Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Kiitti linkeistä stammy. Oikein mainiota pätkää. Kyllä tällaisella pelillä on huikeat tuotantokustannukset. Mutta kyllä se näkyy laadussa ja siitähän me maksetaan.

Kenelle muulle tuli välittömästi pelissä mieleen, että siitä saisi eroteltua yhden aika mehukkaan tekstiviestiäänen?

No, nyt sellainen on saatavilla liitteenä tässä postissa. Ainakaan Avira ei löytänyt mitään viruksia, joten tiedoston pitäisi olla turvallinen, vaikken sitä itse olekaan tehnyt.

Kyseessä on siis Kellyn "Commander, you've received a new message at your private terminal" -laini.

Luin ensin, että ainakaan Avina ei löytänyt viiruksia :D
Loistavaa, päätyy puhelimeen välittömästi.

Mutta vain "vapaalla" profiiliin, ei ihan sovi työajalle...

Kukas osaa neuvoa mistäpäin Terminus Systemsiä löytyy tällänen paikka??
18545_256380618214_757508214_3249638_7571932_n.jpg

Schweet.

Ny on läpi insanity. Sellasella über-hyvis-adeptilla paukutin menemään.
Sain jopa koko porukan pysymään hengissä - which is nice.

Ei tarvi varmaan vähään aikaan pelailla Massaefektiä :)

No niin, mullakin ME2 vihdoin läpi. Meni 54 h ja sain 44/51 achievementeistä. Paragon täysillä ja periaatteessa kaikki ase/ym upgradaukset done. Vaikka aika monta planeettaa skannailin, niin osa jäi koklaamatta. Eli voi olla, että joku sivutehtävä vielä jossain on.. Importoin totta kai vanhan hahmon ja pelasin soldieria.

Todella vakuuttava 9/10 peli, vaikka en ihan kuitenkaan täysiä pojoja menisi antamaan (itseasiassa en antaisi täysiä millekään pelille, joten.. ;) ). Sinänsä hassua, että pidin peliä paikoin hiukan liiankin suoraviivaisena (tai "lineaarisena", miten vain halutaan sanoa) ja jäi jopa hiukan ikävä ekan pelin tylsää ja paikoin uneliasta Citadelia (missä pyörin useampia tunteja aikoinaan). Tavallaan toka pelissä meininki on asteen "synkempää" ja paikatkin ovat muuttuneet sen mukaan. Varmasti ihan harkittu päätös tietysti. Ja toki ihan hyvä päätös monilta osin. Mutta sille ei mahda mitään, että suoraviivaista meininkiähän suurin osa pelistä on.

Toiminta oli ainakin "normaalilla" lopulta vähän liiankin helppoa ja kuollakseen täytyi oikeastaan lähteä säntäilemään suojasta "ramboilemaan". Jos pysyi suojassa, niin vihut kaatuivat aika helposti (joskus tietysti oli pakko muuttaa paikkaa yms). TIetty keräsin/hankin aseupgradauksia ym. Levelit ja tiimin toiminta oli "automatic" mulla (siis alkuvalikosta).

Moraalivalinnat olivat myös aika kevyitä, liekö sitten sen takia että importoin hahmon? Eli mulla oli usein se "sininen valinta" odottamassa, minkä valittuaan sai aika helposti paragonit talteen.. Jotenkin muistan, että ekassa pelissä nuo "siniset valinnat" olivat harvemmassa itsellä? Ehkä vain muistan väärin yms. Ja kaikkihan pelaa peliä vähän eri tavalla (itse olen "good guy" - aina).

Mutta joo, pieni kritiikki sikseen. Tarina imaisee mukaansa, action on lineaarisuudestaan huolimatta todella hyvin toteutettu (=eli aivan parhaiden räiskintäpelien tasolla, ainakin lähes) ja hahmot todella vaikuttavia tapauksia (+ hieno ääninäyttely). Koko Mass Effectin "maailma" on musta melkein parasta sci-fiä mitä on vastaan tullut. Mun mielestä hakkaa Star Warsin (ei tosin Star Trekiä - jos vanha 60-luvun sarja täytyy ottaa mukaan.. ;) ) ym. Toisaalta, en ole mikään sci-fi expertti, että siinä mielessä..

