on helpompi ymmärtää kuin XC2 salmiakkisysteemi.

Toi oma posse on aika iso FF peleihin tottuneelle, joten easyllä pääsee kyllä kaikessa rauhassa ottamaan mekaniikat haltuun, koska pelin perusmekaniikka on se, että kaikki tekevät perusvahinkoa, parantavat ja toimivat tankkeina itsestään, eli pelaajalle jää vain pelattavan hahmon spessuhyökkäyksien kombottaminen (ja myöhemmässä vaiheessa koko porukan käskyttämistä).

Tuo että porukka hakkaa itsestään tarkoittaa sitä, että voit laittaa porukan jonkun heikkolevelisemmän kimppuun ja syödä samalla vaivatta, eli tätä peliä ei tarvitse ikinä lopettaa (kai tätä muutkin tekee) :D

Ne pelin perusmekaniikat johon taistelu perustuu ja, jotka ymmärtämällä pääsee pitkälle jo on:

- kerryttää spessuiskuja, joita kutsutaan Art nimellä
- Art hyökkäyksillä on usein joku suunta, joka lisää sen tehoa, esim suoritettava sivulta, jolloin se on tehokkaampi
- Cancel, kun minkä tahansa Art hyökkäyksen suorittaa heti peruslyönnin perään, niin siitä saa bonusta, joka nopeuttaa Art hyökkäyksien palautumista
- Osalla Art hyökkäyksillä on erilaisia ominaisuuksia, jotka näkyy pienenä punaisella ympyrällä hyökkäysvalikon reunassa, näistä voi tehdä komboja, joilla voi hetkellisesti rampauttaa vihollisen. Esim. kombojärjestys
Break (päähahmolla alussa) - Topple - Daze - burst, TAI
Break- Topple - Launch - Smash

Kuulostaa ehkä vaikealle, mutta käytännössä sinä hoidat tonttis tekemällä yhden sarjan kombosta ja odottelet älyääkö tekoäly tehdä kombon loppuun.

Muut ketjuhyökkäykset ynm. Spoilerivapaat seikat tulee tarinan myötä, mutta yllämainitut ovat pelin perusta läpi pelin.


Tässä on kyllä poikkeuksellisen hyvä tutoriaalikin, joka on kerrankin selkeä.

Sitten tässä on ne perus rpg elementit:
Voit rakentaa mieleisen tiimin attacker, healer, tank valinnoilla, montako kutakin.
Art hyökkäyksiä kertyy ajanmyötä, joista valita mieluiset.
Erilaisia luokkia, joista saa Master Skillsejä.
Accessoriest eli pakolliset kaulaketjut, ja isot vyösoljet jne.
Gemejä jne.

Tarina on massiivinen ja sieltä paremmasta päästä RPG peleistä.

Sitten vain Gigantin kautta 49.99e,
maksatko kortilla? Tarvitsetko kuittia? Kiitos ja näkemiin!
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä taisteluissa on monta elementtiä, mutta tutoriaalit on hyviä ja kaikki opetetaan vaiheittain pelin alussa. Ei siis tuu kaikki kerralla taivaalta naamalle. Ja vaikeustasoja löytyy easy-normal-hard niin näillä voi menoa helpottaa. Ja laiskalle löytyy myös auto battle -ominaisuus niin ei tarvi itse perustaistoissa edes tehdä mitään.
 
Olen tähän kolmeen päivään upottanut 35h eli aikamoinen lobbauspuhe tulossa, mutta siis helppo tätä on kyllä suositella kaikille jrpg ystäville.

Pelasin 25h easyllä ja olen XC1 DE ja XC2 pelannut lävitse ja tässä taistelusysteemi on helpompi ymmärtää kuin XC2 salmiakkisysteemi.

