Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo: Reach

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Halo: Reach

Laittakaas se Halon arvostelu että pääsee itsekin haukkumaan pelin.

Kannattaa ehkä kuitenkin miettiä pariin kertaan, onko rationaalista syyttää peliä omista mokailuistasi. Ja onko käytöksesi nyt ylipäätään aikuismaista, kun kovasti itseäsi niiden lapsosten yläpuolelle kohottelet.
---

Minulle ei ole tullut puolentoistasadan matsin aikana yhden ainuttakaan lagaavaa moninpelierää vastaan. FF, kampanja ovat sitten eri juttuja.
 
Vastaus: Halo: Reach

Onko toi betrayal systeemi samanlainen kun Halo3 eli 2 taposta on kaverilla mahdollisuus potkia jannuu ulos?
 
Vastaus: Halo: Reach

Diu!

Nytpä on väännetty Riitsiä täälläkin ja kyllähän tuo maistuu! Varsin kivoja muutoksia on tullut pyssykantaan ja graafisesti peli on todella kivaa katseltavaa. Olin todella yllättynyt, vaikka videoitakin on tullut katseltua. Eniten huomio kiinnittyi alun ihmettelyn jälkeen tekoälyyn, joka jopa taas (vaihteeksi) osasi laittaa vastaan, ei mitenkään keinotekoisesti vaan rankaisi omista typeryyksistä, kuinka kutkuttelevan hienoa. Sen jälkeen hieno tunnelma tuli huomattua, pelissä on selkeästi sellaista Heilou Yksi meininkiä ja positiivisessa mielessä. Tarinan vahvuus on myös mielestäni vähintäänkin luokkaa "hyvä", vaikka nyt en tarkemmin osaa vielä sanoa kun ei ihan loppuun vedetty tänään.

Pidin myös erityisen positiivisena yllärinä Firefightiä, tuohonkin tehdyt uudistukset olivat mahtavuutta! Kaikin puolin kyllä todella maittava pala tätä kakkua on maistettu, toivottavasti mitään suolaista ei ilmene loppupuoleen. ;)
 
Vastaus: Halo: Reach

Kannattaa ehkä kuitenkin miettiä pariin kertaan, onko rationaalista syyttää peliä omista mokailuistasi. Ja onko käytöksesi nyt ylipäätään aikuismaista, kun kovasti itseäsi niiden lapsosten yläpuolelle kohottelet.
---

Minulle ei ole tullut puolentoistasadan matsin aikana yhden ainuttakaan lagaavaa moninpelierää vastaan. FF, kampanja ovat sitten eri juttuja.

Eli toisinsanoen en saa olla sitä mieltä pelistä mitä olen? :D

Kohottelen? Mikähän elitisti siellä taas ulisee. Etkö muka itse ole koskaan törmännyt rääkyviin kakaroihin onlinessä? 9/10 tapauksessa äänestä tietää etteivät ole mollukat vielä pudonneet. Miksi näin ollen olisin sanonut "rääkyvät aikuiset"?

Sillä on aika vähän minun rationaalisuuteni kanssa tekemistä jos peli ei ohjeista pelimuodoissaan paskan vertaa tai jos itken sitä, että äänitasoja en pysty säätämään kun en kuule mitä henkilöhahmot yrittävät sopertaa - vielä kun ei tekstitystäkään taida saada päälle, kuten joku taisi aikaisemmin täällä todeta.

Pelistä saa tykätä kuin hullu puurosta, mutta turha ruveta väittämään etteikö tästä vikoja löytyisi - niitä kun ei tarvitse etsimälläkään etsiä.
 
Vastaus: Halo: Reach

Sillä on aika vähän minun rationaalisuuteni kanssa tekemistä jos peli ei ohjeista pelimuodoissaan paskan vertaa tai jos itken sitä, että äänitasoja en pysty säätämään kun en kuule mitä henkilöhahmot yrittävät sopertaa - vielä kun ei tekstitystäkään taida saada päälle, kuten joku taisi aikaisemmin täällä todeta.

Tekstitykset saa päälle valikoista, mutta niillä ei tueta pelitapahtumien aikana käytäviä keskusteluja. Tuo audiopuolen säätömahdollisuuksien puute on ikävää. Reachissa ei niin suurta ongelmaa ollut kuulokkeet päässä pelatessa dialogin kanssa, mutta kajareilla tilanne on vähän eri. Käsittääkseni rampautus johtuu lähinnä Martyn (säveltäjän) jääräpäisyydestä.
 
Sillä on aika vähän minun rationaalisuuteni kanssa tekemistä jos peli ei ohjeista pelimuodoissaan paskan vertaa tai jos itken sitä, että äänitasoja en pysty säätämään kun en kuule mitä henkilöhahmot yrittävät sopertaa - vielä kun ei tekstitystäkään taida saada päälle, kuten joku taisi aikaisemmin täällä todeta.

En missään tapauksessa pyri solvaamaan älykkyyttäsi, mutta eikö omien ampuminen ohjeistuksen puuttuessa ole aika kaukaa haettua? Jos tällaista lähtee purkamaan pelin päälle, niin ehkäpä kannattaa antaa pelaamisen olla ihan kokonaan. Yleisesti ottaen ohjeistus on moninpelissä aivan riittävää, kyllä aikuisen kuvittelisi pystyvän ymmärtämään pelin säännöt.

Äänitasot ovat harmillisia, mutta nämä ovat lähinnä kuriositeetti pelin kokonaislaadun kontekstissa.
 
Vastaus: Halo: Reach

. Niitä ohjeita kyllä kaipasin minäkin tai oikeastaan broidi kun pelasi infectionia jossa oli joku safe haven alue eikä hajuakaan mitä kyseinen alue hyödyttää. Se tiedettiin, että kenen kuuluu tappaa ketä, mutta tuon alueen merkitys jäi mysteeriksi.

Ton alueen sisällä ku on, niin ne zombit ei voi sua tappaa. Mut sielt sisäpuolelta pysty vissiin niitä zombeja ampuun jos oikeen muistan. Ite en hirveesti tolla alueella ole. Sniikkailen vaan haulikon kans.
 
Vastaus: Halo: Reach

Firefightit matchmakingin kautta: tapellaan paria kolmea vihollisaaltoa vastaan, kuolemista ei sakoiteta ja matsit loppuvat lyhyeen? Mitä hauskaa tässä nyt on? Missä ovat viimeiseen mieheen taisteleminen loputtomia vihollisaaltoja vastaan ja kavereiden elvyttämiset (revive)? Tulee iso ikävä Gears of Warin Hordea.
 
Vastaus: Halo: Reach

51 matsia nyt takana. JOS homma toimii, pelaaminen on täydellistä ja sitä voi tehdä loputtomiin. Mut jostain syystä helvetin moni pelaaja aina lopettaa matsin kesken, ainakin Team Objectivessa ei pelaamisesta tule mitään, edelliset ja ainoat 6 matsia kyseistä listaa päätyi aina siihen että vihutiimistä on 2/4 ulkona.
Myös Team Slayerissa tätä tapahtuu harmillisen usein. Jos joku tahkoo TO:ta menestyksekkäästi hyvässä porukassa niin peukkua sinne, itse en jaksa edes enää yrittää.

Ainoastaan BTB ja Arena on toiminu tällä osalla hyvin, Arenassa en ole kertaakaan huomannut kenenkään poistuvan kesken pelin ja BTB:ssä yhden pelaajan poissaolo ei häiritse yhtään. Arena antaa hyvää haastetta, keskimäärin pisteet pyörii itsellä siinä 1450-1550 paikkeilla, tiedä sitten onko hyvää vai huonoa.

Firefight hieman lagaa netissä, en ole yhtään matsia siellä pelannut ettei pientä viivettä olisi. Mut eipä se niin häiritsevää ole, toivoisi toki asian olevan täysin kunnossa. Ja tulipa tänään siinä vedettyä Killionaire kasaan, 10 vihua yhdessä paketissa tykistökeskitykseen. Ja Firefightia vaivaa juuri yllämainittu ongelma, missä vitussa on ODST:stä tuttu pelityyli ?

Mut mut, nettipeli on järkyttävän kovaa viihdettä, ainoastaan pikkujuttuja joita toivoisi parannettavan. Nyt tavoitteena hoitaa kasaan tarpeeksi tyylikkäitä Active Camo- tappoja ja tehdä siitä kokoelma :D On nimittäin aika törkeen siisti väline hyvissä käsissä :cool:

EDIT:

Lisätään nyt tähän samaan pakettiin sit. Heroicilla meni kampanja läpi, pidin ihan helvetisti. Nyt haluan nähdä seuraavalla Xboxilla Halo 4:sen ja Chieffin matkalla kohti Onyx- planeettaa ja Spartan- kamuja.
 