Mutta nyt aivan toiseen maailmaan, eli Heavy Rain työn alle. ;)

Emt, onhan taistelu lineaarista, mutta koko universumin tutkiminen sen verran vapaata, ettei mistään putkista voida missään tapauksessa puhua.

Niin, siis itse vihaan tuota "putki" sanaa ( ;) ), mutta lähinnä tarkoitan sitä, että kun tehtävä alkaa, niin painat vain eteenpäin - ja keräät jotain sälää matkalla/hakkeroit/kuuntelet logeja/painelet nappeja - ja sitten kun alkaa "suojia" olla näköpiirissä niin tiedät että kohta vihuja alkaa tulla edestäpäin. Painut suojaan ja ammut niitä vihuja (itse en kauhean usein edes asetta jaksanut vaihtaa... ;) ). Ja tämä sama kaava toistui lähes joka tehtävässä.

En sano, että mikään huono juttu, mutta ehkä kaipasin vain enemmän haastetta ja vaihtelua. Veteraanilla en tosiaan pelannut, joten se varmaan muuttaa sitten peliä. Mutta kuten sanoin, niin itse taistelu/suojamekanismi toimi nyt hyvin (suojahan oli melkein vitsi ekassa pelissä), eikä sitä oikeastaan voinut enää erottaa parhaista shooter-peleistä.

Sitten parissa tehtävässä toistui sama pieni juttu (täysin henk.koht. mieltymyksiin viittaava) joka joskus peleissä harmittaa, eli se, että lupaava "kauhu-jännitys" tunnelma (tyyliin "Aliens") vähän hukataan sillä, että niitä samantyylisiä vihuja lappaa kimppuun ja vain ammut niitä. Vaikea selittää, mutta potentiaalia olisi voinut olla muuhunkin. Välillä.

Mutta kuten sanoin, niin mielestäni 9, ei 10. ;) Ja kuitenkin itseä kiehtoo lopulta tuo "maailma" ja hahmot enemmän kuin toiminta yksinään. Muutenhan olisi sama heittää aivot totaalisesti narikkaan ja pelata Modern Warfarea.. Ei tarvitsisi paljon ajatella. ;) Mass Effectin vetovoima koostuu kuitenkin monesta osatekijästä, joista suurin osa on erittäin hyvällä tasolla. Pienet kauneusvirheet sallittakoon.

Vanhaa Citadelia jäi mullekin ikävä, vaikka uusi Zakera Ward sykki elämää ihan toisella tavalla.

Juu, hyvää vaihtelua nuo osin "harmaalla alueella" toimivat paikat olivat puhtoiseen Citadeliin verrattuna (ja mulla ei tunnetusti ole mitää "tummasävyisiä" tarinoita/henkilöitä kohtaan), mutta silti olisi kiva ollut palata vanhaan Citadeliin juttelemaan erilaisten tyyppien kanssa. Toisaalta se olisi tuonut peliin varmasti useita tunteja lisää ja paljon sivutehtäviä yms. Eli ehkä sinne taas palataan kolmosessa..

Normalin sijasta olisi kannattanut laittaa vaan suoraan Veteran, sillä pelin räiskintä ei ole enää ollenkaan niin kehitykseen sidonnaista kuin ME:ssä, jossa hakkasin päätäni seinään Normal-vaikeustasolla erittäin rankasti vaikkapa Benezian kanssa.

