Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Laiskotus. Face-Off: Red Faction: Armageddon puhukoon puolestani. Paitsi että ei se kyllä itsestään juuri mitään tee, oh well. Kenen planeetta on punaisin? Kuka keksii huonoimmat jutut? Miksi Pleikkarin pakkoasennuksista (n. 1,9 gigaa tällä kertaa) ei päästä eroon? Ja miten ihmeessä näin myöhään konsolisukupolvessa tulee vielä pelejä, joiden natiivitarkkuus on 960x540 (2xMSAA boksilla, MLAA Pleikkarilla)?

Oli miten oli, PS3-versiossa reunat on siloiteltu paremmin, mutta tekstuurit ovat vähän tuhnuisempia ja läpinäkyvyyttä vaativat efektit rosoisempia. Toisaalta X360:lla joitain valonlähteitä on karsittu. Ruudunpäivitysnopeutta ei ole lukittu kummallakaan konsolialustalla, mistä seuraa aika kasa repeilyä. PS3-versiossa ruudunpäivitys ailahtelee enemmän; parhaimmillaan se käy boksiversiota korkeammalla, mutta pahimmillaan dippaa myös syvimmälle.

Looking at the video, and it's pretty hard to conclude that one version performs better than the other across a general run of play, as both 360 and PS3 code seem to be similarly affected. We do see the PS3 game hitting both the highs and the lows slightly more often than the 360 in very closely matched scenarios, maybe having the mildest of advantages. Mostly though, they are pretty much like for like.
Loppujen lopuksi PC-versio on melkeinpä joka suhteessa paras, mutta täällä kun konsoleilla pelataan, niin tasapelihän tästä tuli.

Both are pretty evenly matched, with the differences between the two having very little impact on which version you should go for. The 360 game is slightly sharper, with a little more texture detail in places, while the PS3 offers up mildly better anti-aliasing (though at the expense of image clarity) along with a different lighting set up in places. In the final analysis, both come equally recommended, but really you should be looking to pick up the PC version - if you have a machine capable of running it on high quality settings - for the best possible gameplay experience.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: F.E.A.R. 3 [X360 Hype]

Lens of Truth - Head2Head: F.E.A.R. 3 Screenshot Comparison

Näköjään xbox 360 versio on taas parempi ja ps3 versiosta näyttää puuttuvan varjot kokonaan

Mielestäni PS3 versio näytti paremmalta koska kuvista sai jopa selvää. Xboxin kuvat olivat todella hämyisiä ja pimeitä.
Toki sehän varmaan on ideakin, mutta menee kova työ hukkaan jos katselee vain mustaa ruutua. Valot toki pääsee boxin versiossa paremmin oikeuksiin. Itse en muutenkaan tykkää hämyisistä peleistä joten ehkä senkin vuoksi ps3 versio miellyttää silmää enemmän.
Onkohan kirkkaus säädetty molemmissa oikein?
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Boksin varjot näyttää omaan silmään paremmalta, tuo pleikan kuvakollaasi taas on jotenkin ylivalottuneen näköinen. Boksiversiossa ehkä myös detaljit näkyy paremmin ja tuo veri on realistisemman/hienomman näköistä. Aika tasan se silti menee, en usko että huomaisin eroa jos ei rinnakkain olisi. Ja sitä paitsi, nuohan on vain kuvia, vielä tuskin tiedetään kumpi edes "oikeasti" on parempi.

Ei kyllä kiinnosta fearit lainkaan, harmi.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Lens Of Truth jakaa totuutta eli vuorossa Head2Head: Alice: Madness Returns Analysis. Liisan Ihmemaa ei ole Pleikkarilla ihan niin ihmeellinen, sillä tekstuurit ovat suttuisempia, maastossa vähemmän yksityiskohtia, ja repeilyäkin on ihan pikkaisen (1,46 % vs. boksiversion 0 %). PS3-version eduksi jääkin vain parempi reunanpehmennys ja pari sekkaa nopeammat latausajat. Teknisesti hienomman ulkoasunsa vuoksi kokonaisvoitto kuitenkin X360-versiolle.

