Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)
No kun ei. Johan selitin miten tekniikat toimivat ja mitä eroa niilläon ja silti vain väität vastaan etkä edes mitään tukea sanomillesi. Vai onelineria ja vastaan väittämistä.
Naamari on ihan yhtä lailla kolmiuloitteinen objekti kuin irtopääkin. En ymmärrä, miksi ihmeessä yrität kyseenalaistaa näin ruohonjuuritason periaatetta. Eri asia on, miten kokonaisvaltaista 3D-tunnistus on, ja tässä mielessä ymmärrän pointtisi. Väittäessäsi, ettei kolmiuloitteinen ole kolmiuloitteista, en kuitenkaan oikein enää tiedä, kannattaako minun edes vaivautua.
Otat nyt selvästi mukaan "onelineria ja vastaan väittämistä!" -kortin, ikäänkuin häivyttääksesi omia virheitäsi. Palataanpa kuitenkin aiheeseen.
minun virheeni kun en heti tajunnut.
Sinun virheesi tosiaan, mutta ei se mitään.
Esimerkkejä miksi Kinect ei näe 3-ulotteista mallia pelaajasta ja kuinka kaikki näkymätön joudutaan arvioimaan oletetun luuranko mallin perusteella. En todellakaan, kirjoittanut että Kinectimals skannaisi pelaajan kädet peliin.
Valitit silti siitä, että Kinectimalsissa näkyvä kämmenselkä ei ole oikea.
Eihän se edes pysty siihen, se oli esimerkki siitä ettei Kinect kuvaa mitään 3Dnä, koska pelaajan kädet eivät näyttäisi todellakaan siltä, vaan lähinnä pyöreähköltä möykyltä.
Ilmeisesti huippuluokan fyysikot ovat viimenkin päätelleet, ettei pyöreähkö möykky olekaan kolmiuloitteinen objekti.
Kinecftimalsin kädenliikkeetkään eivät seuraa pelaajan käsiä vaan sekin on purkitettua animaatiota niin kauan kuin käsiä jaksaa vatkata.
Mielenkiintoisesti todettu, mutta en jaksa enää vääntää tästä sarkastista kuittia: sinulla (eikä minullakaan) ole pienintäkään käsitystä, miten Kinectimals toimii, joten silloin ei kannata mutuilla.
Niin, yhtä naurettavaan absurdia on napata nuoli selän takaa, kääntyä sivuttain, pyörähtää.
Olet aivan oikeassa, ei ole mitään kuviteltavissa olevaa praktista tilannetta, jossa liiketunnistusta käyttäessä tarvitsisi napata nuolta selän takaa. Pyörähtäminen on myös melko absurdia, mutta se oikeastaan onnistuu oikein helpostikin. Sivuttain pelaaminen ei todennäköisesti onnistu, mutta tästä valittaminen taas on sama, kuin kirota sitä, ettei moottoripyörällä voi ajaa väärin päin.
Ei. 1)Se arvioi missä kohtaa kadotettu osa on, mutta se ei todellakaan osaa arvioida liikutatko kättäsi selän takana koska se ei saa sitä tietoa, se ei näe pelaajaa 3D-mallina. Johan siitä on näkynyt omituisia nytkähtelyitä live demotuksissa.
Aivan oikein. Mutta liike selän takana on jälleen täysin tarpeetonta, joka luonnollisesti tekee argumentistasi epäolennaisen.
2)Tämä on itseasiaasa aika hauska juttu silllä Move tai Wiimote eivät välitä jos ovat selän takana. Moveen se toki vaikuttaa enemmän koska valopallo katoaa, mutta edelleen on tietoa saatavissa ohjaimen sijainnista ja asennosta.
Tässä ammut niinsanotusti itseäsi jalkaan, sillä juurihan myönsit, että myös Kinect arvioi näkyvissä olemattoman jäsenen sijaintia ja asentoa. Mutta olet myös varsinaisen sisällön osalta täysin väärässä, Wiimote ja Move kyllä välittävät äärimmäisen paljon, jos ovat estettyjä, sillä tällöin kummankin laitteen pääasiallinen jäljitysmetodi katoaa.
Just, käsitystä siitä miten se toimii vai siitä mihin se on tarkoitettu? On parempi alkaa käyttämään samoja vaatteita aina kun pelaat. Tai ole lihomatta tai laihtumatta. Tukankin on parempi olla samanpituinen ja yrittää pitää naaman karvankasvu aisoissa.
Ymmärräthän kai itsekin, ettei mikään väitteistäsi perustu todellisuuteen pienimmässäkään määrin. Lihomisella ei ole mitään tekemistä minkään kanssa, niin kuin ei ole tukan- tai parrakasvullakaan. Sama pätee vaatteisiin.
Toki Kinect on tarkka, kuten on huomattu Ubin fitness pelissä kun sama nainen kutistuu vuorokaudessa.
Olet oikeassa, näinhän tuossa kävi. Minä en siitä kuitenkaan huolehdi, mutta toki ymmärrän, että asiaan on tartuttava, ovathan kunnolliset argumentit painonsa arvoisia kullassa.
Ei ole todellakaan sama mitä taustalla on, useampi ihminen pistää Kinectin sekaisin.
Olisi mukava kuulla jotain aktuaalista pohjaa näille väitteille, että Kinect ei osaa sitä tai tätä. Tässäkin tapauksessa väität takana heiluvien pelaajien sekoittavan kameraa, mutta jätät väitteen siihen. Tämä tekee väitteestäsi täysin tyhjän ja arvottoman.
Väärä argumentti: Kinect ei häiriinny takana olevista ihmisistä.
Oikea argumentti: Kinect ei häiriinny takana olevista ihimistä, sillä mallin lukitettuaan Kinect osaa seurata tätä laskematta mukaan muita.
Onelineria jällleen. Luepas quotet uudestaan ihan rauhassa ja muista seuraavan kerran miettiä ennen kuin vastaat tai älä vastaa ollenkaan.
Seuraavassa kysymys moderaattoreille, jos sattuvat tätä lukemaan: kannattaako tällaiseen vastata?
Mode vastaa: perustelujen kanssa ehkä, muuten ei. Joskus ajatustiet eivät yksinkertaisesti vie väittelijöitä samaan Roomaan, joten silloin on hyvä olla vain eri mieltä ja piste. - Corca
Vastaan kuitenkin tämän kerran: On aivan turhaa aloittaa oneliner-huutoja onelinerin sisällä, varsinkin kun sisältönä on vain kehotus lukemaan tekstisi uudestaan. Noh, juttuhan meni näin:
karibu:
Lihavammat ihmiset. Koska muotoa ei ole ironisesti tarpeeksi, vaan kaikki näyttää syvyyskameralla yhdeltä mössöltä, on seuraaminen vaikeaa.
Joohanh:
Liikkeentunnistusjärjestelmän kalibrointi onnistuu kyllä ihan mille tahansa kehon muodoille, sillä Kinect luo luurankomallin. Joten väärin.
karibu:
Oletetun luurankomallin. Jolloin tekniikka toimii parhaansa mukaan, jos toimii.
Joku muu voi toki vielä antaa tästä mielipiteensä, liittyivätkö aiemmat "oletettu malli" -väitteet millään lailla siihen, onnistuuko lihavan ihmisen jäljittäminen vai ei?
Jumala on olemassa, niin on ilmoitettu ja sillä mennään kunnes toisin todistetaan. Sori, mutta...
Kinect: The company behind the tech explains how it works | Joystiq "But it can only run calculations on two people at a time, just because the processing power required to track all of the body's locations and movements is so great." Jos uskot tilanteen muuttuvan julkaisuun mennessä, vaikka siihen ei kauan ole, niin kiva. Jos saavat useamman kuin kaksi pelaajaa, niin voi vain kuvitella kuinka paljon se on tehoista pois. Jos jos jos, josseilla ei paljon tehdä kun vain kahta pelaajaa on näytetty enimmilllään.