Niin, sitä juuri tarkoitin, eli ekan ME:n alkupuolella (tai noh, jokainen päätti järjestyksen varmaan osaksi itse) oli jotain aika tiukkojakin vääntöjä, mutta nyt mulla ei ollut suuria vaikeuksia (enkä ole mikään mieletön shooter-expert kuitenkaan). Suojasysteemi oli niin bullet-proof ihan sanan varsinaisessa merkityksessä. Mutta toisaalta - mukavampi pelata niin että haastavuus on "normaalilla" tasolla vs niin, että saa tahkota tehtäviä/kohtia uudestaan ja uudestaan..

Keskusteluvaihtoehtojen aukeaminen on tällä kertaa sidonnainen Paragon/Renegade-mittareihin, siinä missä niitä avattiin ensimmäisessä osassa statsinkehityksellä. Eli jos olet "good guy", niin Renegade-valinnat vähenevät ja Paragon-vaihtoehdot lisääntyvät.

Joo, vähän arvelin että jotenkin eri "systeemi". Mutta ei ollut keskusteluissakaan ihan sitä "haastetta" mitä ehkä olisi voinut olla. Oli ikäänkuin vaikeaa valita "väärin" tms (jos siis halusin olla "good guy"). Mutta toisaalta (taas) saihan tuosta hyvää fiilistä kun olin koko pelin aidosti good guy. Vaikea olisi pelata peliä jotenkin täysin renegade-asenteella..

Joo, hieman hankalaa pelata vaikeemmalla vaikeudella kun Sheppard ei aina suostu menemään suojaan ajoissa tai loikkaa ylös sieltä ihan random syistä (ei siis minkään Harbinger pallon takia), jos kontrollit olisivat vieläkin hieman paremmat, sitä vaikeinta astetta voisi kokeillakin. :)

Eka pelikerta Mass Effect 2:sessa oli itsellä ainakin Insanityllä. Kyllähän se haastava oli, koska kuolema tuli helposti.

Harmi ettei pelillä ole oikeastaan paljoa uudelleenpeluuarvoa..

Eka pelikerta Mass Effect 2:sessa oli itsellä ainakin Insanityllä. Kyllähän se haastava oli, koska kuolema tuli helposti.

Pystykö insanityn muka valitsemaan ennen yhtä läpipeluuta?
Itselle jäi se kuva että veteran oli vaikein mitä sai valittua, ja loput sit unlockautui kun oli mennyt pelin kerran läpi.

Pystykö insanityn muka valitsemaan ennen yhtä läpipeluuta?
Itselle jäi se kuva että veteran oli vaikein mitä sai valittua, ja loput sit unlockautui kun oli mennyt pelin kerran läpi.

Kaikki vaikeusasteet olivat ainakin minulla valittuna. Tiedä sitten, riippuuko se kenties ensimmäisestä pelistä jotenkin.

Harmi ettei pelillä ole oikeastaan paljoa uudelleenpeluuarvoa..

Mielestäni pelillä on varsin hyvä uudelleenpeluuarvo, ainakin jos tykkää nähdä noita erilaisia hyvis-pahis-akselille jääviä repliikkejä ja tilanteita. Myös ensimmäistä osaa erilaisemmat hahmoluokat tekevät uusintapeluusta miellyttävän. Tietenkin suurin osa pelistä on ja pysyy lineaarisena, mutta minä ainakin naureskelen mielelläni renegade-komentajan tylyille heitoille.

Kyllä pystyy valitsemaan, eikä pitäisi olla mitään vaikutusta onko pelannut ensimmäistä Mass Effectiä, koska aloitin kokonaan uudella hahmolla.

Kumma vaan että miksi kaikki kutsuvat roolipeliä joksikin numeroiden kanssa pelleilyksi ja grindaukseksi. Eikös se ole nimenomaan Roolin pelaamista ja tämä peli tekee sen todella hyvin. ;)

Sanopa tuo jrpg-faneille. ;) Tässähän taitaa juuri olla tämän nykyisen wrpg vs jrpg -väittelyn yksi osa: Monelle (varsinkin peliveteraanille) oikea roolipelaaminen on tuota "japani-tyylistä" meininkiä ja tämä länsimainen "dialogivalinnat & action" -meininki on taas "pelleilyä". Eli taitaa vähän riippua keltä kysyy..

