Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Mutta kapulaa on myös mahdollista vääntää eri asentoihin kädessä siten että pallo pysyy paikoillaan... Toimiiko tuo silloin?

Sorceryn E3-demonstraatiossa pelaaja ottaa taikajuomasta huikkaa, siinähän taitaa pallo pysyä paikallaan mutta kapula tekee kuperkeikat?

Muuten pyöräytykset vasemmalle-oikealle, pallon pysyessä paikallaan, otetaan kulmamuutoksina.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Mutta kapulaa on myös mahdollista vääntää eri asentoihin kädessä siten että pallo pysyy paikoillaan... Toimiiko tuo silloin?
Kyllä toimii. Tuossa Wiki-lainauksessanihan todettiin, että Movessa on myös inertia-anturit, jotka auttavat asento- ja liiketiedon välittämisessä silloin, kun pallo katoaa kameran kuvasta kokonaan (esim. ohjain pistetään selän taakse).
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Kyllä toimii. Tuossa Wiki-lainauksessanihan todettiin, että Movessa on myös inertia-anturit, jotka auttavat asento- ja liiketiedon välittämisessä silloin, kun pallo katoaa kameran kuvasta kokonaan (esim. ohjain pistetään selän taakse).

Eli, movella voi tehdä niin, että siirrän kapulaa 1,5 metriä vasemmalle samalla kääntäen kapulaa koko ajan todella hitaasti vinoon oikealle, ja kursori ruudulla pysyy täsmälleen samassa kohtaa koko ajan? Tuota on kiva päästä kokeilemaan jossain kunhan demoavat sitä niin lähellä että jaksan mennä testaamaan.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Eli, movella voi tehdä niin, että siirrän kapulaa 1,5 metriä vasemmalle samalla kääntäen kapulaa koko ajan todella hitaasti vinoon oikealle, ja kursori ruudulla pysyy täsmälleen samassa kohtaa koko ajan?
Suoraan sanottuna en tiedä. Olen kyllä Move-kapulaa kädessäni pitänyt pariinkin otteeseen, mutta valitettavasti kummallakaan kerralla ei ollut mitään softaa, jonka kanssa sitä olisi voinyt käyttää.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Mites muuten Wiillä ja Movella hoidetaan fps peleissä 180/360 asteen käännökset? Muuten tuntuvat oikein toimivilta välineiltä, mutta tuo on jäänyt eniten askarruttamaan.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Mites muuten Wiillä ja Movella hoidetaan fps peleissä 180/360 asteen käännökset? Muuten tuntuvat oikein toimivilta välineiltä, mutta tuo on jäänyt eniten askarruttamaan.

Huonosti. Tähtäin käännetään ruudun reunaan, jolloin kamera liikkuu. Joissain peleissä on 180-käännös nappulassa, mutta eihän tämä tee muuta kuin sekoita lisää.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Mites muuten Wiillä ja Movella hoidetaan fps peleissä 180/360 asteen käännökset? Muuten tuntuvat oikein toimivilta välineiltä, mutta tuo on jäänyt eniten askarruttamaan.

Vääntämällä kursoria tiukasti sivulle. Jossain Wii-pelissä taisi olla joku nappi mistä tuli 180-asteen pikakäännös, mutta unohdin jo mikä peli on kyseessä.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Mites muuten Wiillä ja Movella hoidetaan fps peleissä 180/360 asteen käännökset? Muuten tuntuvat oikein toimivilta välineiltä, mutta tuo on jäänyt eniten askarruttamaan.

Pleikalla vasurissa on padi ja 360 menee tuttuun jouhevaan tapaan tatilla. Oikean tatin on korvannut Move.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Kiitokset vastauksista. Samanlaisen mielikuvan sain muutamista peliarvosteluista, mutta pelikehittäjillä taitaa olla hieman toisistaan poikkeavat tavat toteuttaa noita kontrolleja.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Vanki, oisko tästä lyhyestä pätkästä apua?

En tiedä näenkö nyt oikein(tekeekö silmät näin aamusella tepposet), mutta eikö tuossa ollut kuitenkin jonkun verran viivettä Move kapulan ja ruudulla tapahtuvan toiminnan välillä?

