Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

XO:n huollosta

Vastaus: XO:n huollosta :)

Täyttelin tuossa juuri mikkisoftan sivuilla huoltoilmoitusta, niin siellä oli punaisella kirjattuna kun syötin sarjanumeron: "Vakiotakuu ei ole enää voimassa. Laajennettu takuu kattaa 3-valon virheen" yms. No jatkoin sitten, ja se alkoi kyselemään luottokorttitietoja ja ehdotti, että pitäisi maksaa ihan 87 euroa tuosta hultokeikasta --> selain kiinni.

Mitenhän voisin tarkistella, onko tuo takuu mulla voimassa vai ei, kuitti ei taida olla enää tallessa? Ei kait ne voi sitä siellä asiakaspalvelussa tietää, että milloin ja mistä olen koneeni ostanut?

No jos sulla olis kuitti, niin voisit soittaa tukeen ja kertoa ostopäivän. Mutta nyt ku sä teet sen huoltoilmoituksen netin kauttaa, niin sen sarjanumeron ku laitat se ottaa sen takuun siitä päivästä ku se boxi on lähteny tehtaalta. Kaveri teki samalla tavalla ku rekisteröi boxin microsoftille tolla sarjanumerolla.

Boxi oli ostettu marras-joulukuussa, niin takuu lähti heinäkuusta serialin mukaan eli 5kk aiemmin ostopäivästä. Eli jos hankkii boxin niin kannattaa se ostopäivänä jo rekisteröidä puhelintuen kautta, eikä xboxin sivujen kautta.

No jos sulla olis kuitti, niin voisit soittaa tukeen ja kertoa ostopäivän. Mutta nyt ku sä teet sen huoltoilmoituksen netin kauttaa, niin sen sarjanumeron ku laitat se ottaa sen takuun siitä päivästä ku se boxi on lähteny tehtaalta. Kaveri teki samalla tavalla ku rekisteröi boxin microsoftille tolla sarjanumerolla.

Boxi oli ostettu marras-joulukuussa, niin takuu lähti heinäkuusta serialin mukaan eli 5kk aiemmin ostopäivästä. Eli jos hankkii boxin niin kannattaa se ostopäivänä jo rekisteröidä puhelintuen kautta, eikä xboxin sivujen kautta.

No kuitti löytyi ja kuukausi sitten mennyt takuu umpeen.. Just tätä tuuria. Mutta ei se mitään, löin poksin auki, pistin uudet tahnat ja tukevammat ruuvit ja nythän tuo näyttää taas pelittävän. Vähän reilu tunti meni. Saa nähdä kauanko kestää omalla korjauksella, ennen kun uudestaan pamahtaa...

Oli muuten ihan käsittämätöntä paskaa nuo tahnat mitä oli ollut välissä ja klipsut oli löysät kuin vanhan mummon se. Testiajossa kun kokeilin tuota cpu:n "cooleria", niin se kävi kyllä varmaan reilusti lähellä sataa astetta. Ei kärsinyt pahemmin kosketella sitä.

Itsellänikin tuo sivu sanoi että vakiotakuu päättynyt ja soittelin niille ja sanoin ettei ole 3v vielä ollut itellä.
Kyselivät kuittia ja sanoit ettei löydy.
Seuraavana tulikin sitten jo sähköpostiin rahtikirja.

Vastaus: XO:n huollosta

Voisiko joku hiukan auttaa, miten tuo boksin lähettäminen korjaukseen hoituu ?

Olen tehnyt tarvittavat toimenpiteet (kovalevyt pois jne) boksista ja laitan kohta sopivaan laatikkoon, kuten neuvoivat.
3 kuljetustapaa miten hoitaa tuo boksin huoltoon saaminen.

Itselleni sopisi tuo paperinen rahtikirja, joten tuleeko se rahtikirja automaattisesti postissa 1-3 päivän sisällä vai pitääkö minun tilata sekin nyt jostain ensiksi ? Ja mistä nämä UPS:n miehet tietävät, milloin tulla hakemaan boksini. Pitääkö heidätkin tilata erikseen ?

Yleisiä vinkkejä ja tietoja, jos joku voisi kertoa. Ensimmäistä kertaa boksi lähdössä huoltoon, joten olisi kiva saada nopeasti se edes lähtemään pois kotoa.

