Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Vaikka Kinetic onkin kopio eyetoysta ja move on wiimoten kopio niin mitä tällä on väliä ?
Muistat väärin. EyeToy Playn kung-futtelussa (kuten kaikissa muissakin kyseisen paketin peleissä) kaikki liikkuvat ruumiinosat kelpasivat.Kung-fu-pelissä joutui muistaakseni käyttämään päätä, jotta peli tunnistaisi iskun.
Oneliner-vastausten sijaan olisi parempi kertoa, miten asia mielestäsi on.Pahoittelen, oneliner-valittajat, mutta tähän en voi vastata kuin onelinerilla: kannattaisi nyt edes vähän suorittaa taustatyötä, ennen kuin kommentoi.
En tiedä, teetko tämän tahallasi, mutta kirjoitat Kinectin nimen väärin. Se on siis Kinect. Microsoftin mukaan nimi on yhdistelmä sanoista Connect ja Kinetic. Luonnollisesti Kineticin ja Kinectin sekoittaa helposti keskenään ja tätä näkee muuallakin.
Ei ole tarkoitus mitenkään vähätellä pointtejasi tai muuta vastaavaa, kuhan ajattelin huomauttaa.
UPDATE: A Microsoft spokesperson told me after the publication of this article that the company is certain that Kinect gesture control will work for movies, ESPN and other "entertainment" features before the sensor is launched. As I originally reported, that is not an implemented feature yet. The spokesperson was not able to provide any update on the Kinect's tolerance of a person who sits while playing games.
ym..
- Kulma taakse nopea kurkkaus, kamerasta face detection tekee tämän rekisteröinnin
- Omat kasvot (verkko)peliin, tyyliin Rainbow Six Vegas
- Vasemmalle kädelle rynnäkkökilven ohjaus, oikeassa edelleen pädi
- Ovien/ikkunoiden/luukkujen ym. avaaminen vasurille
- Tikapuut vasurilla, oikealla ohjataan asetta padin kautta
- Puheohjaus mukaan peleihin naapureita säikyttämään
- Lipastukset vasurille
- Omien esineiden implemointi peleihin, esimerkiksi vaatetus
Eli kuten nopeasti minuutissa keksityt esimerkit osoittavat, kameralle saadaan ihan mielekästä käyttöä ilman hypeä. Mitään tälläistä ei vaan ole nähty. Ollaanko nyt liian paljon keskitytty sinne casual-puolelle unohtaen ne, jotka laitteet ensimmäisinä käyvät kaupasta hakemassa?
After I take more than my fair share of time bowling, I look to Jason and ask if he wants to hop in. The PlayStation Move had forced me to stand in one place with two...err...spheres on my chin to calibrate a single game, but Kinnect lets Jason and I just swap spots instantly. Without any jitters, hang-ups or confusion, Kinect lets Jason pick up where I leave off, mid-frame.
There's something very special about using Microsoft's Kinect system, something that separates it from every other combination of software and hardware I've ever used. Kinect adapts and accommodates the user. I'm not learning it; it's learning me.
"But what about the hardcore games? The FPSs, the gameplay that requires 100% accuracy?" I push.
"Kinect isn't going to replace the controllers that have worked for those types of games for the last decade—that's not what we're trying to do. Kinect will work alongside those controllers for hardcore games. For throwing a grenade, for vocal commands, for..."
"For head tracking??"
"Yes, head tracking! Exactly." He gets a big smile. He wants to say more. Bound by Microsoft confidentiality agreements, he can't.
Kaikki ruumiinosat toki kelpasivat teoriassa (obviosly!), mutta tarkoitinkin sitä, millä tekniikalla peli ylipäätään suostui rekisteroimään kunnolla. Tässä tapauksessa täytyi heilauttaa päätä, jotta tuloksia saatiin tasaisesti.Muistat väärin. EyeToy Playn kung-futtelussa (kuten kaikissa muissakin kyseisen paketin peleissä) kaikki liikkuvat ruumiinosat kelpasivat.
Kinkku?Toivottavasti joku keksii kameralle nopeasti jonkun helpomman lempinimen
EyeToy oli valitettavan herkkä valaistusolosuhteille, mutta meikun opiskelijaboksissa useammatkin bilesessiot vedettiin EyeToyn voimin, ja aina homma toimi niin kuin pitikin. (Erityisesti se Mirror Time -minipeli nyrjäytti aivot, etenkin mitä enemmän porukka oli juonut muutakin kuin limsaa.)Kaikki ruumiinosat toki kelpasivat teoriassa (obviosly!), mutta tarkoitinkin sitä, millä tekniikalla peli ylipäätään suostui rekisteroimään kunnolla. Tässä tapauksessa täytyi heilauttaa päätä, jotta tuloksia saatiin tasaisesti.
Enpä sitten tuosta tiedä, melko valoisassa paikassahan kameraa tuli testailtua. Kyllähän vehje oli siltikin tuohon aikaan melkoisen vakuuttava.EyeToy oli valitettavan herkkä valaistusolosuhteille, mutta meikun opiskelijaboksissa useammatkin bilesessiot vedettiin EyeToyn voimin, ja aina homma toimi niin kuin pitikin. (Erityisesti se Mirror Time -minipeli nyrjäytti aivot, etenkin mitä enemmän porukka oli juonut muutakin kuin limsaa.)