Conclusion: In the end we will be ruling this H2H a 360 victory. With superior visuals by way of sharper textures, additional detail, and softer shadows along side flawless performance, it is the obvious choice. While the PS3 version did have performance good enough to rule that category a tie, the graphical side of that version looks just plain dull even with the advantage of anti aliasing. PS3 only players who must play the game can at least rest easy knowing that it will run smoothly without super long load times, even if their version isn’t the version of choice this time around.

Update! Myös Digital Foundry on suorittanut oman vertailunsa. Siitä käy ilmi, että PS3-versiossa on n. 4,4 gigan pakkoasennus, eli taas miltei koko pelin verran. DF kehuu Pleikkarin MLAA-reunanpehmennystekniikka ja sanoo sen vetävän vertoja PC-versiolle - joka oli tämän vertailun voittaja. PS3-versio jäi kolmikon hännille.

Across all formats, there's no doubt that the PC version is the most polished of the three, regardless of whether or not you have access to the exclusive NVIDIA PhysX features. In terms of the consoles, while both versions do come recommended, the final nod goes to the 360. MLAA may well give an image quality boost to the PS3 version, but owing to the nature of the art itself, the lack of edge-smoothing on the 360 game isn't that much of an issue. Similarly, while welcome, the Xbox's plus points - texture and effects improvements - aren't significant enough to weigh into any purchasing decision. However, performance is the key difference here, and that's where the Xbox 360 provides an advantage that translates into a tangibly more consistent gameplay experience.

Lähteet: Lens Of Truth & Eurogamer
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Digital Foundry ei ilmeisesti vietä juhannusta, sillä tuutista on tullut ulos Face-Off: Dungeon Siege III. Tunkioita kolutaan kummallakin alustalla 720p-tarkkuudella ja jotain omalaatuista, tarkemmin määrittelemätöntä reunanpehmennystekniikkaa käyttäen. PS3-version omistajat pakotetaan asentamaan 2 gigan verran edestä pelidataa ennen kuin tositoimiin päästään.

Ruudunpäivitysnopeudessa on hieman erikoisempi tilanne, sillä kummallakin alustalla on v-sync käytössä, mutta siinä missä kalamiehet katselevat kuvan päivittyvän tasan 30 ruutukuvaa sekunnissa, PS3:lla ruudunpäivitys voi nousta vielä korkeammallekin. Käytännössä tasaisuus on tässä kuitenkin suurempi valtti kuin lisäfreimit.

Dungeon Siege III seems to run with very different profiles on Xbox 360 and PlayStation 3. While v-sync is maintained on both platforms (so no tearing whatsoever), the Microsoft console appears to be solidly capped at 30 frames per second, while the PlayStation 3 game is allowed to pump out as many frames as it can at any given point - which fluctuates considerably.

&

Based on the stats alone the PS3 version wins hands down in terms of average FPS, but it's an interesting example of how higher frame-rates doesn't necessarily translate into a better game experience, and why developers tend to target a straight 30 or 60FPS. The real impact on gameplay is when performance drops below 30FPS: something that can happen at the drop of a hot on both console platforms.
Graafiset erot ovat muuten aika pieniä ja perinteisiä. X360-versiossa varjot ovat luonnollisemman pehmeitä ja jotkin tekstuurit hieman tarkempia, kun taas PS3:lla nk. normal mapit ovat tarkempia tehden pinnoista "kolmiulotteisemman" näköisiä.

PC-versio on muutoin luolastovaltauksen valtias, mutta ilman padia sen kontrollit on sovitettu todella ankeasti hiirelle + näppikselle. Konsoliversioiden osalta taistelu päättyi tasapeliin.

Overall, Dungeon Siege III isn't an essential purchase, but on console at least it's sufficiently different from the norm to make it worth looking at. In terms of which version is the better purchase, there's really not very much in it: graphics are identical to all but the most intense comparisons, while the PS3's unlocked frame-rate only seems to help marginally in sustaining performance when the engine is really under pressure.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Aurinko paistaa ja vertailuja sattaa... Taivaalta tipahti nyt Lens Of Truthin Head2Head: F.E.A.R. 3 Analysis. Alkaa vähän jo turruttaa nämä vanhat lorut. Aiemmat F.E.A.R-sarjan pelit ovat PS3:lla olleet niitä heikompia esityksiä, eikä sitä kierrettä olla saatu katkeamaan edes kolmannessakaan osassa. Pleikkarilla SSAO-efekti on heikompi (kuulostaapa tekniseltä ja silti ah niin epämääräiseltä), normal mapit vähemmällä käytöllä ja tekstuurit paikka paikoin heikompilaatuisia. Suttuisuus selittyykin PS3-version käyttämästä Quincunx-reunanpehmennystekniikasta. Minkäänlaista asennusta ei tällä kertaa sentään ole.

Good Ol’ QAA sure does love to wreck a good party it would seem. All in all visuals will be going to the 360 version. The implementation of SSAO and lighting methods not only affect the feel of the game, but the visual detail of textures as well.
Kun pelit laitetaan liikkumaan, kulkevat kumpainenkin varsin tasaista 30 ruudun sekuntivauhtia. Boksilla repeilyä ei käytännössä ole, ja Pleikkarillakin vain hyvin vähän (1,75 %). Latausruutuja katsellaan kummallakin konsolilla keskimäärin n. 11 sekunnin verran.

Vaikkei PS3-versio suinkaan huono ole, näillä puheilla voitto meni silti teknisen paremmuuteensa vuoksi Xbox 360 -versiolle.

Conclusion: In the end the game can be well enjoyed by both consoles. The performance was pretty much the same and load times had no real difference either. Still one version stands above the other when it comes to the visuals. The 360 had handled SSAO and lighting far better than the PS3 version and just looks better overall. No one can deny that a horror game is supposed to be dark and spooky and the shadows even complimented the detail presented by the textures in 360 version, even if both versions had identical textures overall. Both can be enjoyed, but the 360 is definitive this time around.

Lähde: Lens Of Truth
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Vuoden ensimmäinen puolikas lähenee loppuaan, mutta vielä ehtivät Lens Of Truthin sepät takoa yhden vertailun: Head2Head: Shadows of the Damned Analysis. Tämä onkin aika jännittävä tapaus, sillä puntit tutisevat puolelle jos toisellekin.

Viime aikoina yleistymään päin ollut SSAO-efekti on tällä kertaa parempi PS3-versiossa, ja myös normal mapit ovat komeampia ja piirtoetäisyys parempi Mustalla Monoliitilla pelatessa. Reunatkin pehmenevät kivemmin Pleikkarilla. X360-versio pyörittää ruutua tasaisesti kolmekymmentä kertaa sekunnissa osoittamatta pienintäkään merkkiä repeilystä. Plegellä repeilyä tapahtuu pikkaisen.

Both versions seem to have their fair share of jaggies from time to time, but the PS3 version seems to have less of them. Even though it is only a small difference between versions, it is just adding to the advantage that the PS3 version seems to already have. With that said it will be the PS3 version that makes its way to the light in this category with better SSAO, sharper textures for normal maps, and slightly less jaggies overall.

Latausajoissa nähdään melko selkeäkin ero, sillä PS3-versiossa takaisin toimintaan siirrytään jopa kymmenisen sekuntia nopeammin. Keskimääräiseksi eroksi jää kuitenkin "vain" 6 sekkaa. Niin, ja tämä kaikki on mahdollista jopa ilman minkäänlaista pakkoasennusta.

Kuten ehkä nokkelimmat-pokkelimmat arvasivatkin, kokonaispotti kilahti PlayStation 3 -painokselle, vaikka X360-versio hyvän vastuksen antoikin.

Conclusion: In the end it was a close bout, but the PS3 wins this one by a nose. The PS3 came out with a strong start sporting better SSAO, sharper textures in most normal maps, slightly better draw distance, and slightly less jaggies overall. However the 360 version came back swinging by out performing its rival version with very little screen tearing when compared to the four percent found when played on the PS3. It was close, but it was the load times that sealed the deal in this H2H as it loaded noticeable faster on the PS3 in almost every instance. While the game will be enjoyed by both console owners, it will be the PS3 version that will walk away as the “definitive” version in the end.