Toi oma posse on aika iso FF peleihin tottuneelle, joten easyllä pääsee kyllä kaikessa rauhassa ottamaan mekaniikat haltuun, koska pelin perusmekaniikka on se, että kaikki tekevät perusvahinkoa, parantavat ja toimivat tankkeina itsestään, eli pelaajalle jää vain pelattavan hahmon spessuhyökkäyksien kombottaminen (ja myöhemmässä vaiheessa koko porukan käskyttämistä).

Tuo että porukka hakkaa itsestään tarkoittaa sitä, että voit laittaa porukan jonkun heikkolevelisemmän kimppuun ja syödä samalla vaivatta, eli tätä peliä ei tarvitse ikinä lopettaa (kai tätä muutkin tekee) :D

Ne pelin perusmekaniikat johon taistelu perustuu ja, jotka ymmärtämällä pääsee pitkälle jo on:

- kerryttää spessuiskuja, joita kutsutaan Art nimellä
- Art hyökkäyksillä on usein joku suunta, joka lisää sen tehoa, esim suoritettava sivulta, jolloin se on tehokkaampi
- Cancel, kun minkä tahansa Art hyökkäyksen suorittaa heti peruslyönnin perään, niin siitä saa bonusta, joka nopeuttaa Art hyökkäyksien palautumista
- Osalla Art hyökkäyksillä on erilaisia ominaisuuksia, jotka näkyy pienenä punaisella ympyrällä hyökkäysvalikon reunassa, näistä voi tehdä komboja, joilla voi hetkellisesti rampauttaa vihollisen. Esim. kombojärjestys
Break (päähahmolla alussa) - Topple - Daze - burst, TAI
Break- Topple - Launch - Smash

Kuulostaa ehkä vaikealle, mutta käytännössä sinä hoidat tonttis tekemällä yhden sarjan kombosta ja odottelet älyääkö tekoäly tehdä kombon loppuun.

Muut ketjuhyökkäykset ynm. Spoilerivapaat seikat tulee tarinan myötä, mutta yllämainitut ovat pelin perusta läpi pelin.


Tässä on kyllä poikkeuksellisen hyvä tutoriaalikin, joka on kerrankin selkeä.

Sitten tässä on ne perus rpg elementit:
Voit rakentaa mieleisen tiimin attacker, healer, tank valinnoilla, montako kutakin.
Art hyökkäyksiä kertyy ajanmyötä, joista valita mieluiset.
Erilaisia luokkia, joista saa Master Skillsejä.
Accessoriest eli pakolliset kaulaketjut, ja isot vyösoljet jne.
Gemejä jne.

Tarina on massiivinen ja sieltä paremmasta päästä RPG peleistä.

Sitten vain Gigantin kautta 49.99e,
maksatko kortilla? Tarvitsetko kuittia? Kiitos ja näkemiin!

No kävin hakee, mut en gigantista vaan prismasta, maksoin kortilla kyllä mutta s etukortilla saikin 12e alennuksen ku oli joku s etukortti kampanja :eek: Joten hinnaks 47.99 tjsp, samalla tarttui mukaan Lost Judgment 25e, joka nyt ei ollenkaan kuulu tänne ketjuun enkä tiedä miksi tästä edes mainitsin. Kyllä tämä peli vaikuttaa sen verran kovalta jrpgeeltä että ihan pakko on kokeilla ja toivottavasti vie mukanaan. Illemmalla sit testiä ja katotaa miten kääpi!
 
75h nyt pelikellossa ja täytyy sanoa että onpahan settiä, jos peli operoi siellä top tier tasolla, niin nyt mentiin sitten masterpiece tasolle tuon chapter 4 -> chapter 5 aikana, viimeksi ollut näin innoissaan jostain tarinasta, kun katsoin Arcanen netflixistä, muutenkin tuntuu, että pikkuhiljaa alkaa hahmottomaan vasta että, miten massiivinen tämä peli onkaan, ei olla edes puolessa välissä vielä :D. tosiaan chapter 5 vasta alkoi, varsinkin Emotional level nous nyt täysin next levelille
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom