Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Returnal - Sinivalkoista räiskintää

Onko kotimaisuus sinulle myyntivaltti?

  • Kyllä, lippu salkoon ja torille!

    Äänet: 45 36,6%
  • Ei

    Äänet: 66 53,7%
  • En osaa sanoa

    Äänet: 12 9,8%

  • Äänestäjiä yhteensä
    123
Tilannekatsaus - 72 kuolemaa, 52 tuntia pelattu.
Nelosbiomi läpäisty. Mulla oli pomotappeluun mentäessä raketinheitin, loinen joka nostaa nopeutta ja asevahinkoa 25%, suuri silfiumkapseli ja astronautti.
 
Tilannekatsaus - 72 kuolemaa, 52 tuntia pelattu.
Nelosbiomi läpäisty. Mulla oli pomotappeluun mentäessä raketinheitin, loinen joka nostaa nopeutta ja asevahinkoa 25%, suuri silfiumkapseli ja astronautti.

Mitä mieltä olet pelistä? Tarvitaanko päivitys joka muuttaa tallentamisen? Mikä mielestäsi pelissä parasta? Itse saan aikanaan PS5-konsolin ja tarkoitus hankkia Returnal sitten diginä asap.
 
Mitä mieltä olet pelistä? Tarvitaanko päivitys joka muuttaa tallentamisen? Mikä mielestäsi pelissä parasta?
Hemmetin hyvä. Mulla ei ole ollut tarvetta tuollaiselle päivitykselle, koska istunnot ovat yleensä noin tunnin pituisia. Äänimaailma hifi-kuullokkeilla on parasta.
 
Eli PS5 vaan lepotilaan ja sitten jatketaan pelaamista? PlayStation omat kuulokkeet toimivat hyvin Returnalin kanssa, 3D audio.
 
Hetkinen eli sammutatte pleikan tunnin pelisession jälkeen ja sitten avaatte uudestaan? Olen pelannut Returnalia kaverin luona sen 9 tuntia, joten en peliä tunne, mutta tuo mietityttää tuo tallennus touhu... ehkä päivitys tekee jonkun muutoksen siihen. Minusta Nex Machina on siinä mielessä onnistunut peli että kun läpäiset yhden tason niin voit aloittaa 2-tasosta. Taikka kokonaan alusta.
 
Fanit ovat pyytäneet Housemarquelta, että runia voisi jatkaa tauon jälkeen. Tämä voisi onnistua save and quit toiminnolla.
 
Tilannekatsaus - 75 kuolemaa, 54 tuntia pelattu.
Vitosbiomi läpäisty. Mulla oli kolme suurta silfiumkapselia ja kaksi astronauttia ja sähkötolppapyssy. Datakuutioita on nyt kerättynä 8.
 
2.0-päivitys on nyt julkaistu! Ja sieltähän se kesken runin tallentaminen tuli yhdessä Photo Moden kanssa. Huisaa!

New features:

Suspend Cycle - Pause the cycle and resume your run later!

Photo Mode - Capture the bullet-hell action or the dark beauty of Atropos; compose your shot, apply your favorite filters, and share with the world!

This update also includes numerous bug fixes and quality-of-life improvements.



Päivityksellä on kokoa melko miehekkäät 10,89 gigatavua.

Lähde: PS.Blog
 
Heh, pelailin tossa aamupäivällä melko pitkän runin ennen kuin piti iltavuoroon lähteä ja laitoin konsolin lepotilaan, samalla toivoen, ettei mitään päivityksiä tulisi sulkien samalla koko pelin. Ja mitäs sieltä juuri tänään tulikaan...