Lähde: Lens Of Truth
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Vuoden 2011 ensimmäinen puolisko on nyt takana, joten ajattelin tässä kohtaa latoa pöytään muutamia lukuja näistä vertailuista. Lens Of Truth ja/tai Digital Foundry ovat ehtineet tässä kuuden kuukauden aikana vertailla yhteensä 31 eri peliä. IGN:n Head2Headit ovat käytännössä loppuneet, joten siltä suunnalta tuli vain Mass Effect 2:n vertailu. Alla taulukko siitä, miten lopputulokset ovat jakautuneet.

PS3: 13 41,9 %
TIE: 11 35,5 %
X360: 7 22,6 %
Total: 31 100,0 %
Silmiinpistävää on, että PS3-versiot ovat tänä vuonna olleet selvästi useammin niitä "parempia versioita". Vertailumateriaalia on vuodesta 2007 alkaen, ja aina tilanne on ollut ihan päälaellaan. Tasapeliin päättyneitä vertailujakin on himpun verran aiempaa enemmän.

Onko 2011 sitten lopultakin "Year Of The PlayStation 3"? Vai ovatko multiplattarikehittäjät lopultakin oppineet optimoimaan koodia myös PS3:lle sopivaksi? Mene ja tiedä, mutta kyllä yhden sortin "paradigm shift" näyttäisi tapahtuneen. Toki edelleen varsinkin useiden gigojen pakkoasennukset ovat erittäin yleisiä, mutta toisaalta Sonyn (Inteliltä "kopioima") MLAA-reunanpehmennystekniikka on yhä useammassa multiplattaripelissäkin mukana antaen PS3-versioille näkyvää etua sahalaitojen hävittämisessä.

Aiemmin tilanne oli usein juuri niinpäin, että X360-versioissa oli vähintään kaksinkertainen koko ruudun reunanpehmennys, mutta Pleikkarilla sahalaidat irvistelivät kaikessa raakuudessaan tai sitten päälle oli heitetty kuvaa yleisesti sumentava Quincunx. MLAA:n ansiosta PS3:n näytönohjaimen heikkoa fill ratea on saatu paikattu Cellin tuottamalla anti-aliasing-tekniikalla.

Loppuvuodesta nähdään, jatkuuko trendi vai onko alkuvuonna vaan ilmestynyt poikkeuksellisen paljon PS3:lle "paremmin" sopivia pelejä.

PS. Jatkossa uusin versio taulukosta löytyy täältä.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Vaikka Digital Foundryn tuottama Face-Off: Shadows of the Damned julkaistiinkin heinäkuun puolella, ei se onneksi muuta edellisessä viestissä mainittua tilastoa suuntaan taikka toiseen.

DF:n havainnot eivät tuo pimeään peliin paljoakaan uutta valoa. Erikoista on, että LOT:n mukaan PS3:lla on parempi reunanpehmennys, kun DF:n vertailun perusteella kummallakaan alustalla ei ole niin minkäänlaista anti-aliasingia käytössä. Sahalaitojen tasoittuminen selittyneekin erilaisilla post processing -efekteillä, joita PS3-versiossa on runsaammin. Toisaalta motion blurista pääsee nauttimaan vain X360:llä, ja varjostukset on tehty pehmeämmin boksiversiossa.

Koska SotD pyörii UE3-moottorilla, tulevat tarkat tekstuurit monesti hieman jälkijunassa. Ilmiö on boksilla voimakkaampi itse pelin aikana, kun taas välianimaatioissa PS3 haeskelee tarkempia pintakuviointeja hitusen pidempään. Repeilyä esiintyy Pleikkarilla enemmän, mutta synkän ulkoasunsa vuoksi ihmissilmin katsottuna repsotus on onneksi useimmiten huomaamatonta.

The result is that the game feels more polished and solid on the Sony platform during gameplay: textures stream in with no fuss and are mostly displayed on cue, while on 360 the final high quality art is often still being loaded in as you play, leaving some rather plain, low resolution textures in full view. On the other hand, when it comes down to the cut-scenes the opposite is true - it is the PS3 that is behind with regards to mip-map transitions taking place.

Vertailun voitti PS3-versio tiukalla margariinilla eikun niukalla marginaalilla.