Itse en ole koskaan oikein innostunut tuosta jrpg-meiningistä, kun taas juuri Mass Effect 1-2/Fallout 3 -tyylinen homma tippuu todella hyvin. Itse juuri pidän noista dialogivalinnoista yms.

Btw. Lopun achievementeistä.. Eli kyseessä
lopun "suicide mission". Yhden achievementin saa siis siitä, että koko tiimi on missionin jälkeen hengissä. Noh, koko tiimi tavallaan pysyi hengissä loppuun asti, mutta kerran jouduin "herättämään" yhden hahmon ihan viimeisessä vaiheessa. Eli ilmeisesti se sitten riittää ettei tuota ach. tullut? Mitään suurta draamaa (joku tiimin jäsen kuoli cut scenessä tms) ei tullut lopussa vastaan..

...Eli ilmeisesti se sitten riittää ettei tuota ach. tullut? Mitään suurta draamaa (joku tiimin jäsen kuoli cut scenessä tms) ei tullut lopussa vastaan..

Kyllä ne ryhmän jäsenet saa "tippua" siinä viimosessa vaiheessa (ja nostelet niitä sitte unityllä ylös), mutta just toi cut scenen kuolema ikään ku merkkas että koko ryhmä ei selvinny.
Tuohon taas vaikuttaa noi loyalityt ja varusteet, mitä on keräilly. Ilmeisesti.

Sanopa tuo jrpg-faneille. ;) Tässähän taitaa juuri olla tämän nykyisen wrpg vs jrpg -väittelyn yksi osa: Monelle (varsinkin peliveteraanille) oikea roolipelaaminen on tuota "japani-tyylistä" meininkiä ja tämä länsimainen "dialogivalinnat & action" -meininki on taas "pelleilyä". Eli taitaa vähän riippua keltä kysyy..

Itse en ole koskaan oikein innostunut tuosta jrpg-meiningistä, kun taas juuri Mass Effect 1-2/Fallout 3 -tyylinen homma tippuu todella hyvin. Itse juuri pidän noista dialogivalinnoista yms.

Kyllä minulle ainakin nuo japsi RPG:t ovat tätä nykyä huomattavasti enemmän pelleilyä. Mutta onhan ME2:sta karsittu paljon pois sellaistakin mikä on WRPG:ssä ollut mukana vaikka kuinka ja kauan. ME2:ssa ollaan jo hyvin lähellä sitä, että peliä oltaisiin jo suoraviivaistettu liikaakin. Itse pidän huomattavasti enemmän vaikkapa Risen kaltaisesta meiningistä jossa pelaaja ei saa ilmaiseksi yhtä paljoa kuin Massassa. Risenissa pelaajaa ei pidetä aivan idioottina, vaan luotetaan siihen että pelaaja keksii itsekkin jotain. Risenissa saavuttamisen tuntu on paljon enemmän läsnä.
lopun "suicide mission". Yhden achievementin saa siis siitä, että koko tiimi on missionin jälkeen hengissä. Noh, koko tiimi tavallaan pysyi hengissä loppuun asti, mutta kerran jouduin "herättämään" yhden hahmon ihan viimeisessä vaiheessa. Eli ilmeisesti se sitten riittää ettei tuota ach. tullut? Mitään suurta draamaa (joku tiimin jäsen kuoli cut scenessä tms) ei tullut lopussa vastaan..

Ei niitä kuolemia mitenkään erityisemmin hehkutella cutsceneissä. Minulla ainakin lopussa oli vain hyvin nopea leikkaus Mordinista maassa makaamassa.