Vastaus: Halo: Reach

Kannattaa ehkä kuitenkin miettiä pariin kertaan, onko rationaalista syyttää peliä omista mokailuistasi. Ja onko käytöksesi nyt ylipäätään aikuismaista, kun kovasti itseäsi niiden lapsosten yläpuolelle kohottelet.
---

Minulle ei ole tullut puolentoistasadan matsin aikana yhden ainuttakaan lagaavaa moninpelierää vastaan. FF, kampanja ovat sitten eri juttuja.

Kantsii myös miettiä että ihmisten mielipiteet eroavat, eivätkä kaikki ole samaa mieltä. Ei Reachin tunteet haavoitu siitä jos joku hieman haukkuu sitä. :)

Sillä on aika vähän minun rationaalisuuteni kanssa tekemistä jos peli ei ohjeista pelimuodoissaan paskan vertaa tai jos itken sitä, että äänitasoja en pysty säätämään kun en kuule mitä henkilöhahmot yrittävät sopertaa - vielä kun ei tekstitystäkään taida saada päälle, kuten joku taisi aikaisemmin täällä todeta.

Joo, itselläkin on tuo ongelma ollut varsinkin Halo pelien kanssa. Vaikka loistava peli onkin, ei meinaa saada paljoa selvää puheesta kun kaikkialla tapahtuu, räjähdyksien ja musiikin peittäessä puheen. Muistan kun ekaa Haloa yritin pelata, niin ei juonen seuraamisesta tullut mitään kun hahmot puhuivat hiljaa. :D
No, onneksi sentään Bungie on älynnyt edes noiden välianimaatioiden välille laittaa tekstiä. Harmi kun subtitlejä ei saa koko peliin, aivan varmasti jotain tuli missattua tämän ja hieman kehnon ääni designin takia.

Noi tekstitykset ois ihan jees jos vaikka joku kuurokin haluasi Halosta nauttia (ja myös meidän iloksi joilla ei ole Surround super booster soundeja jotka filteröivät kaikki äänet kristallin tarkasti :D).
 
Vastaus: Halo: Reach

Onpas kummallinen achievementti tuo If They Came To Hear Me Beg. Kolmesti jo onnistunut assassinointi, mutta saavutusta ei ole tippunut. Onko muita kohtalotovereita vai oletteko saaneet sen?
 
Onpas kummallinen achievementti tuo If They Came To Hear Me Beg. Kolmesti jo onnistunut assassinointi, mutta saavutusta ei ole tippunut. Onko muita kohtalotovereita vai oletteko saaneet sen?

Onhan vaikeustaso vähintään normal? Tulihan se assasinointi animaatio näkyviin, eikä heebo pelkästään kuollut (päälle hypätessä alimmaiselta kaverilta lähtee henki, ei kelpaa). Kannattaa kokeilla hypätä vähän kauemmas. Ja varmistaa että tulee suoraan selkään, sivusta ei kelpaa.
 
Vastaus: Halo: Reach

En missään tapauksessa pyri solvaamaan älykkyyttäsi, mutta eikö omien ampuminen ohjeistuksen puuttuessa ole aika kaukaa haettua? Jos tällaista lähtee purkamaan pelin päälle, niin ehkäpä kannattaa antaa pelaamisen olla ihan kokonaan. Yleisesti ottaen ohjeistus on moninpelissä aivan riittävää, kyllä aikuisen kuvittelisi pystyvän ymmärtämään pelin säännöt.

Äänitasot ovat harmillisia, mutta nämä ovat lähinnä kuriositeetti pelin kokonaislaadun kontekstissa.

Wat? Nytkö pitäisi lopettaa pelaaminenkin kun en osaa koska peli ei ohjeista? Tokihan sitä olisi voinut olla ampumatta ja juoksennella ympäriinsä katsellen mitä tapahtuu, mutta ei sen noinkaan pidä mennä.

