Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Karpaasi, ihan valideja pointteja, profaanisesta ulosannista huolimatta. Näistä ei kuitenkaan ollut tällä kertaa kyse, vaan puhtaasti tekniikasta.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Vaikka Kinect onkin kopio eyetoysta ja move on wiimoten kopio niin mitä tällä on väliä ? Molemissa on koitettu tehdä jotain uutta. Kinect luultavasti toimii pimeässä satakertaa paremmin kuin eyetoy ja move osaa tunnistaa syvyyden paremmin kuin wiimote.

Onko tämä siis jotenkin hirveää jos firmat kopioivat toisiaan ja lisäilevät laitteisiin ominaisuuksia. Ei niitä 100% uusia ideoita kuintekaan ole kovinkaan helppoa keksiä kun suunnittelun pitää tapahtua tiettyjen raamien sisällä.

Nisun linkkejä en ottanut mitenkään vittuiluna vaan lähinnä esimerkkinä mitä kameralla nyt voi yleensä tehdä. Suurta osaahan noista jutuista ei ikinä toteutettu niin hyvin, että ne olisivat myyneet kunnolla. Nyt siihen on taas tilaisuus kun tekniikka on mennyt lisää eteenpäin.

Ja kuten aiempana sanottiin, lisälaite on aina lisälaite. Kinect ei pakolla kiinnosta henkilöä jolla on wii tai ps3, mutta xboxin omistaja voi siitä villiintyä. Tämä pelkästään siitä syystä, että henkilöltä löytyy kyseinen konsoli.

Itse en ikinä wiitä ostanut, tyydyin kokeilemaan sitä kaverilla ja totesin olevani liian perso tehokkaampien konsolien grafiikalle. Tästä syystä olen innoissani moven tulosta, koska itseltä löytyy ps3. Moven hankkiminen ei siis ole minulle enää järkyttävän suuri investointi.
(Jos sinä diggaat wiin graffoja niin se ei tarkoita ettäkö minun niistä tarvitsisi innostua. Sama toisinpäin, vaikka en niistä itse pahemmin välitä niin ei sen tarvitse estää sinun nautintoa millään tavalla.)

Mitä ohjainten hintoihin tulee niin eiköhän ne kaikki aika samalla linjalla pyöri. Yksi Kinect vastaa suunnilleen samaa mitä 2 movea tai wii+ ohjainta. Kaksi ohjainta on myös luultavasti se yleisin määrä mitä noita kapuloita kodeista löytyy. Ei tästäkään siis tarvitse nostaa mitään järjetöntä huutoa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Myönnetään. Ollaan vahvasti pettyneitä Microsoftin esitykseen Kinectin osalta mitä E3:n tulee. Kirves ei kuitenkaan ole lentänyt kaivoon kaikilta osin. Nyt vain pitäisi pystyä jotenkin järjestelemään sellainen kuvio, jolla perinteiset pelaajat saadaan viimeistään aiheesta innostumaan.

Otetaan se kamera rengiksi, ei isännäksi. Tästä on jo aiemmin ollut tässä ketjussa puhetta. Unohdetaan kokonaan se messuhype ja lyödään todellinen värisuora pöytään.

  • Kulma taakse nopea kurkkaus, kamerasta face detection tekee tämän rekisteröinnin
  • Omat kasvot (verkko)peliin, tyyliin Rainbow Six Vegas
  • Vasemmalle kädelle rynnäkkökilven ohjaus, oikeassa edelleen pädi
  • Ovien/ikkunoiden/luukkujen ym. avaaminen vasurille
  • Tikapuut vasurilla, oikealla ohjataan asetta padin kautta
  • Puheohjaus mukaan peleihin naapureita säikyttämään
  • Lipastukset vasurille
  • Omien esineiden implemointi peleihin, esimerkiksi vaatetus
ym..

Eli kuten nopeasti minuutissa keksityt esimerkit osoittavat, kameralle saadaan ihan mielekästä käyttöä ilman hypeä. Mitään tälläistä ei vaan ole nähty. Ollaanko nyt liian paljon keskitytty sinne casual-puolelle unohtaen ne, jotka laitteet ensimmäisinä käyvät kaupasta hakemassa?
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Vaikka Kinetic onkin kopio eyetoysta ja move on wiimoten kopio niin mitä tällä on väliä ?