As for which version you should go for given the choice: both come recommended, each having its own plus points and minor issues. The additional texture clarity due to the use of better filtering on the PS3, along with improved assets streaming perhaps has more of a noticeable impact than the motion blur or the lighting advantages on 360. Performance however, favours Microsoft's console, although the differences in this respect didn't negatively affect the gameplay at all on PS3. In the final analysis, we find that the two are very close overall, but in the end the PS3 version comes across as being the slightly better of the two by a small margin.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Vertailuja on tullut taas kuin niitä kuuluisia sieniä sateella, joten otetaan nää pikaisesti...

Head2Head: DiRT 3 Analysis ja voitto X360-versiolle.

Conclusion: So as you can see, the winner of this H2H is pretty clear cut. The PS3′s visuals were by no means bad and in some instances supported better SSAO than the 360, but the blurred image due to QAA and missing foliage in some scenes hold it back overall. Throw in some horrible screen tearing when compared to the zero tearing by its 360 counterpart and we have a console parity difference we don’t see to much of these days. At first glance they look to close to matter but when you wash the dirt off the tires and get a closer look, the 360 is the clear winner of this H2H.

Head2Head: Dungeon Siege III Analysis ja tiukka tasapeli.

Conclusion: In the end it was a close battle between the two versions. Both versions seemed to have small instances where they would pull ahead of the other, but these areas were few and far apart with very little impact overall. The game looks good on both versions and plays with nearly flawless performance on both ends. Furthermore both versions presented load times that will make you wait just as much as the other during your adventures. We feel confident in saying that both versions of this game deliver what they set out to do and any small differences you may find won’t matter while actually playing, or at least boil down to personal preference.

Face-Off: F.E.A.R. 3 ja kruunu niukasti boksiversiolle.

Ultimately, both are good games worthy of purchase, but given the choice, Microsoft's console offers up the better experience of the two with smoother frame-rates and higher quality shadow filtering adding that extra bit of polish.

Lähteet: Lens Of Truth (DiRT 3), Lens Of Truth (Dungeon Siege III) ja Eurogamer (F.E.A.R. 3)
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Call of Juarez: The Cartel on vertailtu kahden perinteikkään tahon toimesta, ja lopputulema oli hyvin yksimielinen; X360-versio on kokonaisuutena parempi. PS3-version eduksi voi laskea aidon 720p-tarkkuuden sekä tarkemmat tekstuurit. Ruudunpäivitysnopeudessa se jää silti jälkeen ja repeilee rumasti.

Alla vielä Digital Foundryn ja Lens Of Truthin perusteluita.

Digital Foundry:
All things considered, both versions are perhaps worth picking up if you want something to tide you over through the current drought of top-tier releases, but given the choice between the two, our final recommendation rests with the 360: the graphical make-up of the game is tighter, with higher resolution effects and less buggy lighting delivering greater visual consistency. Much more importantly, performance is tangibly better, translating into a smoother, more responsive gameplay experience.

That said, there are some benefits for the PS3 version: the higher resolution framebuffer yields a slightly clearer image, and a stronger (perhaps more overpowering) ambient lighting effect in some areas beefs up the look of effects such as the light shafts. Streaming might not be the game's strongest point, but it's still tangibly better than it is on the Xbox 360. Overall, it's just a shame that image consistency is compromised so much by the dips in performance and the resultant screen-tear.

Lens Of Truth:
Conclusion: In the end it will be the 360 version taking the win in this bout. It was a close comparison with each version taking hold of two major categories. It’s not everyday something as small as faster load times determine the winner, but in this case it was all we had left. Regardless of the official result however, these are two very different versions. While the game did load faster on the 360, there is little doubt the PS3 version looks more polished overall. On the contrary however it was the 360 version that ran more smoothly and had significantly less tearing throughout. Only you can determine which of these two factors is more important to you when it comes right down to it.