Kannattaa myös lukea mitä nuo hienot sanat tarkoittaa ennen kuin niitä viljelee :)
 
Vastaus: Halo: Reach

Menihän se legendary läpi soolona ja aikaa se monesti sanottu kymmenisen tuntia. Ei tämä kyllä minusta vaikein halo ole. Kaikki kolme ekaa on vaikeampia floodin takia. Nyt ei tarttis enää kuin alle 5000 crediittiä että sais sen sinisen visiirin. Kyllä mä sen saan sittenkin.
 
Vastaus: Halo: Reach

Wat? Nytkö pitäisi lopettaa pelaaminenkin kun en osaa koska peli ei ohjeista? Tokihan sitä olisi voinut olla ampumatta ja juoksennella ympäriinsä katsellen mitä tapahtuu, mutta ei sen noinkaan pidä mennä.

En tiedä, ymmärsitkö tahallasi väärin, mutta tekstitaidon opettelu olisi jokatapauksessa paikallaan:
Joohanh sanoi:
Jos tällaista lähtee purkamaan pelin päälle, niin ehkäpä kannattaa antaa pelaamisen olla ihan kokonaan.

Mitä tulee ampumatta olemiseen, ystävälliset pelaajat ovat merkattuja. Minusta on aivan käsittämätöntä, että mielestäsi on pelin vika, että menit ampumaan omia.

Hylian sanoi:
Kannattaa myös lukea mitä nuo hienot sanat tarkoittaa ennen kuin niitä viljelee :)
Käännetään sitten lastenkielelle:

Äänitasot ovat harmillisia, mutta nämä ovat lähinnä mielenkiinnon kohde ilman varsinaista merkitystä pelin kokonaislaadun asiasisällöllisessä kokonaisuudessa.
 
Vastaus: Halo: Reach

Äänitasot ovat harmillisia, mutta nämä ovat lähinnä mielenkiinnon kohde ilman varsinaista merkitystä pelin kokonaislaadun asiasisällöllisessä kokonaisuudessa.

Viljelet noita muuten aika paljon. Mitenkäs se lukiopsykologian logiikka menikään, mitä isommat sanat, sen enemmän egonpönkittämistä? ;)

Ja nyt vihdoin saavutettiin Kapteeni-rankki, ja pelailu on taas mukavaa kun rankkien nousut on ihan järkevissä rajoissa.
 
Vastaus: Halo: Reach

Ja nyt vihdoin saavutettiin Kapteeni-rankki,

Näin kävi ;). Tänään tapahtui mystinen asia, kun pelattiin Team objectia (vai mikä olikaan), että molemmilla oli liput. Omilla oli vihujen lippu meidän basessa ja vihuilla oli meidän lippu omassa basessaan. Vihuilla oli 1 piste meillä 0. Kohta tuli hostin vaihto tms ja noin puolminuuttia oli se legendaarinen "Starting game" ruutu. Pian kun päästiin pelaamaan vihuilla oli 2 pistettä meillä 0 ja lippu vihujen lippu kadonnut kaverin käsistä, ja oma lippu palannut baseen. Eli, what the hell just happened?
 
Vastaus: Halo: Reach

Viljelet noita muuten aika paljon. Mitenkäs se lukiopsykologian logiikka menikään, mitä isommat sanat, sen enemmän egonpönkittämistä? ;)

En voi mitenkään kieltää mieltymystäni harvinaisemmin arkikielessä kuultuihin sanoihin, mutta mielestäni nämä yksinkertaisesti ovat vain tarkempia ja kuvaavampia kuin muut vaihtoehdot, eikä niille löydy täysin synonyymisia vastineita suomen yleiskielestä. Tosin itse ainakin kuvittelisin, että sanat "konteksti" ja "kuriositeetti" ovat jo kaikille aika selviä.

Lukion psykologian suhteellisen läpikotaisin kolunneena en ole löytänyt mistään teoriasta korrelaatiota "egonpönkityksen" ja vierasperäisten sanojen välillä. Onko kyseessä kuitenkin oma päätelmäsi? :)

Offtopiciksi mennään, mutta viihdyttäväksi!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Halo: Reach

Menihän se legendary läpi soolona ja aikaa se monesti sanottu kymmenisen tuntia. Ei tämä kyllä minusta vaikein halo ole. Kaikki kolme ekaa on vaikeampia floodin takia. Nyt ei tarttis enää kuin alle 5000 crediittiä että sais sen sinisen visiirin. Kyllä mä sen saan sittenkin.

Hyvä Pelle! Mä pidän peukkuja sulle. :)
 
Ylös Bottom