Voi olla että näin padilla räiskintäpeleihin tottuneelle pienikin viive voi olla liikaa. Toisaalta en ole kyllä oikein uskonutkaan että näistä on padia syrjäyttämään(enkä sitä myöskään missään nimessä toivo). Kun on tottunut ja oppinut pelaamaan räiskintöjä padilla ja ainakin tulostaulujen perusteella on ihan ok tasoa, niin haluaisi tottakai jatkaa padilla pelaamista. Toisaalta vasta tässä konsolisukupolvessa mukaan tulleille pelaajille padilla pelaamisen oppimiskynnys ja taitavaksi tuleminen voivat olla hien ja tuskan takana. Heille voi olla helpompaa hypätä suoraan esim. Wiin kelkkaan jossa kaikki joutuvat opettelemaan uuden ohjaustavan ja ovat näin samalla viivalla.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

En tiedä näenkö nyt oikein(tekeekö silmät näin aamusella tepposet), mutta eikö tuossa ollut kuitenkin jonkun verran viivettä Move kapulan ja ruudulla tapahtuvan toiminnan välillä?

Varmasti on lagia, mutta onko sitä liikaa on sitten toinen kysymys. Katsotaan nyt mitä sieltä on tulossa, vaikka omien konrkeettisten havaintojen pohjalta peliä testatessa.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Onko muuten Movessa nyt sitä tärinää vai ei? Selailin ketjua ja huomasin, että sellaisesta oli mainittu jo aikaisemmin:

Sauvassa on sisäänrakennettu rumble-tuki

Ja ainakin itse ole koko ajan olettanut, että näin myös olisi. Onhan näin? Tullut nyt jo muutaman kerran vastaan, että tuota tukea ei nyt sitten kuitenkaan ehkä olisi.

Varmasti on lagia, mutta onko sitä liikaa on sitten toinen kysymys.

Mikä sitten on liikaa esim. niissä FPS-peleissä? Jos vaikkapa SOCOM 4:sta pelataan sekaisin normipadilla ja Movella, niin kyllähän tuolla on varmasti oma merkityksensä, näin ainakin kuvittelisin.

Ja siitä samaa mieltä, että nämä arviot kannattaa tehdä vasta oman kokemuksensa perusteella, kannustan tekemään näin, en pelkästään Moven kohdalla, vaan miksei myös Wii-moten ja Natalinkin kohdalla.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Wiin kohdalla kokemukset vastasivat hyvin odotuksia. Kinect voi jäädä jopa testaamatta, kamerapelit kun löytyy jo historiasta. Move on vielä kokematta ja toistaiseksi näyttää, kuullostaa ja luetun perusteella vaikuttaa mahdollisuudelta. Raporttia luvassa varmasti heti kun tämän saa käsiinsä.

SOCOMin kohdalla vahvasti luottoa siihen suuntaan, ettei pelaajia sekoiteta keskenään. Zipper ymmärtää kyllä pitää padi-pelaajat omassa karsinassaan sekoittamasta meitä hömppä-viuhtojien mielenrauhaa.

Tärinät löytyy.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Zipper ymmärtää kyllä pitää padi-pelaajat omassa karsinassaan sekoittamasta meitä hömppä-viuhtojien mielenrauhaa.

Toivottavasti tulevaisuudessa myös muut tämän ymmärtävät. Oli kyse sitten Kinectistä tai Movesta. Eikä minun mielestä ole myöskään mitään väliä sillä kummalla ohjaus on tarkempaa ja tehokkaampaa padilla vai liikkeentunnistuksella. Pelaajat eri servuille niin homma pysyy edes jotenkin lapasessa.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Onko muuten Movessa nyt sitä tärinää vai ei? Selailin ketjua ja huomasin, että sellaisesta oli mainittu jo aikaisemmin:
Kyllä on, kysyin asiaa viimeksi maanantaina Nordisk Filmin edustajalta. (Ja meillä oli käpisteltävänä jo ihan valmis tuotantokappale, eli speksit eivät enää voi muuttuakaan.)
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Kyllä on, kysyin asiaa viimeksi maanantaina Nordisk Filmin edustajalta.

