Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yakuza/Like A Dragon -pelisarja

Olen vitosessa ekassa chapterissa ja tunnit nyt jo yli 20h, joten pitkä urakka vielä edessä :cool: . Jos sais työstettyä ton ennen kutosen saapumista gamepassiin niin hyvä ois.
Ittel myös just Yakuza 5 menossa joka on viimeinen osa että saan Kiryu ja kumppanit saagan päätökseen. On kyllä varmaa, tai ainakin tuntuu että on pisin yakuza osa tähän asti. Ei ihan heti tämän jälkeen kyl pysty hyppää yakuza like dragonin pariin. Iskee muuten melkoinen yakuza ähky.
Mutta eikö Yakuza 6 ole vielä Kiryun saagaa?
 
Yakuza Kiwami 2 paukahti läpi vastikään.

Peli oli suhteellisen kompakti kokonaisuus, mitä en pitänyt ollenkaan pahana asiana. Tykkäsin myös siitä, että kauppoihin ja ravintoloihin pääsi nyt asioimaan saumattomasti. Harmillisesti peli pyöri XSX:lläkin vain 1080p/30 fps, mikä teki ulkoasun levottomaksi sahalaitojen vilistessä ruudulla. Taistelun asepainoitteisuus ja pöljähkö loppu vähän verottivat pisteitä minun kirjoissani, mutta muuten tykkäsin kovasti.

Toivoa sopii, että loput Yakuzat viihtyvät Game Passissa vielä pitkään. Ei näitä ihan putkeen viitsisi vetää.
 
Olen vitosessa ekassa chapterissa ja tunnit nyt jo yli 20h, joten pitkä urakka vielä edessä :cool: . Jos sais työstettyä ton ennen kutosen saapumista gamepassiin niin hyvä ois.

Mutta eikö Yakuza 6 ole vielä Kiryun saagaa?

On, mutta itse aloitin yakuza kutosesta sarjan. 6,0, kivami 1-2, 3,4,5. Oli aikoinaan vähä niiku hyppy tuntemattomaan, kutonen oli siihen aikaan suuri puheenaihe ja pisti silmään enkä koe että järjestys oli väärä, melko hyvin siinä pääsi mukaan ja sarjasta tulikin mun yksi suosikeista heittämällä ja lisää piti saada.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on Yakuza 5 läpi ja pelikello näytti 65h. Ihan kaikkia sivutehtäviä en tehnyt mutta suurimman osan kuitenkin. Kyllä tämä oli todella kova, ehkä paras Yakuza yhdesä 0 kanssa. Kutosta en ole viellä pelannut mutta sekin pitäis hommata nii saa Kiruyn tarinan päätökseen. Parin vuoden projekti Yakuzan kanssa alkaa olla loppusuoralla, vähän tulee jo haikeat fiilikset.
 
Mulla on vitosessa 60h mittarissa ja olisinko puolessa välin. Komppaan kyl et sarjan parhaimmistoa, parhaaksi tuskin pääsee kun nyt tuli ehkä epämiellyttävin osio ikinä tässä sarjassa.
Haruka, karaoke ollut inhokki tässä sarjassa ja nyt koko chapter vaikuttaa olevan samalla mekaaniikalla,voi olla että jää koko peli tähän jos todella näin on.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on vitosessa 60h mittarissa ja olisinko puolessa välin. Komppaan kyl et sarjan parhaimmistoa, parhaaksi tuskin pääsee kun nyt tuli ehkä epämiellyttävin osio ikinä tässä sarjassa.
Haruka, karaoke ollut inhokki tässä sarjassa ja nyt koko chapter vaikuttaa olevan samalla mekaaniikalla,voi olla että jää koko peli tähän jos todella näin on.

Itselle tuo oli täydellinen piristysruiske ja toi kaivattua vaihtelua peliin. Ymmärrän kyllä jos siitä ei pidä.
 
Joo, itselläkään ei sinänsä se asetelma tarinan kannalta haittaa, ei vaan vanhalla enää noi nopeus näppäilyt lähde.
 