En tiedä, teetko tämän tahallasi, mutta kirjoitat Kinectin nimen väärin. Se on siis Kinect. Microsoftin mukaan nimi on yhdistelmä sanoista Connect ja Kinetic. Luonnollisesti Kineticin ja Kinectin sekoittaa helposti keskenään ja tätä näkee muuallakin.

Ei ole tarkoitus mitenkään vähätellä pointtejasi tai muuta vastaavaa, kuhan ajattelin huomauttaa. :)
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Kung-fu-pelissä joutui muistaakseni käyttämään päätä, jotta peli tunnistaisi iskun.
Muistat väärin. EyeToy Playn kung-futtelussa (kuten kaikissa muissakin kyseisen paketin peleissä) kaikki liikkuvat ruumiinosat kelpasivat.

Pahoittelen, oneliner-valittajat, mutta tähän en voi vastata kuin onelinerilla: kannattaisi nyt edes vähän suorittaa taustatyötä, ennen kuin kommentoi.
Oneliner-vastausten sijaan olisi parempi kertoa, miten asia mielestäsi on.

PS. Itsekään en Wiimoten sensoria "kameraksi" kutsuisi, mutta periaate on silti riittävän lähellä: ohjaimen optinen sensori katselee Sensor Barin IR-lähteitä (tai vaikka kahta kynttilää) ja päättelee siitä, mihin suuntaan kapula osoittaa. PS Eye -kamera puolestaan kuvaa palloa ja päättelee siitä, missä kohtaa kapula on 3D-avaruudessa.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

En tiedä, teetko tämän tahallasi, mutta kirjoitat Kinectin nimen väärin. Se on siis Kinect. Microsoftin mukaan nimi on yhdistelmä sanoista Connect ja Kinetic. Luonnollisesti Kineticin ja Kinectin sekoittaa helposti keskenään ja tätä näkee muuallakin.

Ei ole tarkoitus mitenkään vähätellä pointtejasi tai muuta vastaavaa, kuhan ajattelin huomauttaa. :)

Joo silkka vahinko -_-"
Toivottavasti joku keksii kameralle nopeasti jonkun helpomman lempinimen :)
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Microsoft ei pysty vahvistamaan että Kinect tulee toimimaan istualtaan. :eek:

UPDATE: A Microsoft spokesperson told me after the publication of this article that the company is certain that Kinect gesture control will work for movies, ESPN and other "entertainment" features before the sensor is launched. As I originally reported, that is not an implemented feature yet. The spokesperson was not able to provide any update on the Kinect's tolerance of a person who sits while playing games.

Xbox Kinect Does Not Play Well With Couch Potatoes
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

  • Kulma taakse nopea kurkkaus, kamerasta face detection tekee tämän rekisteröinnin
  • Omat kasvot (verkko)peliin, tyyliin Rainbow Six Vegas
  • Vasemmalle kädelle rynnäkkökilven ohjaus, oikeassa edelleen pädi
  • Ovien/ikkunoiden/luukkujen ym. avaaminen vasurille
  • Tikapuut vasurilla, oikealla ohjataan asetta padin kautta
  • Puheohjaus mukaan peleihin naapureita säikyttämään
  • Lipastukset vasurille
  • Omien esineiden implemointi peleihin, esimerkiksi vaatetus
ym..

Eli kuten nopeasti minuutissa keksityt esimerkit osoittavat, kameralle saadaan ihan mielekästä käyttöä ilman hypeä. Mitään tälläistä ei vaan ole nähty. Ollaanko nyt liian paljon keskitytty sinne casual-puolelle unohtaen ne, jotka laitteet ensimmäisinä käyvät kaupasta hakemassa?

MS:n E3-esityksessä nähtiin pelkkää kasuaalipuolta, mutta olet todennäköisesti väärässä, jos oletat asian jäävän näin kaikilta osin. Emme ole nähneet vielä puoliakaan Kinect-nimikkeistä, muun muassa Kinectille kehittävä BioWare on pysynyt tutkan alla. Jos olisit myös lukenut edelliselle postaamani artikkelin, et todennäköisesti enää toistaisi sitä renkimantraa noin innokkaasti.