Noh, ainakin voi sillä asialla lohduttautua, että tämän päivityksen myötä se on viimeinen kerta, kun runit menee lepotilassa ketulleen. :)
 
Mahtavaa! Johan sitä on odoteltukkin! :)
Nyt tätä voikin sitten taas alkaa pelaamaan tosissaan! Kun ei tarvitse enää murehtia sitä, että riittääkö aika tämän pelaamiseen järkevästi. Ennen oli toteamukseni yleensä, että eipä taida nyt tämän pelaamiseen tunteroinen riittää, joten pelaanpa sitten taas jotain muuta…
 
Odotan vähän aikaa raportoiko kukaan korruptoituneesta savesta kuten sen yhden päivityksen kanssa. Pelitilanne on liian pitkällä.
 
Suspend Cyclen myötä Returnal siirtyykin ostoslistalle - heti seuraavasta kunnon alennuksesta.

Mutta... nyt kun on tallennusmahdollisuus, niin miten käy sille paljon puhutulle kehittäjän visiolle? ;)
 
Suspend Cyclen myötä Returnal siirtyykin ostoslistalle - heti seuraavasta kunnon alennuksesta.

Mutta... nyt kun on tallennusmahdollisuus, niin miten käy sille paljon puhutulle kehittäjän visiolle? ;)
Eikös tuo päivityksessä tullut ominaisuus ole pause, ei tallennus. Niillä on aika merkittävä ero.
 
Eikös tuo päivityksessä tullut ominaisuus ole pause, ei tallennus. Niillä on aika merkittävä ero.
Tässä pelissä se on käytännössä sama asia. Ei Returnalia ole tarkoitettu jatkettavan mistä tahansa kohtaa jos kuolee, vaan silloin lähdetään alusta. Sen sijaan pelitilanteen tallennus, eli pause, antaa mahdollisuuden jatkaa peliä vaikka seuraavana päivänä ilman että joutuu aloittamaan alusta vain kun ei syystä tai toisesta ehtinyt pelata runia loppuun edellisenä päivänä. Minun mielestä tämä on juurikin pelitilanteen tallentamista, mutta checkpoint, johon kuollessa palataan, se ei ole.

edit. Tämä on myöskin ihan huikea Quality of Life -parannus. Peli hyppäsi heti omilla listoilla "sivuuta kokonaan" -kategoriasta "voisihan tätä kokeilla" -kategoriaan.
 
Vähän sama taisi käydä Returnalin kanssa keväällä. Sekään ei myynyt mitenkään erityisen hyvin varmaankin juuri siksi että on vähän erikoisempi peli.

Sony ainakin on ollut tyytyväisiä pelin myynteihin tähän mennessä. Ei tietenkään mikään megahitti myynneissä kuten vaikkapa Ratchet tai Spiderman, mutta tuskin pelin budjettikaan oli sieltä isoimmasta päästä Sonyn omien AAA-pelien mittarilla katsottuna.

Hermen Hulsthan jo pelin julkistuksessa puhui virne naamalla "seuraavasta PlayStation franchisesta" joten toivottavasti jo tuolloin oli isompia suunnitelmia pelisarjan varallw tulevaisuudessa ja peli saisi jatkoa sitten aikanaan.

Returnal oli itselleni gameplayn ja mystisen asetelman vuoksi tämän genin "Bloodborne". Platina tuli hommattua kuukaudessa ja senkin jälkeen lähes viikoittain on satunnaisia runeja tullut vedettyä kun se gameplay ja äänimaailma on vain niin tyydyttävän tuntuista. :)

Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan jos vaikkapa Doom Eternalin kaltainen nopeatempoinen räiskintä on maistunut. Mielestäni molemmissa peleissä on paljon samaa, etenkin kenttäsuunnittelun osalta ja kuinka molemmat pelit kannustavat pelaajaa pysymään liikkeessä nurkan takana kykkimisen sijaan. Eikä kumpikaan peli sieltä helpoimmasta päästä ole ellei Doomissa ihan alas laita vaikeusastetta. Yllättävän haastava oli ihan keskitasonkin vaikeusaste Doom Eternalissa. Ei Returnal sen vaikeampi ole kunhan vihollisten iskujen koreografian oppii.
 
Ylös Bottom