Lähteet: Eurogamer, Lens Of Truth
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Avaruudesta tulevat ötökät luupin alla eli Face-Off: EDF: Insect Armageddon. 720p-tarkkuus on käytössä molemmilla alustoilla, mutta reunanpehmennyksen suhteen on eroja. Xbox 360:lla käytössä on tuttu 2xMSAA, kun PS3-versiossa on ehkä kiusallisenkin tuttu Quincunx-suttu. Tosin tämän pelin graafinen tyyli on sellainen, ettei siinä ole juurikaan tarkkoja yksityiskohtia, joten Quincunxilla saadaan varsin hyvää jälkeä.

While we've been critical of QAA in the past, it's difficult to fault its usage here: the art style doesn't rely on intricate artwork so the blur effect is really very slight and barely impactful on overall image quality. Indeed, the additional coverage QAA has in terms of edge-smoothing actually seems to give the PS3 version a slight advantage here.
Joitain pienempiä graafisia erojakin löytyy, mutta niillä ei varsinaiseen pelattavuuteen oikeastaan mitään vaikutusta. Ruudunpäivitysnopeus on kummallakin alustalla lähes koko ajan 30 fps, mutta boksiversio kyykkää useammin aiheuttaen ohjaukseen pientä viivettä.

Thankfully, in the case of EDF: Insect Armageddon, such situations are few and far between and the performance drops only occasionally intrude on the gameplay experience, as Christian Donlan noted in the 8/10 Eurogamer review. However, what we did notice is that the Xbox 360 game appears to have noticeably laggier controller response when the engine is under the heaviest load - something we didn't notice when playing on PS3.
Yhteenvetona voitaisiin sanoa, että PS3-versio on tekniseltä kokonaisuudeltaan hieman parempi, mutta käytännön tasolla versiot ovat hyvin tasaväkisiä. Jos EDF: Insect Armageddon siis kiinnostaa, kannattaakin panostaa siihen alustaan, jolle löytyy enemmän verkkopelikavereita.

By most of the technological criteria here, it's a PS3 win but the margin of difference is probably irrelevant to all but the most devout image quality fanatics: only the difference in controller response really bothered us and even this only occurred very occasionally. Far more important to the purchasing decision is the fact that the multiplayer options are so crucial to getting the most out of the experience. While PS3 commands a small technological advantage, if your friends list is mostly on Xbox LIVE, you certainly won't be disappointed with an Xbox 360 purchase.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Onko Deus Ex: Human Revolution jommallakummalla konsolilla sittenkin Deus Goatsex? Siitä otti selvää Lens Of Truth -sivuston Head2Head: Deus Ex: Human Revolution Analysis.

Ensimmäinen perinteinen ero tulee vastaan jo heti pelin käynnistyksen yhteydessä, sillä PS3-versiossa on pakollinen ~2,9 gigatavun asennus. Aivan pelkkää kiintolevytilan haaskausta se ei kuitenkaan ole, sillä Pleikkarilla latausajat ovat keskimäärin kymmenisen sekuntia nopeampia*.

Graafisella puolellakin eroja on mm. reunanpehmennyksen, anistrooppisen filtteröinnin ja SSAO-efektin suhteen. LOT:n heput väittävät tekstissään PS3-versiossa olevan käytössä 2xMLAA, mikä kuulostaa melkoisen mielenkiintoiselta. Joka tapauksessa boksiversio vei ulkoasuvertailun nimiinsä hiuksenhienosti.

Judging from our analysis it appears the PS3 and Xbox 360 are using their traditional AA methods (PS3 2x MLAA and Xbox 2x MSAA) but with some proprietary engine customization intact. By looking at our images it’s obvious that the Xbox 360 is using some sort of edge smoothing technique which helps with some of the jaggies. While this method indeed helps with jaggies, it also makes the Xbox 360 version look a little less sharp then its counterpart in certain areas (hardly noticeable unless analyzed extensively). On the other hand, it appears the PS3 is using a custom 2x MLAA and some sort of anisotropic texture filtering. This technique does appear to make the PS3 look sharper then the Xbox 360 but with issues. Jaggies and slight artifacting become present in certain areas due to using this method, which is rather odd.

