Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yakuza/Like A Dragon -pelisarja

Onko tää Judgement siinämäärin erillinen pelisarja Yakuzaan verrattuna, että näistä voisi aloittaa ja päästä silti nauttimaan pelisarjasta täysin siemauksin?
 
KonsoliFINin Lost Judgment -arvostelu on julki! Hieno peli, arvosanakin sen kertonee. Itselle tällä hetkellä yksi vuoden parhaimmista kokemuksista pelien saralla.


Näin parin lontoonkielisen sivuston arvioista otsikot, jotka eivät yhtä korkealle tunnu arvostavan. Pitää kattella mikä heillä tämän kanssa osui vastakarvaan, kun olen taasen koneen äärellä.
Näyttää siltä, että silmiin osuivat ne muutamat kriittisemmät arviot ja suurin osa on samaa mieltä arvion kanssa. Lost Judgment on mainio tuotos.

Tämä otsikko voi tosin olla valetta, jos se myöhemmin tänä vuonna julkaistava Sherlock Holmes: Year One paljastuu parhaaksi peliksi ikinä, mutta olen melkoisen varma, että ei se tätä paremmaksi vedä. :D


Ja tosiaan, Judgmentit ovat oma tarinansa. Tästä uusimmasta nauttiakseen ei omasta mielestäni tarvitse sitä ykkösosaakaan olla koettuna, mutta toki silloin osa hahmoista on jo tuttuja ja muutamat sivuhahmot voi tunnistaa entuudestaan. Mutta kuten arviossa lukeekin, niin kaikki oleellinen selitetään kyllä.
 
Ymmärsinkö aamuaivoillani oikein, jos haluaa huomenna pelata Lost Judgmentia niin pitää ostaa se 89,95 tjsp paketti? Perus pelillä sit perjantaina?
 
Viikon ainoa vapaa keskiviikkona joten voi olla että täytynee sortua :D Sinällään sama ostaa tuo kallein versio kun kohtalaisen varmasti ostasin kuitenkin vähintään sen tarinalisärin.

Edit: Mitäpä tuota arpomaan, lataukseen meni
 
Viimeksi muokattu:
Tänään sain Lost Judgementin käsiini ja 2 ekaa tuntia on nyt pelattu. Tässä vaiheessa en vielä halua sanoa pelistä mitään, kun olen kuitenkin vielä alkuvaiheessa. Sen voin sanoa että peli muistuttaa ekaa osaa joillakin elementeillä, mutta uusia asioitakin löytyy, joihin olen nyt törmännyt.
 
Omia mietteitä Lost Judgmentista 12h jälkeen, spoilereihin varalta vaikka tarinasta en puhukkaan,
Aikalailla tuossa 10h kohdilla peli alko kunnolla vasta avautumaan, tuli vihdoin side questit ja kaiken näköstä aktiviteettia. Maistuu kyllä, tuntuu kaikinpuolin viilatulta versiolta ensimmäisestä osasta. Teknisesti myös pelittää hyvin Series X:llä, tanssistudiolla vain tuntuu olevan pientä epätasaisuutta mikä pistää silmään mutta muuten en ongelmiin ole törmännyt.
 
Tykkään kyllä pelistä, joskin puhetta/tekstiä on jo todella todella överisti liikaa. Ei enää itellä pysy mielenkiinto katsoa kaikkea.

Peli näyttää upealta ja muutenkin tuntuu erittäin hyvältä. Ja ne isoimmat valituksen aiheet liittyy esimerkiksi siihen, että taksiin mentäessä et näe suoraan minne alueeseen yrität. Pitää ensin klikata vaikka Chinatown, jotta se näyttää kartalla ne vaihtoehdot. Eli käytännössä ensin pitää katsoa kartasta alue, sitten mennä taksiin jotta osaa valita oikean alueen.

Ja se kaikkein isoin ongelma ja oikeastaan ainoa todellinen ongelma on sellainen joka ei ilmeisesti häiritse muita, sillä ainoassakaan arvostelussa en siitä ole nähnyt mainintaa,
Nimittäin liikkuminen ja kamera. Tuntuu et molemmat on ”kahdeksaan suuntaan” pelkästään ja liikkuminen on tosi tönkköä ja kamera kääntyilee ensin tahmeasti, sitten kiihdyttää ja aina se on 45 asteen kulmassa johonkin suuntaan, eikä mene smoothisti kuten about kaikissa muissa peleissä.
Samoin tuo itse liikkuminen on hyvin kulmikasta ja reagoi esim suunnan muutoksiin isolla viiveellä. Jatkuvasti törmäilee joka paikkaan, eikä mitään tarkkaa liikkumista voi tehdä kunnolla.