Näin se on, reilu 50 tuntia ja ensimmäinen läpipeluu takana. Suoraan vaikeusasteeksi Insanity, koko pelin aikana ehkä yksi todella, todella haastava taistelu, muutoin homma sopivan mielekäs sekoitus haastetta ja kärsivällisyyttä. Achievementteja sen ekalla läpipeluulla 46/51, niitä en sen kummemmin jäänyt keräilemään mutta helpompaa näyttää olevan kuin ME1:n vastaavat.

Kokonaisuus jätti positiiviset fiilikset, mutta ei ilman ristiriitaisuutta. Joku mainitsikin jo lineaarisuudesta ja taisteluiden putkimaisuudesta, mitkä olivatkin ne ehkä pahiten töksähtäneet asiat. En nyt suinkaan väitä että nämä peliä vesittävät, mutta jos odotusarvo oli se että tämä peli pitää otteessaan 24/7 aina läpäisyyn asti, niin siitä jäätiin. Alku tuossa onnistuikin ja pari ekaa päivää meni ihan kofeiinin ja mustien silmänalusten merkeissä töissä tämän takia, mutta keskivaiheilla tuntui että lisää tätä samaa perusräiskintää hieman eri dialogilla ja taustatarinalla, kun taas loppua kohden peli iski taas kuin miljoona volttia.

Mutta tämähän on toimintaroolipeli, ja pelihän tarjoaa mitä oivallisimmat puitteet toiminnalle. Roolipelaamiseksi jäi taisteluiden osalta se omien ratkaisumallien löytäminen eri tilanteisiin, useampikin taistelu olisi mennyt sujuvammin sarrrja-suojaan-sarrrja -mentaliteetilla, mutta sitä halusi kokeilla eri vaihtoehtoja ja eläytyä niihin mukana kulkeviin hahmoihin.

Niin ikään puitteet roolipelillä ovat erinomaisessa kuosissa, mutta suuri tekijähän tältä osin löytyy useimmiten sieltä oman pääkopan sisältä, minä nautin ainakin suunnattomasti maailmojen, niitä kansoittavien ihmisten ja erilaisten taustojen tutkimisesta. Upeaa oli se että monet alueet (Omega, Zakera Ward) olivat paljon eläväisempiä niin miljööltään kuin kansoitukseltaan, kuin ME1:n vastaavat. Olisin kuitenkin jopa kaivannut hivenen lisää joutokäyntiä ja ihan vaan rehtiä maisemien ihastelua. Sitä myös tällä saralla toivoi jotenkin pääsevänsä enemmän vielä tuttuihin paikkoihin, esim. heittämään ylävitosia vanhoille tutuille Citadelissa...tekemään asioita, jotka eivät sinänsä juonen kulkuun vaikuta.

Näihin tämän tyyppisiin asioihin olisi voinut saada pienellä vaivalla hivenen lisää syvyyttä, esim. tanssimahdollisuudet klubilla? Paina A ja katsele hetki kun Shepard tanssii, vai esim. vaikkapa hivenen GTA:sta apinoitu minipeli, joka voisi sitten vaikka johtaa johonkin satunnaiseen asiaan: tungosta tanssilattialla ja kapakkatappelu, asari (tai hivenen humalaisemmalle Shepardille vaikkapa volus) käsipuolessa takaisin omaan kabiinin Normandylle...ihan kliseisilläkin vaihtoehdoilla olisi lisätty sitä eläytymisen tunnetta, nyt jäi lähinnä juuri mainitussa tanssissakin ihmettelemään että tässäkö tämä nyt oli...

Hieman yllättäen onnistuin enemmän tai vähemmän pitämään koko hahmokatraasta, totta kai selkeää on että tykinruuaksi olisin pari kolme vaihtoehtoa heittämässä ennen muita, mutta mitään suoranaista inhoa en kokenut. Mielenkiintoista kyllä nyt kun mietin pelin ehdottomasti parasta hahmoa, niin mieleen tulee:

Captain Bailey - harva niinkin sivuhahmo on saanut meikäläisen eläytymään yksittäisen ihmisen tasolla pelin meininkiin niin paljon. Uskottava, koruttoman suorasanainen, mutta rehti perheenisä - tavalliseen elämään on helppo eläytyä.