After I take more than my fair share of time bowling, I look to Jason and ask if he wants to hop in. The PlayStation Move had forced me to stand in one place with two...err...spheres on my chin to calibrate a single game, but Kinnect lets Jason and I just swap spots instantly. Without any jitters, hang-ups or confusion, Kinect lets Jason pick up where I leave off, mid-frame.

There's something very special about using Microsoft's Kinect system, something that separates it from every other combination of software and hardware I've ever used. Kinect adapts and accommodates the user. I'm not learning it; it's learning me.

"But what about the hardcore games? The FPSs, the gameplay that requires 100% accuracy?" I push.

"Kinect isn't going to replace the controllers that have worked for those types of games for the last decade—that's not what we're trying to do. Kinect will work alongside those controllers for hardcore games. For throwing a grenade, for vocal commands, for..."

"For head tracking??"

"Yes, head tracking! Exactly." He gets a big smile. He wants to say more. Bound by Microsoft confidentiality agreements, he can't.

Lähde: Gizmodo

Mutta tämähän ei ylipäätään liity mitenkään siihen, miten vihjailet tekniikan olevan EyeToyssa samalla tasolla.
---

Muistat väärin. EyeToy Playn kung-futtelussa (kuten kaikissa muissakin kyseisen paketin peleissä) kaikki liikkuvat ruumiinosat kelpasivat.
Kaikki ruumiinosat toki kelpasivat teoriassa (obviosly!), mutta tarkoitinkin sitä, millä tekniikalla peli ylipäätään suostui rekisteroimään kunnolla. Tässä tapauksessa täytyi heilauttaa päätä, jotta tuloksia saatiin tasaisesti.

Toivottavasti joku keksii kameralle nopeasti jonkun helpomman lempinimen :)
Kinkku?
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Kaikki ruumiinosat toki kelpasivat teoriassa (obviosly!), mutta tarkoitinkin sitä, millä tekniikalla peli ylipäätään suostui rekisteroimään kunnolla. Tässä tapauksessa täytyi heilauttaa päätä, jotta tuloksia saatiin tasaisesti.
EyeToy oli valitettavan herkkä valaistusolosuhteille, mutta meikun opiskelijaboksissa useammatkin bilesessiot vedettiin EyeToyn voimin, ja aina homma toimi niin kuin pitikin. (Erityisesti se Mirror Time -minipeli nyrjäytti aivot, etenkin mitä enemmän porukka oli juonut muutakin kuin limsaa.)

Mutta minusta Nisu ei vihjaile tekniikan olevan EyeToyn tasolla, vaan ainoastaan kertoo sen, että tähän asti nähdyt demotukset ovat suurimmaksi osaksi olleet myös pelkällä weppikameralla toteuttavissa.

Kinectissä on paljon hienoja ja aivan ennennäkemättömiä ominaisuuksia, mutta niitä ei ole juurikaan esitelty. Minuakin teknisesti orientoituna heppuna kiinnostaa nähdä nimenomaan jotain selkeästi uudenlaista juttua, mihin ei mikään kameraan perustuva konsolipeli ole aiemmin pystynyt.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

EyeToy oli valitettavan herkkä valaistusolosuhteille, mutta meikun opiskelijaboksissa useammatkin bilesessiot vedettiin EyeToyn voimin, ja aina homma toimi niin kuin pitikin. (Erityisesti se Mirror Time -minipeli nyrjäytti aivot, etenkin mitä enemmän porukka oli juonut muutakin kuin limsaa.)
Enpä sitten tuosta tiedä, melko valoisassa paikassahan kameraa tuli testailtua. Kyllähän vehje oli siltikin tuohon aikaan melkoisen vakuuttava.