Eikö tämäkin ole väärin todettu? Miltei kaikki pelit käyttävät juurikin kehontunnistusta, joka siis tunnistaa kehon omana entiteettinään eikä vain tietyn muotoisena oliona. Tähän ei taas pelkkä webcam pysty, vaikka miten tohtisi. Toisin sanottuna, pelkällä webbikameralla ei voi mitenkään siirtää esimerkiksi omaa liikettään avatarin liikkeeksi.Mutta minusta Nisu ei vihjaile tekniikan olevan EyeToyn tasolla, vaan ainoastaan kertoo sen, että tähän asti nähdyt demotukset ovat suurimmaksi osaksi olleet myös pelkällä weppikameralla toteuttavissa.
Karpaasi, ihan valideja pointteja, profaanisesta ulosannista huolimatta. Näistä ei kuitenkaan ollut tällä kertaa kyse, vaan puhtaasti tekniikasta.
Olen toki hyvin imarreltu, että olet seurannut tekemisiäni näinkin tarkasti.Joo, katsos en näe tarpeelliseksi päteä ja pönkittää egoani konsolifoorumilla käyttämällä hienoja sivistyssanoja, höpöttämällä filosofiasta tai arvostelemalla toisten jäsenten ulosantia.
Olet väärässä, tässäkään keskustelussa ei ole ollut puhtaasti tekniikasta, koska esimerkiksi tuossa aiemmin joku jo valitti siitä, miten Nisupulla nyt sitten jaksaa innostua heilumisesta, tai miten RE5:n kiinnostaa kapulaa käyttäen, kun Wiilla tämä tehtiin aiemmin jo RE4:n kanssa...
Tuo on toki totta. En nyt lonkalta muista, oliko kaikissa esittellyissä Kinect-peleissä nimenomaan avatar projisoituna ruudulla, vai mitä niissä oli. Mutta vaikka teknologia onkin hienostuneempaa, olisi suuren osan noista nähdyistä voinut todenäköisesti toteuttaa (hieman karkeammin toki) myös esim. EyeToylla.Toisin sanottuna, pelkällä webbikameralla ei voi mitenkään siirtää esimerkiksi omaa liikettään avatarin liikkeeksi.
Siis mitä yritän sanoa on se, että vaikka Kinectin taustalla tekno on uutta ja kyvykästä, eivät esitellyt demot ole tuoneet lähellekään esiin laitteen potentiaalia. Sen vuoksi joillekin ihmisille tulee sellainen olo, että tässä on vain EyeToy-tasoisia minipelejä hiukan hienommalla ulkoasulla.
Mutta minusta Nisu ei vihjaile tekniikan olevan EyeToyn tasolla, vaan ainoastaan kertoo sen, että tähän asti nähdyt demotukset ovat suurimmaksi osaksi olleet myös pelkällä weppikameralla toteuttavissa.
Kinectissä on paljon hienoja ja aivan ennennäkemättömiä ominaisuuksia, mutta niitä ei ole juurikaan esitelty. Minuakin teknisesti orientoituna heppuna kiinnostaa nähdä nimenomaan jotain selkeästi uudenlaista juttua, mihin ei mikään kameraan perustuva konsolipeli ole aiemmin pystynyt.
Kiitos hyvin havainnollistavista esimerkeistä. Nyt kun asiat listaa tuolla tavalla, on erot on paljon helpompi huomata (ja ymmärtää, että kaikki temput eivät todellakaan ole pelkällä perinteisellä kameraohjaimella toteuttavissa).Pari kohtaa Kinect-demoista, joiden toteuttaminen voisi olla varsin haasteellista mille vaan webbikameralle:
Oooooh, buuuuuuuuuuurn!...jos vaikka 3D-lasit tai muut vastaavat ovat unohtuneet silmään
Jos tuota vertaa eyetoyhin tai muuhun webbikameraan toimivuuden kannalta, eikä eroa huomaa nähtyään demoja/pelejä, ehkä katsoja ei niitä ikinä huomaakaan...jos vaikka 3D-lasit tai muut vastaavat ovat unohtuneet silmään
Ehkä joku voisi valaista allekirjoittanutta miten tuo osoittaminen on teknisesti hoidettu Movella. Ei kyllä vakuuta, jos aito ohjaimella osoittaminen ei onnistu.
En tiedä luitko viestini, mutta tarkoitin nimenomaan ohjaimella osoittamista. Kuten sanoin tietää pleikkari Moven hohtavan pallon sijainnin varmasti erittäin tarkasti, mutta miten sen mihin sillä osoitetaan. Taas taskulamppu, laserkynä -vertaus.En kyllä ymmärrä? Movehan tietää osoittimen tarkan sijainnin koko ajan (myös eteen-taakse) ja Wii vain verrattuna edelliseen positioon.