Nyt taidan antaa tälle hieman ansaittua taukoa, fiilistellä hivenen noita parhaita hetkiä ja jossain vaiheessa lähteä katselemaan miltä peli näyttää importatulla hahmolla...

Tuli pari viikkoa sitten läpäistyä tämä peli. Hyvä peli kyllä mutta jostain syystä jätti minut jotenkin kylmäksi. Tarina alkoi mielenkiintoisesti mutta jotenkin lopahti kun alettiin kerätä liittolaisia. Loyality-tehtävät tuntuivat irrallisilta päätehtävän kannalta. Tiimikaverit oli tehty kyllä hyviä ja mielenkiintoisia. Silloin myös loyality-tehtäviä teki mielellään. Sivutehtävät olivat parantuneet ykkösosata mutta suurin osa oli edelleen samalla kaavalla "laskeudu-ammuskele-lähde pois". Onneksi sentään maisemat muuttuivat - tosin monet taistelut tapahtuivat samankailtaisissa varastohalleissa. Ja henkilökohtaisesti tykkään enemmän "roolipelimäisestä" taistelusta eli esim. Dragon Agen taistelut olivat enemmän mun makuun. Ja ykkösosassa kun aseskillit auttoivat osumaan, tykkäsin siitä enemmän kuin tästä puhtaasta räiskinnästä.

Pelin maailma on kyllä loistavasti rakennettu. Maailma tuntuu siltä, että siellä on asuttu ja sitä historiaa löytyy jokapaikasta järkyttäviä määriä. Sain myös hyvät naurut kun Garrus ja Tali keskustelivat ykkösosan hissikeskusteluista. :D

Spoileria lopusta ja Zaeedin loyality-tehtävästä:
Lopputehtävä ei onnistunut nostamaan fiiliksiä samalla tavalla kuin ykkösosassa. Se ei vain ollut niin eeppinen - vaikkakin kyllä mielestäni pelin paras tehtävä. Kyseinen tehtävä onnistui kohtalaisesti: kaikki muut paitsi Legion, Samara ja Zaeed selvisivät hengissä. Kaikki loyality-tehtävät tein mutta Zaeed ei ollut lojaali, sillä valitsin tehtaan työntekijöden pelastamisen Zaeedin vihollisen tappamisen sijaan. Noista kuolemista luin wikistä sitä, että ekassa kohdassa täytyy valita toisen tiimin johtajaksi Garrus tai Miranda, muuten häkkäämään mennyt kaveri saa singosta päähän. Toisessa kohdassa sama homma - mutta tällöin kuolee se valittu tiiminjohtaja. Lopussa puolustustaistelussa kuolleet riippuu siitä, ketä sinne jättää. Jos jättää hyviä taistelijoita (esim. Garrus ja Grunt), tiimi selviää paremmin. Ja Normandyn miehistöä saattamaan kun lähettää lojaalin kaverin niin miehistö ja saattaja selviävät (esim. Mordin on hyvä valinta niin ei kuole lopputaistelun aikana). Lopputaistelu oli kyllä mielestäni vähän turhan helppo. Pelasin kyllä normalilla mutta silti se tuntui liian helpolta.

Tuohon tarinaan lopahtamiseen saattaa kyllä vaikuttaa myös se, että olen aloittanut roolipeliurani JRPG:illä ja tykkään siitä tiukasta tarinankerronnasta, mitä ne lineaarisina tarjoavat. WRPG:issä kun usein pääpaino on vapaudella ja tällöin tarinankerrontaa ei toimi niin hyvin kun ei ole tiedossa missä järjestyksessä hommat hoidetaan (tämän saman homman olen huomannut myös Mass Effect 1:ssä, Fallout 3:ssa ja Dragon Agessa). Uncharted 2:n tarinassa oli minulle paremmin imua kun tämän - ja se johtuu siitä, että sen tarina kulkee tiukasti raiteilla. Tietysti jos mietitään sanaa "roolipelaaminen", niin JRPG:t kyllä jättävät kylmäksi kun minkäänlaisia valintoja ei voi tehä. Niissä pelataan valmiiksi määriteltyä roolia, eikä itse päätetä minkälaista roolia pelataan. Tässä mielessä pidän kyllä WRPG:eitä puhtaampina roolipeleinä mutta en silti ole löytänyt samanlaista nautintoa WRPG:eistä kuin esim. Valkyria Chroniclesista tai Final Fantasyistä.