Mutta minusta Nisu ei vihjaile tekniikan olevan EyeToyn tasolla, vaan ainoastaan kertoo sen, että tähän asti nähdyt demotukset ovat suurimmaksi osaksi olleet myös pelkällä weppikameralla toteuttavissa.
Eikö tämäkin ole väärin todettu? Miltei kaikki pelit käyttävät juurikin kehontunnistusta, joka siis tunnistaa kehon omana entiteettinään eikä vain tietyn muotoisena oliona. Tähän ei taas pelkkä webcam pysty, vaikka miten tohtisi. Toisin sanottuna, pelkällä webbikameralla ei voi mitenkään siirtää esimerkiksi omaa liikettään avatarin liikkeeksi.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Karpaasi, ihan valideja pointteja, profaanisesta ulosannista huolimatta. Näistä ei kuitenkaan ollut tällä kertaa kyse, vaan puhtaasti tekniikasta.

Joo, katsos en näe tarpeelliseksi päteä ja pönkittää egoani konsolifoorumilla käyttämällä hienoja sivistyssanoja, höpöttämällä filosofiasta tai arvostelemalla toisten jäsenten ulosantia. Olet väärässä, tässäkään keskustelussa ei ole ollut puhtaasti tekniikasta, koska esimerkiksi tuossa aiemmin joku jo valitti siitä, miten Nisupulla nyt sitten jaksaa innostua heilumisesta, tai miten RE5:n kiinnostaa kapulaa käyttäen, kun Wiilla tämä tehtiin aiemmin jo RE4:n kanssa...
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Joo, katsos en näe tarpeelliseksi päteä ja pönkittää egoani konsolifoorumilla käyttämällä hienoja sivistyssanoja, höpöttämällä filosofiasta tai arvostelemalla toisten jäsenten ulosantia.
Olen toki hyvin imarreltu, että olet seurannut tekemisiäni näinkin tarkasti.

Olet väärässä, tässäkään keskustelussa ei ole ollut puhtaasti tekniikasta, koska esimerkiksi tuossa aiemmin joku jo valitti siitä, miten Nisupulla nyt sitten jaksaa innostua heilumisesta, tai miten RE5:n kiinnostaa kapulaa käyttäen, kun Wiilla tämä tehtiin aiemmin jo RE4:n kanssa...

Tässä keskustelussahan oli juuri kyse tekniikasta, pääteesinä se, miten Kinectin tekniikan samankaltaisuus EyeToyhyn ärsyttää, mutta Moven Wiihin ei.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Toisin sanottuna, pelkällä webbikameralla ei voi mitenkään siirtää esimerkiksi omaa liikettään avatarin liikkeeksi.
Tuo on toki totta. En nyt lonkalta muista, oliko kaikissa esittellyissä Kinect-peleissä nimenomaan avatar projisoituna ruudulla, vai mitä niissä oli. Mutta vaikka teknologia onkin hienostuneempaa, olisi suuren osan noista nähdyistä voinut todenäköisesti toteuttaa (hieman karkeammin toki) myös esim. EyeToylla.

Siis mitä yritän sanoa on se, että vaikka Kinectin taustalla tekno on uutta ja kyvykästä, eivät esitellyt demot ole tuoneet lähellekään esiin laitteen potentiaalia. Sen vuoksi joillekin ihmisille tulee sellainen olo, että tässä on vain EyeToy-tasoisia minipelejä hiukan hienommalla ulkoasulla.

PS. Kyllä minua ihan lievästi ärsyttää, että Movea verrataan Wiimoteen ja toisinpäin.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Siis mitä yritän sanoa on se, että vaikka Kinectin taustalla tekno on uutta ja kyvykästä, eivät esitellyt demot ole tuoneet lähellekään esiin laitteen potentiaalia. Sen vuoksi joillekin ihmisille tulee sellainen olo, että tässä on vain EyeToy-tasoisia minipelejä hiukan hienommalla ulkoasulla.

Ehdottomasti samaa mieltä. Tästä syystä nostinkin äläkän tuon shown aikana, kun kaikki se potentiaali haaskattiin ihan hirveään plagiointiin ja mielikuvituksettomuuteen. Kinect Sports varsinkin nosti verenpainetta.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Kinecticin merkittävin ero PS:n Eye:n on kuitenkin sen stereoskooppisuus. Hahmo tunnistetaan täysin kolmiulotteisesti ja siitä voidaan mallintaa sitten vastine peliin. Tämä ei yksinkertaisesti olisi mahdollista normaalilla kameralla.


