Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]
Itse näen tuon skannailun yhtenä viimeisenä "perinteisen" roolipelin rippeenä, sillä kyseessähän on käytännössä grindaus universumin loreen sopivalla tavalla. Kumma että jotkut samassa viestissä sekä kaipailevat "roolipelielementtejä", mutteivat lämpene skannaus-grindille. Itse pidän skannausta parempana tapana hankkia resursseja kuin ykkösen pitkä Mako-ajelu-->resurssi, jolla et tee yhtään mitään -tyyli. Toisaalta tiedostan kyllä, että skannailu on se ME2:n paketista eniten erottuva ominaisuus, josta on helppo olla pitämättä. Se ei ole jännittävää eikä toiminnallista. Minun tunteeni skannailun suhteen ovat aika neutraalit, mutta ei se missään nimessä lempiosani peliä ole
D). Paras puoli skannailua oli planeettatekstien lukeminen, joissa oli välillä todella mielenkiintoista juttua. Tämän hohto tosin himmenee varmasti jo toisella kierroksella.
Jos ette tätä jo toteuta, niin kannattaa käytännössä pitää moderateja ja pooreja yhtä kuin depleted. Ainakin kunnon alkubonuksilla pärjää rich-planeettojen skannailulla reilusti ja ylikin ja tällöin skannailu ei käy niin tylsäksi, kun osumia paukahtelee suurella frekvenssillä.Helppoja parannuskeinoja olisi parikin. Depleted planeettoja voisi olla reilusti enemmän, mutta hyviltä skannauspaikoilta saisi enemmän resursseja. Kannustaisi tutkimiseen ja hyvän planeetan löytyminen olisi palkitsevampaa.
Itse näen tuon skannailun yhtenä viimeisenä "perinteisen" roolipelin rippeenä, sillä kyseessähän on käytännössä grindaus universumin loreen sopivalla tavalla. Kumma että jotkut samassa viestissä sekä kaipailevat "roolipelielementtejä", mutteivat lämpene skannaus-grindille. Itse pidän skannausta parempana tapana hankkia resursseja kuin ykkösen pitkä Mako-ajelu-->resurssi, jolla et tee yhtään mitään -tyyli. Toisaalta tiedostan kyllä, että skannailu on se ME2:n paketista eniten erottuva ominaisuus, josta on helppo olla pitämättä. Se ei ole jännittävää eikä toiminnallista. Minun tunteeni skannailun suhteen ovat aika neutraalit, mutta ei se missään nimessä lempiosani peliä ole