... Zaeedin loyality-tehtävästä:
Kaikki loyality-tehtävät tein mutta Zaeed ei ollut lojaali, sillä valitsin tehtaan työntekijöden pelastamisen Zaeedin vihollisen tappamisen sijaan.

Zaeedin saa myös lojaaliksi, vaikka menisitkin pelastamaan tehtaan työntekijät. Lopussa kun se pilari tipahtaa ukkelin jalan päälle, niin sinulle annetaan ainakin Paragon-lausahdus mahdollisuus, jonka avulla mies tajuaa oman pakkomielteensä.

Omasta puolestani täytyy kyllä sanoa, että yhä enemmän ja enemmän alan pelille lämmetä, vaikkakin planeettojen skannailu on yhä edelleen mielestäni ihan kauheaa. Bugejakin kyllä löytynyt tähän mennessä ihan kiitettävästi, osa on lähinnä koomisia, kuten esimerkiksi se, että vihollinen jää huutamaan kuin riivattu kun sitä on hiukan paiskonut Biotic-taidoilla. Osa sitten onkin ihan selkeästi vattumaisempia kuten esimerkiksi kun suoritin Gruntin Loyality-tehtävää ja onnistuneesti sen teinkin. Kuitenkaan miehen Special-taito ei avautunut vaikka hänen kohdallaan Squad Status- valikossa seisoo kroganin olevan lojaali tiukkoihin trikoisiin pukeutuvalle Female-Shephardille.

Toinen esimerkki:
Mousen hahmo jäi jostakin kumman syystä ensimmäisellä kerralla puolitiehen. Miehen puhe ja pälpätys kyllä kuului Citadelissa, mutta hahmosta ei ollut mitään nähtävissä, eikä "Press A"-puheen aloittajaakaan näkynyt. Tämä kuitenkin onneksi korjautui cachen tyhjennyksellä.
.

Insanityllä siis toinen pelikerta menossa ja Adepti on luokkana. Haastavuutta tästä ei ainakaan puutu, sillä Adept ei tunnu kestävän kuritusta juuri ollenkaan edelliseen pelikertaan verrattuna, ja kaikilla vastustajilla tuntuu olevan suojia/armoreita, joten tiimikavereiden valintaan täytyy kyllä kiinnittää erityistä huomiota.

EDIT:
Niin ja tuosta Collector's Editionista hiukan nillittäisin. DVD:n sisältö ei ollut mielestäni juuri mistään kotoisin. Oliko siinä nyt viidentoista minuutin edestä dokumenttia pelin tekemisestä, ja lopputila ympätty pelistä tehdyillä trailereilla. Halo 3/2 sekä Elder Scrolls IV- Oblivion kyllä näyttivät varsin mukavasti videomateriaalia pelin tekemisestä ja pidin siitä. Sarjakuvakirja ja Art Book olivat jees, mutta kärsivät kyllä fyysisestä koostaan. Sarjakuva ei noin pienenä pääse oikeuksiinsa, eikä varsinkaan Art Book, joka suorastaan huutaa isompia kuvia. Cerberus-network taasen oli ihan kiva juttu, mukava lueskella noista uusista roduista sekä ihmisten ystävänpäivän viettäminen oli varsin hienosti tuotu tätä kautta peliin, vaikkakin vain tekstimuodossa :)

Ylös Bottom