Sitten hieman Wii Remoten ja Moven vertailua. Näiden kohdallahan konsepti käytännön tasolla on hyvin sama. Ohjaus perustuu liikkeeseen kolmiulotteisessa tilassa ja ohjaimella voi myös osoittaa ruutuun. Teknisesti nämä on kuitenkin toteutettu hyvinkin eri tavoilla. Wii Remote motion plussan kanssa hoitaa kiihtyvyyssensoreilla normaalin liikkeentunnistuksen kohtuu hyvin. Moven kohdalla pleikkarin kamera seuraa hohtavaa palloa ja gyro- ja kiihtyvyyssensorit hoitavat loput; tällä osa-alueella Move pärjääkin varmasti oikein hyvin Wii Remotelle. Yksi asia on kuitenkin laitteen julkistuksesta lähtien mietityttänyt: miten ihmeessä Moven tähtäys voisi ikinä olla yhtä tarkkaa kuin Wii Remoten IR -sensoripohjainen osoitustunnistus. Pleikkarin kamera varmasti seuraa tarkasti missä kohtaa ohjaimen hohtava pallo on kolmiulotteisessa tilassa, mutta tähtäin ruudulla ei varmastikkaan kovin sulavasti liiku (varsinkaan silloin jos joudutaan esim gyroihin turvautumaan) jos ohjainta ainoastaan kääntää. Oikeasti toimivaa osoitusohjausta voisi verrata taskulampulla tai kynälaserilla osoittamiseen. Tämä on ehdoton edellytys esim fps -peleihin.

Ehkä joku voisi valaista allekirjoittanutta miten tuo osoittaminen on teknisesti hoidettu Movella. Ei kyllä vakuuta, jos aito ohjaimella osoittaminen ei onnistu.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Mutta minusta Nisu ei vihjaile tekniikan olevan EyeToyn tasolla, vaan ainoastaan kertoo sen, että tähän asti nähdyt demotukset ovat suurimmaksi osaksi olleet myös pelkällä weppikameralla toteuttavissa.

Kinectissä on paljon hienoja ja aivan ennennäkemättömiä ominaisuuksia, mutta niitä ei ole juurikaan esitelty. Minuakin teknisesti orientoituna heppuna kiinnostaa nähdä nimenomaan jotain selkeästi uudenlaista juttua, mihin ei mikään kameraan perustuva konsolipeli ole aiemmin pystynyt.

Niitä ei ole esitelty vai niitä ei ole huomattu? ;)

Ja toteutettavissa pelkällä weppikameralla...ok :rolleyes:

Pari kohtaa Kinect-demoista, joiden toteuttaminen voisi olla varsin haasteellista mille vaan webbikameralle:

Kinectimals > YouTube - Kinect for Xbox 360 - Kinectimals
- tietääkseni 2D-kameralla ei pysty tunnistamaan pelaajan kättä kun se on kropan edessä? Kissaa kutittaessa varsin hyödyllinen ominaisuus...

Kinect Sports > YouTube - Kinect Sports Trailer
- keilaradalla liikkuminen eteen, taakse ja sivuille
- keilapallon voi heittää jalkojen välistä, pään päältä tai työntää kuulana - kaikissa liike kohti sensoria, tuskin toimii kameralla...keilapalloon voi pistää myös spinniä.
- juoksemisen jäljittäminen kameralla ei taida toimia kovinkaan tarkasti weballa?

Kinect Joy RIde > YouTube - Kinect Joyride E3 2010 Trailer
- auton ohjaaminen käsillä kropan edessä
- boostin laittaminen päälle (kädet omaan kroppaan kiinni ja takaisin työntäminen, kropan edessä tietenkin)
- trickit ilmassa (esim. 360 asteen kääntyminen), jäljittääkö kamera?

Kinect Adventures > YouTube - Kinect Adventures E3 2010 Trailer
- liikkuminen ja toimiminen (potkiminen/lyöminen/huitominen) syvyyssuunnassa

Your Shape: Fitness Evolved > YouTube - Xbox 360 Kinect - Your Shape Fitness Evolved
- tämä menee jo todellisen kunto-ohjelman piiriin eikä ole pelkästään peli (omasta mielestäni) - suurin osa toiminnoista vaatii tarkkaa liikkeen ja vartalon tunnistamista syvyys- ja leveyssuunnassa, ei varmasti toimi weballa.