&

Bottom line is both versions look great, but as mentioned above, graphically the Xbox 360 version looks to be a bit more polished throughout. With better looking AA, more consistent SSAO, shadows, lighting and mip-mapping, the Xbox wins this category by a hair.
Ruudunpäivityksessä ei ole kummallakaan konsolilla moitteen sijaa, sillä käytössä on sulavan tasainen 30 ruutukuvaa sekunnissa repeilyprosentin ollessa pyöreä nolla. Näinpä vertailun lopputuloksena olikin hyvä tasapeli.

Conclusion: In the end this was another close analysis. Both versions looked great and graphically had minor differences between the two. Most importantly, both versions play with nearly flawless performance! It’s nice to see that Edios paid close attention to both systems unique architecture. Although the Xbox 360 won slightly in the graphics department the PS3 fought back with nearly a 10 second faster load time. In the end of this revolution both versions come out on top. No matter which version you pick they both deliver what they are set out to do. Any small differences really just comes down to personal preference.

Lähde: Lens Of Truth

* Verrattuna DVD:ltä pyörivään boksiversioon. IGN:n latausaikavertailussa X360:n kiintolevylle asennettuna DE:HR latasi 3-4 sekuntia PS3-versiota nopeammin.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Kuinka ollakaan, myös Digital Foundry on humaania vallankumousta tiiraillut, ja tuloksena on peräti neljän sivun mittainen Face-Off: Deus Ex: Human Revolution. Mukana DF:n tapaan myös PC-versio. Aloitetaanpa vaikka tuosta reunanpehmennyksestä. Lens Of Truthin vertailussa ihmetytti PS3-versiossa (muka) oleva 2xMLAA. Digital Foundry on ollut asian suhteen hieman perusteellisempi ja kertoo, etteivät oikeastaan edes pysty määrittelemään käytettyä tekniikkaa. Se saattaa olla jokin MLAA-johdannainen tai sitten se voi olla jokin FXAA-tekniikan muoto. Joka tapauksessa nämä uudet nk. jälkikäsittelymetodit ovat sellaisia, ettei niitä olekaan enää niin helppoa tunnistaa verrattuna perinteisiin reunanpehmennystapoihin. Boksiversiossa sen sijaan on suht. helposti tunnistettava FXAA, joka hieman kuitenkin sumentaa tekstuurien yksityiskohtia. Lopputulema on, että Pleikkarilla kuva on hieman skarpimpi, mutta sahalaitoja ei ole saatu yhtä tehokkaasti siivottua.

Deus Ex appears to be our first use of NVIDIA's FXAA anti-aliasing technology on Xbox 360. Devised by Timothy Lottes and covered in some depth in a recent Digital Foundry article, FXAA works by applying an intelligent blur to the image that both smoothes jaggies and reduces the contrast of sub-pixel detail, with minimal impact on the base artwork. While the version used in Human Revolution isn't quite so refined as the latest iterations of Lottes' work that we looked at, it still does an admirable job in reducing aliasing artifacting.

Quite what's going on with the PlayStation 3 version isn't so clear. The slight blur we see on Xbox 360 doesn't seem to be present, suggesting that either FXAA has been rejigged and re-implemented for PlayStation 3, or else MLAA is being used. In truth, analysis of post-process anti-aliasing techniques going forward is going to get a lot more difficult to pin down - we can only go by what we see and it seems to be the case that while PS3 is cleaner, the anti-aliasing isn't quite so effective, with edge shimmering significantly more noticeable.
PC-versiohan tässä parhaalta taas näytti, mutta se ei tue MSAA-reunanpehmennystä lainkaan. Laitevalmistajien omia metodeja (esim. nVidian FXAA:ta) on kuitenkin mahdollista käyttää, jos näytönohjain sitä vaan tukee ja ajurit ovat ajan tasalla.

Overall impressions on the PC game are impressive: even running at 720p, the graphics feel crisper and smoother than the console versions and the very important lighting seems to be more nuanced, perhaps suggesting that the computer game runs with a higher precision framebuffer.

Adding to the notion that Human Revolution is running a deferred rendering engine is the fact that the PC version of the game offers no multi-sample anti-aliasing modes whatsoever.
Konsoliversioiden osalta vertailu päättyy hyvin tiukkaan tasapeliin. Harmittavasti Deus Ex: Human Revolutionissa ei ole hyödynnetty Blu-ray-levyjen kapasiteettia, joten esirendatut videot ovat samalla kökkölaadulla myös PS3-versiossa.