Mopo karahtaa metsään myös tässä. Tämä on se (yksi ja ainoa) huhu, mistä aikaisemmin puhuin, ja se virallisesti ilmoitettu määrä on edelleen neljä pelaajaa. Tämä voi muuttua, ja huhu voi toki olla oikeassa, mutta asian käsitttelyssä ei ole yksinkertaisesti toistaiseksi mitään järkeä. Huhun käyttäminen todisteena oman väitteen oikeellisuudesta on täysin epävalidia.
PS: Jumalan olemassaolo vertauskuvana ei toimi, huomannet saman itsekin. Jumala on uskomus, jota jotkut soveltavat faktana. Se, että Kinectin on ilmoitettu tukevan neljää pelaajaa, ei taas ole uskomus.
Niinpä, pistääkin miettimään miksi täytyy feikata. Eikä se ainakaan voi johtua eäsuotuisista live demotuksista kun kaikki jos mikään menee oikein. Epäpelaajiahan se ei haittaa kunhan saa hien päälle ja käsitys peleistä on muutenkin häilyväinen. Pelaajiahan se haittaa kun kun esitetään feikkiä materiaalia, toisin sanoen valehdellaan korvat punaisina mitä Kinectillä voi tehdä. Sen takia tästä onkin hermostuttu kun Kinect ei toimi lähellekään sillä tavalla kuin on esitetty, eivätkä tuollaiset valmisvideot ainakaa uskoa laitteen luotettavuuteen lisää.
Feikkaaminen johtuu tietysti siitä, että liveshowssa on monta asiaa, jotka voivat mennä pieleen, kuten Moven golf-demotuksissa. Pahasti jumitti niin ikään Miyamoton Zelda-esitys. Ei sillä, kyllä livedemotus on minustakin aina parempi.
Ohitit myös oikein kätevästi mainintani kymmenistä ja kymmenistä pelitesteistä. Niistä voi käydä lukemassa, toimiiko se Kinect luvatusti ja kuinka paljon tästä verenpaine nousee.
Parempi olla valittamatta kun jotain vastaavaa sattuu seuraavan kerran.
Toki valitan ja kerron mielipiteeni aiheesta kuin aiheesta.
Niin? Ei se edelleenkään tee sitä "oikein" kuten kuvasin. Move tietää sen asennosta riippumatta, Wiimote ei. Oikeinpäin osoitettunakin se on kyseenalainen, koska on epätarkka. Sen takia se onkin vekkuli kun se pystytään feikkaamaan tiettyyn pisteeseen asti.
Eli kun Wiimote ei tee mielestäsi syyvyystunnistusta oikein, ei se tee sitä ollenkaan? Alkuperäinen väitteesihän kuului näin:
"Move seuraa liikettä 1:1. Moven etu on 3D tila, se tietää syyvyyden vaihtelut toisin kuin Wiimote, tämä on merkittävä ero."
Kiihtyvyyksien laskemista jne. sixaxiksella saavutettavissa helposti. Hassusti puuttui kokonaan pistot kendosta. Ei kai se vain johdu siitä että Miin ympärillä on ns. pallo jota kendo miekka ei voi rikkoa sisäänpäin vaan kaikki liikkeet on laitettu pyörimään hahmon ympärillä. Move Sportsin Ping Pong on esimerkiksi täysin mahdoton Wiillä. Tai se peli jossa kasailtiin palikoita.
Perustele, miksi Ping Pong tai palikoiden kasailupeli ovat mahdottomia Wiillä. Mitä Kendoon tulee, en muista tarkalleen, onnistuiko pistäminen vai ei, mutta mitä yrität sillä todistaa? Kovasti otetaan kaikesta mitä tahansa valittamisen aihetta irti, vaikka sillä ei olisi mitään väliä.