Hienoa, ihmettelinkin miksi se olisi jätetty yllättäen pois.

Kinect voi jäädä jopa testaamatta, kamerapelit kun löytyy jo historiasta.

Luonnollisesti pelkkä kamerahan se on ja kannattaa jäättää testaamatta. No, joka tapauksessa, kaikkea kannattaa testata, varsinkin jos haluaa mielipiteen aiheesta muodostaa omakohtaisesti, kuten aikaisemmin kommentoitkin Moven osalta.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Nisupullalle ja muillekin:
After I take more than my fair share of time bowling, I look to Jason and ask if he wants to hop in. The PlayStation Move had forced me to stand in one place with two...err...spheres on my chin to calibrate a single game, but Kinnect lets Jason and I just swap spots instantly. Without any jitters, hang-ups or confusion, Kinect lets Jason pick up where I leave off, mid-frame.

There's something very special about using Microsoft's Kinect system, something that separates it from every other combination of software and hardware I've ever used. Kinect adapts and accommodates the user. I'm not learning it; it's learning me.

"But what about the hardcore games? The FPSs, the gameplay that requires 100% accuracy?" I push.

"Kinect isn't going to replace the controllers that have worked for those types of games for the last decade—that's not what we're trying to do. Kinect will work alongside those controllers for hardcore games. For throwing a grenade, for vocal commands, for..."

"For head tracking??"

"Yes, head tracking! Exactly." He gets a big smile. He wants to say more. Bound by Microsoft confidentiality agreements, he can't.

Lähde: Gizmodo
 
Vastaus: E3 2010, 15-17.6 Los Angeles (Lue aikataulut sun muut ensimmäisestä viestistä!)

Move jää kakkoseksi (vai oliko jopa kolmoseksi?).

Ei siinä kyllä mitään analyytikkoa vaadita, että voi hyvin mielin sanoa Moven yltävän tässä kisassa maksimissaankin kakkoseksi. Maailmalla ei ihan niin sonypäissään olla, että Move tulisi ottamaan kiinni Wii-motea tässä sukupolvessa, ellei sitten jotain ihmeitä tapahdu. Ja jotta totuus ei unohtuisi: taitaa se PS3 nyt muutenkin olla vielä hiuksenhienosti kolmannella sijalla myynneissä tällä hetkellä tai näin on ainakin ollut ihan viime päiviin asti.

Ja kun miettii paljonko maksaa PS3 + Moveen tarvittavat välineet (ja paljon ne ovat kahdelle pelaajalle), niin kyllähän se Wii tulee melko todennäköisesti edelleenkin houkuttelemaan niitä satunnaispelaajia. Mutta eihän Move muutenkaan pitänyt olla satunnaispelaajille, vaan tosipelaajille, joten eihän tällä pitäisi olla mitään merkitystä.
 
Vastaus: E3 2010, 15-17.6 Los Angeles (Lue aikataulut sun muut ensimmäisestä viestistä!)

Mutta eihän Move muutenkaan pitänyt olla satunnaispelaajille, vaan tosipelaajille, joten eihän tällä pitäisi olla mitään merkitystä.
Mie olen nähnyt asian kyllä siten, että Move on tarkoitettu ihan kaikille. Ei sitä ole profiloitu pelkästään "tosipelaajille" tai pelkästään kasuaareille.
 
Vastaus: E3 2010, 15-17.6 Los Angeles (Lue aikataulut sun muut ensimmäisestä viestistä!)

Mie olen nähnyt asian kyllä siten, että Move on tarkoitettu ihan kaikille. Ei sitä ole profiloitu pelkästään "tosipelaajille" tai pelkästään kasuaareille.

Tämä olikin sitä kuuluisaa retoriikkaa. Tottakai Move on tarkoitettu kaikille, kuten myös Wii tai Kinetic, tämänhän pitäisikin olla ihan itsestäänselvää. Vastakkainasettelun aika on ohi.

Ja on muutenkin huomautettava, että PS3:n jo omistavalle ei tuo satsaus Moveen ole todellakaan sen kummoisempi kuin jo Wiin omistavalle satsaus Wii Fittiin.
 
Ylös Bottom