Returning to the topic at hand, the main takeaway from this piece is uniformly good news for all concerned: the two console versions are essentially identical, with just deeper gamma and some minor, additional blur differentiating the 360 release from the PS3 version which looks cleaner but seems to feature less effective anti-aliasing. From a performance and gameplay perspective, the two SKUs are mostly identical. In fact, the two console versions are perhaps too much of a match - we would have really liked the blurry, grainy FMVs to be improved for the PS3 where disc space is plentiful. The notion of low-quality FMVs on PC titles continues to rankle - why not offer higher-quality 1080p versions as downloads if publishers are having trouble crunching everything onto DVD?

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Ketjun valtaisan suuren suosion vuoksi parit pikaiset vertailut Digital Foundrylta.

Driver: San Francisco:

X360-versiossa parempi reunanpehmennys (joka on ilmeisesti jonkinlainen sekoitus 4xMSAA:ta ja jotain jälkikäsittelyä) ja rauhallisissa tilanteissa se säilyttää paremmin 60 ruutukuvan sekuntinopeuden ja vähemmällä repeilyllä. Menon äityessä fysiikkamoottorin kannalta kovemmaksi, näyttää Cell muskeleitaan ja säilyttää ruudunpäivityksen tasaisempana. Varjostuksissa pieniä eroja, mutta liikkeessä eroja ei ihmeemmin ehdi katsella. Pleikkarilla on 1,3 gigan pakkoasennus, mutta kummassakin versiossa lataustauot ovat käytännössä saumattomia. Lopulta Digital Foundryn tarkka vaaka kaatui aavistuksen verran PS3-version suuntaan.

In summary, Driver: San Francisco is a superb game that truly delivers on both the current generation console formats and a title we'd unreservedly recommend regardless of whether you're playing on Xbox 360 or PlayStation 3. Each version has its plus and minus points: Xbox 360 has a noticeably higher image quality which we put down to a more refined post-process anti-aliasing solution, and in some places there are fewer frame rate drops and torn frames.

For its part, while the PS3 version does look a little rougher it does seem to plough through more stressful gameplay areas with fewer impacts to performance - perhaps suggesting an edge in terms of how physics are handled. The question is to what extent the gameplay experience is affected: in this regard, neither version is 100 per cent perfect, but in our view, PS3 edges it.

Bodycount:

Itse pelihän on kökköä alustasta riippumatta, mutta boksilla se on sentään teknisesti siedettävämpi. Ja sen pituinen se.

In conclusion, Bodycount comes across as something of a disappointment. You get a real sense that the core gameplay mechanics and AI are unfinished, while the vibrant, visual look of the game is marred by a number of unsightly graphical compromises, and perhaps a lack of engine optimisation. In particular, the performance under load, during large action sequences, often impact on the already sluggish controls and can take the fun out of all the shooting.

In that respect it's hard to recommend Bodycount as anything but a rental, or as a curio for those still waiting for a true bombastic sequel to Black. But if you really must have a go, it's the 360 version that gets the nod: the smoother frame-rate, better image quality, and a cleaner, clearer presentation make it the one to get.

Lähteet: Eurogamer (Driver: San Francisco) ja Eurogamer (Bodycount)
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Jopas on boksi-version kanssa menty metsään. :O
Ihmeellistä color bandingia blurreissa ja haamukuvaa etäisemmissä kohteissa. Katastrofi.

Jossain kuvissa näytti, että kuva olisi otettu kahden framen vaihtuessa, mutta tuskinpa heidän capture-laitteisto tuollaisa mokia tekee.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Jossain kuvissa näytti, että kuva olisi otettu kahden framen vaihtuessa, mutta tuskinpa heidän capture-laitteisto tuollaisa mokia tekee.

Jep, tuossa yhdessä pleikkaversion kuvassakin bikinitädin pää näyttää seilaavan kahden framen välissä.
Noissa boksin kuvissa tuota esiintyi laajemmiltikin - vaan sekään ei selittäisi kammottavia blurreja.
 
Ylös Bottom