Dance Central > YouTube - Dance Central Demo - IGN Live E3 2010
- sama kuin edellisessä, mutta tanssiliikkeillä.

Nuo ominaisuudet tulivat ensimmäisenä mieleen. KInectissäkin on web-kamera kyllä, mutta vartalon ja raajojen tunnistamiseen se käyttää huomattavasti tarkempaa syvyysanturia infrapuna-tekniikalla. Jos tuota vertaa eyetoyhin tai muuhun webbikameraan toimivuuden kannalta, eikä eroa huomaa nähtyään demoja/pelejä, ehkä katsoja ei niitä ikinä huomaakaan...jos vaikka 3D-lasit tai muut vastaavat ovat unohtuneet silmään ;)

Lisäyksenä vielä, että olen kokeillut Kinectiä (Sports, Adventures, Joy Ride ja Kinectimals) ja se tunnisti tekemiseni tarkasti - leveys- ja syvyyssuunnassa. Hiki tuli myös parissa noissa, mutta näillä kiloilla ja hampurilaisten syömisillä se taitaa olla ihan hyvä asia vaan :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Pari kohtaa Kinect-demoista, joiden toteuttaminen voisi olla varsin haasteellista mille vaan webbikameralle:
Kiitos hyvin havainnollistavista esimerkeistä. Nyt kun asiat listaa tuolla tavalla, on erot on paljon helpompi huomata (ja ymmärtää, että kaikki temput eivät todellakaan ole pelkällä perinteisellä kameraohjaimella toteuttavissa).

Kun noihin asioihin kiinnitti huomiota ja katsoi videot uudesta näkökulmasta, ainoastaan Kinect Adventures näytti siltä, että se olisi mahdollista yksinkertaisemmallakin teknologialla (lukuun ottamatta juuri tuota syvyysaspektia). Toki muutkin olisivat olleet jossain määrin mahdollisia, mutta reippaasti yksinkertaistettuna (esim. otuksen kutitus kai toimii EyePetissä jossain määrin).

Oikeastaan tässä tullaan suoraan applemaiseen ajatusmaailmaan; tarpeeksi hienostunut teknologia vaikuttaa äärettömän yksinkertaiselta ja intuitiiviselta, mutta siellä taustalla on todellisuudessa paljon monimutkaisia asioita. Ja juuri ne pienet erot erottavat kilpailevista tekniikoista.

...jos vaikka 3D-lasit tai muut vastaavat ovat unohtuneet silmään ;)
Oooooh, buuuuuuuuuuurn! :)
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Jos tuota vertaa eyetoyhin tai muuhun webbikameraan toimivuuden kannalta, eikä eroa huomaa nähtyään demoja/pelejä, ehkä katsoja ei niitä ikinä huomaakaan...jos vaikka 3D-lasit tai muut vastaavat ovat unohtuneet silmään ;)

Tämä heitto osui niin oikeaan osoitteeseen, ettet uskokaan. :D Vielä kun jaksaisi kaivaa tilannetta valottavan kuvan TT-2k:sta Sony-lasien kera...

Mutta onko Killillä mitään sanomista tuosta istuaaltaan pelaamisesta liiketunnistuksella?
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Ehkä joku voisi valaista allekirjoittanutta miten tuo osoittaminen on teknisesti hoidettu Movella. Ei kyllä vakuuta, jos aito ohjaimella osoittaminen ei onnistu.

En kyllä ymmärrä? Movehan tietää osoittimen tarkan sijainnin koko ajan (myös eteen-taakse) ja Wii vain verrattuna edelliseen positioon.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

En kyllä ymmärrä? Movehan tietää osoittimen tarkan sijainnin koko ajan (myös eteen-taakse) ja Wii vain verrattuna edelliseen positioon.
En tiedä luitko viestini, mutta tarkoitin nimenomaan ohjaimella osoittamista. Kuten sanoin tietää pleikkari Moven hohtavan pallon sijainnin varmasti erittäin tarkasti, mutta miten sen mihin sillä osoitetaan. Taas taskulamppu, laserkynä -vertaus.
 
Ylös Bottom