Nyt vihdoin meni Yakuza 5 läpi, huh huh! Siinä oli melkoinen pökäle, dialogia enemmän kun kauniit ja rohkeat kaikissa tuotantokausissa yhteensä. Loppupomoon meinas lentää vellit piimään. Mutta läpi meni, 5 päähahmoa, yhteinen tekijä kaikki loppua kohden kolahti nätisti kohilleen niiku yleensäkin yakuza peleissä on tapana. Oli huumoria, oli ylä sekä alamäkeä. Loistavia hahmoja, kieltämättä ehkä paras yakuza sarjassa. Kiruyn tarina sai nyt mun osalta päätöksen, 2018 yakuza 6 osasta aloitettu ja hieman jopa haikeet fiilikset.

Tämä sarja oli ei niinkään pieni kulttuuri reissu Japaniin, opin jopa hieman japania (Arikato Goizaimasu?) o_O Aniki, safkat ja koko ympäristö, hahmojen välinen kemia, loppujen lopuksi kyse kuitenkin ihan vain arki elämästä, ihmissuhteet, lojaalisuus, perhe. Tämä kuusiosainen eepos jää elämäni parhaimpiin muistoihin meikäläisen pelihistoriassa.

Tauko kyllä nyt tämän eepoksen jälkeen pakollista jonka jälkeen alkaa yakuza 7 uusineen hahmoineen, katsotaan mihin yakuza sarja jatkaa tulevaisuudessa, toivottavasti edessä yhtä loistavia hetkiä.

En edes koskenut pahemmin sivutehtäviin, mitä vähän karaokee ja ehkä pari sivutehtävää, kelloon napsahti 60h. Tämä on varmasti pisin yakuza sarjasa. Toistasataa tuntia helposti jos kaiken halua kokea!

Kiitos Kiruy Kazuma-san ja monet muut yhtä loistavat hahmot sekä kamurocho ja muut japanin nähtävyydet. Jätän hyvästit, mutta vain kiruyn osuudelle, yakuza sarja saa jatkua mun puolesta vielä vuosia!
 
Täytyy kyllä sanoa että vähä liian aikasin kritisoin tuota part 3, vaikka pelimekaniikka aluksi vaikuttikin siltä että ei mitään jakoja itellä, niin osoittautui pelko vääräksi. Haastetta välissä oli kyllä mutta ihan mukavaa vaihtelua kun tappelut alkaa olla kohtuu selkärangassa eikä ongelmia juuri tuota. Pääasia että ei ollut mitenkään epäreilun vaikea, pari kohtaa joutu opettelee muutamalla uusinnalla mutta muuten sorminäppäryys riitti.
 
Täytyy kyllä sanoa että vähä liian aikasin kritisoin tuota part 3, vaikka pelimekaniikka aluksi vaikuttikin siltä että ei mitään jakoja itellä, niin osoittautui pelko vääräksi. Haastetta välissä oli kyllä mutta ihan mukavaa vaihtelua kun tappelut alkaa olla kohtuu selkärangassa eikä ongelmia juuri tuota. Pääasia että ei ollut mitenkään epäreilun vaikea, pari kohtaa joutu opettelee muutamalla uusinnalla mutta muuten sorminäppäryys riitti.

Mua ainakin helpotti se että ne Harukan nappien naputtelut menee aika näppärästi rytmissä, paremmin kun karaoke mun mielestä jossa on sama idea, eli kun biisiä oppii niin naputtelut meni tyylii jo ulkomuistista musiikin tahdissa.
 
Voinee pitää huhuna vielä, mutta tämä sivusto väittää Yakuza-spinoff Judgmentin jatko-osan olevan kehitteillä.

 
Voinee pitää huhuna vielä, mutta tämä sivusto väittää Yakuza-spinoff Judgmentin jatko-osan olevan kehitteillä.