Kaikkiin kysymyksiisi olisit varmaan saanu vastauksen jos olisit vähä lukenu tätä ketjua. Rahtikirja tulee postissa aikaa en tiedä mulle sannottiin tuessa että n. 1 viikko jos ei sinä aikana tule uutta soittoa tukeen. Rahtikirjan saatuasi pakkaa boxi ja soita upsille että tulee hakeen.

edittiä: Kyllähän sun olis varmaan pitäny sanoa et haluut sen paperisen rahtikirjan jos olet jo sinne tukeen sen huoltopyynnön tehny.

Voisiko joku hiukan auttaa, miten tuo boksin lähettäminen korjaukseen hoituu ?

Olen tehnyt tarvittavat toimenpiteet (kovalevyt pois jne) boksista ja laitan kohta sopivaan laatikkoon, kuten neuvoivat.
3 kuljetustapaa miten hoitaa tuo boksin huoltoon saaminen.

Itselleni sopisi tuo paperinen rahtikirja, joten tuleeko se rahtikirja automaattisesti postissa 1-3 päivän sisällä vai pitääkö minun tilata sekin nyt jostain ensiksi ? Ja mistä nämä UPS:n miehet tietävät, milloin tulla hakemaan boksini. Pitääkö heidätkin tilata erikseen ?

Yleisiä vinkkejä ja tietoja, jos joku voisi kertoa. Ensimmäistä kertaa boksi lähdössä huoltoon, joten olisi kiva saada nopeasti se edes lähtemään pois kotoa.
Kannattaa lukaista ketjua läpi, sillä apu löytyy sitä kautta usein pienellä vaivalla nopeimmin.

Itse tein näin oman boksin neitsytmatkan kanssa: http://www.konsolifin.net/bbs/yleis...nsolista/51000-xo-n-huollosta.html#post750396.

Eli jos nopeinta toimintatapaa etsit, niin tulosta rahtikirja, täytä se, laita boksi pehmustettuun pahvilaatikkoon ja teippaa rahtikirja sen päälle. Soita UPSille noutoa (voit valita itse päivän ja arvioidun klo-ajankohdan) ja homma on jotakuinkin siinä. UPSin mies noutaa, boksi lähtee reissuun ja ilmoittavat sitten kun ovat tuomassa sitä sinulle kotiovelle takaisin. Etene näiden ohjeiden mukaan.

Kiitoksia vastauksistanne. Ajattelin tosiaan saada boksin mahdollisimman nopeasti, joten siksi kysyin enkä lukenut ketjua kunnolla.

Saako tuon UPS:n siis jopa samana päivänä hakemaan boksin kotoa ? Nopeaa toimintaa.
Seuraava kysymys onkin, että hakevatko viikonloppuisin ? Jos eivät, niin onko UPS:n Vantaan toimipiste avoinna lauantaisin, koska ajattelin sen sitten huomenna viedä sinne, koska matkaa ei tästä ole kuin 40km. Saisi mahdollisimman nopeasti laitteen pois, jotta ainakin tuntuisi siltä, että tulisi nopeammin takaisinkin.

Eipä UPS:in viralliset toimipisteet taida ainakaan olla viikonloppuisi auki, mutta ainakin täällä alihankkija kuskaa paketteja myös lauantaisin.
Niin ja saattaa se UPS vielä ehtiä samalle päivälle jos aamulla soittelet.
Tai sitten teet tuon pyynnön netissä.

Toi boxi on nyt korjattu tuolla Saksanmaalla ja se on nyt tulossa takasin sieltä. Xbox.comissa, ku kirjaudun sisään ja katon tota korjausta, nii siellä on nytte annettu seurantakoodi linkkinä tonne UPS sivuille, jotta voin seurata boxin paluumatkan erivaiheita, mutta ku yritän kokeila tota, nii tulee tämmönen: >UPS ei pystynyt paikantamaan pyyntösi lähetystietoja. Tarkista tiedot ja yritä myöhemmin uudelleen.< Johtuuko toi vain siitä, että tuolla sivuilla on joku probleema vai siitä, että paketti ei oo viellä ehkä lähteny edes tuolta Microsoftin palvelupisteestä tai paketti ei oo viellä tullu sellassee määräpaikkaa, jossa se skannataan ja rekisteröidään nähtäväks tonne seurantaan? :rolleyes:

Itellä juurikin sama tilanne, tosin oma kone vaihdettu uuteen, kun kerta sarjanumero on vaihtunut. Ei varmaan näin viikonloppuisin kulje ne paketit, niin ei ole vielä skannailtu.
Eli hyvällä tuurilla paketti lähtee maanantaina ja tulee torstaina.