Kyllä ton kanssa elää, mutta se häiritsee todella paljon muusta pelistä nauttimista.
 
^ Puhetta on välillä kyllä paljon, mutta onneksi kosolti vähemmän kuin Yakuza: Like a Dragonissa, missä oli jo Kojima-pituiselta tuntuvaa tarinointia välillä. Mutta tuo taksi, itse huomasin vasta useamman taksikeikan jälkeen, että siinä kartalla näkyy oranssilla ääriviivalla se alue, johon vaikka justiinsa Chinatown viittaa. Sen valitsemalla pääsee sitten näkemään kyseisen alueen yksittäiset taksit.

Kääntyvyydestä en ole itse huomannut tuota asiaa. :|
 
Mitä noilla kaikilla tavaroilla tehdään mitä kaduilta löytyy. Tyhjiä pulloja jne?
Niillä päästään päivittämään muun muassa sitä Dronea ja luomaan yksiä litkuja sen enempiä spoilaamatta. Lautaset taitaa kaikki joutaa myyntiin, mutta noista osa menee kyllä käyttöön asti.
 
Lost Judgementi ei oo mitään tekemista yakuza pelisarjan kanssa
voisiko tälle tehdä omapaikan
 
Kyl toi vaan mukaansa tempaisee todella lujaa.
Älyttömästi juttuja mitä en ymmärrä ja osaa, esim taisteluissa, mutta ei oo haitannu menoa.
Todella vähän tässä kyllä itse mitään tehdään. Kaikki hoituu cutsceneillä, vaikka vois itsekin tehdä ne jutut.
Nyt vihdoin tarina kuitenkin nappasi niin, että jaksan taas kuunnella kaiken ja lukea. Sivutehtäviä en montaa vielä ole ehtinyt tekemään. Toistaiseksi ne olleet aika mitäänsanomattomia.
 
Lost Judgment vaikuttaa alun perusteella 5/5 -paketilta.

Uudistukset ei ole mitään kovin suuria, kun on huhtikuussa pelannut (remasteroidun) ykkös-Judgmentin. Ehkä hieman tasaisemman laadukasta pakettia kokonaisuutena ja lisäksi myös jotain pieniä konkreettisia uudistuksia.

Trailerissa häirinnyt lip-sync ei ole valmiissa pelissä häirinnyt oikeastaan ollenkaan. Iso helpotus.

Varmaan 10h on peliä alla tähän mennessä, pääjuonta suurimmalta osin ja pari sivujuttua. Yokohama on mukavalla tavalla tuttu ympäristö, kun se tuli koluttua Like a Dragonissa melko tarkkaan. Uutta on kuitenkin mm. koulun alue, joka on onnistuneesti tehty peliin. Tarinakin vaikuttaa oikein hyvältä tähän mennessä, mikä ei yllätä. Pari kertaa olen nyt aloittanut pelin ajatuksella "kokeillaas nyt nopeaa" ja löytänyt itseni 5h myöhemmin edelleen peliin syventyneenä.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt vihdoin päässyt enemmän pelaamaan Judgementtia ja on tämä kova. Isoin yllätys on noiden välivideoiden tasossa. Tässä ihan oikeasti seuraa tapahtumia ja keskustelua kiinnostuneena. Vastapainona esimerkiksi Days Gone aiheutti vain naurunpurskahduksia koomisuudellaan.

Kaikkien pitäisi antaa tälle mahdollisuus!
 
Olis tarkoitus hommata Judgement, tämä esiosa. Löytyy PS4 versiota 25e hintaan, mutta nyt pisti silmään myös PS5 versio 40e hintaan, missä on tämän kaltainen mainospuhe
Tämä on Judgmentin päivitetty versio, joka sisältää aiemmin julkaistut lisäsisällöt, uudistetun grafiikan 60 fps nopeudella sekä nopeat latausajat.

Ilmeisesti tämän pelin kohdalla PS4 versio ei päivity ja ps4 pyörii huonommalla fps?
 
Ylös Bottom