Jos tulee niin toivottavasti ottaisi vähän vakavamman otteen niissä rikosten tutkimis osioissa kun ne nyt tuntuu kun pelaisi jotain 90-luvun arcade peliä, toisi niihin kunnolla syvyyttä ja niin että pitäisi tutkimalla tutkia. Voisi myös tuoda pelille ihan uuden pelialueen koska Kamurocho alkaa olemaan kovin nähty paikka.
 
Yakuza pelisarjan samurai spinoffit voi saada vielä uuden mahdollisuuden lännessä, Ghost of Tsushiman menestys on auttanut kehittäjiä näkemään että täälläpäin tykätään myös.

 
Like A Dragon aloitettu, ensimmäinen Yakuza jota pelannut. Ja huhhuh, että tulee Shenmue mieleen tästä. Shenmue 2 on mun yks kaikkien aikojen lempipelejä. Ekalla Xboxilla se tuli pelattua useampaankin kertaan läpi. Shenmue 3 jäi ostamatta kun ei sopivaa alustaa ollut. Pitkään oon odottanut jotain samantyylistä pelattavaa, joten kyllä kelpaa!

Tullut skipattua kokonaan tää Yakuza-sarja, joten nyt on pelattavaa pitemmäksikin aikaa. :DAinakin tää Like A Dragon vaikuttaa todella hyvältä. Tuo Judgment remaster menee ostoon varmaan heti kun tulee.
 
Like A Dragon aloitettu, ensimmäinen Yakuza jota pelannut. Ja huhhuh, että tulee Shenmue mieleen tästä. Shenmue 2 on mun yks kaikkien aikojen lempipelejä. Ekalla Xboxilla se tuli pelattua useampaankin kertaan läpi. Shenmue 3 jäi ostamatta kun ei sopivaa alustaa ollut. Pitkään oon odottanut jotain samantyylistä pelattavaa, joten kyllä kelpaa!

Tullut skipattua kokonaan tää Yakuza-sarja, joten nyt on pelattavaa pitemmäksikin aikaa. :DAinakin tää Like A Dragon vaikuttaa todella hyvältä. Tuo Judgment remaster menee ostoon varmaan heti kun tulee.

Vielä enemmän ne aikaisemmat pelit muistuttaa Shenmue koska realiaikaiset mätkinnät.
 
Vielä enemmän ne aikaisemmat pelit muistuttaa Shenmue koska realiaikaiset mätkinnät.
Varmastikin pelimekaniikkojen puolesta noin. Onhan tää pelattavuuden puolesta aikamoisesti edellä Shenmueta, mutta tuo tunnelma, kaupungin vilske, värit jne. Tuntuu kuin olisi kotiin palannut.
Aattelin aloittaa tästä uusimmasta, kun luin että tähän ois ns helppo hypätä menettämään Yakuza-poikuutensa. Ja 60fps kiinnosti myös. Melko positiiviset on alkufiilikset!
 
Yakuza Kiwami 2 taitaa olla ainut, joka pyörii vain 30 fps.

Ja sitten raporttia. Sarjan läpi koluaminen on taas edennyt pykälällä. Yakuza 3 meni läpi, ja vaikka tämänkin veti alusta loppuun hyvillä mielin, tuntui silti, että se terävin terä jäi jotenkin puuttumaan. Sivutehtävissäkään ei oikein ollut sitä samaa hulvatonta meininkiä kuin aiemmin. Niin, ja bossit tuntuivat olevan välillä turhan tehokkaita blokkailemaan.

Mutta lätty lätisi ja tykkäsin silti, eikä teknisessä mielessäkään pudotus Kiwameista ollut niin paha kuin kuvittelin. Grafiikka oli toki vähän vanhahtavaa, mutta selkeää.
 
Kolmonen oli omasta mielestä huonoin noista, vaikka hyvä peli silti. Tuo bossien blokkailu häiritsi itseäkin, onneksi seuraavissa osissa palataan taas tuttuun toimivaan taisteluun. Yakuza 4 ja 5 on monta pykälää parempia pelejä kuin kolmonen.
 
Ylös Bottom