Itellä juurikin sama tilanne, tosin oma kone vaihdettu uuteen, kun kerta sarjanumero on vaihtunut. Ei varmaan näin viikonloppuisin kulje ne paketit, niin ei ole vielä skannailtu.
Eli hyvällä tuurilla paketti lähtee maanantaina ja tulee torstaina.

Juu, sitä mäki vähän aattelin.....noh saa nähä, että mitä ne on boxille tehny, ei ainakaa uuteen oo vaihtanu, ku ei oo sarjanumero vaihtunu...kuhan ovat vaan korjanneet sen vian, mikä pitiki eli varmaa GPU:ssa oli joku vika, ku näyttöö tuli pystyraitoja, kuva meni pixeleiks ja väritasapaino heitti pe*se*t. :D Yritin sitä testailla PC näytöllä, telkalla ja eri piuhoilla, mut sama juttu. Eiköhän sielt lähetetä toimiva boxi ja toivotaan, että HDMI portilla varustettuna (vanhassa oli HDMI).....jos ei, nii tiiän jo mitä tehdä :cool:

Niin no eipä se HDMI-portti voi kadota jos sarjanumero vain pysyy samana.
Toivotaan että mulle tulis Xenonin tilalle Jasper ;D

Tein xbox 360 ilmoituksen kun siihen tuli 3 punaista valoa. Soitin xbox tukeen ja he kertoivat kaikki tarvittavat ohjeet. Sain sähköpostiini viestin "UPS-palautusrahtikirja toimitettu" ja kun painan siitä linkistä mistä voi tulostaa sen niin siihen tulee lukee error. Mitä minun pitää tehdä?!?!

Tein xbox 360 ilmoituksen kun siihen tuli 3 punaista valoa. Soitin xbox tukeen ja he kertoivat kaikki tarvittavat ohjeet. Sain sähköpostiini viestin "UPS-palautusrahtikirja toimitettu" ja kun painan siitä linkistä mistä voi tulostaa sen niin siihen tulee lukee error. Mitä minun pitää tehdä?!?!
Koita eri selaimella (IE on näissä yleensä hyvä). Vaihtoehtoisesti soita Suomen UPSille ja kerro ongelmasta. Kyllä sieltä sulle rahtikirja tuodaan/postitetaan, jos ei tulostus itse millään onnistu.

Itsellä oli sama juttu kunnes tajusin että linkin lopussa oleva yhtäsuurikuin merkki korvaantuu jostain syystä '%3D' -merkkijonolla. Tuon kun muuttaa niin pitäisi toimia.

"Itsellä oli sama juttu kunnes tajusin että linkin lopussa oleva yhtäsuurikuin merkki korvaantuu jostain syystä '%3D' -merkkijonolla. Tuon kun muuttaa niin pitäisi toimia."

Joo nyt toimii, kiitos avusta

Vielä yksi kysymys kun on saanut sen rahtipalautus kirjeen niin siellä on semmonen kohta kun hae kuitti. Pitääkö tuo kohta olla mukana siinä kun UPS tulee hakemaan xboksia?

ajattelin pistää lootan numero kolme saksaan kun takuuta on vielä ensi viikon perjantaihin, onhan se viime joulukuusta asti paskana ollutkin.(nyt siis käytössä neljäs loota)
ajattelin että helposti teen netin kautta korjauspyynnön.
nyt se kuitenkin herjaa että annetut tiedot ei vastaa mitään olemassa olevia tietoja.
johtuuko tuo nyt sitten siitä että liven account on linkitetty hotmailin osoitteeseen jossa on täysin keksityt nimet ja osoitteet?
vai mihin tuo viittaa, mun electronin tietoihin vai?

tarkalleen tuo herjaa seuraavaa:
"Antamasi asiakastiedot eivät vastaa mitään käytössä olevaa osoitetta. Voit jatkaa pyynnön käsittelyä tekemällä jonkin seuraavista toimista:"

kävin yhteystiedoista katsomassa ja siellä oli osoite kokonaan yhdessä paikassa joten muutin sen identtiseksi niden rekisteröinti tietojen kanssa ja edelleen valittaa samaa.

muutin kortinkin tiedoista kaiken identtiseksi eikä kelpaa vieläkään.
ainoa ero on tuo toine alue valinta joka on koneen rekisteröinti tiedoissa.
pitäisi valita eastern, southern tai western finland ja pori ei ole missään noista.
olen noitakin kaikkia koittanut eikä vaikutusta.

onko ideoita.

Ylös Bottom